Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Re: Ať zmrznou !
Ne úplně.
Viníků je dost, od IS až k připrchlíkům, Andělíně a pašerákům.
Šediví hoši a přestárlé dívky, je to s vámi bledé,
musíte zpátky do škol. Ale kam, když na nich učí samí blbci. Už vím, nikam. Musí se čekat další mnohá desetiletí, možná i staletí. Ale to my už nebudeme ani ve vzpomínkách... Dzp.
Re: Šediví hoši a přestárlé dívky, je to s vámi bledé,
Tak tak, invalidní důchodče...Dzp.
Re: Šediví hoši a přestárlé dívky, je to s vámi bledé,
A fanatický utopisto...
:-)
Re: Šediví hoši a přestárlé dívky, je to s vámi bledé,
I vůl Kroupa si nakonec udělal večerní průmyslovku, kajan by to zvládnul taky.
Re: Šediví hoši a přestárlé dívky, je to s vámi bledé,
No jo, Kajan, jako Hujer. :-):-):-)
Re: Šediví hoši a přestárlé dívky, je to s vámi bledé,
Naší světlušce vědomostí Karlíkovi, Luminiscenčně svítí prdel, modře. :))))
Re: Šediví hoši a přestárlé dívky, je to s vámi bledé,
Čéče, nevím jak ty, ale já pořád nějak nešedivím. Jenom vousy. A že bych byl přestárlá dívka, též nepozoruji. :-):-):-)
Re: Šediví hoši a přestárlé dívky, je to s vámi bledé,
Ach tak.......
ad pan Klouda - "jak s tím ztotožníte jeden z Kristových...
výroků o životě: »Kdo nalezne svůj život, ztratí ho, kdo však ztratí svůj život pro mě, nalezne ho.« (Mt 10,39)"
Matoušův popis je interpretací, i Lukáš tutéž situaci popisuje, ba tvrději. Ale obecně je tato pasáž pro mne dobrým příkladem pro jedno pochopení.
- Můžu přijmout, že tady Ježíši Kristu prostě nerozumím - neb se jeho slova zde pro mne rozcházejí s poznáním, které mám za jeho odkaz. Poznáním, že není větší hodnoty v životě, než láska k životu. Ale změní to něco na jeho odkazu pro mne, nebo obecně? Jestliže jedno Ježíšovo slovo a jeho život hovoří jšednou řečí, má smysl tento soulad napadnout jenom proto, že druhé Ježíšovo slovo je s tím v nesouladu? --Můžu si říct, že neporozuměli jeho apoštolové - vždyť to byli lidé, jako já, proč by nemohli ve svých interpretacích zbloudit, očekávajíc ve svém nadšení zázraky tam, kde potkávají obyčejnou lidskost? Protože Ježíš byl člověk, o tom není pochyb.---Taky si můžu říci, že pro mne není důležitá kniha s jejím obsahem, po staletí přepisovaná, překládaná, retušovaná a cenzurovaná. Protože mi stačí její celkové poselství - bůh Tě miluje, proto Ti odpouští bez podmínek. TY sám máš možnost si odpustit, aby jsi mohl své nedokonalosti přijmout a změnit.
Nakonec si můžu říct, že není důležité, co si myslí nějaký Bůh - pokud budu schopen, tak jak to Ježíš Kristus doporučuje - "milovat bližního svého (a pro pochopení, jak milovat a co je to milovat) - JAKO SEBE SAMÉHO. Milovat sám sebe je předpoklad pro otevřenost vůči sobě samému, včetně nedokonalostí a chyb - díky čemu mohu potřebné věci u sebe měnit. Pak mohu přijmout, že pro svou změnu potřebuji neutíkat před tlakem svých životních situací - záchrana je v takových případech jen krátkodobá, či zdánlivá. Díky tomu mohu nahlédnout, že stejně tak, jako já, je na tom i můj bližní - a proto s láskou k němu mu dokáži odepřít, když vztahuje ruce o záchranu v situaci, ze které mu pomůže jen ruka končící v jeho rameni. Ale nejsem kněz - nemám moc, abych měnil jiného, než sebe.
