Pátek 10. 5. 2024Blažena polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 80
  • Poslední: 16.7. 2012 13:39
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
F. Matousek 16.7.2012 13:39

Hmm

Je zajímavé sledovat, jak tady v reakci na článek jakéhosi p.M.Horského, kdejaký machr na politiku, využil příležitosti nakopat všem P&L pr.el.

Ti P&L mohou zřejmě za všechen krach, bídu, korupci a morální hnůj, naší společnosti, jinak plné úchvatných pragmatiků, ekonomů a kapitálových machrů.

B. Rybák 16.7.2012 9:59

Oprava

"na výjimku, potvrzující pravidlo"

P. Brodský 16.7.2012 0:03

Ronald Regan byl herec

A tudíž dle Vás levičák.

D. Švik 15.7.2012 9:15

Levičáctví tzv. celebrtit

je stará, známá záležitost. Forman zřejmě není výjimkou. Netýká se to jen Hollywoodu, ale obecně "uměleckého" prostředí, všude ve světě. Všichni ti Bono Voxové, Madonny, McCartneyové a jejich kydy o tom, jak zlý, bílý muž ničí planetu a způsobuje chudobu hodných černoušků...U nás tento názorový proud reprezentuje herecká P&L smetánka. Svět "celebrit" je halt plný nafouknutého, užvaněného a snobského ega.

M. Stuchlik 15.7.2012 10:48

Re: Levičáctví tzv. celebrtit

Přesně.

J. Kanioková 15.7.2012 21:36

P&L není jen herecká, ale povětšinou všech,

kteří se neživí praktickou či technickou prací.

P&L, to jsou takoví ti filozofové, sociologové, religionistici, feministky, multikulti, většina novinářů, umělci všech směrů, prostě teoretici, žvanilové..

B. Rybák 16.7.2012 9:50

Ano!

Je to ostudné pokračování tragického selhání aktivistických intelektuálů v jejich amorálních oslavách SSSR, Číny, Kuby, Vietnamu, afrických lidožroutů (I. Amin, císař Bokasa...)...

Jejich egoistická touha po "tyranovi", který by jejich věrné služby ocenil lépe než ten "hloupý lid" je skutečnou příčinou jejich nenávisti k demokracii.

J. Kanioková 14.7.2012 19:19

Srovnání - Duch Ronalda Reagana

Poté, co se Reagan dostal do Bílého domu, přesvědčil Kongres, aby snížil federální sazbu daně z příjmu pro nejbohatší Američany z neuvěřitelných 70 procent na 28 procent. Reagan také - Během jeho osmi let v úřadu, přibylo jen 12.000 federálních zaměstnanců. Naopak za Cartera přibylo 100.000 federálních zaměstnanců za čtyři roky.

V roce 2012 Amerika není sužována inflací, ale jsme v hospodářském bahně. Za Obamy vládní výdaje dosáhly rekordní úrovně, a za tři roky Obamy přibylo asi 130.000 federálních zaměstnanců: A teď Obama chce zvednout daňové sazby pro zámožné všude. Příjmy, kapitálové zisky a dividendy vše bude zdaněno významně výš, pokud Kongres podlehne prezidentovi. Opět platí, že je to přesný opak toho, co dělal Reagan. (Takže kdo je socialista? levičák?)

http://jdem.cz/vsh46

P. Brodský 14.7.2012 23:45

Levičák je ten paní Kanioková,

kdo propaguje nepravdu, nelásku a monokulturalismus.

J. Jurax 15.7.2012 0:47

Re: Levičák je ten paní Kanioková,

Nikoliv mono, nýbrž multikulturalismus.

J. Kanioková 15.7.2012 21:31

Levičák je ten, kdo zvyšuje daně

a zasahuje do rozpočtů výdaji ve prospěch jedněch na úkor druhých

J. Slanina 15.7.2012 9:56

Re: Srovnání - Duch Ronalda Reagana

Jojo:

„Jsem si jist, že každý pociťuje lítost nad jedincem, který upadl do příkopu na kraji cesty nebo v naší soutěživé společnosti nedokázal udržet krok s ostatními. Můj vlastní soucit však nadto patří i těm milionům neopěvovaných mužů a žen, kteří každé ráno vstávají, posílají děti do školy, odcházejí do práce, snaží se uhradit všechny poplatky za bydlení, platit nehorázné daně, aby umožnili soucítění s méně šťastnými, a kvůli tomu všemu musí obětovat mnohé ze svých tužeb, snů a nadějí. Vláda jim dluží něco lepšího než jen další a další nápady, jak je přimět k tomu, aby sdíleli plody své dřiny s ostatními.“

Ronald Reagan

P. Brodský 16.7.2012 0:01

Kanioku Slaninovi

Ronald REagan byl herec a tudíž dle Vás levičák

B. Rybák 16.7.2012 9:57

Re: Kanioku Slaninovi

Měl by jste věřit na pravidlo potvrzující výjimku. Pokud by neplatilo, byl by jste stejný blb a hochštapler jako většina levičáků.

B. Rybák 16.7.2012 9:58

Oprava

B. Rybák 16.7.2012 10:00

Re: Oprava

"Na výjimku, potvrzující pravidlo"

P. Pavlovský 14.7.2012 12:41

Svoboda je poznaná nutnost (k. Marx)

Na M. Formanovi se to projevilo po té, co natočil v USA svůj první film Taking Off ( umělecky výtečný, úspěšný v Evropě), který v USA propadl. Tak poznal, že sautorskými satirickými komediemi je konec.

