Středa 29. 5. 2024Maxmilián, Maxim polojasno10 °C

Diskuse k článku

Zeman nepřekvapil

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 531
  • Poslední: 6.7. 2019 7:34
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
F. Navrátil 5.7.2019 8:32

Ubohá vítězství a slavné prohry parlamentní demokracie

Aston, stejně jako celá řada politických komentátorů, si neuvědomuje, že zde probíhají dvě hry na jedné šachovnici. V té první hře demoblok za pomoci politických neziskovek úspěšně oslabuje Babiše a vedle jeho skutečných problémů mu přičítají všechny bídy světa. Protože se demoblok stejně destruktivně chová i v poslanecké sněmovně, neustálými mimořádnými schůzemi a odvolávačkami rozkládá zákonodárnou moc. V té druhé hře využívá prezident Zeman samodestrukci zákonodárné moci a nejistou pozici premiéra a vlády a posiluje svoji moc směrem k prezidentskému systému. První hra je tedy demoblok proti Babišovi a parlamentní koalici. Druhá hra je poslanecká sněmovna spolu s vládou proti prezidentu Zemanovi. Problémem tedy není udávaný a okopávaný premiér. To je jen záminka v žabomyší válce uvnitř parlamentní demokracie, které oslabí jak vládu, tak i parlament. To ovšem není dílo Zemana, ale hloupých a neschopných partajních šéfů, pro které je důležitější nakopnutí oponenta, než zachování celého systému parlamentní demokracie. Jak z této šlamastiky ven? Jednotná obrana všech politických sil za práva poslanecké sněmovny a za udržení prezidenta na vykolíkovaném hřišti. Podotýkám, že ani Zeman zde není hlavním zloduchem. Zcela zákonitě se tak bude chovat i další přímo volený prezident, protože šance na zvolení nějakého nového Drahoše je mizivá.

P. Klíma 5.7.2019 8:55

Souhlas!

J. Růžička 5.7.2019 8:29

Ale bóže

už sa zase jebú! Po policejním převratu 2013 estébák sliboval, medu mazal na tuny a nezměnilo se vůbec nic. Korupce jen kvete, anoisté ve funkcích hrabou pod sebe, úplně stejně jako ti předešlí, z jiných stran. Ještě tak nejčistší je Kalousek, na kterého estébák ani po letech ve vládě nevyčenichal vůbec nic. Starý mlok si užívá... ale z polistopadových prezidentů se do historie zapíše pouze Václav Havel. Současný mstivý slinta bude zapomenut druhý den po jeho funuse.

V. Kotas 5.7.2019 8:39

Re: Ale bóže

Nepovídej ? Povídej !

H. Omar 5.7.2019 8:26

Jo je to tak.

Babiš dostal napráskáno a ČSSD táhne do nicoty. Stařec na Hradě svou hračku jen tak nepustí...

J. Vobr 5.7.2019 8:25

JDU SE NATÁHNOUT - JEŠTĚ NEVYPUSTILI VRBENSKÉHO KRAKENA !!!

:-)))

H. Omar 5.7.2019 8:27

Re: JDU SE NATÁHNOUT - JEŠTĚ NEVYPUSTILI VRBENSKÉHO KRAKENA !!!

Běžte utěšit Andreje....

K. Šubrt 5.7.2019 8:25

Než pan Zeman

odejde do pekla nebo do nebe, dokáže ještě mnohé a nikdo, opakuji nikdo mu v tom nedokáže zabránit, díky nedostečné občanské iniciativě a lidské hlouposti, která mu umožnila se chovat tak jak se chová. Jen díky té jsme tam kde jsme a budeme tam dokud invalida bude "řídit" a modifikovat Ústavu ČR ať už z Hradu ne Lán. Bylo obrovskou chybou, že mu to bylo umožněno.

P. Rajman 5.7.2019 8:22

Zeman je přesvědčen, že může

bez dalšího:1)Odvolat předsedu vlády, 2)Rozpustit parlament 3)Pověřit Babiše výkonem vlády prakticky na neurčito. Tedy podle Ústavy demokracii zrušit. To se ale plete.

A. Trick 5.7.2019 8:30

Re: Zeman je přesvědčen, že může

Nejvyšší čas abyste mu to vytmavil.

P. Rajman 5.7.2019 8:34

Re: Zeman je přesvědčen, že může

Buďte bez obav, těch, co by mu to rádi vytmavili přibývá každým dnem po statisících.

