Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Zase to Aston zmotal.
Podstatné je prý stanovisko Bruselu - ten už ale před více jak 2 lety od této nesmyslné povinnosti ustoupil, takže ne Brusel, ale Babiš a jenom Babiš.
Re: Zase to Aston zmotal.
Co vím, tak regály v marketech jsou plné řepkového oleje. Nepochybuji, že potravinářství upřednostňuje řepkové oleje před jinými. Vývoz do světa je značný. Zemědělci sejí řepku z čistě ekonomického pragmatismmu. Zasévat obilí a ne řepku, je ekonomicky náročnější a výkup nejistý. Tak jestli zrovna Babiš určuje vyšší ceny výkupu řepky, to bych se divil. Je to tržní mechanismus, který rozhoduje v ekonomice.
Re: Zase to Aston zmotal.
Řepkový olej do kuchyně je v pořádku.
Re: Zase to Aston zmotal.
Máte to v přímém přenosu Jaroslave - v této záležitost (o pokračování) rozhoduje národní parlament.
Re: Zase to Aston zmotal.
Soudruzi v Bruseli ustoupili od striktního nařízení biopaliv, ale nadále požadují snižování produkce CO2. Jiná biopaliva, než ta první generace prakticky neexistují. Takže přímé nařízení nahradilo nepřímé.
Re: Zase to Aston zmotal.
neustopupil, EU dováží řepky stále více: https://www.uroda.cz/dovozy-repky-mirne-vyssi/
EU momentálně řeší dovoz PALMOVÉHO OLEJE a chce omezit sojový- takže řepka bude mít asi vyšší podíl. V současnosti:
In 2017, the EU-produced crop biodiesel mix was composed of 55% rapeseed, 35% palm oil, 6% soy oil and 4% sunflower, while in 2018, Belgium saw a tenfold increase in soy biodiesel use on its domestic market compared to 2017.... V EU produkovný biodiesel je z 55 % řepkový, z 35 % palmový, z 6 % sojový a ze 4 % slunečnicový https://www.euractiv.com/section/agriculture-food/news/biofuels-commission-blacklists-palm-oil-throws-soybeans-lifeline/
No jo
Včera na ČT24 se odborníci vyjadřovali k biolíhu z řepky a k Elektromobilům .Jen polovina z toho co řekli by všem zdejším kecalům o této problematice zavřela hubu ,bylo to poučné inspirativní a nezatížené politikou..Už dlouho jsem v čt nevidel nic tak kvalitního.!
Re: No jo
Pavelko, já bych vám doporučoval okamžité vyhledání psychiatra neboť hrozí,že ta vaše moudrost přejde do patologického stavu.
Re: No jo
Tak si kupte elektromobil a do druhého svého auta(musíte jej mít, abyste mohl jet dál, než kolik máte šanci natankovat elekřiny) nalejte co nejvíc biolihu. Biolih můžete i popíjet, jestli máte na držení si šoféra. ;-))
Re: No jo
Já jsem tu diskuzi viděl taky, v podstatě máte pravdu, až na malou nepřesnost z vaší strany. Z řepky se vyrábí metylester jako doplněk do motorové nafty, nikoliv biolíh. Ten se vyrábí převážně z melasy či obilí.
Re: No jo
Ne! Pavelka si tam lije biolíh! Při tom si nějakou sem tam lupne, protože pro něj líh jako líh, vsjó ravnó. ;-))
Asi tak
z Ťoka se stal takový otloukánek.Tento stát nebyl schopen 18 let vyřídit spor se selkou Havránkovou kvůli pár metrů pozemků u Hradce.Za ty peníze co to stálo by se dalo jistě hodně postavit.Potom jsou zde různí aktivisti a "ochránci"přírody,kteří stavby blokují,třeba kvůli křečkovi,kterého tam navezou.A schvalovací řízení se táhne roky.A ta zimní lapálie,kolik těch šprajclejch kamionů mělo v pořádku gumy?Jistě ty firmy tam mohly asi pracovat rychleji,ale to bych zase na Ťoka všechno neházel.
Jenom Agrofert nesází řepku
chodím v Brně podél Zoo po velikém poli na malou zahrádku. Je poprvé osázeno řepkou. Znám majitele, vysvětlil mi, proč se mu to vyplatí oproti obilí nebo kukuřici. Má uvažovat neekonomicky?
