Sobota 18. 5. 2024Nataša polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 594
  • Poslední: 3.10. 2008 10:01
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
LM 6.8.2007 22:16

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metelkuv problem

Fajn. Kde jsem v článku osobně zaútočil na Brezinu?

pbla4024 6.8.2007 22:22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metelkuv problem

Nikoli v článku, ale v předchozím komentáři. Zhruba totéž ostatně provádíte v případě autorů knihy Pěstujeme lineární algebru, pokud si dobře vzpomínám.

LM 6.8.2007 22:29

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metelkuv problem

O té knize jsem se nikde a nikdy nezmínil... Máte asi špatné informace. Jenže pan Brezina odmítl se mnou diskutovat hned ve svém (tuším) prvním příspěvku v této diskusi. Přečtěte si, co napsal dnes v 9:43... 

pbla4024 6.8.2007 22:44

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metelkuv problem

Nemluvím o knize, ale o jejích autorech. A nepoukazuji na chovaní Breziny, ale na vaše. Pokud se týká nekorektní vedení diskuze, máte dle letmého pohledu zhruba vyrovnané skóre.

LM 6.8.2007 22:54

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metelkuv problem

Knihu nekritizuji, pokud se ale její autoři začnou dost trapným způsobem míchat do klimatologie, tak samozřejmě na to reaguji. Podobně by asi reagovali oni, kdybych se jim zase já, podobně hloupě, montoval do lineární algebry.

pbla4024 6.8.2007 23:36

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metelkuv problem

Motl poměrně věcně rozebíral problémy použitého modelu. Proč je to hloupé montování?

LM 6.8.2007 23:46

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metelkuv problem

Motl tam hlavně nasekal spoustu elementárních chyb a tvrdil věci, o kterých se dá snadno dokázat, že nejsou pravda...

Matej 7.8.2007 9:51

Pro pbla4024

vykaslete se na nej. Copak nevidite ze je to zneuznany genius?

Fafa 4.8.2007 1:22

Doktore:

Zjistí-li infektologové, že viry HIV, které způsobují chorobu, zvanou AIDS, že se přenášejí 

ten priklad s HIV je dobry, ale zkuste se zamyslet nad prikladem s priony. Zjisti-li infektologove, ze BSE se prenasi hovezim masem a ze prion je rezistentni vuci teplote, tak to je celkem jasna veda. Pokud ovsem politici uziji tento fakt a zakazi dovoz masa ze zeme, ktera mela dejme tomu jeden jediny pripad BSE, tak to uz neni veda a predbezna opatrnost, ale celkem pruhledna snaha politiku ospravedlnit vlastni agendu ucelovym uzivanim informaci.

A dodatek pro pana Metelku. Odbornik na BSE by IMHO v teto chvili nemel rici: "My nic, my proste publikujeme data."  Odbornik by myslim mel rict politikum: "Vami navrzena opatreni jsou v naprostem nepomeru k jistote nasich predpovedi a mire rizika."

JJ 4.8.2007 10:09

Re: Doktore:

Tito odbornici porad jeste nevedi, jaka je inkubacni doba, a jestli pripadne nasledky zasahnou tisice ci desitky tisic lidi v UK.

doktor 4.8.2007 10:46

Re: Re: Doktore:

Máte pravdu, klimatologové mají mnohem horší (protože komplikovanější) podmínky. Jinak o nákaze HIV se dnes ví, že má jen asi 20% infekciozitu, a že zatím neznámé procento lidí se sice nakazí, ale neznámo proč nedojde u nich ke vzniku AIDS. Přesto se v civilizovaných zemích chováme tak, abychom ani sebe, ani druhé nenakazili, což, jak jsem uvedl, něco stojí. Ta pravděpodobnost - ne jistota - je v zásadě podobná, jakou uvádějí klimatologové, prostě nejde o exaktní vědy, a mnoho věcí ještě nevíme. Irracionálním námitkám odpůrců antropogenních vlivů na oteplování biosféry se zase podobají názory jihoafrického prezidenta Thabo Mbekiho a jeho stoupenců, kteří dlouho (nevím, zda dosud)považovali  HIV a AIDS za uměle bělochy vyvolanou hysterii, které měla sloužit k opětovnému podmanění čenošských obyvatel Afriky. O tom, že národy subsaharské Afriky se domnívají, že nejlepším lékem AIDS je soulož s pannou, jste jistě slyšel. Stojí to mnohem míň, než drahé léky na podporu imunity.

