22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

DÁNSKO: Svoboda slova

V březnu 2019 sociální služba pohrozila veřejné kritičce islámu, Jaleh Tavakoli, dánsko-íránské blogerce a autorce knihy Veřejná tajemství islámu, že by jí mohla být odebrána z pěstounské péče dcera kvůli tomu, že sdílela online video o znásilnění a zavraždění dvou mladých skandinávských žen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Moravcová 24.7.2019 11:57

Re: demokratický výrok

Jenže můžete mít taky štrůdl bez chuti a bez zápachu nebo štrůdl s hrozinkami, s mandlemi, skořicí a hřebíčkem. Po nás se chce, abychom jedli ten nepoživatelný blivajz, tzv. EU schálené, nedochucené amarouny.

R. Gramblička 24.7.2019 11:36

Re: demokratický výrok

Jsem si to myslel hned. Ten štrúdl byl fakt dobrej, čili demokratickej ;-)

R. Neveselý 24.7.2019 11:32

Re: Udržení svobody projevu...

Nebo spíš obojí. Nejprve to druhé a pak to první.

J. Hála 24.7.2019 11:16

Re: Co to je?

Pravděpodobně se brzy dozvíme, že Orwell podněcoval nenávist...:-/

J. Hála 24.7.2019 11:15

Udržení svobody projevu...

...to je jistě důležité, ovšem, jak to chcete udělat? To už autorka neřekla, řeknu to tedy za ní - odsunem všech vyznávajících Alláha do typických muslimských zemí. Anebo za pár let občanská válka. Vyberte si.

M. Valenta 24.7.2019 11:10

Re: Samozřejmě, muslimské vraždy ve jménu islámu

Trochu uberte plyn pane Lenci i ostatní. Demokracie je i jiný názor a kdybyste jste si pozorněji přečetl/li co píšu, tak byste zjistil/li, že spor je pouze v tom, zda dál šířit jejich materiály ( tedy podle mne propagovat jejich činy) či nikoliv. Hezký den.

R. Neveselý 24.7.2019 11:00

Promuslimští magoři v Dánsku

jsou stejní jako v Německu a jinde. Jestlipak tuto hrůzu četla německá muslimská Brunhilda?

M. Prokop 24.7.2019 10:53

Re: Jen k tomu sdílení

Takže budete "páchat dobro" prostřednictvím zákazů? To už tu bylo a málo co je tak zneužitelné. So geht das. :-P

J. Sedlář 24.7.2019 10:45

Re: Demokracie a svoboda slova v Dánsku

Vždy, když čtu výroky o "jednotlivostech" (tři případy), ze kterých nic neplyne, tak se musím dotyčného ptát: jaké je "kritické" množství oněch jednotlivých případů, aby z toho "něco" plynulo /dalo se dovodit/ ? To je přesně to, na co žádný obhajovač "nic se neděje" není schopen odpovědět. Do doby než definuje, kolik "jednotlivostí" je dostatečné množství pro to aby z nich "něco plynulo" pak raději žádnou "jednotlivost".

T. Hraj 24.7.2019 10:32

Re: Jen k tomu sdílení

Předpokládám, že máte namysli ty, kdo zakládali v Kodani ty požáry.

T. Hraj 24.7.2019 10:31

Re: demokratický výrok

S tím štrůdlem jste to myslím trefil. "Demokratický" je prostě jakési obecně pozitivní adjektivum. Když ho budete dávat před všechna podstatná jména, budete mít vždy pravdu a navíc se okamžitě stanete lepším člověkem. Dobrou chuť.

P. Lenc 24.7.2019 10:25

Re: Samozřejmě, muslimské vraždy ve jménu islámu

Víte Valento, vy jste pouze levičácký vůl...Jste na úrovni té dánské sociálky, nic víc nic míň.

M. Valenta 24.7.2019 10:13

Re: Samozřejmě, muslimské vraždy ve jménu islámu

Jste jako kolovrátek. Lepíte to to na vše vám podezřelé a jestli je to k věci je Vám zcela fuk.

R. Gramblička 24.7.2019 10:10

demokratický výrok

CIT: "Jestliže lidé začínají měnit své legální demokratické výroky, protože... "

DEMOKRATICKÝ VÝROK? To je jaký, neví to někdo? Může analogicky existovat i výrok komunistický, teokratický či feudální? Já měl ke svačině demokratický štrůdl. Nevím sice, proč by měl být demokratický, ale proč ne, že.

P. Kubáč 24.7.2019 10:07

Kolik zbylo z katolického Španělska před recoquistou ?

Přemýšlím kolik zbylo z katolického Španělska než Isabela Kastilská začala recoquistu.

Je otázka kolik zbyde ne-muslimské Evropy po hromadně provedeném "podvolení". ( Možná dokonce diktovaném Bruselem )

J. Nový 24.7.2019 9:58

Škoda

že o podobných excesech se nedočteme ve velkých médiích a hlavně v těch veřejnoprávních. O to smutnější je, že k tomu ta veřejnoprávní média nemáme šanci donutit, ale zároveň máme povinnost je platit.

Něco je špatně a je toho čím dál víc.

