Sobota 15. 6. 2024Vít polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 518
  • Poslední: 25.1. 2010 23:40
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
Karlos 22.1.2010 13:42

To si děláte legraci

Šejno. Mannovu hokejku potvrzuje Jones, Mann 2004; Mann et al. 1999; Mann et al. 1998; Briffa et al. 2001; Osborn, Briffa 2006, atd. To je hezké, že Mann a jeho kolegové z věrohodného CRU si potvrzují navzájem svoje hokejky.

Ivan 22.1.2010 11:55

Re: Ad Metelka

Brezina patří mezi typické propagandisty. Za peníze napíše cokoliv. Nemá vůbec žádný smysl brát jeho výtvory vážně. Smysl má ovšem uvádět argumenty pro ty, kteří argumenty hledají a jsou schopni jim porozumět. Proto pan Metelka občas napíše seriozní vysvětlení pojmů používaných v klimatologii. Jeho příspěvky přinesou vždy nějaký kousek užitečných informací umožňujících si lépe udělat představu o klimatologii a současných diskuzích o oteplování klimatu (když píši diskuzi, mám na mysli opravdu diskuzi a ne propagandistické výlevy na psu).

Jenda 22.1.2010 14:33

Re: Ad Metelka

Nezhrouti. Diskuze se od poloviny Vitezneho unora rusi.

Ivan Brezina 22.1.2010 10:39

Doplneni

Je to jeste horsi. Nejenom ze jsou klimatickymi podvodniky zamerne vyrazovany stanice ktere nevykazuji oteplovani. Ale ty stanice, ktere oteplovani vykazuji, jsou chybne umisteny. Viz napriklad:

http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&clanek=4408

http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&clanek=3315

doktor 22.1.2010 10:25

John Coleman

75-letý pensista, není žádný "slavný metorolog". Vystudoval kdysi jen žurnalistiku, a živil se jako pak moderátor předpovědí počasí v mnoha lokálních rozhlasových a televizních stanicích. Jeho pořady (naposledy v KUSI-TV v San Diego v Kalifornii) o předpovědi počasí oživoval různými bombasticky podávanými, sensačními a nedoloženými tvrzeními, a zvyšoval tak úspěšně sledovanost TV stanic, v nichž pracoval. To se jistě vyplatilo nejen jeho chlebodárcům, ale také jemu samotnému. Teorie o současném oteplování Země, na němž se podílí člověk, nazývá "global warming scam". Opět jeden nedůvěryhodný diletant, který parazituje na sporných závěrech exaktních věd, jako jsou geologie, meteorologie nebo klimatologie.

Jara London 22.1.2010 10:46

Re: John Coleman

To, že jeho informace jsou nepodložené, si myslíte, nebo to opravdu víte?

Mirek Šejna 22.1.2010 10:52

Re: John Coleman

jeho informace jsou stejně kvalitní, jako informace "rosniček" v TV NOVA. Jsou to sice hezké holky, ale většina z nich meteorologii nikdy ani nestudovala.

hh 22.1.2010 11:00

Re: John Coleman

Aspoň že se Vám Coleman líbí ;).

Jara London 22.1.2010 11:08

Re: John Coleman

Čili - podle Vaší logiky - "rosničky" NOVY si cucají z prstu předpovědi počasí a sem-tam se náhodou trefí? Většina novinářů nikdy nestudovala například petrochemii nebo finance, přesto mají jejich články o kšeftech s lehkými topnými oleji, případně a o finančních skandálech velkých bank někdy dalekosáhlé dopady na jejich aktéry, a to včetně soudních řízení. John Coleman je žurnalista a zasvěcený komentátor s poměrně rozsáhlými znalostmi problematiky klimatických změn. Myslím, že jím zveřejněné informace rozhodně nelze brát na lehkou váhu (i když je fakt, že o problému účelové selekce meteostanic se v zasvěcených kruzích hovoří už nejméně 10 let a Coleman tuto diskusi vlastně jen velmi efektně "zveřejnil" na širokém fóru).

Mirek Šejna 22.1.2010 11:20

Re: John Coleman

rosničky pouze citují, co jim pošlou z Českého hydro-meteorologického ústavu. Dříve se u toho dokonce svlékaly.

Účelová selekce meteostanic opravdu probíhá. V Česku byla z tohoto důvodu vyřazena stanice v Klementinu. Ale pokud se domníváte, že to je špatně, pak alarmisté (nikoli klimatologové) ji s radostí vrátí zpět, protože Klementinum vykazuje největší trend oteplování.

Jara London 22.1.2010 11:29

Re: John Coleman

Já se s Vámi nepřu.

Jara London 22.1.2010 11:32

Re: John Coleman

Ještě otázečka - ten trend vykazují nejvyšší v ČR, v Praze, v Evropě nebo na světě. Bylo by dobré k tomu dodat další informace, včetně důvodu vyřazení Klementina ze sítě GHCN. Pokud je máte, sem s nimi!