I.L. 4.8.2007 11:38

Re: Re: Re: Doktore:

Krute ale ekologicke... Brani se tak prelidneni a pestuje nova, vyselektovana generace subsaharskych Africanu odolnych vuci teto nemoci :-P

Doktore, mezi oteplovanim klimatu a AIDS je ovsem jeden hodne zasadni rozdil. Panny v subsaharske Africe tvori velky a pomerne homogenni (co se jeho vlastnosti tyce) statisticky soubor, na nemz muzete idealne brousit svuj statisticky skill a nejmodernejsi metody zpracovani dat. Zemekoule je ale jen jedna. Je to jako kdybyste mel jen jednu pannu v celem vesmiru, ona Vam onemocnela nejakou divnou nemoci a Vy byste tu pannu a jeji nemoc sledoval statisticky, meril ji trikrat denne teplotu a delal z toho kvadraticke extrapolace jeji budoucnosti.

Metodicky hodne pochybena vec... vim ze klimatologove zacnou ted zase kricet ale je to tak ;-P

D.M. 4.8.2007 15:47

Re: Re: Re: Re: Doktore:

I.L. (Zahradnik) pravil:"Je to tak" ;-D - a proto je to pravda?

Nestačímsedivit 6.8.2007 4:59

Re: D.M. IP: 85.207.166.xxx

A "D.M." je už zase nejchytřejší... (bez argumentů). Rv

LM 4.8.2007 18:34

Re: Re: Re: Re: Doktore:

Matematik a přitom naiva, který si myslí, že klimatologické prognózy (nebo scénáře) představují pouhou extrapolací dosavadního vývoje?

I.L. 4.8.2007 21:30

Panna a hokejky

Zkuste prosim vecne vysvetlit, co mate proti me predchozi poznamce, nejlepe na prikladu onech znamych "hokejek" ukazujicich teplotu Zeme v poslednich 150 letech a jeji katastroficky narust v posledni dobe...

LM 4.8.2007 22:18

Re: Panna a hokejky

Jen to, že naznačujete, že se tu snad dělají jakési "kvadratické extrapolace" budoucnosti. Myslíte si, že výsledky měření jsou sestavovány pomocí nějakých extrapolací? Nebo že se k extrapolacím používají?

I.L. 4.8.2007 22:31

Re: Re: Panna a hokejky

K cemu jinemu ty hokejky maji slouzit, nez aby primely ctenare podvedome

prodlouzit ten graf o part desetileti dal... A k probuzeni litosti, ze ta chudak panna se snad uvari... ;-P Ale ja chtel mistni diskutery hlavne primet k zamysleni nad koncepcnimi problemy teorie pravdepodobnosti, ona to neni trivialni vec. Tahle teorie (a v navaznosti pak statistika) predpoklada (nekdy uz jen mlcky) existenci nejakeho "pravdepodobnostniho prostoru" Omega (s prislusnou sigma algebrou a mnozinovou funkci, jdeme li do technickych detailu) ktery

tam proste nekde v pozadi je, musi byt, i kdyz leckdy je to hodne abstraktni vec o ktery chudak uzivatel tech metod nekdy ani nepremysli

;-P

LM 4.8.2007 23:10

Re: Re: Re: Panna a hokejky

Ty "hokejky" jsou v části, zabývající se minulým vývojem a slouží pouze k zobrazení minulého vývoje. Pokud z toho někdo vyvozuje něco o budoucnosti, pak to chybně interpretuje. Je to asi i Váš případ... Ono by ale stačilo jen rozeznávat, co je diagnostická úloha a co je prognostická úloha...

