Středa 29. 5. 2024Maxmilián, Maxim polojasno10 °C

Diskuse k článku

První hodiny poté

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 1834
  • Poslední: 12.10. 2021 13:46
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
P. Boublíková 11.10.2021 7:16

Argument "není to vaše starost" si fakt strčte někam. Vláda bude vládnout všem obyvatelům ČR, i těm, co ji nevolili.

Pokud nemáte v plánu návrat do ČR, vám opravdu vládnout nebude. Zbytečně jste si naběhl na vidle.

V. Církva 11.10.2021 7:32

Tak pravda ale je, že STAN asi bude muset respektovat nějaké koaliční dohody, asi by ani pro ně nebylo politicky rozumné Piráty úplně vypráskat. Jinak já bych samozřejmě proti nebyl a přání voličů se mají respektovat. Ale já nevolím ani STAN.

P. Boublíková 11.10.2021 2:54

Milý Astone, netuším jak jste přišel na tu intubaci, ale to je vedlejší.

Rakušan má zřejmě hlavní slovo v pirstanu - není divu po nářezu, který dostali piráti. Ale stále ještě doufám, že hlavní slovo při sestavování vlády bude mít Fiala vzhledem k tomu, že koalice Spolu je téměř 2x silnější než celý pirstan. I když, rozdíl mezi jednotlivými stranami ods a stan je nepatrný (pouhý 1 mandát). A stále ještě doufám, že pravicový konzervativec Fiala (jak se sám označuje) si nenechá vnutit do vlády piráty, jejichž hlasy nepotřebuje. Byl by to Fialův debakl hned od začátku.

A. Dudík 11.10.2021 3:09

SOUHLAS !!! R^R^R^

M. Mařák 11.10.2021 4:54

Je milé, jak babišoidi zase radí ODS a Fialovi, co má a nemá dělat jako posledně, když zůstala v opozici a nespojila se s ANO.

V. Hájková 11.10.2021 6:19

Máte 100% pravdu! Musím se smát tomu ŽVANĚNÍ BOUBLÍKOVÉ - která si užasně rozumí se zdejší smečkou starých senilních komoušu a možná i bývalých fízlů! ;-DR^

P. Boublíková 11.10.2021 7:01

Milý pane Mařáku, posledně i předposledně jsem volila strany, které se do PS vůbec nedostaly, takže teď, kdy můj hlas skončil alespoň v opozici, jsem zaznamenala dílčí úspěch :-)

Posledně i předposledně, ba i nyní, se zajímám o vládu, která zřejmě podle vás není "moje vláda", a tak bych měla držet pysk? Dělal jste to vy, když vládl Babiš? Nevyjadřoval jste se k Babišovi?

Všichni, kdo tady dnem i nocí vřískali proti Babišovi, ho volili? Nebo co se to tady vytváří za stupidní narativ, že voliči opozice a voliči s propadlými hlasy se nesmí vyjadřovat k Fialovi? Zbláznili jste se už docela?

Kromě toho, anonisty jsem volila z toho důvodu, aby piráti měli co nejméně mandátů a nedostali se do vlády. Pokud Fiala vytvoří jakousi vládu národní spásy s progresivistickou levicí, bude to pro mě naprosto nepochopitelné - nemá pro to důvod! Zbude mu 104 mandátů, se kterými může válcovat piráty odsunuté do opozice.

M. Moravcová 11.10.2021 10:36

R^R^R^

R. Nešpůrek 11.10.2021 4:59

Nevím jestli hned debakl, ale souhlas. Takhle by se pravicový konzervativec chovat neměl, vypadalo by to spíše na "želé" ...

Rakušan cítí vinu, že se na zádech Pirátů vyvezli do parlamentu a takhle je zničili. Zápletka již od začátku. Pětikolka bude mít stále o kolečko víc, než je nutné ...

Pětikolka bude jak pytel blech. Babišovi bylo vyčítáno, že se musí stále řešit pouze jeho problémy. Teď se ale budou stále řešit problémy "pětikolky" uvnitř ...

J. Pankovic 11.10.2021 6:54

...když 4 piráti dostanou 2 ministerstva, tak aby to bylo spravedlivé vůči ostatním, bude mít vláda 53 ministrů ;-)

F. Žůrek 11.10.2021 1:41

Astone, vřelé díky za poslední větu! To je to podstatné!

S. Donát 11.10.2021 1:16

Všechno nejlepší k svátku, Andreji ;-)

V. Mokrý 11.10.2021 5:35

R^

I. Pávek 11.10.2021 6:19

Připojuji se.R^

K. Nový 11.10.2021 1:01

To, že je prezident v nemocnici, nutně neznamená, že je v hlubokém bezvědomí a na intubaci.

K. Nový 11.10.2021 1:04

PS: V nemocnici býval i Havel. To ovšem nebyl problém.

