Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Není žádná hromadná "morální povinnost".
Ani Halíkova, ani Matějkova.
Ideální je, pokud se každý osobně rozhodne, uprchlíka přijme/nepřijme, zaopatří/nezaopatří.
Re: Není žádná hromadná "morální povinnost".
Samozřejmě.
Ale faktem je, že Dientsbier, Marksová, Šabatová (Halík v "ukecaném" pozadí) silou úřadu rozhodnou, že tady budou.
Za dvacet let jich mohou být čtyři miliony.
A občan bude platit, platit. A potom jim i sloužit. A bořit pod karabáčem chrám sv. Mikuláše.
A Halík bude hřímat o lásce boží!
Re: Není žádná hromadná "morální povinnost".
Jasně, morální imperativy desatera platí taky jenom pro ty, kteří je osobně akceptují. Pro jiné ne.
Ťuk, ťuk na čelo.
Re: Není žádná hromadná "morální povinnost".
Kolik si jich chystáte domů nastěhovat Vy?
Re: Není žádná hromadná "morální povinnost".
Netzer je přece muslim a chlap. Ten bude vládnout, ne se starat! :-)
Morálka nejsou počty
Celou záležitost mám za redukovatelnou na jedinou otázku: kdyby (nedej pámbu!) byl podobný průšvih u nás a v Sýrii byl klid, přijímala by a ze státního živila Sýrie uprchlíky z Evropy? Opravdu? I ateisty?
Re: Morálka nejsou počty
To je jiná otázka: Přejete si žít v diktatuře, jako byla Sýrie (nejenom), nebo v relativně liberálním státě? Pokud v tom relativně liberálním, proč by mu měla být vzorem Sýrie nebo jiný podobný stát?
Podle otce herečky Issové byla Sýrie velmi krásná
a tolerantní země a osobně soudím, že Asad právě hájil zájmy různých menšin. Ostatně z jedné z nich pochází. Až USA se rozhodly pomoci "umírněným" rebelům (jakoby člověk s kalašnikovem mohl být umírněný)zahájit revoluci a tím tuhle zemi zničily.
Re: Podle otce herečky Issové byla Sýrie velmi krásná
"Až USA se rozhodly pomoci "umírněným" rebelům (jakoby člověk s kalašnikovem mohl být umírněný)zahájit revoluci a tím tuhle zemi zničily" - takže podporu by si podle vás zasloužil jen ten, kdo by proti Assadovi neudělal nic. To není zrovna nezaujatý postoj...
Re: Morálka nejsou počty
Tak úplně vám nerozumím. Proč jiná otázka? Tvrdím, že morální povinnost pomáhat cítím vůči lidem, kteří cítí (já si myslím, že cítí, samozřejmě), morální povinnost pomoci v nouzi mě. To s demokracií ani diktaturou nemá nic společného.
Aneb dovedu si představit, že přijmu do rodiny nějakého toho donbasana, a to proto, že si dovedu představit, že v podobné nouzi bude mé volání o pomoc vyslyšeno v Donbasu. O většině muslimských zemí si to představit nedovedu; přesněji - očekávám, že cena (přestup na islám) bude příliš vysoká.
Ony ty apely na morální odpovědnost a
vůbec vše okolo problémů s muslimy a uprchlíky obecně je jen projevem přehnané humanity.A o té se nelaskavě vyjadřoval "Jeden, jehož jméno neradno ve slušné společnosti vyslovit". Tu se ovšem naskýtá otázka, zdali neměl tak trošininku pravdu? A že celkově nedobrý stav světa spočívá v tom, že lidé nemusí nést následky svých rozhodnutí, v tom má autor, sice v poněkud jiném gardu, leč plnou, pravdu.
Nevidím důvod, proč nepřijmout
jednorázově skupinu 5 - 10 tisíc syrských křesťanů, kteří splňují všechna kritéria ohrožení ve své vlasti, včetně toho, že ani v stále militantněji muslimském Turecku nejsou bezpeční. Je to ryze humanitární záležitost a jako jedna z nejbohatších zemí světa jsme morálně, ba mezinárodně-právně zodpovědní za poskytnutí pomoci. Ostatně podobně, jako jsme před více než 20. lety pomáhali uprchlíkům zČečny. (u nás v městečku dodnes žije jedna velmi řádná a spořádaná čečenská rodina)
Re: Nevidím důvod, proč nepřijmout
Když nevidíte důvod proč je nepřijmout, tak je přijměte.Nebo nejste morálně, ba mezinárodně-právně zodpověden?
Halík agent islámu
Pan Halík poté co dostal "nobelovku za modlení" nám z té funkce a z ní plynoucí slávy poněkud zblbnul. Snad pomůže připomenout mu, že nebýt toho, že jeho křesťanští předchůdci svou víru bránili a šířili ohněm a mečem ne humanitou, není křesťanství izolovanou nevýznamnou sektou, kdoví zda by vůbec existovalo.