Pokud jde o statistiku, máte pravdu, proto také klimatologové velice často spolupracují se statistiky a řada klimatologů statistiku přímo vystudovala. To není jako házet kostkou...

doktor 4.8.2007 10:49

Re: Doktore:

Příklad s priony je dobrý. Díky hysterii novinářů jsme se všichni chovali nelogicky a marnotratně (o pocitech zabíjených zvířat, podobně jako u likvidace ptačí chřipky, nemluvě). Jenže, o prionech se stále ještě moc neví: myslím, že nás ještě překvapí.

mik 3.8.2007 22:22

Jak zamezit prirustu CO2

zavrit vsechna naleziste ropy, kdyz to nepomuze OSN je necha vybombardovat. Bude to mit mnoho pozitiv: ekologisti prestanou hucet, ze pribiva CO2, bolsevici a islamofasouni prestanou mit prisun penez na terorismus a zas se vrati do tajgy resp. do pouste, ubude mrtvych na silnicich. To stoji za to, ne :-/

glosátor 3.8.2007 21:14

V Grónsku

se kolem roku 1000 skutečně prokazatelně oteplilo a pobřeží,,které námořníci při příjezdu  spatřili, bylo zelené  , odtud  v překladu název -  zelená země.  Dokonce se tam pěstovalo obilí a  vznikla  podatatě  ekonomicky soběstačná enkláva. Zanikla poté, co se opět ozimilo a osadníci odjeli.  Tento razantní a prokazatelný  teplotní výkyv je jednoznačným důkazem, že lidská činnost nemá na počasí prakticky žádný vliv. Ve středověku žádné emise nebyly.

LM 3.8.2007 21:17

Re: V Grónsku

A co třeba Golfský proud?

Carcharias 4.8.2007 0:20

Re: Re: V Grónsku

A co třeba Malá doba ledová? Prokazatelně souvisí s Maunderovým minimem sluneční aktivity...

...Intenzita Golfského proudu závisí samozřejmě na sluneční aktivitě.

http://en.wikipedia.org/wiki/Maunder_minimum

http://www.aldebaran.cz/glossary/print.php?id=209

JJ 3.8.2007 21:30

Re: V Grónsku

Taky jste naletel na marketingovy tah jednoho vikinga?

Mimochodem Gronsko bylo nepretrzite obyvano minimalne od toho roku 1000 az do dnesnich dnu. I dnes tam mate desitky tisic ovci a jine domaci zvirectvo, stejne jako i dnes jsou na Islandu stromy (pokud se vratime k predchozi debate o vikingskych sagach).

Podavat to za jednoznacny dukaz muzete opravdu jenom v glose.

Fafa 4.8.2007 1:35

To JJ:

Gronsko sice bylo obyvano od roku 1000 az do dnesnich dnu, ale po cast te doby bylo obyvano pouze Eskymaky.

http://www.archaeology.org/online/features/greenland/

JJ 4.8.2007 10:08

Re: To JJ:

Pouze? Jinak diky za odkaz, zajimave je, kolik ruznych faktoru mohlo ovlivnit kolonii.

kacir 3.8.2007 21:46

Re: V Grónsku

to je ale basnicky obrat................."ozimilo "R^

pbla4024 4.8.2007 23:17

Re: V Grónsku

Osadníci neodjeli, ale pomřeli. Prokazatelně přežívali ještě nějakou dobu po přerušení kontaktu s Islandem. Historie vikingského osídlení Grónska je zajímavě podaná v knize Collapse od Jareda Diamonda.

I.L. 4.8.2007 23:27

Re: Re: V Grónsku

Zajimava knizka vysla i letos v Academii: Brian Fagan, Mala doba ledova. Autor se deni kolem Gronska a Islandu a Severniho more v dobe kolem roku 1300 venuje velice podrobne

LM 4.8.2007 23:33

Re: Re: Re: V Grónsku

Sám jste kdesi uváděl, že autor je novinář. Já jsem Vám tam odpověděl, že rád si něco podobného přečtu v nějaké recenzované literatuře...