11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

VÁLKY: Která byla nejkrvavější

Média tvrdí, že izraelská vojenská kampaň proti Hamásu patří prý mezi nejkrvavější války v nedávné historii, pravdou ale je, každá válka v regionu Blízkého východu a v Africe měla mnohem vyšší počet obětí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Machálková 21.2.2024 20:52

Tento konflikt je podle něho názoru konflikt mezi islámem a civilizací stojící na židovsko křesťanských základech. Podle mě má islám hodně společného s nacismem. Realisticky je třeba uznat, že podle této staleté ideologie žijí cca 2 miliardy lidí. Pokud tak žijí ve svých muslimských státech, je to v pořádku.

V pořádku pro nás není, že má islám zakódováno rozšiřování se po světě, po dobrém, násilím, po zlém. Tomu je třeba zabránit. Vidíme, jak je těžké pro Izrael sousedit s lidmi této ideologie.

Pro mě nejdůležitější otázka je, jak bude Evropa řešit islám uvnitř Evropy. Nedělám si iluze, bude to tvrdé.

Pánové, kteří se zastáváte gazanskych muslimů, jak myslíte, že půjde vyřešit tento problém v Evropě?

K. Wágner 21.2.2024 20:45

Světový potravinový program (WFP) pozastavil dodávky jídla na sever Pásma Gazy, protože nebyly bezpečné. Palestinci se zbraněmi napadli konvoje, rozkradli je a řidiče zbili. Zásoby potravin od této agentury OSN do oblasti proudily teprve od neděle, předtím byly tři týdny pozastavené kvůli chaosu spojenému s boji mezi izraelskou armádou a teroristy.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/pasmo-gazy-wfp-pozastavil-dodavky-jidla-konvoje-bezpeci-valka-hamas-izrael.A240220_193418_ln_zahranici_rkj#cxrecs_s

M. Pesat 21.2.2024 18:41

"Ale zkus odpovědět na otázku "Proč", a pokud možno, i na otázku "Kdo" přispěl k tak široké mezinárodní podpoře Palestinců..."

s tou "mezinarodni podpore"Palestincu bych byl opatrny, Arabove/muslimove sou rozlezli/nelegalni migrace/ po celem zapadnim svete, takze pokud se napr. v Belgii/Nemecku demonstruje na pdporu Palestincu tak vetsina demonstrujicich jsou muslimove/Arabove. Z bilych se k nim pripojuji politicke neziskovky ci studentky humantnich oboru

A. Teplý 21.2.2024 15:45

Problematické je, že konflikt v Gaze není válkou - ale neohraničenou pomstou za teroristický útok.

A Izrael, který se počítá mezi "civilizované" země, pod nesplnitelnou záminkou "zničení Hamásu" masakruje převážně civilisty.

Např. na Ukrajině je procento zabitých civilistů o řád nižší. A ostatní zmiňované země mi moc nepasují mezi ty "civilizované".

H. Lukešová 21.2.2024 16:24

Je to válka. Izrael vyhlásil Hamásu válku, tudíž je Izrael ve válečném stavu s Hamásem, no pokud vím, Rusko nevede válku na Ukrajině, ale speciální vojenskou operaci, tak by se mělo jakéhokoliv agresivní reakce zdržet a postupovat extra opatrně.

P. Dvořák 21.2.2024 17:55

Oblíbený spisovatel vaší ideové skupiny Maxim Gorkij napsal, že

"dobro splácej stejným dobrem, ale zlo stonásobným zlem..."

Již jsem několikrát položit P.T. čtenářům otázku, jestli při útoku Hamásu na izraelské civilisty bylo vidět v Gaze nějaké protesty proti tomu. Odpovědi jsem se nedočkal. Zato oslava tohoto zločinu byla velmi výrazná.

A kdo Hamás (krom OSN a RF etc) podporoval? Ostatní civilisté, nejspíš většina. Takže se stali spolupachateli. Ta menšina na to teď krutě doplácí, ale na to měla myslet už dávno.

J. S. 21.2.2024 18:19

Ježíš říká něco jiného.

Lk 6,27 Ale vám, kteří mě slyšíte, pravím: Milujte své nepřátele. Dobře čiňte těm, kteří vás nenávidí. Žehnejte těm, kteří vás proklínají, modlete se za ty, kteří vám ubližují. Tomu, kdo tě udeří do tváře, nastav i druhou, a bude-li ti brát plášť, nech mu i košili! Každému, kdo tě prosí, dávej, a co ti někdo vezme, nepožaduj zpět. Jak chcete, aby lidé jednali s vámi, tak jednejte vy s nimi.