Re: ad pan Klouda - "jak s tím ztotožníte jeden z Kristových...
Otázka je, zda to odpuštění a otevřenost, případně změnění sebe sama funguje jen s Kristem nebo i bez.
Re: ad pan Klouda - "jak s tím ztotožníte jeden z Kristových...
To není otázka - je přeci přirozené, že Krista každý nepoznal, nepoznává a nepozná - a přeci se vztahuje k lásce k životu. Což dokazuje tím, že každé ráno vstane a vůbec hne zadnicí...
Re: ad pan Klouda - "jak s tím ztotožníte jeden z Kristových...
Já jen, že zde obvykle šíříte tu verzi "s".
Re: ad pan Klouda - "jak s tím ztotožníte jeden z Kristových...
»Kdo nalezne svůj život, ztratí ho, kdo však ztratí svůj život pro mě, nalezne ho.« (Mt 10,39)"
Vážený pane Brzáku, ten výrok je prostý. Není třeba konstruovat složité výklady. Já mu rozumím tak, že říká to s čím se běžně v životě setkáváme. Totiž, že ten, kdo chce žít svůj život pro sebe, tak ten život nebude mít hloubku a promarní jej, zatímco ten, který obětuje svůj život Kristovým myšlenkám, bude žít život naplněný a nalezne v něm i to, co by bez víry nikdy nenalezl. :-):-)
Re: ad pan Klouda - "jak s tím ztotožníte jeden z Kristových...
Pane Vandasi, tuto interpretaci znám a není mi vzdálená. Ale nepotřebuji nutně hledat moudré vysvětlení každých slov člověka i bytosti, které si nesmírně vážím pro jiné jeho slova a činy.
Můj názor, odrážející spíše pohled na Ježíše jako normálního člověka, je ten, že občas byl přinejmenším "nepochopen"...ó jak dobře to znám - a o to víc je mi bližší....
Re: ad pan Klouda - "jak s tím ztotožníte jeden z Kristových...
No jo. S tím sice souhlasím, ale z citovaného verše to odvodit lze jen těžko. :-):-):-)
Re: ad pan Klouda - "jak s tím ztotožníte jeden z Kristových...
Nu, aspoň už vím, že a proč s Vámi budu stěží někdy souhlasit.
Re: ad pan Klouda - "jak s tím ztotožníte jeden z Kristových...
To mne mrzí - nemůžeme se sjednotit aspoň na tom , že základem je - "miluj bližního svého jako sebe samého?"
Re: ad pan Klouda - "jak s tím ztotožníte jeden z Kristových...
Základem to možná je, ale abych řekl pravdu, dokáži to zcela vyjímečně. Tak možná u dětí a své ženy. V běžném životě je to jistě nadsázka, či možná jakýsi ideál, jinak je to naprostá blbost a navíc blbost sebevražedná. :-):-):-)
Re: ad pan Klouda - "jak s tím ztotožníte jeden z Kristových...
Chtěla jsem panu Brzákovi vznést otázku, naštěstí jsem si všimla toho Vašeho komentáře, nechánm to tak, jak jste napsal.
Re: ad pan Klouda - "jak s tím ztotožníte jeden z Kristových...
Taky zajímavá interpretace ~ či výklad?...
Re: ad pan Klouda - "jak s tím ztotožníte jeden z Kristových...
Nu, upřímně řečeno, mě taky. Leč... ~ když si pročítám jednu z Vašich vět (vybral jsem si namátkou, mohl bych vybrat nejspíš i nejedno další místo z Vašich textů) zde pro plénum »Ale nepotřebuji nutně hledat moudré vysvětlení každých slov člověka i bytosti, které si nesmírně vážím pro jiné jeho slova a činy,« pak mě napadá, že celkem dobrovolně přistupujete na jakousi polovičatost v přístupu k učení, ze kterého ~ patrně ~ využíváte jen to místo (zatím nemám důvod použít plurál), které se Vám z nějakého důvodu zalíbilo a hodí se Vám jako základ některých Vašich úvah. Což je ~ z "mého" úhlu poledu ~ dost málo.
