7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

EVROPA: Výroba ultimátní totality

New Green Deal (NGD) je sice odsouhlasen, jeho prováděcí předpisy Fit for Fifty Five dosud nezačaly platit, Německo ještě neuzavřelo všechny své jaderné elektrárny (zbývají tři), ale ceny energií už podněcují prudký růst inflace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kučer 6.2.2022 18:33

Nemuseli by mít problém spolupracovat s Rosatomem. Westinghouse si zase může najmout Číňany.

P. Diviš 6.2.2022 18:08

Praxe je taková, že se všechny státy EU treperenda bojí jak čert kříže (tedy, vlastně ne státy, ale jejich hujerské vlády), takže treperenda po francouzských a holandských zkušenostech nevyhlašují, o brexitu ani nemluvě. Pokud někde musí, jako v Irsku, tak se treperendí dokud nevyjde požadovaný výsledek.

F. Zrcek 6.2.2022 17:32

I věřící katolík to za současného papeže nemusí mít snadné. A co teprv ti vlažní ve víře, jako třeba já. Mea culpa. Ale obviňovat z toho Rousseaua a Voltaira nebudu. Každý z lidí má svůj vlastní rozum a zkušenosti, víru chápe či nechápe vnitřně a jako jedinec si ponese před Bohem své vlastní hříchy - ať už je přizná, nebo ne. Velká útěcha pro katolíka může být svatá zpověď, ale i ona má své hranice non plus ultra, za které rozhřešení nesahá. A platí to i pro fanatiky, kteří o svých činech nemají pochyby.

F. Zrcek 6.2.2022 17:11

Jestliže EU o plánech na záchranu planety hlasuje, můžou i národní státy nechat hlasovat, jestli se k té či oné směrnici EU připojí, či nikoli. Pokud třeba v Polsku, Francii, nebo u nás referendum rozhodne, že se nepřipojíme, musí to EU vzít na vědomí. Referendum je vnitřní demokratický prvek, který musí být respektován i na venek. Třeba Green Deal našinci odsouhlasí a dál se není o čem bavit. Nebo taky ne. EU nám za to může sebrat dotace, ale jinak může nejspíš jen dělat bu-bu-bu. Měli bychom se emancipovat od procesů rozhodovaných mimo nás. Může nás snad za to EU vyloučit? Jako z pionýra?

Tak se soudruzi pochlapte a vzpomeňte na své dědy v 68. Tehdy to měli moskali snadnější, než dnež dnešní bruseláci.

Š. Formánek 6.2.2022 15:29

Ale musíme být těmi odpovědnými zahradníky. Plýtvání a ničení naší zahrady světa je skutečnost, na tu se v této diskusi poněkud zapomíná. Encyklika papeže Františka Laudato si není žádný greeen deal, ale analýza problému a výzva k solidaritě a odpovědnosti. https://www.farnostsusice.cz/doc/encyklika-laudato-si.pdf?1442638547358

A to plýtvání na všech stranách je hanebné a dementně kontraporduktivní. Živím se poctivě tvorbou rychlých eshopů. Moje stránka má 0,5 MB, typický český eshop od firmy Shoptet má 8 MB, 16x víc. Je to pomalé a spálí to zbytečně spoustu elektřiny.

Š. Formánek 6.2.2022 15:04

Na počátku bylo slovo, jed amorální filosofie Rousseaua. Začalo to romantismem, kultem utrpení a návratu k přírodě. Pak přišel biologiický determinismus, ve kterém člověk je jenom geneticky determinované zvíře bez svobodné vůle. A z toho amalgámu vznikla nesvatá aliance hluboce zamindrákovaných buzen a ekologů, kteří milují svého čokla a chřástala víc než člověka, svého bližního.

Pro nás katolíky je to jednoduché: Bůh nám dal zemi, abychom byli odpovědnými zahradníky. Plevel je třeba spálit, aby rostlo obilí pro člověka. Jediná trpící lidská bytost má pro mně větší cenu než všechny ohrožené zvířecí druhy.

Ekonáboženství je útočištěm všech obětím slabochů a zoufalců, kteří sami sebe nenávidí a volají tedy po hromadní sbevraždě lidstva. Ale sami jsou příslušníky bohatých městských elit, jejich pokrytecká askeze se jmenuje elktromobil, vůbec s neuvědomují, jak brutálně zashují do života chdých lidí na vsi a vůbec netuší, jakým pohrdáním tento režim častují ženské v našem vesnickém koloniále.

