Neděle 2. 6. 2024Jarmil polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 36
  • Poslední: 19.3. 2012 15:01
  • Řadit dle: času vložení
  • vláken
J. Urban 19.3.2012 15:01

Velmi zajímavá analýza.

Stojí za přečtení i přemýšlení. Ovšem ti, co by ji měli číst a přemýšlet o ní nejvíc, jenom někde ideologicky hulákají. Líbí se mi autorův v podstatě optimistický pohled na současnou a budoucí Evropu. Až odezní to eurohujeroblbnutí, snad nastoupí někdo s reálnou vizí. Jak u nás, tak hlavně ve velkých státech Evropy, no prostě potřebujeme aspoň nějaké dvě až čtyři Thatcherové - jak autor píše.

B. Rybák 17.3.2012 9:25

Naprosto souhlasím

Pan P. Robejšek je v tuto chvíli jeden z velmi mála našich hospodářsko-politických publicistů, o kterých se dá říct: "Má na to", aby do toho "viděl" a má dost odvahy, aby říkal to, co "vidí". V smutném zástupu těch, kteří jsou za EU-žvanění placeni, nebo se bojí hněvu momentálních EU-elit opravdu vyčnívá.

J. Kanioková 15.3.2012 14:01

K článku nemám co dodat,

názory pana Robejška 100 procentně sdílím. Kdo třeba neslyšel či nečetl jeho nedávný rozhovor v rozhlase -

O evropské roli Česka s politologem a analytikem Petrem Robejškem -

http://jdem.cz/t4ad5

 

M. Kosejk 15.3.2012 11:45

souhlasím

Dovolím si menší metaforu. Udělali byste si společné hospodaření s Gejzovic rodinou ze sousedství, která je totálně předlužená a nezaměstnaná? Ručili byste jim za půjčky? Půjčovali byste jim vaše peníze? Asi ne, protože chápete, že to je blbost. Ale eurozóna takovým způsobem "funguje".

J. Šejnoha 15.3.2012 16:47

Re: souhlasím

Kdyby jste  lajdákům nepůjčoval vlastní peníze ale  peníze  svých, například klientů, a byl naopak  honorován za to, že propagujete  solidariru,  tak třeba  ano ?

EU politici a  byrokraté  nepůjčují své vlastní peníze    a  drží se  dobře  honorovaných fleků, které  padnou hned s krachem EU projektu ! 

Proto je dobrý každý měsíc prodloužené agonie.

M. Kosejk 15.3.2012 18:29

Re: souhlasím

Vám se ani nechce věřit, že by tohle Brusel dělal jen ze svého přesvědčení, že?! A tak za tím hledáte nějaké skryté důvody. Ale já si myslím, že je to daleko banálnější - Brusel je prostě plný ignorantů, kteří ve jménu idejí hodlají ignorovat realitu. Jsou jako ti komunisti, kteří si mysleli, že je správné silou dosáhnout toho, na co by svobodně společnost nikdy nepřistoupila. Lenin tomu říkal třídní boj - a všechno to násilí a nespravedlnost mělo být ospravedlněno ideou spravedlivé sociální společnosti, která v praxi stejně nemohla být realizovatelná.  A teď  zase eurohujeři mají ideu integrované Evropy - a tu chtějí naplnit bez ohlednu na realitu.

J. Kratochvíl 15.3.2012 10:50

Číslo dne je 357

to je počet dnů doby než Václav Klaus opustí funkci prezidenta. To je moc důležité. Potom i takový "prognostikové" jako jsou Robejškové a další se budou moci schovat, jsem na ně zvědavý.

V. Skalová 15.3.2012 12:18

Re: Číslo dne je 357

Hmm, vyhrožujete, že po Klausovi nastane totalita, které se nositelé oponujících názorů mají obávat?

V. Kain 15.3.2012 16:29

Re: Číslo dne je 357

Nevím jestli Kratochvíl vyhrožuje,ale jsem si jist,že po panu Klausovi tam jistě zasedne někdo koho bude mít Barroso mnohem radši.Oni vědí,že si s námi budou mávat jak se jim zlíbí.Jakmile skončí pan prezident a vlády se ujmou socialisti tak dnešní vzdor potom vykopenzujeme o to větší rychlostí v řiťolezectví bruselským socialistům.

J. Kanioková 15.3.2012 16:32

Nejen socialisti, ale i TOP či lidovci, zelení

to jsou ti správní EUfanatici.. co jim nevadí poddanství..