J. Sedlář 11.10.2021 0:12

Problém asi bude jinde. Zákon 90/1995 ve spoustě dalších znění, ČÁST DEVÁTÁ, POSLANECKÉ KLUBY, § 77 odst: (5) K ustavení poslaneckého klubu na začátku nového volebního období jsou oprávněni poslanci zvolení do Sněmovny za samostatně kandidující politickou stranu. K ustavení klubu podle věty první je třeba nejméně tří poslanců.

tzn sněmovna bude mít kluby dva. ANO a SPD. Zbytek kandidoval za koalici. Vo tý není řeč. Kdopa todle ohne, súdruh Pavel Rychetský?

M. Ilsner 11.10.2021 0:20

co to blábolíte, mandáty jsou rozděleny mezi mezi politické strany a hnutí - najděte si počty a pak si dejte facku

M. Šejna 11.10.2021 0:26

"za samostatně kandidující politickou stranu".

Chápete psaný text?

Takže poslanecký klub může mít volební hnutí Spolu, ale nikoli ODS, lidovci a Top09 zvlášť.

M. Ilsner 11.10.2021 0:29

Chápu, takže by ANO nemohlo mít svůj klub, protože to je hnutí a ne strana.

M. Ilsner 11.10.2021 0:31

teď koukám, že píšete "volební hnutí Spolu" - to jste přehnal s tím chlastem, soudruhu

V. Mokrý 11.10.2021 5:37

Tak by to mělo být !!

J. Sedlář 11.10.2021 7:19

Dejte si facku hned na začátek, nastudujte si ten zákon a pak se vraťte s omluvou. ;-)

M. Ilsner 11.10.2021 0:22

navíc by ANO nemohlo mít svůj klub, protože to je hnutí a ne strana

J. Kočvar 11.10.2021 1:40

Technická poznámka - tohle řeší zákon o jednacím řádu Poslanecké sněmovny v prvním odstavci příslušného paragrafu, jenž zní:

"(1) Poslanci se mohou sdružovat v poslaneckých klubech, a to podle příslušnosti k politickým stranám a politickým hnutím ***(dále jen "politická strana")***, za něž kandidovali ve volbách. Poslanci příslušející k jedné politické straně mohou vytvořit pouze jeden poslanecký klub. Slučování klubů je přípustné."

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1995-90

J. Sedlář 11.10.2021 7:23

Opět facku, zákon a pak z5 do debaty. Ak když to budeme brát doslova, pak pirstan a spolu jsou koalice. O tom, že by koalice mohly mít poslanecké kluby se v tom zákonu nepíše.

J. Sedlář 11.10.2021 20:56

Tak cooo Milsner? Už to mlasklo. Vesele blijí do diskuze jinde, tady čekáme. Tak šupky dupky.

J. Kočvar 11.10.2021 1:47

Už když v roce 2002 kandidovaly US-DEU s KDU-ČSL na společné listině pod hlavičkou Koalice, tak pak obě strany zřídily své vlastní kluby - vykroužkovaná US-DEU s devíti poslanci si na to musela "vypůjčit" jednoho nestraníka, kterého nominovali lidovci ;-D

P. Kmoníček 11.10.2021 16:46

Sedláři, ANO je hnutí a ne strana !

J. Sedlář 11.10.2021 17:50

PRO TYKAJÍCÍ TYDÝTY, CO SE DO TOHO ZÁKONA ANI NEKOUKLI: Zákon č. 90/1995 Sb - Část devátá - Poslanecké kluby - § 77 (1) Poslanci se mohou sdružovat v poslaneckých klubech, a to podle příslušnosti k politickým stranám a politickým hnutím (dále jen "politická strana"), za něž kandidovali ve volbách. Poslanci příslušející k jedné politické straně mohou vytvořit pouze jeden poslanecký klub. Slučování klubů je přípustné. ANO je hnutí = cajk

SPOLU a PIRSTAN kandidovalo za KOALY = netýká se jich to

(2) V průběhu volebního období může být ustaven nový poslanecký klub, složený z poslanců příslušných k jiné politické straně, než za jakou byli zvoleni ve volbách, nebo nový klub poslanců, kteří se v průběhu volebního období stali nezávislými poslanci. K ustavení klubu podle věty první je třeba nejméně deseti poslanců. Na takto ustavený klub se nevztahují ustanovení § 78 odst. 2 a 3. Klesne-li během volebního období poče členů klubu pod tuto hranici, klub se ruší. Poslanci, kteří byli členy zrušeného klubu, se mohou stát členy jiného klubu nebo zůstat bez členství v poslaneckém klubu.

(3) Poslanecký klub ustavený podle odstavce 2 nemá nárok na poměrné nebo paritní zastoupení v orgánech Sněmovny, pokud Sněmovna nerozhodne jinak.

(4) Poslanec může být členem jen jednoho poslaneckého klubu.

(5) K ustavení poslaneckého klubu na začátku nového volebního období jsou oprávněni poslanci zvolení do Sněmovny za samostatně kandidující politickou stranu. K ustavení klubu podle věty první je třeba nejméně tří poslanců.

SPOLU a PIRSTAN není "samostatně kandidující politickou strana" = netýká se jich to. Z toho plyne že jsou BEZ KLUBŮ :-)