Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Re: Hadi a štíři
Ačkoli nejsem jazykozpytec, domnívám se, že tenkrát (obrazně) štíry mysleli ještěry, tj. v našich podmínkách ještěrky.
Re: Re: Hadi a štíři
ščúrek, -rka m. štírek, škorpion (Zdroj: Malý staročeský slovník)
Re: Re: Re: Hadi a štíři
S tím souhlasím (a nepíšete to dnes poprvé), ale co Vás vede k přesvědčení, že v tom přísloví se myslí "ščúrek"? Vždyť se to ani nerýmuje s Jiřím!
Re: Re: Re: Re: Hadi a štíři
Na Svatý Jurzi na mezě hadowe i ščúka viděnie vylehovati sě.
Pohled do zpětného zrcátka
Dnešní povídání p. Vlka st. o počasí a zapomenutých pranostikách, doufejme, nevyvolá u p. B. Doležala velký, neovládnutý výron vzteku, jako v roce 2002 ,když p. Vlk st. někde vyjádřil svůj názor na odsun Němců ze Sudet, po II. sv. válce. Chcete o tom vědět víc? Dejte si do vyhlédavače internetu Vlk st., po otevření článek B. Doležala z 11.- 20. 3. 2002 Nelžeme si do kapsy, ve kterém rozhodně ze starého Vlka žádné přítulné zvíře nedělá, naopak před ním varuje. Poutavé to počtení! A dnes, po šesti letech, se tito dva vysloužilí, obstarožní kadeti spokojeně plaví, k naší radosti, na jedné kocábce!
Re: Pohled do zpětného zrcátka
Jo, nemají si co vyčítat. Alzheimer kosí oba stejně nemilosrdně.
Zelené Khméry je nutné zbavit moci, jinak zabijí půlku lidstva !!! Dzp.
Re: Zelené Khméry je nutné zbavit moci, jinak zabijí půlku lidstva !!! Dzp.
Jak to myslíte, Kajane?
Učitelé a učitelky
Mnoho problémů ve školách se běžně svádí na to, že převážně učí učitelky a je velmi málo učitelů. Jsou učitelky méně schopné po pedagogické a odborné stránce ? Proč ? Mohl by to některý vzdělanější diskutující vysvětlit ?
Děkuji.
Re: Učitelé a učitelky
Učitelky nejsou méně schopné. Ale chlapcům chybí mužský vzor, to je ten hlavní problém. Zejména pokud chlapce vychovává pouze matka, což je dost častý případ.
On se ten kluk musí tu mužskou roli od někoho naučit.
Re: Re: Učitelé a učitelky
Koukám že jsem zdlouhavě napsal totéž, co Vy stručně.
Re: Učitelé a učitelky
Ne, spíše je poslední dobou stále více dětí, které nerespektují ženské autority. Některé (no...častěji někteří) z rozvedených rodin s mámou mávají jak chtějí a přenášejí to i do školy. Je fakt, že jako muž mám podstatně méně problémů s kázní (a upozorňuju: NIKDY jsem neuhodil žáka). Na druhou stranu kolega z jiné školy zápasí se skupinou dívek, jejichž matkám říká "liga rozvedených matek". Dámy nenávidí muže (nebo aspoń se tak tváří) a on má smůlu, že to naočkovaly i dcerám.
Pak je ještě jeden efekt: muž ve škole zpravidla učí ze zájmu o obor. Žena ve školství je často takový ten klasický typ bývalé vzorné žákyně, která má všechno včas a správně. No a protože zákonitě preferují stejné vlastnosti u dětí, s řadou (obvykle) chlapců si nepadnou do noty. Pokud je to ve dvou generacích, tatínek zpravidla neopomene sdělit synovi, že učitelky jsou krávy a komunistický baby a syn se podle toho chová... Ovšem z odborného i lidského hlediska je dobré mít ve škole mix mužů i žen.
Re: Re: Učitelé a učitelky
Děkuji za vysvětlení. Já jsem si to tak nějak představoval: mužská autorita je silnější.
Učitelství je vznešené poslání.
Zivot tropi hlouposti - aneb chytli zlodeje z Terezina
Obviněný byl převezen z policejní cely převezen do vazební věznice v
Litoměřicích ve 14. 35 hodin,“ řekla Právu litoměřická policejní mluvčí
Alena Romová.
Na Novinkach k tomu dali fotografii obvineneho - a zablokovali diskusi
A zablokovali diskuzi...
...hned u dalšího článku o přičmoudlém násilí v Nejdku.
