15.6.2024 | Svátek má Vít


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Teplý 15.5.2024 15:29

Pan Hlinovský tady píše za stranu "disentní" - ta bývá málokdy placená.

Ale strana "provládní" to většinou nedělá zadarmo...

P. Diviš 15.5.2024 15:45

"Strana disentní " nepřítelem.

V Rusku/SSSR dlouholetá praxe, viz různá "mírová" hnutí.

J. Černý 15.5.2024 14:53

V NATO jsme za užitečné idioty Viz Lipavský, Černochová, Řehka, Pekarová...

P. Diviš 15.5.2024 15:17

Že byste vy byl tak významný? Vy jste vlastně neužitečný ...

A. Teplý 15.5.2024 15:26

Užitečný pro USA je v ČR každý daňový poplatník, který přispívá na nákup zbraní z USA a proxy válku USA na Ukrajině - celkově stovky miliard.

"Významný" - to nějak srovnáváte se sebou ?

P. Diviš 15.5.2024 15:46

Jo, ten význam bude tak nastejno.

Taky jeden z ruských nápadů/lží, ta "proxy" válka.

A. Teplý 15.5.2024 16:41

Ono neškodí si občas přečíst, co se říká US voličům:

- 90 % pomoci USA Ukrajině bylo "utraceno" v USA

- pomoc Ukrajině představuje jen 3 % armádního rozpočtu USA, neumírají Američané

V. Němec 15.5.2024 14:01

Po každé válce nastává hospodářský růst: Je třeba opravovat, obnovovat, stavět, vyrábět, dodávat...inkasovat.

No, a za oceánem už dávno pochopili, že ten stav lze imrvere generovat stále dokolečka dokola. Jen ta pohroma nesmí být na jejich území.

A vo tom to je.

L. Žaloudek 15.5.2024 13:34

Jestli jde jen o zvýšení výdajů, bylo by asi nejlepší obnovit základní vojenskou službu. To by stálo takový peníze, že bychom ani nepotřebovali kupovat ty F35.

Současně bychom odčerpali asi tak 100 tisíc mladých, takže by ve školství možná konečně měli na platy školníků a kuchařek. A podobných přínosů by se určitě našlo víc ...

J. Černý 15.5.2024 14:52

A pak bychom zaútočili na Rusko ;-D

P. Diviš 15.5.2024 15:19

To by stálo takový peníze, že by nebylo ani na ty školníky a kuchařky, navíc zbytečně.

L. Konečný 15.5.2024 12:41

Pokud zvýšením výdajů EU na zbrojení se sníží výdaje USA,tak to jako kritiku chápu.Pokud však dojde kompletně k navýšení , tak zbroj.komplex si opět bude mnout ruce.A o to tu podle mě jde.Válka je prosperita,válka je mír.

L. Kuča 15.5.2024 14:04

Myslím, že tváří v tvář okolnostem je nereálné očekávat, že by se celkové výdaje na zbrojení v NATO držely v bývalé výši. Spíše budou růst na obou stranách Atlantiku. Samozřejmě, že to nejvíc těší zbrojní firmy. Ale to je vedlejší. Válka sotvakdy znamenala pro někoho prosperitu. Teda kromě těch výrobců smrtících mechanických hraček. I mně se kdysi po plyšáku zdálo další zbrojení jako vesměs zbytečné a potenciální protivníci spíš jako banda šašků. Byl jsem naivní, ten takzvaný konec dějin se nekoná, nepřítel nespí. Pokud budeme ale pokračovat po stejné trajektorii, budou šašci akorát z nás. Ona to není jenom situace na Ukrajině, ona je tu i Čína, kde je všechno na povel, kde to závisí na válečnickém naladění momentálního pana Diktátora (ten současný je poměrně ekonomicky neschopný, ale jede na vlně vybičovávání nacionalistických až nacistických nálad) a především je tu pak islám (a vlády zemí EU natolik blbé či slabošské, aby jej tu nechali vytvořit obrovskou pátou kolonu).

J. Vlček 15.5.2024 14:54

Jak vidno, pane Kučo, uživáte si blahodárné masáže našich veřejnoprávních médií, na čele s ČT, jak se patří na správného bojovníka proti zlu ve světě, až na to, že vám chybí orientace, abyste věděl, kde se to zlo nachází, a odkud k nám přichází, což je základní předpoklad jakkoli se k problému zla vyjadřovat. ;-)

P. Diviš 15.5.2024 15:24

Má pravdu, naopak vy tradičně kňučíte na špatný strom.