Teď chce Halík humanitou ne silou zastavit expanzi agresivního islámu. Říct tohle před pár set lety svým křesťanským předchůdcům, třeba v muslimy obléhané Vídni, nejspíš by ho ve jménu křesťanského boha seřezali a pak upálili. Jemu podobně zblblým pro výstrahu.
A nejen pro Halíka jedno připomenutí. Řízené vyhánění uprchlíků z islámských zemí do Evropy, je pro vůdce islámu jen prvním krokem pro násilné ovládnutí Evropy a likvidaci křesťanství. Halík se rozhodl jim v tom pomáhat.
Re: Halík agent islámu
Pan Halík jistě nezblbnul! Zato u vás mám velké dilema, zda z jahody, nebo z višně, rozhodně na hlavu a chtělo by to Chocholouška. Halík nechce humanitou zastavit, chce humanitou pomoci. Militantní islamista může zastavit jenom koordinovaná mezinárodní izolace a zásah vojsk OSN! Zde selhává RB OSN a vinu nesou i podporovatelé tzv. islámského jara!
Re: Halík agent islámu
Ale, pane Gabrieli, nikdo Vám přece nebráni si je nastěhovat a starat se o ně. Ovšem za SVOJE, já osobně žádné takové podporovat nechci a nebudu. I když z našich daní už je dávno financujeme.
Re: Halík agent islámu
Běžte do háje s OSN! To jakž takž funguje když mají velmoci právo veta v RB, i když moc ne protože se navzájem podrážejí. Nebýt toho, mají islamisté a nejrůznější diktatury dávno "většinu" a jakkoli na demokracii zvysoka kašlou jistě by ji s radostí uplatnili proti "západu". Humanita je cesta do pekel - čiň čertu dobře, peklem se ti odmění. A muslimové začnou vyskakovat nejpozději ve třetí generaci, až si zvyknou na evropské materiální standardy jako na něco, na co mají "nárok" a k tomu budou chtít "sharíu" a "úctu". Běžte s humanitou do háje!
Když jsem pana Halíka slyšel,
tak mne napadlo to samé. Nejdříve pomáháme zapálit les a pak blafeme o morální povinnosti vzít si domu zvířátka. Naše morální povinnost je především nezapalovat les! To, co pan Halík předvedl je klasický účelový moralistní kýč. Neštěstí, které Syřané prožívají za poslední roky je v důsledku námi podporované války mnohonásobně větší, než to, co bylo předtím. Nezaznamenal jsem, že by pan Halík vahou své osobnosti, volal po nepřilévání oleje do ohně ze strany západu. Osudy Syřanů jsou nám ve skutečnosti lhostejné, nám jde o pád Assada a vystrnadění vlivu Moskvy a jakoukoliv cenu v počtu zabitých místních lidí jsme za to ochotni zaplatit. Přijetí uprchlíků je už jen jakýsi odpustek.
Re: Když jsem pana Halíka slyšel,
Napsal jste kompaktně totéž, na co pan Matejka spotřeboval zbytečně mnoho slov :-) ano, jádro pudla je zde.
Nenapada mě vůbec, jaký profit bychom měli z uprchlíků mít - budou s nimi jen problémy. Multikulturní obohacení, i kdyby nakrásně něco takového bylo možné, Evropa nepotřebuje. Evropská kultura je tak rozsáhlá a mnohotvárná, že na její poznání nestačí celý život. A za exotikou lze vycestovat :-)
Naši romští spoluobčané jsou také dávní uprchlíci z jiného kulturniho okruhu a přestože přijali křesťanství, nepodařilo se je integrovat ani za 5 nebo 6 století.
Re: Když jsem pana Halíka slyšel,
pěkně řečeno. navíc je mezi právoplatnými občany velká skupina těch, kteří o tzv. multikulturní obohacování vůbec, ale vůbec nestojí a nepovažují se proto za méněcennější - ať už se na ně proto škaredí kdejaký halík. k obohacováním jim úplně stačí dnešní média nebo si zajedou někam na dovolenou, či poznávací zájezd. hlavně - pomáhat se dá i jinak, ne "stěhováním národů" - viz původní článek. ostatně dnes máme jedinečnou možnost vidět budoucí výsledky (a následky) právě takovýchto "pomocí. díky, nechci.
Re: Když jsem pana Halíka slyšel,
Jenže ona "Moskva" udělá taky cokoli pokud ji z toho kyne oslabení vlivu USA.
Re: Když jsem pana Halíka slyšel,
Pomáháme zapálit les? A jek prosím vás? Můžete to popsat v barvách?
Re: Když jsem pana Halíka slyšel,
Nerozumíte předešlým textům?
Naprostý souhlas.
A hlavně by se měl každý dobroser zamyslet nad tím, jak se ti "uprchlíci" zajímají o to, co bude s námi.
Pro toho kdo nepochopil: Mě osud uprchlíků zajímá úplně stejně, jako "uprchlíky" zajímá osud můj. To znamená vůbec.