P. Rajman 5.7.2019 8:32

To se ale plete, protože

Nesplněním úkolu, kterým jej pověřuje Ústava tedy odmítáním odvolání ministra ji hrubě porušuje a ztrácí tak právo vykonávat úřad. Jestli si ale ANO vypustí rybník a obnoví podle scenáře Zemana vládu jedné strany, vzniknou Česku tak obří mezinárodní problémy, že nezanikne jen demokracie, ale prakticky všechny mezinárodní smlouvy, které Česko jako demokratický stát uzavřelo a to pak teprve bude ten správný samet.

R. Meišner 5.7.2019 8:20

vyzývám

všechny rozumné lidi na tomto fóru, aby nijak nereagovali na p. Hájkovou, která umí všem, kteří se jí znelíbí, jen sprostě nadávat a osočovat. -prostě si jí nevšímejte a bude klid, ať si píše co chce. --takový člověk do slušné diskuze nepatří.

V. Kotas 5.7.2019 8:24

Re: vyzývám

Občas to nelze vydržet a reagovat se musí - nelze si nechat sr át na hlavu. Ale zkusit ignoranci lze.

P. Rajman 5.7.2019 8:11

Zeman se rozhodl

roztočit českou Ústavu po svém. Jestli tohe začínsjící čoro moro včas nezastaví, semele nakonec i jeho.

P. Čech 5.7.2019 8:24

Re: Zeman se rozhodl

Ústava, kterou lze " rotočit" je ústava špatná. Toto tvrdím již od 1.1.1993. Některé články jsou evidentně nepravdivé, jiné jsou mezi sebou v rozporu. Další nelze plnit, aniž by přitom byly porušeny jiné. Prostě právnický a legislativní paskvil, jehož téměř všechny články je nutno všelijakými "experty" z univerzit vykládat. To ovšem není ústava jako má nejvyšší zákon země být. Zasluhuje jediné. Zahodit a vypracovat novou, zcela jinou. Takovou, jejíž jednotlivé články jsou zcela jednoznačné, aby žádný výklad nebyl nutný.

V. Kotas 5.7.2019 8:26

Re: Zeman se rozhodl

Pravdou je, že by Ústavě nějaká úprava/dodatek, neškodila.

P. Čech 5.7.2019 7:44

Slabost?

"slabost Andreje Babiše vůči Miloši Zemanovi je očividná". A jaká jiná by měla být? Tuto "slabost" si totiž vynucuje ústava. Předsedu vlády totiž podle ní jmenuje a o d v o l á v á prezident republiky a podle textu ústavy mu do toho nikdo a nic nemá co kecat. Babiš tak vůči prezidentovi nemůže používat žádnou sílu, protože by také mohl být rychle odvolán. Něco jiného je případ Hamáčka. Ten je členem vlády a jako takový může být odvolán jen na návrh předsedy vlády. Tady může Babiš použít svou sílu, kterou mu ústava dává. Divím se, že toto dosud Babiš nevyužil. Pokud by se následně spojil s Okamurou, měl by po problémech. I opozičním politikům by sebral vítr z plachet, poněvadž by mu nemohli vyčítat podporu KSČM.

P. Rajman 5.7.2019 7:47

Čechu, Čechu

Kdo se bojí, nesmí nejen do lesa, ale ani politiky.

P. Čech 5.7.2019 7:51

Re: Čechu, Čechu

Tady ale vůbec nejde o to, zda se někdo bojí či nebojí. Ještě existuje také něco, co se nazývá taktika. Vrhat se do předem prohraných zápasů je hloupost a ne nebojácnost.

P. Rajman 5.7.2019 8:03

Čechu, Čechu

Všiml jste si, že Babišovou nečiností a Vaším originálním výkladem Ústavy se dostáváte zcela mimo jakýkoli demokratický řád, který má tato Ústava zaručit. "Prezident odvolá předsedu vlády protože se mu nelíbí, že ten na něj podává ústavní žalobu." To není demokracie, ale česká mr.ačka. Chci říci ztráta času. Jestli totiž tohle ústava zaručuje, pak si tu Češi třicet let na demokracii jen hráli.