Mirek Šejna 22.1.2010 11:56

Re: John Coleman

Klementinum neměří teplotu podle mezinárodních standardů. Stanice totiž neměří teplotu 2 metry nad zemí, ale tuším, že 4 metry nad zemí. Klementinum je cenné jen díky nepřetřžité řadě měření dlouhé 239 let.

Jara London 22.1.2010 12:37

Re: John Coleman

Aha. A co stanice v Antarktidě? Některé z nich měří teplotu až na 5 m vysokých pylonech a jsou zde zařazeny!

Jenda 22.1.2010 14:40

Re: John Coleman

No co jsem tak koukal na oslovi na fotky ... to vetsina americkych stanic uz vubec ne.

Stoura 22.1.2010 12:20

Re: John Coleman

Proč byla vyřazena i Sněžka?

yenda 22.1.2010 10:56

Re: John Coleman

Informace nejsou statisticky přesné, nejsou vědecky dokonalé a tudíž zkreslené. Jde teď o to, zda se najde chuť takto nepřesné informace uvést na pravou míru, či zpětně udělat vyhodnocení měření ze stanic tak, aby to neodporovalo zásadám objektivity. Pokud do toho nevnesou sami klimatologové jasný řád, nebudou neobjektivní zveřejněné výsledky jejich měření brány vážně. Fanatičtí oteplovači je budou brát jako munici pro přesvědčování veřejnosti o nutnosti bojovat velkými penězi proti oteplování a oteplovací skeptici budou hystericky zpochybňovat jakékoliv výsledky měření.

tymětaky 22.1.2010 11:02

Re: John Coleman

Známá finta advokátů,Když nemám argumenty,snažím se znevěrohodnit protistranu.

Petr 22.1.2010 11:36

Re: John Coleman

a já měl pocit, že reaguje na tu větu z článku o slavném meteorologovi... Takže je v pořádku, když skeptici lžou a když na to někdo upozorní, snaží se "po advokátsku znevěrohodnit protistranu" ?

Vít Květoň 22.1.2010 12:34

Re: John Coleman

Klementinum byl vyřazen mj. i právě kvůli zde vícekrát zmíněnému markantnímu vlivu tepelného ostrova města. Sněžka je polská stanice.

Stoura 22.1.2010 12:39

Re: John Coleman

John Coleman napsal: Sněžka je polská stanice.

Kvůli tomu byla vyřazena?

Vít Květoň 22.1.2010 12:53

Re: John Coleman

Nikoli, nemám tušení proč byla vyřazena. Je to prostě věc polských klimatologů.

I.Laengsfeld 22.1.2010 12:55

Re: John Coleman

Ceske meteorology nezajima stav pocasi a klimatu na nejvyssi hore statu?

Vít květoň 22.1.2010 13:05

Re: John Coleman

To I.Laengsfeld. To je  logika diskuse dvou protijedoucích rychlíků. Přirozeně Sněžka české klimatology zajímá, a to eminentně a její dostupná data se pochopitelně využívají. Ale není to stanice v jejich kompetenci.

Jenda 22.1.2010 14:43

Re: John Coleman

Prominte, ale pokud me neco eminentne zajima a vysledky toho neceho pochopitelne vyuzivam, tak by me teda taky eminentne zajimalo proc ono cosi bylo odkudsi vyrazeno.

Kdyz te stanici neveri BFLMPSVZ a ja preci BFLMPSVZ myluji tak bych te stanici taky nemel verit :-P

Radion Peresám 22.1.2010 10:21

Milešovka

Ještě pořád mají v NASA charakteristiku Milešovky: „Mountainous valley or at least not on the top of a mountain“? Jestli maj ty charakteristiky takhle všude...

honzak 22.1.2010 10:46

Re: Milešovka

Hoj! Jaký to znoj!

Zdravím tři trampy a parník primátor Dittrich!

krmič 22.1.2010 11:00

Re: Milešovka

Ano. Ale věříte, že já ještě ty reklamy, na kterých bylo napsáno Radion pere sám, pamatuji in natura?

honzak 22.1.2010 11:03

Re: Milešovka

věřím. Já taky, ale jen jako opršelé obrázky na štítových zdech činžáků, které měly být řadovými a po 48 jaxi nebyly

krmič 22.1.2010 11:19

Re: Milešovka

Přesně!

i.h. 22.1.2010 10:02

Oj, Metelka nam zase perlí,

"Ona nám teplota nesouvisí s teplem ?" ptá se sugestivne  - pripomina mi znamy priklad, mam tri litry vody, jeden litr ohreju v jednom hrnci na 100 stupnu a ty druhe dva v druhem hrnci na 50. No, tepla mam v obou hrncich stejne, ze ano, ale zkuste v tom druhem uvarit vajicko. A tak je to u oteplovacu se vsim.