Středa 29. 5. 2024Maxmilián, Maxim polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 857
  • Poslední: 24.1. 2018 7:39
  • Řadit dle: času vložení
  • vláken
J. Schořík 17.1.2018 12:40

Re: Čeká nás těžký rok 2018.

Nepochybuji. A co že to přesně dokázal tak strašného? Já mu vyčítám spíš to co neudělal.. Myslíte tu příšernou evropskou sociální chartu, nebo máte ještě něco jiného?

M. Prokop 17.1.2018 13:04

Re: Čeká nás těžký rok 2018.

I Matějka může mít pravdu.

J. Franke 17.1.2018 12:20

Re: Čeká nás těžký rok 2018.

Dublin IV odmítá i TOPka, já se ho nebojím a jsem přesvědčen, že jej odmítne i Drahoš. Jinak fakticky jsme z té stoleté historie byli samostatní necelou polovinu.

P. Vandas 17.1.2018 12:25

Re: Čeká nás těžký rok 2018.

Máš pravdu v tom, že jen polovinou doby jsme obstáli. Navíc , jak vidíš, žádným strachem se neoháním, jenom připomínám, že to naše nynější rozhodnutí bude mít důsledky. Pouze chci, abyste věděli, že říkat potom, to jsme netušili, nevěděli, nepodporovali bude jen výmluva. :-):-):-)

J. Franke 17.1.2018 12:46

Re: Čeká nás těžký rok 2018.

Já Ti rozumím (no vlastně nerozumím), ale Zeman na to má vliv asi stejný, jako na výchovu dívek v Čechách.

M. Prokop 17.1.2018 13:01

Re: Čeká nás těžký rok 2018.

Lituji, ale volba presidenta tohle neovlivní (ač to zajisté jsou důležité věci). Na to byl prostor ve volbách parlamentních a nedopadl zrovna dobře.

P. Boublíková 17.1.2018 11:52

Prezident spojovatel

Zeman jím nikdy být nemůže, celá jeho kariéra je stranická, nikdo by mu to ani neuvěřil. Drahoš jím být mohl, bohužel to prošvihl. Má kolem sebe obrovský intelektuální potenciál celé Akademie, který nijak nevyužil. Má čistý štít své minulosti (resp. mohl by mít, kdyby dokázal otevřeně vysvětlit pár sporných bodů, resp. toho, co se jako sporné nezasvěceným jeví - ani to nedokáže). Sociologové, psychologové, historici atd. co jich Akademie má, mu mohli vymyslet "spojovací koncept" - všichni chceme dejme tomu zachovat svobodu slova, svobodu náboženství, lepší vzdělanost, lepší zdravotní péči, nízkou kriminalitu, funkční soudy - nebo aspoň 90 % lidí by se shodlo. Možná tam něco přebývá nebo jsem na něco zapomněla, ale to neva. Samozřejmě by se nemohl vyhnout konkrétním otázkám na migraci, euro a nevím co. Zde by měl klást důraz na osvícenskou tradici, víru v lidský rozum. Jenže tu on evidentně nemá. Jakoukoliv otázku, kde není předem jasná shoda 90 %, by měl ponechat demokratickým mechanismům - volby, referenda - s tím, že to není věc prezidenta. Jakékoliv koncepty pravo-levo, liberální-konzervativní, západ-východ atd. Pozdě. Už je z něj antizeman, negativum, zahozená šance nepolitika, který do politiky čerstvě vstoupil. Už prosazuje zájmy skupin. Otázka kdo by platil neutrální nadstranický koncept - jeho propagaci? Třeba Janeček. Drahoš by naučil se jenom ho prezentovat. To by snad zvládl.

Chce být prezidentem všech, ale referendum nepovolí. Pak jde za těmi nesveprávnými lidmi na stadion, aby se jim vlísal, a ti ho vypískají. Člověk musí buď brečet nebo se smát, když vidí, jak to Drahoš mastí. Ještě číro mu chybí.

Tak snad příště. Minule měl ke spojovací koncepci založené na důvěře v lidský rozum blízko prof. Franz, bohužel vadilo tetování. Příště někdo si tu koncepci i sám vytvoří bez pomoci Akademie.

O. Uživatel 17.1.2018 11:55

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 17.1.2018 11:58

Re: Prezident spojovatel

No, vyjádřil se k němu. IMHO špatně.

O. Uživatel 17.1.2018 12:02

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 17.1.2018 12:05

Re: Prezident spojovatel

Já to netvrdím. Prostě mám za to, že se k referendu vyjádřil chybně.

O. Uživatel 17.1.2018 12:13

Uživatel požádal o vymazání
V. Novák 17.1.2018 12:21

Re: Prezident spojovatel

Tak 100 tisíc je šílenství...

