Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
jedna A-12 stojí před San Diego Aerospace Museum v Balboa Park
Pánové, vzpomeňte...
jak kdysi byla nad Mohavskou pouští ve vzduchu skupina v jejímž středu byla tehdy zcela nová "Valkýra" a dva ďáblíci. Cílem nebyl výzkum, ale reklamní fotografie. Jeden nezvládl turbulenci za Valkýrou a trochu o ní škrtnul. Nepřežil to nikdo, fotografie skupiny před nehodou oblétla svět s titulky "snímek za miliardu dolarů". Nicméně pilot druhého doprovodného jetu to popsal velmi přesně a s doprovodem obrázků fotografa, který nakonec dokumentoval leteckou katastrofu v přímém přenosu to stojí za vyhledání v archivech.Re: Pánové, vzpomeňte...
Zkuším hledat, ale o nehodě nic. Máte nějaký odkaz? Našel jsem jen jednu relevantní stránku, kde porovnávali Valkyrii s její ruskou konkurencí T-4 Sotka. Asi mě nenapadají ta správná klíčová slova.cowboy-pilot
Jen pro zajimavost, termin "cowboy-pilot" se take pouziva pro piloty bez pilotniho prukazu. V pribehu to vsak nutne neplati...Bylo nám ctí a státním svátkem
monitorovat letoun SR -71 na monitorech protivzdušné obrany a sledovat amatérské skoky MIG-29 na dohled do jejich výsostného teritoria.Re: Bylo nám ctí a státním svátkem
Kdyby ho chteli sestřelit, stacilo by tady mít MIG-25. Ale to už bylo jiný kafe, SR-71 se také do spřátelených zemí neprodával.Někde jsem čet, že to letadlo teče jako necky . . . . .
skrabatělej povrch jaji valcha, když na letišti stojí trochu natankovanej pred startem . . . . odstartuje, prolítne párkrát aby se povrch ohřál a narovnal a "zatahnul" v letu ho doplní na co to lítá a frrrr . . . .Re: Někde jsem čet, že to letadlo teče jako necky . . . . .
kolega se o letectví zajímá a pravil, že je tomu tak. Prý bývalo standardním potěšením mazáků na základně poslt nováčka prohlédnout letadlo v hangáru...Re: Někde jsem čet, že to letadlo teče jako necky . . . . .
par poznamek
Re: par poznamek Vyjádření k překladu.
Pán, který to překládal nemá zřejmě technické letecké vzdělání. Překlad je velmi špatný a takto to nefunguje. Pro letecké odborníky je to blábol.Re: par poznamek
jo, mám to. krásný kousek. a ještě mám muž a jeho letadla, o tupolevovi. fotografii s věnováním kde sedí pánové tupolev, mikojan a nezval s mým tátou jsem dostal k tomu. od "kellyho" nic takého nemám, bohužel.Re: par poznamek
Re: Re: par poznamek
Vzhledem k tomu, že se ve vakuu zvuk nešíří (na rozdíl od amerických filmů jako Armagedon), by v lahvi s vakuuem byla nulová.Re: Re: Re: par poznamek
Re: Re: Re: par poznamek
Nojo, ale to by byla nuda, kdyby se exploze ve vakuu neodehrávaly s obrovským rachotem, plameny šlehajícímí dlouho a daleko na všechny strany a nejlépe ještě s tlakovými vlnami, které všemi v okolí pořádně škubnou...Re: par poznamek
Lituji,ale rychlost zvuku nemá s teplotou vzduchu nic společného.Naopak má mnoho společného s jeho hustotou,která s výškou klesá.Re: Re: par poznamek
Nikoliv, rychlost zvuku zavisi hodne na teplote. Napriklad, ve stratosfere (24km) s rustem vysky rychlost zvuku roste. Na hustote zavisi rozdil mezi airspeed a groundspeed. Vysoko nad zemi Mach 1 odpovida vyssi groundspeed nez u povrchu. Proto take shuttle je temer neovladatelna pri vstupu do atmosfery, protoze ma nizkou airspeed presto, ze se riti extremni groundspeed. Mrknete se na diagramy na http://www.aerospaceweb.org/question/atmosphere/q0112.shtml a prectete si http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/mach.html - tam je i java programek. Pro letce: http://www.tscm.com/mach-as.pdfRe: Re: Re: par poznamek
Mach 1 odpovida podobne true airspeed, ale vliv na ovladani shuttle ma indicated airspeed, ktera je nizsi v ridsim vzduchu...Re: par poznamek
3.18 Mach neni 3800 km/h - ve vysce 24 km je rychlost zvuku neco malo pres 1000 km/h - zatimco u povrchu zeme je to 1200 km/h. S klesajici teplotou klesa rychlost zvuku. SR-71 letal nejvyse okolo 3600 km/h. ------------------- Tady se jedna airspeed, ale groundspeed by v te vysce mela byt vyssi nez u povrchu. Ne ze by to souviselo se aerodinamickymi silami, kterym byl pilot vystaven, ale ovlivni to setrvacnost. Nejsem si ale jist, zda zvysena setrvacnost ma vliv na drasticnost nehody napr. v pripade rychle rotace ...Re: Re: par poznamek
Pardon, Mach je blizsi TAS (true airspeed) nez IAS (indicated airspeed), takze groundspeed se se zmenou vysky tolik nezmeni... stejne tak setrvacnostBezva, ale ten překlad to vraždí.
Nevím, proč se to pořád utajuje
Ale testování SR-71 probíhalo v Oblasti-51, to je dnes už známá věc. Přece tak supertajný letoun nebude startovat z tak exponované základny. Aneb nedělejte z nás blbce i po 40-ceti letech...Zmizely všechny diskuse
A všechny příspěvky v nich, nebo je to jen systémové záležitost?preklad
Re: preklad
Já jsem to pochopil tak, že došlo k poruše regulace vstupního ústrojí, následné "pumpáži" a zhasnutí motoru.