17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

RUSKO: Jak Putin napravuje rozpad SSSR

Putin do toho „praštil“ a rozhodl se jako starý zastánce suverenity a teritoriální integrity uznat dva zcela bizarní státní útvary, Doněckou a Luhanskou lidovou republiku (přidal je tak na seznam podobných pseudostátů, jako je Abcházie a Jižní Osetie).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Berka 26.2.2022 0:49

Tuzemské internetové sdružení CZ.NIC po konzultacích s bezpečnostními složkami státu a na základě doporučení vlády zablokovalo osm dezinformačních webů.

Zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-cesko-zablokovalo-aeronet-a-dalsich-sedm-proruskych-dezinformacnich-webu-190461

„Jsme v dezinformační válce, ale nebudu prozrazovat strategii, kterou jdeme,“ odpověděl na tiskové konferenci po mimořádném zasedání vlády premiér Petr Fiala (ODS) na obecný dotaz...

Stejně "rozumně" postupuje i Facebook, když tají algoritmy, co odstraní a co ne. Možná, že už Farský dodal první noty, jak obohatit Evropu.

V. Církva 25.2.2022 23:56

Jo to jim nevysvětlíte, že tak jako Češi chtěli svou zemi politiku i ekonomiku, chtějí ji Ukrajinci a nikdo je kvůli tomu nemá vraždit.

J. Vintr 25.2.2022 23:55

Mám na mysli to, že to s tím Ukrajina vs Rusko možná nebude tak černobílé, jak nám to líčí "oficiální" média....

V. Církva 25.2.2022 23:54

Konečně vám to došlo, malým problémem je přechodné období. To je to kdy ti magoři zavřeli uhelné elektrárny a postavili plynové aby byla EU závislá na Rusku.

A to jsou přesně ti zelenorudí progresivisté. Ekologické chování má smysl. Jenže jejich nerealistický zbrklý extrém je naprosto špatný.

Takže fajn z dlouhodobéhé hlediska jistě ústup od plynu a ropy smysl dává.

V. Církva 25.2.2022 23:51

Tak já bych možná ty Rusácké debiloviny nechal zapnuté a věřil že naši lidé nejsou takoví zombáči, jako Rusáci. Na druhé straně každý extrém je škodlivý a toto extrém je. Takže mi tentokrát vypnutí nevadí i když jsem zastánce svobody slova. Ale nejsem zastánce satanášů a prolhaných vrahounů.

V. Církva 25.2.2022 23:48

Co jako máte na mysli, že to Západ zvoral s Kosovem, myslím, že ano.

Nicméně každý extrém je škodlivý, pokud někdo velebí ruské vrahouny a podporuje je, proto, že Ukrajinci jsou fašouni a velebí Banderu (tak takových magorů je na Ukrajině tak do 10 procent) pak patří do blázince a od takových informací isolovat.

V. Církva 25.2.2022 23:43

No právě, že vás pěkně zblbli. Že jste konečně nepochopil, že Rusáci lžou je ostuda hodná malého kluka.

Jinak vypnout ty weby samozřejmě zavání cenzurou, na druhé straně právě na těch vašich názorech je vidět, že tady už jde o velký problém a pak už asi dává smysl je vypnout respektive svoboda slova končí tam, kde se vyzývá k vraždění a tu Rusáci dělají!

V. Církva 25.2.2022 23:39

Tak Kosovo bylo samozřejmě chybou. Nejen pro vás je typické myšlení když Západ udělal superblbost, je sobře když ji udělají i druzí.

No a navíc ono je trochu zdůvodnitelné, že po masakrech v roce 1995 chtělo NATO zastavit masakry další. Že to dopadlo nešťastně a jednostraně protisrbsky je jiná věc.

V. Kučer 25.2.2022 22:30

Jsem přibližně stejný ročník jako vy a v roce 1968 jsem měl odklad od vojny kvůli škole. Při Sovětské invazi naše armáda dostala rozkaz neklást odpor takže jsem nezahynul při bombardování Prahy a vy jste nepadl v boji za vlast. Oba dva jsme se dožili docela slušného věku a pokud sem Rusové nehodí atomovku ještě tady pár let budeme.

