Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
NÁRODNÍ STÁTY.
Vývoj lidského světa je tažen objevem obchodu a neosobní civilizací, tedy zejména vyšší a vyšší individualizací a subjektivizací jednotlivců právě z účinků z obchodu a interakcí bezpočtu jiných spontánních sil, zejména pak neustále se rozšiřujícího od civilizovaných více k civilizovaným méně spontánního řádu lidské interakce a lidského světa. A ne lidským rozumem. Ten je vývoje produktem, ne autorem. Naopak je plně omezen právě onou interakcí a jejími vývojovými následky.
Co vyplývá z této danosti ? Právě to, že civilizovaní lidé svojí samostatnou činností a různými neřízenými a evolučními aktivitami vyprodukovali národy a jejich národní státy. Samozřejmě, že se jim v jisté době zdálo, že spojením těchto entit a různých jiných skupin nabydou jejich státy na síle a také nabyly. A protože si to mysleli i jiní, a byla to pravda vznikly samovolně obří říše a slepence, které vládly dávnému lidskému světu.
Civilizace je však nezastavitelná a skupiny uvnitř těchto velkostátů se začaly emancipovat z různých důvodů, převládaly však ekonomické a "soudrženecké". To spolu s nájezdy necivilizovaných skupin, všemožnými dějinnými podmínkami a mocenskými vazbami a zvraty a zájmy vládců vedlo ke světu, jaký známe posledních nemnoho století.
Jenže do toho přišla socialistická revoluce a přesvědčení o tom, že lidský svět lze zorganizovat. A nastala další etapa blbnutí lidstva. SSSR, Hitlerovo Německo, Jugoslávie, Čína, Indie,ČSSR a další a další státy a velkostáty prostě zhltly malé národy a jejich státy v domění, že je to navždy.
Re: NÁRODNÍ STÁTY.
Avšak civilizaci obchodem nelze zastavit. No a tak ona trhá a dělí dál. Dělí, dělí a bude dělit tak dlouho, až se spontánní síly, které jsou v této věci přítomny, vyváží. Další a další desítky a stovky národních států na světě čeká vznik. A mezi nimi bude platit celosvětová negativní, tedy zákazová, smlouva domluveného nepovoleného jednání a tak bude lidský svět v budoucnu vypadat.
Bude stát na stejném principu, jako jednotlivci. Ty řídí jediné právo pravé, zákazové právo soukromé. A nic jiného. Tak to nesobní vývoj nezměnitelně zařídil, neboť i v lidském světě platí tytéž principy, které platí v celém vesmíru. A ty jsou nezměnitelné.
Mimochodem, jen za posledních zhruba 30 let vznikly nových národních států desítky, včetně České republiky a Slovenska. Z důvodů. které jsem popsal... Dzp.
"podporovat a povzbuzovat" židovské osídlování
jestli je tento výrok v novém zákoně, tak paradoxně zpochybňuje stát Izrael jako tisíciletou židovskou domovinu. Jak lze podporovat a povzbuzovat židovské osídlování, když už prý byl Izrael dávno židovský? Já chápu, že múžeme osídlovat jen něco, kde jsme předtím nežili, protože osídlujeme nová území.
Re: "podporovat a povzbuzovat" židovské osídlování
.. no jo, ale co se potom dělo s pohraničím a oblastmi po odsunu Němců(Sudety..) po r.1945. Osídlovalo, dosídlovalo, zpětně získávalo... či čo?! Povězte, rád si doplním znalosti.
Aston a židovský stát
Aston v NP 25. září 2010 v příspěvku nazvaném Havlův hlas rozumu napsal: Václav Havel odpověděl na otevřený dopis, v němž ho čeští stoupenci Palestinců žádali, aby se veřejně nezastával židovského státu, čteme ve zpravodajství. Zde si dovolím vložku: vžilo se označení "židovský stát". Je to hnusné označení, třebaže ho mnozí kolegové používají bezděčně, jako nějaké "epiteton ornans". Izrael je prostě stát, jako je Bolívie stát nebo Nepál je stát nebo Česká republika je stát. Takže jde prostě o Izrael.