S. Donát 15.3.2012 12:53

Re: Číslo dne je 357

Pročpak by se měl pane Kratochvíle někdo schovávat ? Pokud s panem Robejškem nesouhlasíte a vidíte to jinak, je tu od toho diskuze. Pokud diskutovat nechcete, tak mlčte. Ale aby se někdo musel schovávat kvůli svým názorům, to snad ne. BTW už stříháte doma metr ? :-)

J. Kratochvíl 15.3.2012 14:34

Re: Číslo dne je 357

nesouhlasím s panem Robejškem v tomto:

........, že většina veřejnosti ČR si nepřeje další integraci do evropského soustátí. Je proto logické, že se na tom nechce podílet. Sice budeme dělat totéž, ale ne v kontextu, ve kterém chce Unie – protože onen kontext nekoresponduje s naší celkovou politikou.

Myslím,že většina věřejnosti fandí EU a nevadí jí evropské soustátí. Je to podobné jako na Slovensku, kde voliči dali jasně hlasy pro evropské sociální demokracii R.Fica. Nic horšího než je současná česká vláda nás snad již nemůže potkat. 

S. Donát 15.3.2012 16:01

Re: Číslo dne je 357

S tím já naopak souhlasím zcela. Koho potkám, nadává na EU a jejich stupidní vyhlášky a dementní politiku. Neznám nikoho, kdo by se do tohoto marastu chtěl zanořit hlouběji. A co se týče současné vlády a toho co předvádí - věru, veselo mi z toho není. Ovšem, že by nás nemohlo potkat nic horšího... takový optimista opravdu nejsem.

Ale moje původní otázka zněla jinak, pane Kratochvíle. Proč by se měl někdo schovávat kvůli svým názorům ? Tak totiž vyzněl Váš první příspěvek.

J. Kanioková 15.3.2012 16:30

Tytéž zkušenosti, všichni mají EU plné zuby !

J. Boleslav 15.3.2012 17:03

Re: Tytéž zkušenosti, všichni mají EU plné zuby !

Přesně tak, bodejť by tomu taky tak nebylo, když se člověk podívá, co všechno EU v poslední době vyvádí.

T. Blecha 15.3.2012 18:38

Re: Tytéž zkušenosti, všichni mají EU plné zuby !

Nádherný důkaz z hlavní stránky

http://byznys.lidovky.cz/cina-si-od-eu-povolenky-vnutit-nenecha-dxy-/ln-doprava.asp?c=A120315_160404_ln-doprava_nev

J. Kanioková 15.3.2012 13:06

A víra tvá tě uzdravila... ámen..

P. Zeman 15.3.2012 13:49

Re: Číslo dne je 357

To víte, že ano :-D

B. Rybák 15.3.2012 19:36

Re: Číslo dne je 357

Během těch 357 dní patrně dojde stejně jako během stejné doby řadu let před tím na mnohá další slova pana prezidenta a především se po jejich uplynutí konečně dočkáme těch slov, myšlenek, zážitků a zkušeností, které pan V. Klaus s ohledem na omezení kladená mu jeho "úřady" nemohl publikovat. Myslím, že mnozí "slepí" prohlédnou, hluší uslyší a ti kdo pro žold svůj vidět ani slyšet nechtějí píseň těch, jejichž chleba jí v kanálech pěti budou.

J. Chaloupka 15.3.2012 10:41

V r. 1912 si nikdo nedokázal představit,

co nastane v r. 1914. Moc se obávám recidivy. Myslím, že pan Robejšek má pravdu, za cca 2 roky končí Merkelová a budou v Německu volby, takže soudím, že to je příležitost pro to, aby Němci vyjádřili to,co si většinou už myslí dnes. Dost bylo placení chudých příbuzných, nota bene, když ti příbuzní začínají vyhrožovat.

J. Boleslav 15.3.2012 17:05

Re: V r. 1912 si nikdo nedokázal představit,

S tím si nejsem tak úplně jist. Až Merkelová skončí, vyhrají tamni socani, leví a zelení a to jsou ještě daleko větší eurohujeři.

J. Kočí 15.3.2012 8:02

Vida vida

jak napsal A. Bocek, rozhovor je měsíc starý. A už poněkud vyčpěl. Všiml jsem si, že je teď módní šíření poplašných zpráv. Tento interview mi do toho skvěle zapadá.

