23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Pravda a Láska v globálu

Únos českého občana v Libyi, který teď plní naše noviny, je jedna malá, dílčí událost, jíž se nám znovu připomíná úděsná destrukce, která zachvátila v posledních dvou letech některé země severní Afriky a Blízkého východu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 15.3.2015 22:50

????????????

No, nečekal jsem to, pane Doležale.

B. Hamal 15.3.2015 15:14

Vytáhnout z rejže Ameriku a svět

by nyní mohla pro změnu Evropa. Návrh má americký investigativní historik Eric Zuesse. Cituje nejprve vojenského analytika Fox News, že k záchraně Ukrajiny je třeba začít zabíjet Rusy, a to v takovém množství, aby Putinova média nemohla zatajit fakt, že se vrací domů v pytlích.

Zuesse píše, že právě proto Obama instaloval režim na Ukrajině, aby dělal co tento expert navrhuje. Muž, kterého Victoria Nuland z Obamova ministerstva zahraničí určila dne 4. února  2014 (18 dnů před převratem), vést po převratu ukrajinskou vládu, Arsenij Jaceňuk, je stále odhodlán Rusko zničit. Pokud sama tato skutečnost nestačí, aby slušné země v Evropě opustily USA, či dokonce NATO a EU, pak všichni směřujeme k nukleární válce, protože psychopatie na samém vrcholu US vlády je extrémní a vymkla se kontrole.

Když se Obama zmocnil v únoru 2014 Ukrajiny, Putin musel reagovat, a on to udělal. Putin nebude moci déle tolerovat jak US vláda obkličuje Rusko svými vojenskými základnami a základnami NATO. Pokud USA teď neustoupí, bude to mít pro svět obrovské následky.  Svět dospěl do bodu, kdy buď bude Amerika zadržena mírovým způsobem tak, že ji spojenci opustí, nebo bude zasatvena násilím, ruským preventivním nukleárním úderem, což zničí celý svět.

Osud světa je v rukou amerických spojenců, kteří se musí rychle stát spojenci bývalými. Je třeba, aby světový násilník byl izolován, aby jej jeho gang opustil.

Více viz: http://www.countercurrents.org/zuesse140315.htm

M. Prokop 15.3.2015 17:43

Re: Vytáhnout z rejže Ameriku a svět

To plodíte zastřízliva, jen tak pro zajímavost?

M. Balázsová 15.3.2015 20:37

Re: Vytáhnout z rejže Ameriku a svět

Naprostý souhlas!

Š. Hašek 15.3.2015 22:41

Re: Vytáhnout z rejže Ameriku a svět

Pan Hamal má pravdu.

Současná ObamoUSA už vůbec neví, co dělá.

J. Jílek 15.3.2015 11:51

opět chválím...

M. Prokop 14.3.2015 21:12

Vcelku souhlas.

.

I. Teren 14.3.2015 16:25

Kulturne rozdiely

Rusi vnimaju tzv. Zapad ako bandu metrosexualov. )

https://www.youtube.com/watch?v=VFjX0cOh1dg

P. Mach 14.3.2015 13:10

Tvrzení, že

Západ a USA dovedli situaci na Blízkém východě k nynějšímu rozvratu je nesmysl. Země o kterých je řeč (Irák, Sýrie, Libye) se do totálního rozkladu dostaly dávno před zásahy Západu a jen a pouze díky desetiletím vlády krvavých ale z hlediska efektivní zprávy země diletantských diktatur. Obyvatelé Iráku a Libye můžou hovořit o štěstí, že se západ postaral o svržení saddáma a kaddáfího, protože jinak by zažili stejnou krvavou lázeň, včetně použití chemických zbraní, jako zažili a stále zažívají obyvatelé Sýrie. Válku v Sýrii si může na své triko připsat masový vrah Asad a zločinec putin, který hystericky bránil zásahu západu v Sýrii jen proto, aby zachoval poslední zbytky vlivu ruska v regionu, nikdo jiný. Západ tam nezasahoval, přesto místní antiami vylízanci ty statisíce mrtvých a miliony uprchlíků v okolních zemích jsou sto hodit na triko USA, což je projev takové mentální nedostatečnosti a takové ideologické popření elementární logiky, že to nemá obdoby. Ano, to že marxista obama stáhl USA předčasně z Iráku mělo vliv na nástup ISIL, jenže minimálně stejnou měrou se na tom podílel Irán, když do čela Iráku dosadil militantního šíitu Málikího, ale o tom fanatici, kteří zde hystericky kydají špínu na západ nemluví a možná to ani netuší. Taky nemluví o Jemenu. Tento stát je v rozkladu celá desetiletí, na kterém se výrazně podílela marxistická etapa (tzv. demorkatický jemen) tohoto státu a vliv východního bloku. A nepochybuju, že se najde vylízanec, který bude tvrdit, že taky za to může Západ.

