Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Problém s Rusama
Ano, nemám problém s Rusama. Mám problém s Ruskem a měl jsem problém se Sovětským svazem.
Chování Švýcarů jsem obdivoval při každé návštěvě ....
.... v jejich zemi.Jezdili jsme tam (pochopitelně aniž bychom to při odjezdu, či příjezdu hlásali bolševickému panstvu, vždy to bylo cestou někam dál) za kamarádem z mládí, který v roce 1969 s rodinou emigroval.
Nejvíc mě fascinovalo jejich slušné chování na silnicích. Z kolony osobních vozů, která se vytvořila za pomalu jedoucím náklaďákem předjížděli postupně jeden po druhém tak jak přijeli. Jestliže se někdo nacpal zezadu dopředu a všechny nechal za sebou, byl to západní Němec .
Jednou jsme s manželkou nakupovali ve velké sámošce. U pokladny odstavila paní pokladní jeden jogurt a zavolala kolegyni, aby nám ho vyměnila, protože byl prošlý. Dlouho jsem kroutil hlavou, to by se nám u nás doma nestalo.
Jednání celníků na hranicích bylo též obdivuhodné. Když jsem na př. poprvé přejížděl (v r. 1970) z Rakouska do Švýcarska na jednom malém přechodu (nevím už jak se jmenoval) přišel jediný stařičký celník a bral to velmi formálně. Skoro se urazil, když jsem mu začal ukazovat motorový prostor, že v něm nic nevezu.
Moc na Švýcarsko a Švýcary vzpomínám.
Schleswig-Holstein?
Máte pane Karpenko na mysli 1864 nebo 1939? Spíše asi Westerplatte, viďte ... a děkuji Vám za opět čtivé povídání! :-)
Hezké vzpomínky nejen na zajímavý rok 1968. A
Hezké vzpomínky nejen na zajímavý rok 1968. A poučení z článku je jasné a stále platné - " když dva dělají totéž, není to totéž."
Tady někdy ta diskuze vypadá, že jsme více kamarády s Ruskem, které nás v roce 1968 na 20 roků okupovalo a my byli 40 roků jeho nesvéprávnou kolonií, že soudruzi.. Vás " polámaly " soužky učitelky na základkách, když vám do vašich hlaviček nalily ty hlouposti - na Západě jsou lidé zlí, na Východě-hlavně v SSSR-Rusku jsou lidé hodní.. Také další hloupost - zámožní lidé jsou zlí, chudí lidé jsou hodní-tedy asi všichni..
Re: Hezké vzpomínky nejen na zajímavý rok 1968. A
Já bych do toho ty obyčejné lidi nepletl. Poznal jsem mnoho skvělých, vzdělaných Rusů, ale také mnoho pitomců na západě. To tak asi obecně platí. Jiná věc je, v jaké vyrůstali době a pod jakou politickou mocí. Pro Rusy, bohužel, byla původní bolševická leninsko-stalinistická ideologie nahrazena jakousi kombinací nacionalizmu a pravoslaví. Tak z bláta do louže.
Re: Hezké vzpomínky nejen na zajímavý rok 1968. A
Máte pravdu, taky bych do toho obyčejné lidi netahal. Většina z nich jsou normální a slušní na obou stranách, tedy na Východě i na Západě. A stejně tak se všude najdou blbci.
Na našich diskusích je hodně vidět, jak spousta lidí naprosto nechápe (a ani se o pochopení nesnaží), že bolševický režim v zemích Varšavské smlouvy je dávnou minulostí a samotná debolševizace nejspíš v Rusku proběhla dříve a důkladněji než v ČR.
Re: Hezké vzpomínky nejen na zajímavý rok 1968. A
Článek se mi taky moc líbil. A s Vámi, pane Gessone, souhlasím stran orientace Ruska. To je dnes daleko blíže carismu než bolševismu. Putin, chovající se jako autokrat (a k našemu zděšení mnohokrát "jdoucí přes mrtvoly") odstraňuje své potenciální soupeře (podle mne) nikoli z nějaké kágébácké pomstychtivosti, ale hlavně z obavy před chaosem, který by nastal při nějakém "ruském jaru". Proto jsou k smíchu ta všechna strašení Putinem. Má dost práce s ukočírováním vlastního "vozidla"!
Re: Hezké vzpomínky nejen na zajímavý rok 1968. A
Pane Fridrichu,
dovoluji si Vás upozornit tímto na Vaši velice nepřesnou terminologii.
Víte, já zažil obsazení od CCCP v roce 1968 - co komouši nejhorší kol Smrkovského a Dubčeka (hlupáček) spustili "lidskou tvář" stalinismu - můj otec kdys zažil osvobození od německé Třetí Říše od CCCP, .......... . Opravdu osvobození, kdy šlo o kejhák. Viděl ty červené vyhlášky od Heydricha, nikoliv Stalina. Co Vám vyprávěl otec??
Opakovaně - Vy si pletete Rusko, Vy si pletete čas. Aspoň, že máte jasno s dnešní Čtvrtou Říší Národa Německého. Zkr.
Zdobím Váš názor Svojí odpovědí.
Proč píšete takové hlouposti ?
Myslím, že většina z nás, co tu píšeme, jsme r. 68 zažili jako dospělí, takže nám nikdo nemusel do hlaviček nic lít.
Braunau
V květnu roku 1968 jsem vycestoval (vlakem) s Moravskou Slávií na sportovní zájezd do Rakouska, města Braunau. Tehdy jsem našemu judistickému družstvu vyhrál polovinu zápasů (ač jsem měl jen zelený pás). Ale to není to, o čem chci zde psát.
Braunau je rodiště Adolfa Hitlera a jeho rodný dům nám tehdy také místní lidé ukázali (samozřejmě jen zvenku - tehdy to byla nějaká banka). Ten dům jsem si ale tehdy vyfotografoval. A ta fotografie má dnes svou hodnotu, protože ten dům dnes už neexistuje. Byl preventivně zbourán - a nemusím vysvětlovat proč.
Hlídka cizinec.
Do kontextu článku dobře zapadá "hlídka cizinec" což za časů mé vojny pokud si vzpomínám byla u silnice vedoucí kolem kasáren budka s maníkem, který měl za úkol zapisovat značky zahraničních vozidel. Nevím co pak soudruzi s těmi značkami turistů z NDR dělali.
Re: Hlídka cizinec.
To znám. Pokud auto s cizincem projelo kolem letiště třikrát, telefonát výše mu přidělil sledovačku. A pokud jel cizinec na dovolenou a kolem letiště projel vícekrát náhodou (zabloudil), pak měli dovolenou i stopaři. Jó to byla doba!
Re: Hlídka cizinec.
Když jsem byl na vojně, u naší roty u silnice zastavil německej Bavorák a šofér se šel vyčurat do houští. Snaživej lampasák na bráně hned bonzoval jeho SPZ kontrášům. Velká aféra, vyznamenání, přijel kontráš osobně poděkovat, ožral se s velitelem a tvrdil, jak obrovskýho špiona jsme udali. Ve skutečnosti si spíš něco vymysleli aby dostali ocenění a pochvalu. O případných špionech se takhle nemluvilo.