Jestliže milujete jen ty, kdo vás milují, můžete za to očekávat Boží uznání? Vždyť i hříšníci milují ty, kdo je milují. Činíte-li dobře těm, kteří dobře činí vám, můžete za to očekávat Boží uznání? Vždyť totéž činí i hříšníci.

Půjčujete-li těm, u nichž je naděje, že vám to vrátí, můžete za to čekat Boží uznání? Vždyť i hříšníci půjčují hříšníkům, aby to zase dostali nazpátek. Ale milujte své nepřátele; čiňte dobře, půjčujte a nic nečekejte zpět. A vaše odměna bude hojná: budete syny Nejvyššího, neboť on je dobrý k nevděčným i zlým.

H. Lukešová 21.2.2024 18:32

Pokud vím, Židé v Ježíše Krista nevěří, nejsou povinni se řídit jeho nařízeními. Po Izraeli nikdo nemůže vyžadovat humanismus ke krutým nepřátelům. Humanismus k zločinci, je zločinem proti dobrému a spravedlivému člověkovi.

J. S. 21.2.2024 19:05

Ježíšovými nařízeními se neřídí ani sami křesťané.

M. Krátký 21.2.2024 12:01

Vážená paní Lukešová, napsala jste to dobře jako vždy !! Hádat se s těmi pitomci nemá žádný smysl !!Přeji krásný den R^R^R^

P. Vychodil 21.2.2024 12:05

tedy, proč to vlastně ta Lukešová píše a prezentuje ? nemá snad zájem se hádat s těmi pitomci ? kdyby neměla, tak si svoje názory nechá na doma a nepublikuje...

P. Smetana 21.2.2024 12:14

Tak, oni to nečtou jenom pitomci.

Máte to zadarmo.

J. Farda 21.2.2024 12:45

Ale pitomci jako pan Vychodil také .... ;-)

P. Dvořák 21.2.2024 17:56

Ona nemůže za to, že se sem pitomci cpou. :-P

P. Vychodil 21.2.2024 18:22

ale může to předpokládat...z toho vyplývá, že jí to činí potěšení, když "pitomci" se ozývají...

H. Lukešová 21.2.2024 12:34

Moc Vám děkuji, pane Krátký.

J. Dlouhy 22.2.2024 0:16

Plny souhlas, pripojuji se.

V. Chrastina 21.2.2024 10:47

Izrael byl bestiálně muslimy napaden, má tedy svaté právo se bránit bez ohledu na ztráty na straně muslimského agresora!!

M. Krátký 21.2.2024 12:02

Naprostý souhlas, lépe bych to nenapsal !!!!!!

P. Vychodil 21.2.2024 10:26

Ano, podle počtu mrtvých by tento konflikt měl být kdesi na konci žebříčku.

Ale zkus odpovědět na otázku "Proč", a pokud možno, i na otázku "Kdo" přispěl k tak široké mezinárodní podpoře Palestinců...

a zkus při přemýšlení zahodit svoje ideologicky pokřivené brýle...

V. Petr 21.2.2024 11:56

Je to nenávist muslimů i části nemuslimů proti Židům!

Už jsem tu připomínal paměti generála Eisenhowera který píše, jak během války v severní Africe k němu přišel představený místní židovské obce a k jeho údivu ho žádal, aby zrušil nařízené, zrovnoprávňující Židy a Araby. Řekl mu, že jinak se obává pogromu.

Po vzniku státu Izrael byli Židé z arabských zemí vyhnáni do Izraele, o čemž se cudně mlčí. Těch vyhnaných Židů bylo dokonce více, než Arabů, kteří utekli z Izraele!

P. Vychodil 21.2.2024 12:02

na mou otázku jsi ovšem neodpověděl. Pouze jsi konstatoval dlouho trvající nenávist jedné skupiny vůči druhé.

Otázka zní: Kdo, proč, a jak způsobil současný zájem a podporu Palestině ? Nápověda: aktérů je více...

V. Petr 21.2.2024 13:00

Muslimové nenávidí Židy a židovský stát nechtějí. Mnoho jiných států se jim chce zavděčit.