J. Lepka 24.7.2019 9:58

Re: Samozřejmě, muslimské vraždy ve jménu islámu

Zřídka s vámi souhlasím, ale teď palec nahoru!

F. Houžňák 24.7.2019 9:44

Samozřejmě, muslimské vraždy ve jménu islámu

je třeba zamlčovat, zamlčovat a zamlčovat, a zároveň je třeba vytrubovat do světa údajnou mírumilovnost islámu. Jak onehdy vykřikovali muslimští demonstranti: kdo bude tvrdit, že islám není náboženstvím míru, toho zabijeme. Chápu, že tohle se valentům líbí.

J. Ptáček 24.7.2019 9:35

Co to je?

Pokud existuje vůbec svoboda slova, tak je to právo říkat lidem to, co nechtějí slyšet.

To jsem nevymyslel já, ale George Orwell. Já se s tím pouze ztotožňuji.

M. Valenta 24.7.2019 9:17

Jen k tomu sdílení

Rozšiřování oněch ohavností je přesně to co si ti magoři přejí a co si o tom myslí příbuzní obětí je rozšiřovatelům taky fuk. Jinými slovy. Abych si uvědomil, že je někdo nebezpečný magor, nepotřebuji (po letech zkušeností) čučet na každou ohavnost kterou provede. So geht das.

M. Rubáš 24.7.2019 9:03

Bohužel Dánká premiérka zradila

Bohužel Dánká premiérka zradila a bude více migrace a méně přísná migrační politika.

https://www.epshark.cz/clanek/2569/danska-premierka-porusila-svuj-slib-a-nyni-liberalizuje-pristehovaleckou-politiku

T. Hraj 24.7.2019 8:50

Váš svobodný projev je příliš drahý!

Konzervativního řečník Ben Shapiro mluví často ostře, nevybíravě ale vždy kultivovaně. Nicméně policejní ochrana(!) při jeho přednášce na University of Berkeley stála cca 600 tisíc USD. Vedení některých dalších škol, kde měl přednášet následně jeho přednášky zrušily s tím, že zajištění ochrany je příliš drahé, ba některé chtěly, aby se zavázal výlohy za bezpečnost zaplatit.

Mravní ponaučení: řvěte, házejte dlažební kostky do výloh, molotovy na auta a podobně. Nemůže se vám nic stát, protože jste něco jako příroda. Ze způsobených škod bude obviněn ten, na koho jste nenávist směřovali. Pouliční násilí je tedy způsob, jak někoho umlčet.

Naštěstí je velmi, velmi obtížné pana Shapiro umlčet.

K. Janyška 24.7.2019 8:44

Svoboda je nedělitelná. Oslovské 4 svobody, kterými

operují blázni z EU jsou jen důkazem jejich nevzdělanosti. A je to tak s ní všude a vždy.

Avšak jen stejná svoboda pro všechny, ohraničená a garantovaná správně nastaveným zákonem, dává smysl... Dzp.

A. Alda 24.7.2019 8:32

Kde muslim, tam nebezpečno.

Vždy a bez výjimky.

J. Anděl 24.7.2019 6:42

Demokracie a svoboda slova v Dánsku

Nuže, náš sbor soudců (diskutéři NP) dostal předložené tři případy, z nichž by mělo plynout, že je v Dánsku ohrožená svoboda slova a demokracie.

Nezaujatý soudce v ČR, nevzdělaný v Dánských reáliích, si neumí komentáře politiků, hovořících o ohrožení demokracie, roztřídit podle politických preferencí těchto politiků, zdá se mi ovšem, že reagují rozumně (zejména v prvním a třetím případě).

Svobodu slova ohrožující Facebook je samostatná kapitola a nejsem si jistý, zda ho lze vztáhnout specificky k Dánsku. V případě násilné reakce na demonstraci souhlasím s citovanými komentátory, i když by mi někdo připadal jako provokující šašek (konkrétně nemohu soudit, ale dovedu si dosadit místní provokující šašky), násilné reakce reagujícím nedávají dobrou vizitku, krotce vyjádřeno. Je dobře, že to zaznělo, ředitel institutu pro lidská práva či předseda dánské vlády znějí jako slušné reference.

Nejvíc mě zaujal první případ. I tady je dobře, že reakce zákonodárců byla, jaká byla (kritická k možnosti odebrání dítěte z péče kvůli vyjádření názoru), nicméně specificky ukazuje, že stát má vždycky samovolnou tendenci skrze organizovanou péči o sirotky či ještě více děti odebrané rodičů na základě posudku o kvalitě jejich péče a plnění rodičovských povinností řídit mysl občanů. Vnímám jako pozitivní, že se k tomu kriticky vyjádřila ministryně pro děti a sociální záležitosti.

Uvedené tři případy mě nepřesvědčily, že by to v Dánsku se svobodou slova či demokracií bylo kritické. Ohroženy jsou vždy a vždycky se budou dít věci špatné - instituce a dav to mají v povaze. Doba není snadná (která kdy byla?). Ale uvedené reakce se mi jeví zdravé. Když to srovnám třeba s pokornou omluvou za pozvání Dalajlamy...