P. Rada 15.3.2015 8:21

Re: Tvrzení, že ...

Západ SÁM nedovedl dnešní situaci na Blízkém východě k nynějšímu rozvratu ---- ale PODÍLEL SE NA TOM DOKONCE VOJENSKY!  O tento náš podíl a jeho dopady dnes a dál přeci jde. Nebo už je to tak, že na konání svých vyvolených politiků, vojáků ... zas nemáme vliv jak za totality? (Nezvolili jsme si Zemana co jako prakticky jediný západoevropan pojede na voj. přelídku do Moskvy.... nevymyká se to opět a opět..)

Zapoměl snad pan Mach jak vehementně Tony Bair obhajoval existenci zbraní hromadného ničení v rukou Saddáma Husajna .... a s ním další a další .... Lhal nám on i další. Tajné služby jim takovou informaci totiž nikdy nepodaly. Měl ji ale dostat jen západoevropský občan aby byl toleantní, souhlasil či dokonce podporoval přímý vojenský zásah. Vše dokonala "Mocenská posedlost" Blaira a spol. Dnešní mediální magnáti to analogicky dělají dál.

https://www.youtube.com/watch?v=PpMJkaf117g

Podstatou byla tamní ložiska ropy .... a jinde zas jiná ložiska .... terou potřebovali zejména mocí posedlý průmyslníci .... Co bude dál se nechtělo dotyčným - tehdy politicky odpovědným - domýšlet.

Dodnes svou konzumní chtivost a potažmo surovinovou náročnost,  dopady externalit ... rád nedomýšlí mnohý. Že pane Machu?!

J. Jílek 15.3.2015 11:08

Re: Tvrzení, že ...

1. tamní ložiska měly a mají zasmluvněné Rusko s Francií....2. Skutečnosti, že se žádné ZHN v Iráku nenašly, využívají odpůrci této operace jako svého hlavního argumentu. Nenašly se však pouze nukleární zbraně, neboť Husajnovy jaderné ambice ukončil zásah letounů IDF (Izrael Defence Forces) v červnu 1981 (zásahu se s elitou izraelského letectva účastnil i pozdější kosmonaut Ilan Ramon) zničením jaderného zařízení v Osiraku (Irák). Samotná skutečnost, že se podle Duelferovy zprávy "žádné ZHN v Iráku nenašly", neznamená, že tam žádné nebyly. Podobná tvrzení usvědčuje z účelové lži i zpráva irácké vlády ze srpna 2012, podle které ve spolupráci s britskou armádou nechala zničit poslední tisíce tun bojových chemických látek v bunkrech al-Muthanna, kde bylo spojeneckými vojsky zajištěno přes 30 000 granátů chemické munice, 480 000 litrů bojových chemikálií a přes 2 000 000 litrů chemických prekurzorů (chemikálií před konečnou modifikací v chemické bojové látky)....O Iráku jako o hrozbě informovala USA rovněž Ruská tajná služba.V roce 2004 to potvrdil i tehdejší Ruský prezident V. Putin (18. června 2004: Ruské tajné služby v minulosti několikrát varovaly USA, že Saddám Husajn plánuje teroristický útok na americkém území. Podle agentury Interfax to řekl ruský prezident Vladimir Putin. Prezident upřesnil, že tato varování spadají do doby mezi 11. zářím 2001 a válkou v Iráku. "Od událostí z 11. září do začátku válečné operace v Iráku obdržely ruské zvláštní služby několikrát takové informace," citoval Interfax Putina. "Pokaždé je předaly americkým kolegům," doplnil prezident. Současný pán Kremlu v kazašské metropoli Astaně řekl, že ruská rozvědka dostala mnohokrát informace o tom, že Saddámovy speciální jednotky připravují teroristický útok na území Spojených států nebo za jejich hranicemi. V takových případech prý měly být zasaženy americké vojenské nebo civilní cíle.zdroj iDNES, Reuters )

J. Jílek 15.3.2015 11:11

Re: Tvrzení, že ...

Vojáci armády USA a irácká vojska našli na území Iráku za období od roku 2004 do roku 2011 cca 5000 kusů různých chemických zbraní, informují americká média s odvoláním na tajné dokumenty. Na základě informací novinářů, v období od roku 2004 do roku 2011 utrpělo v důsledku chemických zbraní několik vojáků, kteří našli arzenál s bojovou municí. Podotýká se, že arzenál s chemickými zbraněmi vznikl v Iráku v průběhu vlády Sadáma Husajna /1979 – 2003/.

http://slovak.ruvr.ru/news/2014_10_15/Americki-vojaci-nasli-v-Iraku-priblizne-5000-kusov-chemickych-zbrani-0516/

https://www.nytimes.com%2Finteractive%2F2014%2F10%2F14%2Fworld%2Fmiddleeast%2Fus-casualties-of-iraq-chemical-weapons.html&ei=Tvp8VMTaEdTV7AbdqoHoAg&usg=AFQjCNFm4Ic-IgStAQl-16-UG_4Lr7s84A&bvm=bv.80642063,d.ZGU

http://www.dailykos.com/story/2014/10/15/1336685/-A-Powerful-NY-Times-Expos-The-Secret-Casualties-of-Iraq-s-Abandoned-Chemical-Weapons

J. Jílek 15.3.2015 11:14

Re: Tvrzení, že ...