Speciální případ jsou ovšem levičáci, kteří vždy stranili zaostalosti a primitivismu!

M. Zasazabanovaný 21.2.2024 8:24

Ak správne chápem logiku autorky článku, tak úmyselné bombardovanie uprchlíckych stanov v Rafahu, čiže cielené zabíjanie uprchlíkov s cieľom vyvolať strach a exodus Palestíncov preč z Gazy (čo je vo svojej podstate teroristický čin), je v poriadku, lebo je to menej mŕtvych, ako v konfliktoch spomínaných v článku.

Takže, nestarajme sa Gazu, lebo tu bojuje teroristický Hamás proti teroristickej vláde Izraela a IDF.

H. Lukešová 21.2.2024 8:42

Ano, Gaze se věnuje příliš velká pozornost, pochopil jste správně.

Proč se nikdo nestaral o všechny oběti, které jsem vypsala v konfliktu, oběti v irácko-iránské válce, v Sýrii, Jemenu, v Africe (Súdánu, Etiopii), no ještě jsem zapomněla na válku v Afghánistánu (citace z české wiki..."Válka v Afghánistánu si za 20 let vyžádala 242 000 životů, z toho přes 40 000 tvořili civilisté a amerických vojáků a jejich spojenců padlo přes 3,5 tisíce (z toho 14 českých vojáků), Tálibánců přes 84 000. Zbytek připadá na afghánskou armádu a policii. Své domovy kvůli válce opustilo přes 5 milionů lidí. Jen Spojené státy stála válka v Afghánistánu odhadem víc než 21 bilionů korun (978 miliard dolarů").

Jsou všechny tyto ostatní oběti bezcenné? Asi ano. Z jakého důvodu nikdo neprotestuje proti Asadovi v Sýrii, jemenským Húsiům, africkým muslimským vůdcům, páchajícím genocidu na křesťanech, Američanům, kteří zavinili bezpočet civilních obětí v Iráku i v Afghánistánu atd. atd.

Nehledě na to, že současná válka v Gaze je reakcí na nebývalý masakr 1200 Židů, který spáchali palestinští teroristé.

P. Vychodil 21.2.2024 10:31

tvoje ideologické nastavení ti křiví chápání reality.

Proč, když mna jedné straně tak počítáš mrtvé a správně se rozhořčuješ nad tím, že ne všechny vojenské konflikty mají stejné PR, na druhé straně vykřikuješ něco o "nebývalém masakru" 1200 lidí. To je přece naprosto miniaturní množství v porovnání s těmi opravdu velikými.

mimochodem, ty jsi osobně znala všech těch 1200, že je nazýváš Židy ?

H. Lukešová 21.2.2024 10:40

Drtivá většina z obětí byla židovského původu, to píší všechna média na celém světě, jistěže jsem nebyla na místě masakru, vy ale také ne, takže ani vy nemůžete tvrdit s určitostí vůbec nic.

Je pravdou, že zabiti byli i nějací beduíni a to přispělo k tomu, že se izraelští Arabové nepřidali k Hamásu a znovu nepovstali proti izraelským Židům, tak jak v květnu 2021, kdy propukly velké arabské nepokoje v Jeruzalémě a smíšených židovsko-arabských městech Haifa, Jaffa, Lod, Acre.

P. Vychodil 21.2.2024 11:06

není divu, statisticky židé tvoří téměř 75%. Taky se nikdy nedozvíme, kolik jich si postříleli Izraelci sami, udává se až 400.

Já mohu tvrdit, že tvoje tvrzení o 1200 zastřelených židech je nepravdivé, neb nikdo takový důkaz nepředložil, naopak, media tvrdí, že většina...

tuto lekci z logiky máš zdarma...

P. Smetana 21.2.2024 11:32

Kazdy logický vývod je tak dobrý (nebo špatny), jak dobrý (nebo špatný) je vstup. Tvé vstupy jsou tak ideologický pokřivené, že z nich nemůže vyjít nic než blábol.

Taky to maš zadarmo.

M. Zasazabanovaný 21.2.2024 11:42

A teraz skúste faktami podporieť svoje tvrdenie. Lebo takto to z vašej strany iba váš názor, ktorý neviete vyargumentovať. P. Vychodil argumentuje aj faktami, tak to skúste aj vy.

A aj vy to máte zadarmo. :-)