P. Čech 5.7.2019 8:13

Re: Čechu, Čechu

Souhlasím s Vámi, že si zde nikoliv 30, ale 26 let hrajeme na nějakou parlamentní demokracii. Nejde totiž o žádnou demokracii, ale o tuhou diktaturu politických stran. Občané, kteří v k a ž d é demokracii mají vládnout, hrají druhé housle. Nemají totiž ve svých rukou ž á d n ý nástroj, pomocí něhož by mohli prosazovat svou většinovou, demokratickou vůli. Čl. 2, odst.1 ústavy totiž očividně lže(

Čl. 2

(1) Lid je zdrojem veškeré státní moci; vykonává ji prostřednictvím orgánů moci zákonodárné, výkonné a soudní.)

Lid není vůbec zdrojem státní moci, protože moc zákonodárná, výkonná a soudní je pod přímou kuratelou politických stran, které tyto jinak demokratické moci téměř zcela ovládají. A o tom to všechno je.

P. Hlosta 5.7.2019 8:25

Re: Čechu, Čechu

S vaším názorem nemohu absolutně souhlasit. Máme ústavou danou zastupitelskou parlamentní demokracii. Vy se dožadujete demokracie přímé. Tvrdíte že jde o diktát politických stran u nás. Ono ale jde o ideové nabídky politických stran a hnutí, které občan má jako vodítko k předpokládání určitého vládního programu po volbách. Případné zklamání voličů při nerealizaci ideových záměrů pak je taková vládní strana potrestaná odchodem svých voličů k jiným pro ně slibnějším možným nadějím. Při nedostatku ideové realizace u stávajících parlamentních stran se uchylují voliči k netradičním volbám, tedy k hnutím k tomu realizovaným. Rozhodně nelze předpokládat, že lze tento systém demokracie ukončit a začít nový, třeba dle vašich představ. K takové změně totiž ústavní právo dává podmínku, že musí s tím souhlasit dvoutřetinová část parlamentu a senátu a pak i prezident. Dosud přímá demokracie nemá ani náhodou takovou podporu v parlamentu a senátu. Co máme dohodnuté ústavně, to si musíme udržet, protože v demokracii jiná šance není. Tedy pokud se toho demokraticky nezřekneme.

J. Matuška 5.7.2019 8:39

Re: Čechu, Čechu

1*

P. Rajman 5.7.2019 8:37

Re: Čechu, Čechu

Pak se řítíme do průšvihu, na který si stát zadělával hodně dlouho.

P. Hlosta 5.7.2019 8:13

Re: Čechu, Čechu

Demokracie je těžká, zdlouhavá. Není ovšem pravda, že by v Česku byla o moc jiná, než kde jinde ve vyspělých demokraciích. Za třicet let se dostalo Českým občanům vysokého ekonomického růstu, ač může mít kdo i dost zásadních námitek o tom. Průběžné soutěže politických stran o vládu nejsou nic nedemokratického. Občané si volí své zastupitele dle svého uvážení a jistě i dle propagace od kandidátů na moc u vlády. Naposled dali voliči převahu hlasů tomu, kdo se jim jevil nejvhodnější k vystřídání zastupitelů, kteří byli pro ně zklamáním. Co na tom vy vidíte jako hraní si na demokracii?

V. Kotas 5.7.2019 8:21

Re: Čechu, Čechu

Občané volí své zastupitele a ti si to většinou stejně " upečou " podle svého ( nejen ve vysoké politice - viz komunální volby ), navzdory voličům.

P. Hlosta 5.7.2019 8:27

Re: Čechu, Čechu

Ovšem časem jsou ztrestáni právě odchodem voličů od nich.

J. Farda 5.7.2019 7:59

Re: Slabost?

https://echo24.cz/a/SrhPi/jen-idiot-nemeni-nazory-zeman-sam-driv-kritizoval-otaleni-prezidenta?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

P. Čech 5.7.2019 8:06

Re: Slabost?

Echo24 je internetový plátek, který by se normálním způsobem neuživil. Založili jej novináři, které Babiš vyhodil z Lidovek pro neschopnost podobně jako Pavla Šafra. Ten provozuje zase další internetový plátek Echo24. Takováto média vůbec nemá smysl číst, protože jsou silně tendenční a to proto, že jen okopávají Babišovi kotníky. Na víc se totiž nezmohou.

A. Reček 5.7.2019 8:21

Re: Slabost?

Krátce řečeno, kdo začne upozorňovat na nějakou chybu či prohřešek Babiše, je záměrný štváč proti němu.