Kolik by nebylo šílenství? Pokud možno víc než je voličů?Kolik a proč?

O. Uživatel 17.1.2018 12:36

Uživatel požádal o vymazání
R. Brzák 17.1.2018 12:21

Re: Prezident spojovatel

Více méně souhlas.

Referendum o trestu smrti bych sice připouštěl nerad - ale pokud by o něm opravdu chtělo obyvatelstvo hlasovat...na druhou stranu, věřím dost ve schopnost v široké diskuzi docházet k nejlepším možným výsledkům - pokud je to diskuze zcela otevřená a není uzavírána pod velkým tlakem - takže pokud bychom měli možnost o tak závažné věci možnost diskutovat dlouhý čas, aby se dostalo na názory velkého množství lidí, ať už odborníků, tak i laiků, poškozených vraždami blízkých, ale i pachatelů trestných činů, pak by se myslím nestalo, že bychom si trest smrti odhlasovali. Mimochodem, mezi pachateli trestných činů včetně těch nejzávažnějších je podpora trestu smrti vysoká...a to je jeden z argumentů proti trestu smrti...

O. Uživatel 17.1.2018 12:39

Uživatel požádal o vymazání
R. Brzák 17.1.2018 12:47

Re: Prezident spojovatel

věcnou diskuzi o tématech bych nikdy nezaměňoval za diskuzi o zastupitelích...

P. Boublíková 17.1.2018 12:01

Re: Prezident spojovatel

Psala jsem dost zkratkovitě, nechytejte mě prosím za slovo. Kdo chce, pochopí :-)

O. Uživatel 17.1.2018 12:04

Uživatel požádal o vymazání
P. Boublíková 17.1.2018 12:09

Re: Prezident spojovatel

Ok, poslužte si.

R. Brzák 17.1.2018 12:15

Re: Prezident spojovatel

Pane Čepku, nečetl jsem o žádného jeho podporovatele tak přátelský příspěvek k panu Drahošovi, jakým podle mne je příspěvek paní Boublíkové. Nemylme se, přítel není ten, kdo mi pochlebuje, ale kdo mi říká otevřeně konstruktivní kritiku...

O. Uživatel 17.1.2018 12:20

Uživatel požádal o vymazání
F. Kusák 17.1.2018 12:12

Re: Prezident spojovatel

No, to nikdo neví, protože není zákon o referendu, takže třeba by i mohl být vyžadován jeho souhlas, ale to je jen spekulace. V každém případě podepisuje zákon o referendu, což bude ústavní zákon. Nejsem si ovšem jist, jak postupuje, horní a dolní komora, v případě, že prezident nepodepíše ústavní zákon. Pokud to někdo ví, ať mě poučí. Díky.

M. Prokop 17.1.2018 11:57

Re: Prezident spojovatel

Žádný president nebude "spojovat". V nejlepším případě nebude rozdělení příliš provokovat. Vaše představa o té ušlechtilosti a moudrosti je sice pěkná, působí ale na cca 10% voličů (ať jsem optimista) a to je bohužel málo. A u Franze mi nevadilo tetování, to bylo spíš plus, když jsem si ho představil někde na konferenci, ale prokázaná neschopnost vyjádřit své myšlenky.

P. Boublíková 17.1.2018 12:07

Re: Prezident spojovatel

Taky by musel umět dát najevo, že jistá hierarchie a strukturovanost společnosti je přirozená. Při českém rovnostářství je to ošemetná věc, něco takového stravitelně podat.

V. Novák 17.1.2018 12:12

Re: Prezident spojovatel

Spojovat mohl v minulé volbě Fischer - názorově želé, nikoho nenadchne, nikoho neurazí, jmenuje, metalizuje a pověří koho mu ke jmenování, metalizaci a pověření předloží. Ideální kladeč věnců do naší Ústavy.

Pražská kavárna ho odstřelila a stěžuje si, že vyhrál Zeman, jemuž tím umetla cestičku...

M. Berka 17.1.2018 11:57

Re: Prezident spojovatel

Ano, Franz se mi taky líbil... Bojím se, že v antagonistické společnosti, kterou tady vytvořila předevší tzv. sluníčka se nic spojovat nedá...

O. Uživatel 17.1.2018 12:06

Uživatel požádal o vymazání
M. Moravcová 17.1.2018 12:11

Re: Prezident spojovatel

vy toho asi nevíte víc. Několik let se o nich píše a vy nevíte. Tak jo.

O. Uživatel 17.1.2018 12:15

Uživatel požádal o vymazání
M. Moravcová 17.1.2018 12:17

Re: Prezident spojovatel

pardon