Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Brežněv, nebo Gagarin.
Po úspěšném letu v raketě se Gagarin stal slavnější než Brežněv a všeobecně se vědělo, že Gagarin Brežněva rád nemá. Podle toho co jsem četl, byl zřejmě Gagarin otráven, nebo uspán, takže asi usnul za volantem. Je možné, že Gagarinovi pomohli doktoři z tajiné policie? Letadlo se pak zapíchlo čelně do země. Ať to bylo jakkoliv, Gagarinova smrt náhoda nebyla.
1. člověk na měsíci
Gagarin byl první člověk na Měsíci a taky je tam nejdýl
zastrelil ho ten lovec jelenu
..jsem zjistil po ohledani caru uniformy....a chrstnout vodku breznevovi do xichtu by zadnej rus taky neudelal....priste se drzte PRAVDY soudruzi.....
k těm MIG-15
v roce 1974 prokazatelně létaly v Hradci Králové ( a patrně v Bechyni). Díky bez nadsázky sqělým manévrovacím schopnostem je komanči používali na sledování leteckých uprchlíků a kopírování tzv. narušitelů, kteří létali na bavorské straně hranic. Traduje se, že akrobat Brzák (snad si to pamatuju dobře) jim s rodinou ulétl v akrobatickém Zlínu (a babička byla po přistání v Německu chudera slušně poblitá...). Na Zlína MIGy neměly.
Re: k těm MIG-15
Na Zlína neměli protože:1.Pilotoval ho mistr světa v letecké akrobacii.To ale není nedůležitější.
2.Byl na to pečlivě připraven. 3.Zatáčka byť silně přetíženého Zlína je mnohem menší než MiGu 15. A teď to nejdůležitější! Ti co po něm šli věděli kdo to je a co veze a nechtěli si vzít na svědomí životy třech dětí. A jen na okraj ten pán se jmenoval Bezák. Brzák byl kanojista asi tak o generaci starší.
Re: k těm MIG-15
Pánko velkomožný si plete MIGy 15 a MIGy 17. To se u železňičářů občas stává. Hlavně, když chtěj ukázat, jak jsou chytří.
O jménu nemluvě.
Mne se to moc nezda
protoze riskantnejsi nejspis bylo nechat Gagarina litat na migu nez ho pustit zpatky do kosmu, jak nakonec praxe ukazala. Jestli si opravdu politbyro chtelo nechat Gagarina takrikajic "pod sturcem" na pamatku, tak ho snad nemeli poustet ani na ty migy, ne?
Jedna věta je v článku pravdivá:
"Ve skutečnosti si politbyro oddechlo –" - a v ní se možná (možná ne) skrývá klíč k záhadě.
Obet?
Byl spíše obětí režimu, jehož podstatu nemohl prohlédnout. A byl rovněž obětí svého činu – nic víc než stát se prvním kosmonautem nemohl.
Neprehani to kapanek? Delat z Gagarina trpnou obet? Rezim nerezim, ten chlapek neco dokazal a i kdyz mohl pak odpocivat na vavrinech a nechat se ukazovat, letcem zustal, i kdyz nakonec zahynul pri nestesti. Delal tedy, co sam chtel.
Re: Obet?
Nic víc, než stát se prvním kosmonautem.... To úplně stačí na nesmrtelnost. Po SSSR pes neštěkne, ale Gagarin je věčný.
Re: Re: Obet?
'Po SSSR pes neštěkne, ale Gagarin je věčný'
'Lajka' sice stekala, ale nic ji to nebylo platny...
Jojo - se Sovetskym svazem na vecnost!
Re: Obet?
Hm, obet rezimu - traja kandidati na prvy let do vesmiru boli Gagarin, Titov a Nelubov... najlepsi kandidat bol Nelubov (najlepsi pilot a jediny z nich s VS vzdelanim a vedomostami), lenze nemal cisty kadrovy posudok... Gagarin bol idealny kandidat z hladiska strany a propagandy, ziadne take, ze obet rezimu!
Podobne ako Titovovi aj Gagarinovi stupla slava do hlavy - staci si precitat Kamaninove pamate..
Mno, při četbě takovýchto článků mi maně napadá vousatá anekdota z totalitních časů:
Kdo je největším upírem všech dob? - Gusta Fučíková. Už čtyřicet let žije z jedné mrtvoly...
Musím říci, že na dané téma jsem četl už lepší, faktograficky daleko bohatější materiály...
Re: Mno, při četbě takovýchto článků mi maně napadá vousatá anekdota z totalitních časů:
Seš pěknej vůl.