Když tohle píšu, slyším hučení životdárného ohně v kamnech. Tohle teplo kamen je jediným skutečný teplem života. Ale ekochcípáci se bojí ohně, v jejich strachu o vlastní život (protže tu touhu zemřít si neuvědomují) se bojí tenounkého pramínku kouře z cigarety bližního, bojí se násilí všeho vitálního a hrdého.

Evropě vládnou dušenvně nemocní. Věřím, že už to přehnali natolik, že přijde revoluce, která je pošle tam, kam patří, do Bohnic. Šibenice nejsou třeba, stačí jim říkat do očí, jste chípáci, pro člověka je sebevražda smrtelný hřích, ale vy už nejste lidé, tak najděte tu odvahu a neotravujte.

P. Dvořák 6.2.2022 14:34

Musel jsem restartovat. Počítač.

Teď bych to potřeboval u sebe, abych měl všechny dřívější funkce. Vč. pokladníka v ROH :-)

M. Pivoda 6.2.2022 13:34

"... problémem je podle mne to, že ti mají fantasmagorické plány jsou rozlezlí i médiích, takže mají páku na to odrovnat všechny jiné názory ..."

Komentář: Naštěstí fungují i média, která informují o dosaženém vědecko-technologickém pokroku, kterým se lidstvo blíží k reálnějším možnostem dosažení Zeleného údělu do roku 2050 (nikoliv k datu očekávaného úmrtí J. Kaliny).

K alternativě jaderné fúze. Když se technologický vývoj blíží fázi komercializace ( v jaké je dnes již jaderná fúze), objevují se investoři a zakládají se nové firmy.

Současný stav jaderné fúze v USA: On average, they can produce about 0.17 megajoule of fusion energy for an input laser energy of 1.9 megajoules. ... But that is still close enough to the break-even point to get fusion researchers fired up.

... fyzika jaderné fúze už tedy téměř funguje dostatečně. Teď je na řadě další otázka: ‘Can we engineer a viable system that has sufficient lifetime and that is safe enough and do all those things at an affordable price?’”

P. Molík 6.2.2022 11:51

Duch mnichovanství a kolaboranství je silně zakořeněn v našich končinách.

P. Molík 6.2.2022 11:49

Problémem je ta skutečnost, že předáci rozvratných neziskovek a přívrženci gretensko-klimatické věrouky s dalšími prodejnými politiky ovlivňují a budou dál cílit nejvíce na žactvo a mládež, protože tito mladí lidé se nechají nejsnáze ovlivnit, jelikož nemají žádné životní zkušenosti a ani potřebné znalosti. I hitlerovci (Hitlerjugend) a další prosazovatelé totality, třeba komsomolci coby součást bolševické moci, kladli obzvláštní důraz na maximální ovlivnění myšlení mládeže. Z poslední doby lze u nás připomenout mj. i mádlovsko-issovskou propagandu.

P. Molík 6.2.2022 11:35

Správně politicky uvědomělý eurohujer vždy bezvýhradně souhlasí se Zeleným údělem, neboť ví, že vše se děje k větší slávě Grety.

Z. Lapil 6.2.2022 11:25

Alt 1: To bude náhoda. Já fungují už několik dní po podpisu.

Alt 2: Že vy nejste očkovaný? Do tří dnů se to spraví.

Z. Lapil 6.2.2022 11:22

Taky říkám, že jde. Je-li mráz, není voda ani rosa. Ledu se nenapíjete. I na té Sahaře voda je, dokazete-li vysráženou ranní rosu pochytat a vypít dřív, než se vypaří.

M. Petras 6.2.2022 11:14

Ano rád jsem podepsal. Q840

A. Renjascu 6.2.2022 10:49

To je mi jasné, jen mě to pokrytectví pana Jirsy už přestává bavit. A dotace? Ty bych jim nejraději hodil na hlavu, protože slouží jen ke korupci států, jejich politických představitelů - kteří místo na vlastní občany myslí na dobro korumpovatelů - i ke korupci ekonomických subjektů. A navíc tyto dotace naprosto pokřivují trh , způsobují, že kapitalismus se stal nefunkčním, protože velká část firem pouze usiluje o přisátí k ceníku státních a "evropských" financí a nikoliv k inovaci, aktivitě a rentabilitě. Dalším "nechtěným" důsledkem dotací je, že bohatí více bohatnou a chudí ještě více chudnou.