J. Vlček 15.5.2024 15:29

Žvástal Divizna aby nepřipojil svůj kvák, to by nebyl celý. ;-D

P. Diviš 15.5.2024 15:48

Buďte rád, že na vaše kňučení vůbec někdo zareaguje.

J. Vlček 15.5.2024 15:59

Moc se přeceňujete Divizno, nikdo o vaše reakce nestojí. Každý ocení leda to, budete-li držet zobák. ;-D

J. Jurax 15.5.2024 18:47

A kde po Vašem soudu se to zlo nachází, a odkud k nám přichází?

L. Kuča 15.5.2024 23:18

Jo, to je argument jak stehno ;-)

P. Diviš 15.5.2024 15:22

Dokud měli Rusáci starosti jen doma, dalo se šetřit. Když se zase začali roztahovat, zbrojovky se zákonitě radují.

J. Vlček 15.5.2024 17:25

Rusofóbní mrduc Divizna, pardon mudrc, v tom má jasno. ;-D;-D;-D

T. Kohout 16.5.2024 1:51

Ty "výdaje USA" jsou vkladem do ekonomiky USA. Dobře investované peníze.

J. Kostelanský 15.5.2024 12:15

Na tomhle článku je krásně vidět pokroucené až zvrácené vnímání světa ze strany amerických politiků. Pořád potřebují mít nějakého nepřítele, aby proti němu mohli bojovat. A když takový není, tak dělají vše proto, aby si jej "vychovali". Viď Tálibán nebo Islámský stát.

Málo se o tom mluví, možná proto, že je to jaksi logické: NATO se rozšiřovalo především kvůli prodejům zbraní. Takový nový člen musí mít postupně zbraně kompatibilní s NATO, a proto dřív nebo později musí nakupovat u amerických zbrojovek. Bylo by divné, kdyby např. členové NATO létali na moderních ruských stíhačkách.

Proto se pořád hledají důvody na existenci NATO. A když ty důvody nejsou, tak se jednoduše vygenerují.

Názory z článku nejsou nic jiného než jeden z projevů základní osobnostní výbavy téměř všech amerických politiků - pokrytectví. Na jedné straně si jakože ztěžují, ale na straně druhé USA dělají vše proto, aby Evropa zůstala rozpolcena. To poslední, co Amíci potřebují z Evropy mít, je mocenské, ekonomické a vojenské centrum, které by konkurovalo tomu americkému.

L. Konečný 15.5.2024 12:42

R^

J. Smola 15.5.2024 13:15

R^

L. Písařík 15.5.2024 13:26

Není třeba hledat důvody, ty reálně existují. Jestli chcete dál žít v tom světě, kde se dobře žije, pak je nutno postarat se o jeho obranu. Nebo chcete dát volný průchod imperálním choutkám Putina?

J. Kostelanský 15.5.2024 13:56

Někteří lidé své myšlení dovedou přizpůsobovat měnícímu se světu, jiní ale myšlenkově zamrznou ve světě své mladosti, který již dávno neexistuje.

Upřímně velice lituji lidi, kterým k vytvoření názoru o světě, ve kterém žijí, stačí "pravda z oficiálních" zdrojů.

J. Vlček 15.5.2024 14:09

Přesně, pane Kostelanský. R^

L. Kuča 15.5.2024 14:18

Svět se možná v něčem změnil, ale lidi se bohužel nezměnili, a když už, tak k horšímu. Islámský stát vznikl zčásti velkou taktickou chybou USA, které nebyly s to dát "zaměstnání" bývalým Saddámovým oficírům. Žádný úmysl v tom nebyl. Islám má tendenci se "vracet ke kořenům", tedy radikalizovat a není to způsobeno nějakým vnějším vlivem, je to čistě vnitřní záležitost a konflikty se západem jsou primárně reakce na nepřátelské akce ze strany radikálního islámu, který představuje cca 85% veškeré "ummy". Tzv. umírnění jednak nemají skoro žádný politický vliv a jejich umírněnost spočívá v tom, že se ničeho neúčastní, ale pokud to jde, tak ty pravověrné všemožně podporují. Pokud máte dojem, že EU nic nehrozí, tak to asi žijete v nějaké jiné realitě než já.