J. Černý 25.2.2022 21:55

Jasně, pár desitek milionu lidi v Evropě zemře hlady a zimou, ale mi to musíme vidět perspektivně. Čest

J. Černý 25.2.2022 21:51

A co trochu zrna pravdy o Ukrajině. Máte péči, že lide utikaji od Kremlu, ale to je prd proti útěku Ukrajinců. Od roku 1990 se počet Ukrajinců plynule z 50 milionů na cca 40 milionů. Vyhodou je, že nemají bytovou krizi.

Jinak Jugoslavie a odtržení Kosova, přepadení Afghánistánu, Iráku,Libye, Syrie přeci nastavilo nové zásady mezinárodního práva. Nechápu co se vám nelíbí.

J. Vintr 25.2.2022 21:47

Já jsem Rusům nikdy nefandil. Ale tahle cenzura je jasným důkazem, že věci se nedějí tak, jak to líčí naše oficiální propaganda. Když prokazatelně lžou v jiných věcech, není důvod jim věřit, že nelžou i v tomto.

Š. Hašek 25.2.2022 21:23

Samozřejmě!!! Vzdělanci si zapisují přednášky Tvarůžkové.

Vzdělaný stát si nevšímá čtiva občanů. Drzoun Rakušan snad bude přikazovat i ruce na peřině! Večer.

P. Diviš 25.2.2022 21:21

Možná jen blázen.

P. Diviš 25.2.2022 21:19

Jo, neměli bychom se inspirovat v Rusku.

Silný stát si může dovolit nechat magořinu jako Protiproud na pokoji. Stejně tomu věří jen blázni a kolaboranti.

J. Vintr 25.2.2022 20:52

Menším problémem je, že bez (jakéhokoliv) spalování nejsme schopni vyrobit dost energie, aby mohlo fungovat všechno, co je na elektriku, automobilová doprava a topení. Tkže by během toho "přechodného období", než se podaří vynalézt něco, co by to spalování nahradilo, asi větší část populace vymřela a zbytek by se musel uchýlit do jeskyní.

J. Vintr 25.2.2022 20:48

Tohle se těm šmejdům náramně hodí. Ony tyhle "proruské weby" kromě proruské propagandy (kterou normální člověk nebere vážně) přinášejí plno pravdivých informací třeba o covidismu a oficiální politice.....

O. Kurz 25.2.2022 20:37

Vy jste zločinec, pane H.

O. Kurz 25.2.2022 20:28

Myslím, že už j... vám. Jednou je Ukrajina samostatný stát a hotovo a váš "dědek" s tím nemá co dělat, Co jdyby takhle obsadilo Německo Rakousko, vy hlupáku

Š. Hašek 25.2.2022 19:44

Protože seš tažnej vůl. Vůl, který do konce života bude táhnout kočár s Lajnovou. Na letiště s tryskáčem. A dom. Do klimatizace.

A Lajnová Tě pak dá na jatka. Možná do spalovny, protože volský řízky ničej. Všechno, jak říká. Vona. Vona z Lajnů.

Řekl jste si o to, kolego Braune. Jak začne gefecht, tak nehledím na ženevský dojednání ...........

Š. Hašek 25.2.2022 19:17

Byl zablokován Protiproud. Vypnut. Kým?

Začíná skutečnost. Možná mi i Rakušan vypne proud a vybrakuje počítač. A dá tam cedulku, výstražnou, pochopitelně v bruselejazyce.

J. Jurax 25.2.2022 19:14

Velice moudře napsáno. Tohle můžu podepsat.

Leda snad až na to, že prý Ukrajina bude už po věky věků protiruská. To jen dnes tak vypadá, ale čas a pragmatické konání léčí. V roce 1945 to taky vypadalo, že Británie, Francie, Polsko etc. a taky my a koneckonců i SSSR - dnes tedy aspoň Ukrajina, Rusko a Bělorusko - budou po věky věků zcela protiněmecké. No a již po půlstoletí to zjevně neplatí, u třeba Francie a Británie to přestalo platit už po deseti letech vstupem Německa do NATO, respektive u Francie už po sedmi letech vznikem ESUO.