O budoucnosti nebude rozhodovat elektronika ani informační technologie, ale schopnost uchránit křesťanství před islamizací. Podívejte se na Paříž, té už nepomůže nikdo, ani informační technologie. Nakonec i Říše římská byla technologicky vyspělejší než svět Barbarů. No a co! Barbaři vzali klacky a Římany vymlátili holýma rukama. A vzali si jejich zbraně a ženy.
Re: Jenom Agrofert nesází řepku
Nejde jen o pěstování, ale i zpracování, na to se často zapomíná. Podívejte se, komu tyhle chemičky patří.
Re: Jenom Agrofert nesází řepku
Milý pane, řepka se nesází (jako ty velké "řepky", co se z nich vyrábí cukr nebo saláty), ale seje. Ani s ostatními řepami nemá moc společného. Ostatně, o řepku vůbec nešlo, co? Hlavně, že Vás dovedla k islamizaci.
Nebo budeme muset Němcům zbourat ty
" větrníky ", aby se sem ten déšť dostal ?
Neměli by ti naši vědci zkoušet/zavádět to chytání
vzdušné vlhkosti tady, místo někde v arabských zemích !
Re: Neměli by ti naši vědci zkoušet/zavádět to chytání
Pomáhat radši tam, než tady, zní jedno z hesel.
Dvě věci
bych Ťokovi nevytýkal. 1. Byl ještě v plenkách když vznikl systém, kdy soutěžící firma vynaloží "na cestě k vítězství" tolik prostředků, že se musí vždycky najít vícepráce, nadpráce, aby dosáhla zisku. Slovenský prezidentský kandidát Harabin, relikt mečiarovských dob, měl asi v jediné věci pravdu : Z každé dotace, se musí zadavatelům vrátit 30, 40 i 50%.
Také dřív než přišel Ťok, bylo nutno přijmout zákon, mj. o tom, že ve smlouvě o výstavbě dálnice, se musí povinně sjednat penále -to totiž týmy právníků, najatých státem, netušily.
2. S odstraňováním bilbordů měl Ťok kupodivu pravdu. Na území naší země mohou podnikat a uzavírat smlouvy firmy, zapsané v našem obchodním rejstříku, které vy ovšem nemůžete žalovat u soudu v Česku.
Změnou systému stavebnictví na dálnici, by si kapři vypustili rybník, změnit osobu ministra nemůže nic přinést.
Re: Dvě věci
Přesněji, z každé dotace se musí zadavatelům osobně nebo jejich stranám vrátit 30, 40 i 50% z rozpočtu vydaných peněz.
nemá to hlavu a patu
pokud se jedná o poslanecký návrh bude o něm hlasovat sněmovna.. vláda do toho nemá co kecat..
Re: nemá to hlavu a patu
Další legislativní machr. To jsou teda noviny .....
elektromobily
Elektromobily je hit současnosti, o tom není pochyb. Akorát mi není jasné, kolik kilometrů vlastně ujede takové auto na jedno nabití. Testy jsou jedna věc, skutečnost druhá. Jak ovlivňuje dojezdovou vzdálenost na př. použití klimatizace v létě, topení v zimě? O kolik se zkrátí dojezdová vzdálenost, když se dotyčné auto dostane do několikahodinové zácpy na dálnici? Má auto větší spotřebu elektřiny, když v něm jede pouze řidič a když je plně obsazené. Jaká je průměrná doba pobytu na nabíjecí stanici? A v neposlední řadě cena elektromobilů ve srovnání s cenou klasických aut.
Podle zpráv v médiích za pěstování řepky může Babiš, ale kolik % osevních ploch řepky patří Agrofertu a kolik ostatním zemědělcům?
A pokud se týká těch dálnic, nějak se rychle zapomnělo na to, jak kdysi ministr za VV Bárta s velkou slávou zarazil veškerou výstavbu a hlavně i projektování a výkupy pozemků pro další dálnice.
Re: elektromobily
Vše vyřeší neviditelná ruka trhu. Nejen Bárta byl " hvězdou " na ministerstvu dopravy, takovej Šimonovskej/lidovec, se mu téměř vyrovná.
Re: elektromobily
To je právě ten problém, že předchůdci byl horší, až děsivě horší. Důležité bude, aby nástupce byl lepší, což vidím jako dost velký problém. Uvidíme.
Re: elektromobily
Kéž by to byl člověk s oboru a s praxí, žádnej teoretik, do zelena.