Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
poznamka
Ja bych se pana Kanky zastal. Kdyz si uvedomite, jako je profesor Ulc uspesny spisovatel a co jiz napsal knih, ktere se dobre prodavaji a jsou oblibene, tak se nedivte, ze pan Kanka jako pravi cechacek bez talentu zarli na uspesneho, no a tak se ho snazi shodit jak se to da. To je vlastnost cechacku, ze nesnasi uspesne cechy a nemuzou za to. Vetsinou, kdyz nemohou pochopit obsah, tak se zameri alespon na pravopis.
Řešení je v nich samých
Pane Kaňko,
na češtině pana Ulče se neshodneme, je unikátní, nám se líbí, Vám ne. Tak to nechme. Jste zřejmě docela inteligentní člověk a tak považujete leckoho za blbce. To se dá při troše dobré vůle odnaučit. Záleží jen na Vás.
Tak je to i s černochy a cikány. Pomoc, kterou dostávají nepřispívá k tomu, aby si uvědomili "že na to v současnosti nemají" a něco s tím chtěli udělat. Nechtějí a nepotřebují, ač by mohli a měli. Pan Ulč se v tom nemýlí. Je skutečně nutné pomáhat těm, kteří se bez vlastní viny dostali do nesnází, a to zahrnuje i narození do neutěšené situace. Je však zároveň nutné odstraňovat i příčiny toho stavu. Nevím, jak v ČR, ale v USA se ty příčiny zřejmě neodstraňují.
Nechápu, proč místo fašismu nevyčítáte panu Ulčovi rasismus. To je běžnější.
Dík za odkaz na Korpus, neměl jsem ho.
Konec mejdanu
Původní obyvatelé Ameriky si domů bělochy odkudsi zřejmě nezvali, aby jim sloužili. Neubránili se jim a shořeli v genocidě . Bílí dobyvatelé pak byli líní poškrabat se sami na zádech, dováželi si na to otroky z Afriky, a teď se diví, že se jim v "jejich" zemi množí a "roztahují". Stále mají představu, že jim patří celý svět, odkud si mohou násilím sebrat a dovézt cokoliv co jim zpříjemní život. Bohužel, existuje jakýsi přírodní zákon, že žádnému impériu nerostou stromy až do nebe, a tak můžeme hádat jak a kdy ten mejdan jednou skončí.
Re: Konec mejdanu
Mejdan skončí a na celém světě, možná s výjimkou Číny, bude kalifát. To se budete radovat!
Re: Konec mejdanu
Může to skončit jako na Haiti. Tam získali černoši svovodu už r. 1804, v důsledku Velké francouzské revoluce a následných událostí. V té době byla Hispaniola, jak se ostrov jmenoval, velice bohatou zemí. Černoši napřed vyhnali či vyvraždili na té části ostrova, kterou ovládli všechny bělochy a několik let po nich také všechny mulaty.
A vytvořili "ráj na zemi," který sde jmenuje Haiti. Prostě zemi k obrazu svému!
Re: Konec mejdanu
To máte těžké - třeba původní obyvatelé severní Afriky, Persie, Iráku, severu indického subkontinentu si taky nezvali muslimské nájezdníky ...
O.K.
Pane Kaňka, když panu Ulčovi nechcete vyčítat jeho češtinu, proč se o tom zmiňovat? Nicméně, když už si brát právo posuzovatele jeho českého vyjadřování, tak bych do své české věty hned na to nezabudovával nic "simplistického". Připomínám vám to tak říkajíc "tongue in cheek" jestli mi rozumíte?
Vážně ovšem dodávám, že pan Ulč nabízí k zamyšlení dost zajímavý postřeh, že totiž ti, co k dnešním potomkům těch v minulosti ubližovaných přicházejí s "nabídkou", abych použil vašeho výrazu, tím vlastně říkají, že opravdu jsou méněcenní jako rasa a musí se jim pomáhat...
Re: O.K.
OK, mohlo být možná simplicistní, i když můj výraz je v úzu také, jak si lze ověřit na internetu nebo v Českém národním korpusu (http://ucnk.ff.cuni.cz/verejny.php).
Panu Ulčovi jsem samozřejmě tu hatmatilku vytknout chtěl. Vám, protože jste si o to řekl, vytýkám čárky (přebývají i chybí) a oslovení. Tak říkajíc se daleko častěji píše dohromady. To ale vůbec není podstatné.
Podstatné je vyznění článku, které je lehce fašistické. "Postřeh" pana Ulče mi moc zajímavý nepřipadá, jedná se o dost rozšířený a tradiční omyl (není v tom opravdu nic původního).
Skutečně si myslíte, že každý, kdo někomu pomáhá, vyjadřuje tím svou nadřazenost?
Re: O.K.
co je na článku lehce fašistické? V čem se mýlí? Nepletete si náhodou jabka s hruškami?
Re: O.K.
Tak šup, šup! (tedy prosím prosím). Co je v článku fašistické? A v čem se pan Ulč mýlí? Vážně se rád nechám vzdělat. Nepřipadá mi tam subjektivně nic z výše zmíněného. Což ale pouze mlže znamenat, že mám mezeru ve vzdělání, kterou rád zaplním. Prosím s ověřitelnými argumenty.