V. Braun 25.2.2022 19:11

Proč by nešel Green Deal bez energetické závislosti na Rusku? Jak ropa tak plyn rozhodně produkují CO2, takže naopak Green Deal vede k energetické nezávislosti na Rusku. Menším problémem je jen přechodné období, že.

J. John 25.2.2022 18:15

Rusko není SSSR stejně jako Německo není 3. Říše. uvažujete jako prosťáček.

P. Smatlak 25.2.2022 17:48

Bohužel už v roce 1968 ,byl jsem byl na vojně.A ,ŽE NÁS NAPADLI "PŘÁTELÉ"to už jsem zažil.Ahoj.

J. Kočvar 25.2.2022 17:20

Tady k tomu na D-FENSu zveřejnili rozbor:

https://dfens-cz.com/obe-casti-historie-jak-to-bylo-se-sliby-a-smlouvami-rusku-o-nerozsirovani-nato/

J. Vintr 25.2.2022 17:11

Konkrétně v případě Ukrajiny je odvolávání na nějaké historické hranice dost na pendrek. Hodně se měnily. Nechce se mi hledat starší historii, ale třeba do druhé světové války byla velká část území dnešní Ukrajiny Polskem. Tehdy ovšem Stalin neanektoval kus Polska ve prospěch nějaké Ukrajiny, ale Sovětského svazu.

J. Lukavsky 25.2.2022 17:06

"Proč se Nato posunulo oproti slíbenému rozsahu o víc jak 1000 km na východ" Posunulo se násilně, proti vůli občanů těch zemí? Nejdříve se vynořili Zelení mužici, pak dovolenkáři (ozbrojení), pak..... Rusko by si mělo položit otázku: proč se všechny země, které se desítky let hřály v teplé náruči SSSR (kde tak vólno dyšet čelověk...) snaží tak zoufale dostat do NATO????? J.L. end

J. Kočvar 25.2.2022 16:41

Srbové, kteří chtěli zabrat rakouské území a spekulovali, že jim v tom pomůže Rusko a spol. i za cenu světové války, představovali všechno, jen ne rozumnou stranu.

Tvrzení, že Rusko vždy stálo na straně Francie a Anglie, je mylné. Za napoleonských válek načas skutečně bylo partnerem Francie, v klíčovém roce 1809 udržovalo vojska na rakouské východní hranici a tím vázalo rakouské síly, které by se nám pak hodily u Aspern a u Wagramu. Za odměnu si zabralo předtím rakouské město Tarnopol. Jaké bylo překvapení moudrého cara, když se v roce 1812 ujařmené Rakousko přidalo k tažení do Ruska.

Za krymské války Rusko samozřejmě bojovalo proti Francouzům a Britům. Britové byli po dlouhou dobu hlavním soupeřem Rusů kdekoli ve světě.

Císař Vilém nebyl nepřítelem Ruska, považoval ho za záštitu křesťanské civilizace proti žlutému nebezpečí a opakovaně mu vycházel vstříc. Za rusko-japonské války Rusové ve své paranoie udržovali své nejkvalitnější jednotky na západní hranici, aby je náhodou někdo nepřepadl. Císař Vilém jim sliboval, že mohou bez obav vyslat všechna svá vojska proti pohanským Japoncům, že on jim bude v Evropě krýt záda. Rusové na to nepřistoupili a prohráli.

Potom se císař Vilém setkal na moři u ostrova Björkö s carem a nabídl mu spojeneckou smlouvu - tu car přijal, ale po návratu do Petrohradu mu jeho ministři včetně těch jinak rozumných vysvětlili, že je to nesmysl.

Konečně v roce 1914 císař Vilém apeloval na cara, ať nemobilizuje ruská vojska, že nastane řetězová reakce a bude z toho válka. Jak to dopadlo, víme.

Sovětský svaz pomáhal cvičit německá vojska a Stalin byl v prvních letech války Hitlerovým partnerem.

P. Sura 25.2.2022 16:35

" Co by za tím tak mohlo být ??"

Paranoia !!