Vojáci armády USA a irácká vojska našli na území Iráku za období od roku 2004 do roku 2011 cca 5000 kusů různých chemických zbraní, informují americká média s odvoláním na tajné dokumenty. Na základě informací novinářů, v období od roku 2004 do roku 2011 utrpělo v důsledku chemických zbraní několik vojáků, kteří našli arzenál s bojovou municí. Podotýká se, že arzenál s chemickými zbraněmi vznikl v Iráku v průběhu vlády Sadáma Husajna /1979 – 2003/.

P. Rada 15.3.2015 13:55

Re: Tvrzení, že ...

Ano souhlas - chemické zbraně Husajn bezpochyby měl. Ty jsem ale neměl na mysli. Má chyba, že jsem toto vzláště pro Vás polopatičtěji nespecifikoval. Podotýkám jen, že chemické zbraně mají dnes i Kurdové či Asad.... a jak je to zde???!

Jsem ale rád, že v ostatním mi de facto dáváte za pravdu. Jadernou pumu oproti tvrzení Blaira Saddam neměl a neohrožoval s ní ani zdaleka tak jak dnes Rusko svými obnovenými lety strategických bombardérů a nebyl k ní ani blíž jak dnešní Irán.

To podstatné ale tkví v nedomyšlenosti postupu, kam dál po svržení Saddama a jak naložit s vnitřními tenzemi  regionu? "Nakládat" umíme jen s taní ropou a i toto vede vesměs jen k růstu naší závislosti na ní. Toto pak mohli využít právě islámští radikálové a také to udělali. To jaký početní nepoměr vedl k radikálnímu zvratu tamní vojenské situace je okonost velmi podstatná a ukazuje na naše neznalosti a hluboké podcenění.

Peníze na své vyzbrojení získávají radikálové této blasti dál převážně s ropy. I Usáma původně patřil k těm jež USA privilegovali jen aby si přístup k ropě usnadnili. Také asi s neznalosti a podcenění .... ale to opět vzniklo jak důsledek vlastní chtivosti po ropě.

Chtivost hnaná reklamou je dodnes v západním světě základ jeho "moderního" chování.

P. Vaňura 15.3.2015 18:41

Během války v zálivu poslal Saddam Hussain svá

letadla do Iránu, který má část z nich ve své výzbroji dodnes.

M. Prokop 15.3.2015 17:46

Re: Tvrzení, že ...

Stran ZHN lhal hlavně Saddám.

Myslel si, že se tím stane obávanější.

V jeskyni přebývejte s ostatními melouny, můžete tam promyslet chamtivost a externality.

S. Netzer 14.3.2015 10:09

Závěrěčnou větu

tesat do kamene!

P. Rada 14.3.2015 20:14

Re: Závěrěčnou větu tesat do kamene?

Kde se nere jistota, že právě "střední cesta" je vůbec schůdná a je jí proto třeba vyzdvihovat?

Není snad dost argumentů, že žádná dnes známá cesta pro dnešní typ světa dál nevede?

http://www.novinky.cz/veda-skoly/333168-nasa-tahle-civilizace-speje-ke-svemu-konci.html

ww.theguardian.com/commentisfree/2014/sep/02/limits-to-growth-was-right-new-research-shows-were-nearing-collapse?CMP=fb_gu

http://zpravy.e15.cz/zahranicni/ekonomika/lidstvu-hrozi-navrat-do-predindustrialni-doby-varuje-rimsky-klub-995841#utm_medium=selfpromo&utm_source=newsletter&utm_campaign=e15news

J. Jílek 15.3.2015 11:30

Re: Závěrěčnou větu tesat do kamene?

1. zajímala by mě ta nijak nespecifikovaná "strukturální změna společnosti" -podezřelé

2. "specializovaná pobočka NASA pro vývoj a provoz bezpilotních vědeckých kosmických těles", to není třeba komentovat, to se komentuje samo. To je jako "klimatolog Klaus"

P. Rada 15.3.2015 13:28

Re: Závěrěčnou větu tesat do kamene?

Pane Jílku Vám zřejmě není "podezřelé", že jako západní civilizace žijeme v uzavřeném systému planety zvláště neudržitelným způsobem. Dokazují to měrné spotřeby - kontra limty zásob.