Re: O.K.
Napsal jsem lehce fašistické. Pohled pana Ulče zdá se mi velice pravicový (když ne ultrapravicový). Osobně nemám nic proti odpovědnosti za vlastní život, nemůže to ale být odpovědnost za něco, co jsem v zásadě nemohl ovlivnit. Startovní pozice v životě nikdy nebudou totožné, civilizovaná společnost má ale povinnost snažit se o co možná nejrovnější startovní čáru. Doporučuji tento vynikající kurz: http://www.justiceharvard.org/2011/03/episode-01/#watch
Co s "nepřizpůsobivými"? Nevím. Jako jediná dlouhodobě přijatelná metoda (podobně jako u dětí) se mi jeví bombardovat je láskou. Všechno ostatní jim zalepí uši vzdorem.
Hitler ovšem zavíral cikány do koncentráků.
Re: O.K.
Správně, startovní pozice nikdy nebudou stejné. Je vhodné (nikoliv však povinnost) podat pomocnou ruku někomu, kdo o ni stojí a pomoci mu při startu. Tím to končí. Affirmative action (a jakékoliv zvýhodňování některých skupin občanů) ovšem není o podání pomocné ruky, ale vyzdvihování méně snaživých na úkor "dříčů". Není to o prokazování snahy a pomoci při startu, ale o vodění za ručičku celý život. Je to něco podobného, jako když si určíme kvótu, kolik budeme mít vysokoškoláků a potom nám z VŠ leze odpad, který neumí ani zlomky.
Co s nepřízpusobivými (pokud jsme degradovali tento výraz na cikány a jim podobné - stylem života) vím: nabídnout jim pomoc, která je zaváže k nějakým pravidlům. Ne je podporovat, aby dál vedli život dle svého, ale za naše penízë (vždy jen za svoje).
pěkně blbej článek
Nevyčítám panu Ulčovi, že neumí česky, i když je to u spisovatele trochu problém. Co mu vyčítám, je, že se se složitým společenským jevem vypořádává tak simplisticky. Volná soutěž (stejně jako trh) samozřejmě vše nevyřeší. Blahobytná část společnosti, pokud si má zachovat jakous takous kulturu a sebeúctu, má k těm nuzným (zvlášť když je v minulosti bezohledně využívala a jejich podřadné postavení zapříčinila) určité povinnosti. Běloši pomáhají černým mj. i kvůli sobě. Myslím, že je v pořádku, když bohatý stát chce, aby všichni žili přijatelně.
Adresát může nabízenou pomoc samozřejmě odmítnout. Je ale povinností kulturního člověka (státu) s nabídkou přijít.
Pan Ulč zřejmě žije v domnění, že každý svého štěstí strůjce. Je to pravda jen z části. Židé v koncentrácích by mohli vyprávět.
Re: pěkně blbej článek
Pane Kanko, Na svuj nazor mate plne pravo ale nepiste zde ze clanek je blby a ze ULC neumi cesky.
Vas prinos je blby protoze vy jste asi blbec a umet cesky nema s predmetem nic spolecneho.
On jen popisuje to co vetsina lidi na Zapade vi a to co napsal je absolutni pravda. To Vy ale ze Spodni Lhoty nemuzete vedet.
Co jste vy napsal je simplisticke a hovadske.
Re: pěkně blbej článek
pan Ulč umí až moc dobře česky na to, že 50let bydlí v USA. A mnohem líp, než většina hnědočechů
Re: pěkně blbej článek
fajn, jak chcete: "... jako většina českých cikánů"
spokojen?
Pane Kaňko,
nazvat článek blbým jen proto, že je v něm vyjádřen jiný názor než Váš, je trochu "simplistické". Ostatně nejde o názory, ale o ten prostý fakt, že AA nepomáhá ale škodí. Zvláště tehdy, nejde-li o nabídku ale "povinnost".
Re: pěkně blbej článek
Mě čeština pana Ulče připadne roztomilý ;-). Rozhodně je to milejší styl psaní než u většiny moderních novinářů, kteří píší hezky česky, ale zcela sterilně. Navíc si člověk může rozšířit obzory stran svojí angličtiny. To také není k zahození.
Re: pěkně blbej článek
Myslím, že je v pořádku, když bohatý stát chce, aby všichni žili přijatelně.
To jistě. Ale jsou k tomu i jiné cesty než pěstovat si vrstvu líných parazitů, přijatelně žijících z práce jiných.
Výborná osvěta
V USA nedávno vyšla kniha S. Gregg, Acton Institute: „Becoming Europe“ (Atraktivní Evropa). V ní jsou američtí čtenáři varování, že se USA vydávají evropskou cestou budování státního blahobytu. Očekává je, stejně jako v EU, ztráta ekonomické výkonnosti a konkurenceschopnosti i občanské zodpovědnosti.
Článek O. Ulče ukazuje na obdobný případ, ale v obráceném směru. Při řešení afro-americké problematiky se nedokážeme poučit z amerických negativních zkušeností.
Myslím, že tady to tak strašné není
Myslím, že české soudy rozdělují protirasistické rozsudky vcelku spravedlivě na obě strany. A média jsou jako celek rasistická na obě strany zhruba stejně.