Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Pokud jenom tam, považuj to za výhru, to na horách musíš pěkně uskakovat, když to "trolejbusy" pálí na plnej céres z kopce.
Elektroauto je jen obdoba přesunu znečistění těžkým průmyslem a těžbou z EU do Asie. Teď to jen odnese i Afrika. Ovšem celkové znečistění samozřejmě vzroste. O dopravu a o to, že v Asii jsou drobet jiné normy na znečištění než v EU......
Asi jsem to špatně popsal. EU přesunula těžký průmysl do Asie a s ním znečištění. Teď se snaží přesunout znečištění z aut do Afrika a Asie.
Výroba a likvidace baterií a nejen jich, není zrovna ekologická v těchto krajinách, stejně jako těžba nezbytných surovin....
Velkou "Gigafactory" na těžbu lithia a výrobu akumulátorů plánuje VW a ČEZ za vládní podpory v Česku s náklady v řádu 50 mld Kč...
Od pantáty vedou dráty do nabíječky elektroauta. Za komínem séře pes a kouká jak za obzorem čoudí elektrárna.
Zadák 8:24
Až řekne elektrochemie poslední slovo, tak teprve potom lze uvažovat o elektromobilech.
Elektromobilita i u nás funguje. Při procházení turistických tras na Šumavě, jsem oproti loňsku zaznamenal radikální nárůst koloběžkářů a elektrocyklistů. Ti majitelé "trolejbusů" se už natlačili úplně všude. Běžte s tou elektromobilitou už do zádele a choďte a šlapejte po svejch.-
Ano. Všechno má své vedlejší projevy. I "ekologická" elektromobilita.
Koloběžky bych však nezakazoval. Časem to může být jediný ekonomicky dostupný způsob, jak se někam dopravit.
Když potkáš na turistické značce houf zdivočelých elektrokoloběžkářů, kteří se nechají na Špičák vyvést lanovkou, je to k nakopání do pozadí....
No jasně. A navíc to prý dost ruší místní faunu. Tedy - to psali o Krkonoších, abych byl přesný, ale nemyslím, že na Šumavě to bude jiné.
Kdepak to klasičtí turisti jsou přítěží, nosí si vše sebou a místní turistický ruch z toho má houby, to lanovkáři za 500, půjčení kolobrndy za 1000 a pak posezení v resto u coly to je to pravé na zachránění ekonomiky.
Kdepak, šlápnutí na vzácnou rostlinu hrozí více ode mne,než od spořádaného koloběžkáře držícího se asfaltové cesty.
No... jestli opravdu nebude jiná možnost, tak možná i tak.
Ale možná je přílišný optimismus uvažovat, že si v regulovaném světě budoucnosti budete moci cokoliv sám udělat, k čemu je potřeba cement. A nebo že bude existovat cement, vzhledem k jeho uhlíkové stopě.
Včera jsem v autě slyšel Bernarda ze Stanu. Jeho fantazie je nekonečná. Všechno utáhnou státní dotace a pobídky. Výrobce výfuků budou vyrábět baterie.... Ten člověk žije naprosto ve své bublině mimo reálný svět...
Podobná fantasmagorie, kterou slyšíme z Brusele. Bude fond pro chudé, na vyrovnávání zeleného zdražování. To bude tunel ...
Pro Berana i berana je rozdíl mezi vejfukem a baterií nepostřehnutelný. Obojí má podle něj jen objem a hmotnost.
Časem obojí zvládne vytisknout tiskárna s umělou inteligencí.......a "skláři nebudou mít co žrát"...
Nicméně ono to je svým způsobem realizovatelné - udělá projekt na redesign továrny, za dotace nakoupí nové stroje, vyškolí zaměstnance a šup - místo výfuků může nejen vyrábět baterie, ale klidně i vakcíny proti covidu, ekologické hnojivo nebo třeba origami.
Právě čtu ( pozdě ale přece ) román Nadace od I. Asimova - poučna fanzatie o pádu do zaostalosti.
Trošku pod vlivem této četby vidím dvě krajní možnosti - buď budeme těžit suroviny na asteroidech, nebo ( daleko pravděpodobněji ) EU k roku 2070 zakáže boty - jednak na ně Číňani uvalí embargo a pak - jejich výrobou se uvolní neúměrně mnoho CO2
Celoplanetární divoký mejdan lidské rasy zdá se býti u konce a mám obavy, že ani dnešní horečná snaha s tím něco udělat, příliš šancí na úspěch nemá.