A že je základem... ~ ČEHO? základem. Pro mě ne plně formulováno, dotaženo. A navíc ~ pro Vás je ~ nejspíš ~ základem něco, leč pro mě někdo... 8)
Re: ad pan Klouda - "jak s tím ztotožníte jeden z Kristových...
Základem náhledu na svůj život, či jeho směřování (tedy jakýsi můj kompas).
Ano, pokud bych někdy nenacházel v některé životní situaci způsob, jak na ten okamžik nahlédnout skrze tuto moji "mantru", budu hledat "osvícení" takové situace v dalším, Ježíšem Kristem řečeném, nebo žitém. Ale mohu s upřímností vyznat, že se mi to nestává...
A pro pana Vandase - nejde vůbec o sebevražednou blbost. Podstatné pro pochopení celého výroku je pochopení druhé části té věty - JAKO SEBE SAMÉHO -. Vůbec to neznamená, že mám sebevražedně upřednostnit svého bližního. Nejenom, že bych mu nepomohl - pokud by následkem byla má smrt, on by o mne přišel a sám by se (pozbytím tlaku ve svém životě) ve své životní situace nic nenaučil. Ale také bych tak svůj život odmítl. Je-li Bůh (nebo bůh), pak nás stvořil s láskou k životu, samozřejmě k tomu svému přednostně - jak bych si mohl myslet, že by to pak slovy svého syna vyvracel?
Onu větu překládám - miluj svůj život, abys sám sebe dobře poznal a skrze sebepoznání zjistíš, že bez svého bližního nejsi a nebudeš šťasten. Proto tedy stejně miluj i svého bližního, aby i on tebe mohl poznat a tak se Tě přestat bát. Díky tomu budete moci žít vedle sebe. Ale z toho "miluj stejně" vyplývá, že mu nemohu dopřát (tak jako to nechci dopřát sobě, pokud sebe miluji) nezodpovědnost žití na můj úkor...
Re: ad pan Klouda - "jak s tím ztotožníte jeden z Kristových...
I po tomto upřesnění, pane Brzáku, je to málo. Vzít si jen něco, co zaujalo mou mysl, a zbytek ponechat jako druhořadé ~ jako něco, čemu nemusím rozumět ~, to mi nepřipadá vůči autorovi tak úplně fér. Nu, raději ale se svou odpovědí skončím, protože bych se mohl rozepsat tak, že by mi povolených 2000 znaků nestačilo, leč cítím, že by to byla zbytečná námaha. Aniž bych tušil,v co vlastně věříte, když jste se onehdy zmínil, že jste věřící. Ale bude to něco hodně odlišného od mého vidění světa. Tkž také proto se pravděpodobně těžko zcela shodneme.
je to tak prosté
skupinky prostých občanů se domluvily na facebooku že se ubrání napadení, spáchaným jedním Syřanem a dvěma Pakistánci.....
Re: je to tak prosté
A co tím chcete říci ? Vaše děti mají zřejmě manžele tam odtud, ne ? Nebo vás někdo vydírá ? Dzp.
Re: je to tak prosté
Záminkou k rozpoutání otevřeného protižidovského násilí se stal atentát na německého velvyslaneckého radu v Paříži Ernsta von Ratha, kterého 7. listopadu 1938 dvěma výstřely těžce zranil mladý žid Herschel Grünspan.
Re: je to tak prosté
No a ? Já to nebyl a historismus není metodou pro posuzování dneška... Dzp.
Re: je to tak prosté
Jak říkám . Selhání německého státu a lidé znervózněli . To platilo tenkrát a platí i nyní. Jak se zdá, Německo to potřetí za sto let v Evropě zase pěkně roz .... .
Re: je to tak prosté
Z toho je také vidět pitomost Rybílkových přirovnání. Německa policie se v době atentátu na von Ratha rozhodně neflákala nebo nebála zasáhnout, z multikulti důvodů.
Re: je to tak prosté
to se může vždycky stát, že policie něco zanedbá, nedomyslí, že se náckové domluví na neveřejné síti, jako se domluvili kriminálníci na Silvestra