Re: Re: Mno, při četbě takovýchto článků mi maně napadá vousatá anekdota z totalitních časů:
Proč je vůl? Kdo se o téma zajímá, musel toho načíst mnohem víc a podrobněji ... před časem v L+K byl rozbor třeba ... tento článek zmiňuje nadmíru stručně jen jednu či dvě hypotézy a moc je nerozvádí ... popravdě hustota informace v článku nevysoká a nového nic ... ale jako informace pro neználka, co si není jist, zda Gagarin byl kosmonaut nebo hokejista, jako úvod dobrý ...
Re: Re: Re: Mno, při četbě takovýchto článků mi maně napadá vousatá anekdota z totalitních časů:
Re: Re: Mno, při četbě takovýchto článků mi maně napadá vousatá anekdota z totalitních časů:
on se ti někdo opřel do gusty, co? To si dovolil dost.
rudý laik
Běžte do důchodu Pacnere a nepište. Celý leta jste o sovětské kosmonautice lhal, tak se neživte lacinou, nedokazatelnou formou. Nikdy jste kosmonautice nerozuměl, jen rudá knížka z vás udělala "odborníka."
Re: Štváč IP: 147.231.46.xxx
Do "důchodu" běž ty, a nežvaň hlouposti. Na víc stejně nemáš.
Re: rudý laik
borče, pacnera včas komouši vylili (asi tak v roce 1970) ale měl dost exkluzívní vztahy s čelnými novináři, kteří ho navedli na komunikaci přímo s aktivními kosmonauty. o tom problému věděl a ví asi nejvíc u nás.
jistě, propočítat trajektorii raket asi neumí a není taképroto schopen pochopit, že ten systém proti iránu není schopen sestřelit žádnou raketu, ketrou by ajjatoláhové namířili na evropu a nás.
Re: rudý laik
Štváči, neštvěte - v té normalizační informační poušti díky bohům, jsou-li jací, za pana Pacnera ... a momochodem, mohl byst nějakým důkazem podpořit tvrzení Celý leta jste o sovětské kosmonautice lhal?
Re: rudý laik
Kdo sestřelil J. Gagarina se dodnes neví.... Co je však nad slunce jasné, tzv. na beton, je že K. Pacner získal velkou popularitu a slušné renomé v minulém režimu. Právě v něm, nám vykvetl do dnešní "krásy". Nyní se hrabe ve starých archivech, vyčuchávává zasmrádlé, stokrát ohřáté guláše a kvačí s nimi neprodleně do red, Nev. psa. Jak je to dlouho co přinesl "čerstvou bramboračku" o atentátu na pres, JFK? Sesmolil to právě, když došlo k zdražení rohlíků, jakož i dalších potravin, tedy docela nedávno. Čiperný to senior, je však hodně smutné, že silně Štětinovatí!
Re: MIG15
Není, Migy 15 se vyráběly licenčně v Aeru Vodochody. Vyráběly se tam i další Migy - 19, a snad i 21, to nevím přesně. Chybička v informaci možná je, že byl krátce po generálce. V těch nemnoha materiálech o nehodě se spíše uvádí, že byl krátce před generálkou a v podstatě to byl "dolétaný stroj" a to včetně motoru. Byl to asi klasický příklad přístupu režimu - svého hrdinu nechali létat na takovém stroji. Byť to patrně nemělo na nehodu vliv, ale kdo ví, co se vlastně stalo. Mig prý měl nazené přídavné nádrže, s nimiž měl dost špatné vlastnosti. To jistě mělo významný vliv na vybírání vývrtky, či střemhlavého letu.
Re: Re: MIG15
MiGy vyrobené v licenci v ČSSR, jak jednomístné, tak dvoumístné, byly těmi nejlepšími, jaké existovaly. Jak kvalitou, tak provedením. Když po rozhodnutí vyrábět v licenci přišla výrobní dokumentace, museli ji celou zkontrolovat a provést úpravy, aby odpovídala tehdyu nás platným normám. Násladně přišlo několik "vzorových" kusů", které skončily v oddělené hale pod dozorem. Nikdo neprověřený k nim nesměl, dokud se "neprofláklo" proč: kvalita, přesnost výroby,lícování délů, provedení elektro a hydraulické instalace bylo na velmi bídné úrovni. Výrobní dokumentaci odpovídalo jen částečně. Obyčejný technik/dělník/mechanik nesměl vidět, jak vypadá "sovětská kvalita". Tedy, podle mého názoru, opétaný, nebo dolétaný stroj CS výroby byl pořád ještě bezpečnějsí, než stroj totožného stáří a údržby provedení vyrobený v SSSR.