Mezitím byl tento úsek Astonova textu smazán. Proč tak učinil, pokud vím, nikdy Aston nevysvětlil, ani okolnosti, které jej k tomu vedly. Zákon nyní přijatý v Izraeli, který pan Stejskal bez skrupulí a s obvyklým ignorováním souvislostí obhajuje, nyní pouze dokazuje to, co se stalo již dávno běžnou praxí a co zcela vylučuje dvoustátní řešení izraelského problému. Je totiž stále zřejmější, že demokratické jednostátní řešení Izrael nemůže prosazovat, protože by musel přijmout téměř jisté demografické změny v blízké budoucnosti řádu několika desítek let. Proto mluvit o Izraeli jako o demokratickém státě je značně pokrytecké, ve skutečnosti by se Izrael měl považovat za rasistickou vojenskou diktaturu.
Re: Aston a židovský stát
2 státní řešení je zcela nerealistický koncept od samého počátku. Vývoj v Gaze to jednoznačně potvrdil. Dnes už se od něj odvrací i Israelská levice. Viz např. nedávný rozhovor s A.B. Jehošuou na DVTV.
Maximum možného je rozdělení Západního břehu na zóny A,B a C, tak jak funguje dnes. Další posun může nastat, až majorita Palestinské společnosti dá přednost pracovat na vlastní prosperitě, před sny o ovládnutí Israele a likvidaci židů. Osobně se domnívám, že jestli se to někdy opravdu stane, nikdo s Palestinců si na nějaký vlastní stát ani nevzpomene. Ekonomicky je to totiž daleko horší řešení než autonomie v rámci Israele.
JInak žvásty o "rasistické vojenské diktaturuře" si nechte pro prostoduché sluníčkáře. Nejlépe uděláte, když se o Iraelské realitě přesvědčíte na místě.
Re: Aston a židovský stát
Já se o ní přesvědčil. V 90. letech jsem byl s jednomu německou křesťanskou skupinou opakovaně na Západním břehu, a v uprchlických táborech. Rasismus okupační moci je zřejmý.
Dokud bude okupace nikdy nepřestanou Palestinci bojovat. Nejsou jako Češi.
Re: Aston a židovský stát
Víte, co by bylo zajímavé? Jak by to s těmi vašimi bojovníky dopadlo, kdyby do něj netekly peníze třeba z USA či EU. Nouze prý naučila Dalibora housti. Tyhle nic nenutí.
Izrael je dotovan jen z Usa 10x tolik co Palestinci. A vetsina penez pro Palestince stejne skonci v izraelske ekonomice, nebot ekonomika Samospravy s Izraele jsou provazany.
Re: Aston a židovský stát
A že ti vaši Arabové zakazují Židům a Izraelcům vstoupit do muslimských a arabských zemí je co? Neskutečný rasismus. A "okupace"? Žádná není, nemůžete okupovat něco někomu, komu dané území nepatří a Arabům území nepatří.
Zidum nezakazuji nic. Zakazuji izraelskym obcanum, tedy i Arabum s izraelskym pasem. Neuznavaji ho. S pasem Kosova se do ruskeho letadla take nedostanete.
Re: Aston a židovský stát
Pane Klepal, navstivil jste nekdy Israel? Treba Tel Aviv? Rasisticka vojenska diktatura? Zeptejte se Etiopskeho prislusnika IDF. Podivejte se na Knesset. Kde vidite vojaky diktovat verejnosti co maji delat? Gaza a West Bank muzou byt povazovany za diktatury; Gaza dokonce za vojenskou diktaturu. Israel je jediny demokraticky stat na Blizkem Vychode.
Ani se nedivím
části židů, že tento naprosto rozumný zákon nepodpořili.Při zatím politickém pogromu na stát Izrael neomarxisty a "pokrokovým" členstvem OSN za přispění EU to jsou oprávněné obavy.Hitlerovi pohrobci se prosazují mnohem sofistikovaněji, říkají si "liberální demokraté".
Je jen potvrzením toho, že národní státy jsou jedinými
možnými správci zemského povrchu a největšími prvky spontánního řádu lidského světa... Dzp.
Mně se ta definice líbí.
Rád bych si přečetl celý ten zákon, ale nevím, kde ho v českém překladu hledat.
