Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Proc jsou Ceske drahy v prd eli?
1) Zeleznice je inherentne semenistem socanu a zeleznicari a jejich odbory zrejme disponuji dostatecnou silou na to aby byli schopni resistovat ozdravnym zmenam.
2) Na transformaci Ceskych drah by byl potreba kreativni podnikatelsky duch a zrejme i ochota zavest urcite opatreni ze strany statu aby se znevyhodnil pohyb tech zasr anych kamionu prevazejicich nepotrebne sr acky sem a tam via tuto zemi. Bohuzel cesti podnikatele jsou vesmes vsemozni vysavaci statniho rozpoctu, ruzne firmy parazitujici na techto vysavacich, dale ruzni prodavaci vice ci mene nepotrebnych sr acek z vsemoznych horoucich pr deli, a teprve potom poctivi kreativni podnikatele kteri skutecne tvori hodnoty ktere maji dlouhodobou perspektivu. Ve svetle toho jak ze CD jsou v podruci takovych kriplu jako cesti politici lze tezko ocekavat nejake positivni zmeny. That being said, byl jsem prijemne potesen novou zeleznicni drahou ktera vede z Prahy do Rican a pak nekam dal k Benesovu. Snad se zeleznice vzmuze a lidi konecne prestanou jezdit temi zas ranymi auty.
Povazuji za fantaskni jak zde proliferuji ruzne firmy ktere vozi ozraly domu jejich auty - nejaka zelva nebo andel ci co. Ti idioti jedou do centra chlastat a misto toho aby jeli tam a zpet metrem ci taxikem, vezmou si vlastni plechovku a pote co se nachcijou s nechaji odvest vlastnim prdichvostem zpet domu. Na tenhle typ "podnikani" bych okamzite nasadil nejakou ekologickou dan. Ty lidi jsou skutecne zbesili.
Re: Proc jsou Ceske drahy v prd eli?
no, myslím že tak před 30 roky bys byl se situací spokojen. tyhle myšlenky bys našel v projevech našich prvních, druhých, třetích i sedmdesátých pátých tajemníků.
hezky si nás pobavil. jseš docela nostalgik, kamaráde.
Re: Re: Proc jsou Ceske drahy v prd eli?
Nikdy jsem necetl zadne projevy nejakych tajemniku, nicmene ti priznavam jako tvuj prerogative spokojene zit v krasnem modrem svete ktery je vic nez pro lidi delany pro auta a kamiony. Mozna ze tve nadseni pro kamiionovou prepravu zmirni nejaky ten rumunsky ridic ktery se ti s nakladem nejakych cinskych sr acek nabori do loznice.
Dzp. Vsp.
Re: Re: Re: Proc jsou Ceske drahy v prd eli?
Já třeba modré anděly používám. Je to naopak vynikající služba. BTW, neříkal jsi, že jsem idiot?
Re: Re: Proc jsou Ceske drahy v prd eli?
Tak to snad nezná ani Schwarzenberg, říkat magorovi nostalgik.
Blahoslavení chudí duchem, neb jejich jest království nebeské...
A když chce někdo mumlat, že britský model je socanská sr*čka, tak má úžeh...
A dalším expertům,
no záleží na poměru jakrychle budou klesat ceny a jak rychle budou klesat mzdy.....
Nejhorší je státní solný monopol.............
Re: A dalším expertům,
jo to je fakt.....jsou chvíle, kdy je sůl nad zlato.....
Re: Re: A dalším expertům,
no, většinou ovšem je furt zlato nad sůl ...
BzukBlikovi ? ježkovy voči vy furt věříte na aritmetický průměr !?
No a jinak i ta nejrozhazovačnějčí socanská vláda je trapné ořezávotko proti té, která stát zavleče do války....
Tedy ty si fakt umíš naběhnout, dneska seš odkecanej
Re: BzukBlikovi ? ježkovy voči vy furt věříte na aritmetický průměr !?
A co když stát do války zatáhnou socani, ať už nacionální nebo internacionální?
Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu
Proč ČR, která má jednu z nejhustších sítí železnic v Evropě, je tak šíleně zasažena kamionovou přepravou? Nemusíte tu psát informace obsahující hodnoty typu že jsme tranzitní zemí ve středu Evropy ....
Není to také o neschopnosti ČD?
Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu
Nákladní část ČD je zisková. Máte nějaký problém?
Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu
Největším problémem nákladní dopravy ČD je dle mne laika to, že musíte náklad dovézt na železniční stanici nebo naopak na stanici převzít. To mnohé zákazníky odrazuje a přesouvá je k dopravě silniční-kamion vám dojede až do areálu firmy. Přitom by stačilo, kdyby ČD byla schopna převźit náklad u vás a dovézt ho k vám a překládky zařídit ve vlastní režii. Ale to je jenom pohled laika ...
Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu
no, svýho času vedla trať skoro na každý pole, neb se vlakem svážela cukrovka do cukrovarů. tedy, to bylo tak do roku 1920.
Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu
i vy pamětníku...
Re: Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu
jo jo ... to jo.
tedy, nákladní doprava čsd je zisková jen proto, že užívá koleje a nádraží a ajzlboňáky společně s tou osobní. kdyby se osobní zrušila, koleje by zůstaly a.... na to už přijdeš sám.
Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu
Je až tak nerealistická představa, že ČD budou mít i vlastní náklaďáky a ty budou pak překládat, takže z Tvého pohledu zákazníka si kamion něco odveze a přiveze a nebudeš řešit, kdy co odvezeš z a na nádraží a jak ?
Re: Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu
Nemusí mít ani vlastní náklaďáky, stačí smlouvy s přepravními firmami. Jenže i kvůli tomu by se musel u ČD někdo namáhat, což nikomu nestojí za to tak si dál řeší své umělé pseudoproblémy aby se proboha nemuseli nečím zabývat.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu
Smluvní přeprava znamená pro ČD problém, pro smluvního přepravce bude výhodnější vézt náklad po celé trase, než jenom z a na nádraží ... Asi ...
Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu
I když racek je hm racek v tomhle má pravdu,do každé většího zavodu vedly vlečky,ciheln,mlékárny...
Re: Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu
racek má vždycky pravdu. pravidlo č.1.
Re: Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu
Nojo, vedly, nevedou... Svět se mění, nákladní auta jsou lepší a levnější než bývala a pro malé objemy dopravy železnici překonala. Železnici zůstávaji vyhrazené prakticky jen gigantické objemy přepravy typu důl - elektrárna, všude jinde jí konkurují auta. Musí se snažit, aby zase snížila prahový objem přepravy kdy začíná být výhodnější než auto :-)
Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu
Hlavním problémem ČD je podle mě politická objednávka nerušení pracovních míst a zachování osobní dopravy. Kdyby se do vedení ČD dostal jakýkoliv manažer (myslím skutečného manažera, ne ty nastrčené figurky) s úkolem udělat z nich ziskovou organizaci bez dalších podmínek, tak by totiž zákonitě ihned propustil půlku lidí, zrušil půlku osobní dopravy a prodal půlku majetku. A do toho se žádné z našich levicových ani ultralevicových vlád nechtělo, takž ty kamióny holt musíte milánkové vydržet...
Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu
no, splet si se jen o 50%. klasický babymanažer by zrušil dráhy jako třídu celé.
ovšem pak by se ukázalo, že ve skutečnosti by se zratily velmi značné multiplikační efekty co dráhy mají.
Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu
Jaký mají dráhy multiplikační efekty? Že drží Duška dál od funkcí kde by dokázal škodit několikanásobně víc?