A ještě k tomu závěru
Množiny už se neučí na prvním stupni několik let...od 1996 určitě (ledaže by si je tam někdo zařadil o své vůli). Oni totž ti pitomí čeští učitelé od začátku věděli, že je to kravina cpát mrňatům algebru. Jenže podle vyspělého francouzského vzoru jim to bolševik nacpal. (Ale to jen na okraj, je to mírně off topic, ovšem je vidět, jak je pan autor fundovaný a nezaujatý.)
Portwyne, chápu vaši nasrděnost, ale nemrhejte s ní na starého Vlka.
Ten člověk jen prostě žvaní - a tím to končí. Vy mu leda děláte radost.
Re: Portwyne, chápu vaši nasrděnost, ale nemrhejte s ní na starého Vlka.
Ale já ani tak nasrděnej nejsem. Kdysi jsem pana Vlka naštval nějakým komentářem a on si to těď kompenzuje. Ale normální čtenáři mají právo na informace, tak jim je dávám. Od novinářů je nedostanou, těm je pravda šumafuk.
Re: Re: Portwyne, chápu vaši nasrděnost, ale nemrhejte s ní na starého Vlka.
Pravda je to, co tady chybí všude - vod Klause po posledního starostu (vobecně),
Re: Portwyne, chápu vaši nasrděnost, ale nemrhejte s ní na starého Vlka.
Jinak zdravím a přeju hezký pátek :o)
Re: Re: Portwyne, chápu vaši nasrděnost, ale nemrhejte s ní na starého Vlka.
Já vám taky přeju. MMCH - IMHO bylo to zrušení množinové výuky matematiky dost blbost, jak tak sleduji na vlastních potomcích. Jeden jimi ještě prošel, druhý ne. Matematiky nestudoval ani jeden, ale patrné to na jejich myšlení je.
Re: Re: Re: Portwyne, chápu vaši nasrděnost, ale nemrhejte s ní na starého Vlka.
Nojo, ale na to musí být národkářka se smyslem pro matiku, což zas není pravidlo. když se to zkoušelo na pilotních školách (1975 a tak), bylo to prý fajn, ale tam byly vyškolený nadšenkyně. Ostatní to dost často pojaly formálně a místo počítání kreslily děti barevný kolečka...
Re: Portwyne, chápu vaši nasrděnost, ale nemrhejte s ní na starého Vlka.
Nechápu toho člověka Čumila. Celý den tady (a nejen tady) "oblažuje" dnes a denně svými bezobsažnými provokacemi a bláboly, stejně jako např. Magor Milda. Zajímalo by mě, kdo ho za to platí. Protože pokud je zaměstnaný v reálné firmě, nevydělá si ani na slanou vodu. Z mé firmy by vyjel jak fretka z liščí nory, navíc bych mu ty hodiny strávené na internetu na mém počítači a za moje peníze za připojení nechal natvrdo strhnout z platu.
Re: Re: Portwyne, chápu vaši nasrděnost, ale nemrhejte s ní na starého Vlka.
Nezapomnel jste na neco, Londone? Treba posadit je za katr?
Re: Re: Portwyne, chápu vaši nasrděnost, ale nemrhejte s ní na starého Vlka.
Budete se hrozně divit, ale platíte ho vy - podle zákona o koncesionářských poplatcích.
Re: A ještě k tomu závěru
Nevím, jaké máte zkušenosti, ale mně připadalo, že si s tím mí potomci docela věděli rady. Ze všech diskusí o množinách jsem měl vždycky dojem, že problém měli rodiče. Zdálo se jim, že když ONI byli dětmi, probíralo se to až na střední škole (což je ovšem i můj případ).
Spousta dospělých má stále dojem, že by se mělo učit pořád stejně, jako kdysi. Ale tak to není. Nicméně je fakt, že množiny po čase zas zrušili (asi převládl tradiční názor).
Re: Re: A ještě k tomu závěru
No, ty množiny učit můžete. Ale podle mne by poznání dítěte mělo zhruba kopírovat poznání lidstva - od primitivnějšího a hlavně konkrétnějšího k abstraktnějšímu. Vzhledem k tomu, že množiny lidstvo začalo dělat někdy v 19. století (Bolzano) a pořádně až ve 20., tak je lepší se o tom zmínit až v 7. nebo 8. třídě. BTW množiny jsme my "předmnožinoví" měli v geometrii v osmičce, akorát se tenkrát neříkalo "množiny bodů dané vlastnosti", ale "geometrická místa bodů". Ovšem v názvech ta matika není, žejo.