Re: Mně se ta definice líbí.
.. zkuste dotázat velvyslanectví státu Izrael.
Zkuste zakotvit právo hebrejštiny jako druhého
jazyka třeba v Saudské Arábii. Uvidíme ten mazec. Tak co má co dělat arabština v židovském státě?
pane Chaloupko
a proč by měla být hebrejština v Saudské Arábii druhým jazykem, když tam skoro žádní Židé nežijí? Je snad v Česku hebrejšitina definována jako "druhý jazyk"? A to jsem přesvědčen, že v Česku žije židovských potomků mnohem víc, než v Saudské Arábii.
Citace z Wikipedie:"Historie židovské komunity v Saúdské Arábii je dlouhá téměř dva tisíce let. Kvůli saúdskoarabskému islámskému antisemitismu však v současnosti v zemi nejsou prakticky žádní Židé. Veřejné bohoslužby všech náboženství s výjimkou islámu jsou přísně zakázány. Židům je do země povolen vstup pouze v případě nutnosti."
Re: Kdyby jen šovinismu
Je-li toto rasismus, pak na TAKOVÉM rasismu nevidím naprosto nic špatného. IMHO jakýkoliv stát má právo si říct, jaký kulturní charakter chce upřednostňovat, jaké náboženství či jazyk preferovat, atd. Ostatně, arabské státy dělají přesně toto a ještě v mnohem větší míře. V mnohých arabských státech jsou dokonce věřící jiných náboženství, nemluvě o lidech bez náboženské víry (ateistech) v přímém ohrožení života.
Multikulturní ideologie není a neměla by být povinná pro každého a není vůbec nic špatného na tom, ji nezastávat.
Re: Kdyby jen šovinismu
Takže když Adolf chtěl Německo pro Němce tak to bylo dobré/nebo špatné? Stát na to jistě právo má, ale pak jej nenazývejme demokratickým. Demokracie je o rovnosti občanů. A to v Izraeli není.
V mnohých arabských státech nic takového není. znám jediný, našeho spojence, Saúdskou Arábii. Tam je křasťanství zakázáno. Jinak v Sýrii, Iráku byly početné křesťanské menšiny, dokonce na vysokých postech. Práva žen na vysoké úrovni. Pak přišla demokratizace z venčí a výsledek vidíme. I v tom perském Íránu jsou na tom náboženské menšiny a ženy lépe než v SA. Ale je to čert rohatý a se Sadudy tančíme šavlové tance.
Re: Kdyby jen šovinismu
Ženy mají v muslimském světě postavení horší než dobytek a křesťané a Židé mají postavení otroků. Židé ještě horší, tu nemůžou na území arabských států a Íránu vůbec vstoupit, lháři.
A proto byl krestansky dobytek viceprezidentem Iraku, proto byly v Syrii a Iraku nejstarší krestsnske komunity. Nez tedy zacala demogratizace.
Re: Kdyby jen šovinismu
Ostatně, Evropa by měla udělat to samé: říct si, jakou kulturu zde chce prioritně mít, jaká náboženství jsou vítaná a jaká spíše ne, k jakému kulturnímu dědictví se chce hlásit, jaký charakter státu/ů si udržet, apod.
Re: Kdyby jen šovinismu
k jakému dědictví? Křesťanskému. Jenže křesťan byl i Franco ve Španělsku. I Tomáš Akvitánský. I dozorci SS v koncentráku. I lidé co pomáhají migrantům. Tak ke kterému křesťanství se máme hlásit?
Re: Kdyby jen šovinismu
"Tak ke kterému křesťanství se máme hlásit?" Je to prosté milý Watsone, k tomu co říká a opravdu dělá: "Nečiň druhým to, co nechceš aby oni činili tobě." Více není třeba.
J.L.
Re: Kdyby jen šovinismu
.. zkuste se hlásit k evropské civilizaci, vybudované na křesťanských zásadách, které jsou obsaženy v našich zvyklostech, zákonech, názorech i postojích. První tři zásady z Desatera jsou interní záležitostí věřících, zbývající mají obecnou platnost. Každý je dodržujeme jak můžeme či chceme, dokonce i vy.. nebo se mýlím?