Jinak tomu absoutně nevěřím. Já osobně se cítím jako evropan, protože když někomu v Japonsku nebo v USA řeknete, že jste Čech, tak je to něco neznámého. Central Europe zná každý. V této pozici jsou obyvatelé nejméně 20 státečků v Evropě. Jak by se mohli odtrhávat od naší velké mámy. To je prostě nesmysl. Dneska něco rozbíjet je strašně drahé. Právě ekonomika je tou pojící linkou. Důkazy leží na každém kroku, leč Robejšek je nějak nevidí.  Obrovský příklad je Řecko. Nikomu se to nelíbí, ale představa, že by Řecko vypadlo z Eurozóny je takový ekonomický strašák, že všichni budeme raději platit. Nebo koncentrace výroby. Ne ne, na rozpadu EU by nikdo nevydělal. Ani USA ani Japonsko, Čína už vůbec ne. A vliv lokálních politiků, kteří by si tím chtěli posílit vliv,  je velmi omezený - viz náš president.

P. Lenc 15.3.2012 9:18

Re: Vida vida

Pane Kočí,rád bych s vámi souhlasil,ale jak dlouho je schopna "velká máma"unést ekonomicky a poté politicky problémy,do kterých vinou naprosto neschopných politiků a totální nepružností agendy EU,čím dál rychleji zapadá.Pan Robešjek má pravdu,je jenom otázka času,kdy se jinak poslušný německý občan vzepře.Nevím,co bude následovat pak,ale zcela jistě to nebude nic veselého.Potom budeme možná rádi za uchování zbytků politické a ekonomické samostatnosti.

J. Hejna 15.3.2012 9:18

Re: Vida vida

Považovat se za evropana proto, že nějaký Japonec neví, kde je Česko, mi připadá podivné (spíše přiblblé, ale nechci být hrubý).

A zbytek přípodotku pana Kočího je už jen pomatené tlachání, tedy nehodné k diskisi.

Z. Švrček 15.3.2012 9:52

Re: Vida vida

A co vám přinese ten pocit Evropanství, když za pár let budete mít holý zadek hlavně příčinou konkurenční neschopnosti, kterou EU neustále silněji vykazuje? Navíc nemusí jít o rozpad EU, myslím, že na pořadu dne by mělo být:  ukročit zpět, podívat se okolo, nalézt funkční model společného fungování v limitách a na základech předmaastrichtské EU (volný pohyb osob, peněz kapitálu a idejí) a tím přizpůsobit dynamiku EU dynamioce okolí. takhle po socialisticku plánovaně regulovaně a dotovaně koklopýtáme k chudobě, nebo k nějaké formě totáče pod barvami žluto černými.

J. Kanioková 15.3.2012 13:05

Kdybychom jen klopýtali, ono to poslední dobou bere docela fofr..

S Eurofandy je diskuze téměř marná, je to jen další větev věřících. Nechají si do hlavy nasoukat mantry, kterých se drží a nějakou realitou se nenechají rozházet.. Ta je prostě nepodstatná..

V. Kolman 15.3.2012 14:52

Re: Vida vida

Žádný úkrok zpět! V duchu genitálního Járy da Cimrmana doporučuji jím doporučovaný "úkrok vpravo."

V. Kolman 15.3.2012 10:19

Re: Vida vida

Také se pane Kočí cítím být evropanem! K tomuto pocitu ale nepotřebuji mít ve šrajtofli Euro. Vystačím si bohatě s Korunou českou. Aspoň do té doby, nežli bude Euro "zdravé"!

       Vy byste snad mírnix-dýrnix zčista jasna najednou začal hospodařit SPOLEČNĚ se svým nepřizpůsobivým a po uši zadluženým sousedem? Proč? Jaký užitek by vám to přineslo?

       Nebo byste snad byl ochoten zaplatit vysokou cenu, že i vy zchudnete, za "hřejivý" pocit, že děláte "dobrou věc"?

P.S. Nepřizpůsobivý soused = státy, které si na svůj provoz nejsou schopny vydělat smysluplnou prací  (zadlužují se!!) = jsou dotovány úspěšnějšími státy.

M. Řepa 15.3.2012 8:00

Poslední orázka pro pana Robejška.

Pane Robejšku nechtěl byste kandidovat na prezidenta ČR?

I. stihelova 15.3.2012 11:27

Re: Poslední orázka pro pana Robejška.

Musim drive vstavat, abych Vas predbehla. Myslim si to same. Poprve to navrh Marek Eben.