Pokud to by se takováto neudržitelnost měla změnit, změnou chování... - už to "podezřelé" naopak je?

B. Rybák 16.3.2015 1:21

Re: Závěrěčnou větu tesat do kamene?

Limity zásob nikdo nezná, všechny pokusy je stanovit byly novými technologiemi těžby a objevováním nových zásob zesměšněny (viz nikým nepředvídaný nárůst ropy a plynu v břidlicích)! Gigantické zásoby např. hydrátu metanu jsou dosud nedotčeny. Konec fosilní éry se odkládá o několik staletí a pak už se energie bude ma Zemi vyrábět především jadernými přeměnami (které neokrádají člověka i přírodu o životodárnou sluneční energii, jsou nezávislé na rozmarech počasí a nebudou hyzdit krajinu jako "větrníky"!

Sluneční energie se bude využívat především v kosmu!

P. Vaňura 15.3.2015 18:50

Je to úplně jinak, primitivové v zaostalých zemích se

množí jako králíci a my, "zásluhou" salónních intelektuálů, nemáme dostatečnou VŮLI k obraně. Ti intelektuálové jsu představiteli i PŘÍČINOU degenerace a musíme se jich zbavit doslova za každou cenu.

Podotýkám, že pokud by se celý třetí svět se vším všudy propadl do moře, nám by to jen prospělo.

P. Čech 14.3.2015 9:41

O jakém "exportu demokracie" je řeč?

Aby mohlo něco, někam, odněkud být exportováno, muselo by to ono tam někde být přítomno. Kde na západě je však přítomna demokracie ? Nikde. Jediné dvě země na světě, které o sobě mohou bez uzardění prrohlásit že jsou demokratickými jsou Švýcarsko a Lichtenštejnsko.. Některé další západní země se ke skutečné demokracii blíží (Irsko, Island a některé další). Tyto země však nikam svou demokracii neexportují. Tedy rezumé? Demokracie není odnikud nikam exportována, protože krom zmíněných dvou států nikde neexistuje.

J. Jílek 15.3.2015 11:13

Re: O jakém "exportu demokracie" je řeč?

čím to poměřujete? Množstvím nakradeného zlata?

L. Křivan 14.3.2015 9:33

Co je dneska "Západ" ?

EU-komise plná komunistů, maoistů, socanů, a jiné levičácké verbeže ?

http://neviditelnypes.lidovky.cz/evropa-ek-je-zase-plna-komunistu-dof-/p_zahranici.aspx?c=A141105_154805_p_zahranici_wag

Nebo levicový míšenec tvrdící že je 100% negr ? To že je "Západ" ?

V. Kain 14.3.2015 10:52

Re: Co je dneska "Západ" ?

Pane Doležale s těmi svými překroucenými žvásty byste mohl vystupovat v naší veřejnoprávní televizi,tam by z vás měli radost.Jinak všichni kdo chtějí vědět vědí, kdo je hlavním viníkem situace na Ukrajině.

M. Prokop 14.3.2015 21:15

Re: Co je dneska "Západ" ?

Jo, o Putinovi pochybují jen kremrole. Zda z blbosti nebo za peníze, to už je lhostejno.

J. Štrobl 14.3.2015 8:13

Ano, je to pravda.

Ale málokdo ji pochopí.

P. Rada 14.3.2015 8:02

V čem mají pravdu "Kritici západu"?

Potíž pane Doležale je v tom, že západ - pokud jej vůbec lze házet skrze něco společné do jednoho pytle - se podposud jaksi imperialisticky leckde chová nebo se o to snaží.

Už to však dělá daleko méně okatě, nemá např. očividné kolonie.... - ale i tak se snažil/snaží ordinovat "globalizaci jedním směrem".

Ten směr začal vytyčovat svou měnou která však ztratila krytí ale přesto se snažila se řídit toky surovin (co už doma došly) a pak reklamou bez které se presentovat ani doma neumí. Od jeho měny se už ale leckde dokázali odtrhnout a i doma se mu objeuje reklama na zboží s teritorií, kam dřív jen vyvážel... a to ho dnes "bolí".

Chyba západu také tkví v tom, že přecenuje svou vzdělanot a podcenuje bývalou moudrost světa, kterou doma vykolejil chtivostí a jinde až silou. To vše jsou jeho vlastní chyby - o enormním měrném konzumu a dopadech externalit nemluvě.

Na účet naší vlastní dlouhodobé škody je, že negativa vlastního počínání nechceme vnímat - natož reflektovat.

I. Mertl 14.3.2015 8:27

Re: V čem mají pravdu "Kritici západu"?

Ne, že byste neměl pravdu ("kdo chce psa bít"), ale závěr chybí.