J. Kalina 6.2.2022 10:05

problémem je podle mne to, že ti mají fantasmagorické plány jsou rozlezlí i médiích, takže mají páku na to odrovnat všechny jiné názory nebo je aspoň neprezentovat a ovlivňují veřejné mínění ve svůj prospěch a politici, tedy ti co se ucházejí o řízení společnosti to dobře vědí, že jim musí jít na ruku neb jinak budou odepsaní. Měli jsme jednoho "polo statečného" politika, který nechtěl podepsat Lisabonskou smlouvu a vzpomeňme co se kolem něho dělo! Málem skončil v blázinci. Mohl by se zkusit někdo zamyslet pro ceny v současné době nerostou snad jen u bílé techniky pro domácnost, televizorech a něžné výpočetní technice. Jestli to náhodou není tím, že je to jeden z mála segmentů, kdy ještě si jde kupující se svými penězi svobodně vybrat co si koupí a prodávající nemá možnost mu svůj výrobek vnutit!!! Uzavírám: v rámci spravedlnosti je třeba prosadit DOTACE VŠEM.

P. Dvořák 6.2.2022 9:20

Věřil byste tomu, že 20 minut poté, co jsem petici podepsal, se mi úplně zbortil prohlížeč Google? Nejede mi ani jedna záložka, nejdou ani obnovit, NIC! Prostě NIC!

Tak jsem se přihlásil přes Edge. Jsem zvědavý, kdy to Velkému bratrovi dojde.

P. Dvořák 6.2.2022 8:08

Díky, podepsal jsem. Podpis č. 1825.

J. Šamalík 6.2.2022 5:58

Ano. EHS vzniklo z ekonomických důvodů. Transformace na EU a následná byrokratizace a buzerace (regulace) kde čeho si v ničem nezadá se situací před rokem 1989. Co zmizelo na východě se silnější vrací že západu. Škoda...

J. Jurax 5.2.2022 22:59

Nezmizí. Akorát je jinde a tam, kde není, je sucho ... :-)

P. Diviš 5.2.2022 20:55

Jenže jak kde. Ta voda ze světa nezmizí.

P. Diviš 5.2.2022 20:54

Ono se to vylučuje, psát články a zasadit se? Vypadá to spíš, že vás nějak pohoršilo, že má pravdu.

P. Diviš 5.2.2022 20:53

Vyhovující reaktor nakonec nabídnou všichni. Problém je jedině s cenou a dobou stavby. A jelikož se do toho nepochybně bude ̶s̶r̶á̶t̶ i EU, asi by z tohoto hlediska byli nejvýhodnější Frantíci, ti mají Brusel "na háku". Bohužel ale mají zase jiné nevýhody.

J. Jurax 5.2.2022 20:21

Ano.

Z brusele ještě nevydali povolení ani směrnici. Takže nemůže nic dělat.

J. Jurax 5.2.2022 20:18

Ano, jedněm potřebným seberou a druhé potřebné zadotují.

Toť typicky EUropské, přímo bruselské řešení, pro naši eurohujernou a nazelenalou vládu jediné možné. A ještě zbude na dotace 400 000 Kč na koupi elektromobilu pro podnikatele. Abysme nad kysličníkem zvítězili a planetu spasili.

Pro jazykové puristy - to abysme tam mám schválně, aby ještě vice vynikla blbost počinů vlády.

J. Jurax 5.2.2022 19:59

Zatím přebytek. Protože ještě jedou uhelné elektrárny, jež zajišťují cca 55 procent celkové výroby elektřiny. Elektrárny, jež z vůle a příkazu bruselských zelených blbečků máme zrušit.

J. Jurax 5.2.2022 19:55

Ptáte se dobře. Ale od člena nyní vládnoucí ODS se stěží dočkáte odpovědi. Správci bruseli podřízené gubernie rebelovat nebudou, udělali by na ně tytyty a sebrali dotace.

J. Jurax 5.2.2022 19:51

Jde. Ochlazení, menší odpařování, míň mraků a tedy deště.

J. Jurax 5.2.2022 19:49

Dobře napsáno.

V bruseli sedí nebezpeční zelení magoři ničící Evropu.

A nevypadá to, ze by současná nazelenalá eurohujerná vláda a její premiér byli schopni praštit pěstí do stolu a poslat celý ten šílený plán grýndýlu do propadliště dějin nebo líp přímo do prdele.

A nezapomínat - navezl nás do toho Babiš, protože bez odporu v servilnim předklonu v bruseli grýndýl podepsal.

A ovšem - jak si stojíme s dostavbou Dukovan, pane senátore? Co jste pro to udělal Vy a Vaše strana, co teď vládne - tedy kromě blokace spolehlivého dodavatele kvůli Vrběticím? Dodavatele, jenž jediný nabízí reaktor odpovídající naším potřebám?

A. Mohela 5.2.2022 18:56

Lituji, že jsem na tuhle pitomost kliknul.