Protože je ale inteligentní a flexibilní (inteligence - schopnost přizpůdsobit se změněným podmínkám), začal místo toho filmovat tragedie, založené na  publikem již přijatých dílech, nejčastěji literárních: Ragtime, Vlasy, Amadeus, Přelet nad kukaččím hnízdem, Nebezpečné známosti. Tragedií je konec konců i Lid versus Larry Flint.

Sám se považuji za konzervativce, ale kupříkladu právě proto považuji povinné zdravotní pojištění za stejně smysluplné, jako je u automobilů povinné ručení. Nelze prostě spoléhat na to, že všichni lidé jsou plně zodpovědní k sobě, své rodině, společnosti. Někteří nejsou a přesto je nebo jejich děti nelze nechat chcípnout ve slumu. 

L. Handzel 14.7.2012 14:35

Re: Svoboda je poznaná nutnost (k. Marx)

S Vašim druhým odstavcem se plně ztotožňuji. Mohu Vás citovat pod divnými články zacyklovaného pána Ulče ? :)

P. Pavlovský 15.7.2012 3:36

Re: Svoboda je poznaná nutnost (k. Marx)

Doporučuji  oficiální pramen: Katarze komická a katarze

tragická. Poznámka k dramaturgii českých a amerických filmů Miloše

Formana. Filmový sborník historický 4, 

NFA Praha 1993,  s. 111-112.

Můj text v NP je pouze vzpomínkou na referát, který jsem pronesl na filmologické vědecké konferenci (jako pedagog Katedry divadelní a filmové vědy FFUK, Praha) a který byl publikován v uvedeném sborníku. To je otevřený zdroj, ze kterého může citovat kdokoli a kdekoli.

P. Brodský 14.7.2012 11:36

Panu ústavnímu soudci P.R.

Nazveme-li socialismem každý systém, který preferuje moc společnosti proti svobodám jednotlivce, snadno dokážeme, že američtí evangelikálové jsou vlastně socialisté. Politologické pojmy nejsou exaktně definované teoretiky, na jejich používání mají vliv media a laická veřejnost a pokoušet se s nimi zacházet jako s pojmy přesnými vede nutně k tomu, že každý může dokázat co chce. Zvláště o diskutérech, kteří mají jiný názor.

P. Rychetsky 14.7.2012 17:42

Re: Panu ústavnímu soudci P.R.

Nejsem soudcem, jde o shodu jmen. Jinak s vami souhlasim. Jde o nesmyslne slovickareni a prave proto to je od Formana pomerne nesikovne. On sam v puvodnim clanku v NYTimes socialismus definoval a argument tim pomotal:

"They falsely equate Western European-style socialism, and its government provision of social insurance and health care, with Marxist-Leninist totalitarianism."

Jestli je socialismem paternalisticky zapadoevropsky stat, ktery vybira vic dani a poskutuje vetsi starostlivost (vysoke skolstvi,zdravotnictvi, nekonecnou podporu v nezamestnanosti), tak presne to je snem, inspiraci a motivaci Obamy a americke levice (liberalu) a nikterak to neschovavaji. Pro Evropana je to samozrjeme, pro mnoho Americanu to vsak znamena nepatricne vmesovani statu. Je to take proto, ze prestoze radovy obcan, jako vsude jinde, je celkem ignorant a netusi, kdo je jeho senator, tak ustavni povedomi je zde celkem vysoke. Ustava rika, ze federalni vlada muze delat jen  to, co ji obcane a staty dovoli nebo to co je ji ustavou definovano (obrana, hranice, atd.). Plno lidi vi ci maji overeno, ze na co federalove sahnou, to udelaji spatne. Ci to vubec delat nemaji. Jako treba skolstvi, nebo zdravotnictvi. Co naopak delat maji, jako imigraci, delaji hodne spatne (a, ano, treba i kvuli tomu, ze tito svobodni Americane se zhrozi, ze by meli vsichni mit povinnost nosit u sebe obcanku). V New York Times ale i treba Economistu je casto slyset povzdechy jak to ze takto vyspela spolecnost nema "zadarmo" zdravotni peci pro vsechny. Ja si myslim, ze jak zapadni Evropa, tak i USA jsou take z velke casti tolik vyspele prave proto, ze svobodomyslni Americani jim to bohatstvi zarucili. A i proto asi nemeli ani fasismus a bolsevika. Stat muze fungovat dobre (jako ve Francii vlaky ci atomova energie nebo v Praze verejna doprava), ale v Americe to bude mit vzdy tezke, jelikoz statu se neduveruje. Mne, a milionum jinych imigrantu se to takhle libi.

P. Rychetsky 14.7.2012 10:13

Vynikajici komentar, presny a vystizny (pokr.)

...pokracovani...

Obama je v americkych pomerech socialista jako remen. A i kdyby nebyl, Demokraticka strana je naprosto ve vleku toho z nejsocialistejsich americkych utvaru, tedy odboru. Ze nekde existovaly stalinisticke represe, to v USA vskutku nikoho nepali a nezajima, a ani komentari Foxu ci Rush Limbaugh to neprozivaji. Chces vetsi roli statu za dane produktivnich obcanu = jses socialista. Nevim, co je na to sokujici ci urazejici. ( A samozrejme, socialismus je dvojiho typu. Zaprve statni sprava, tedy ceskoslovensky totalitarni vsivakov a sikanov, a zadruhe, ekonomicky system izraelskeho kibucu, kde vsichni nahazej motyky na jednu hromadu a taky se pak o urodu podeli.) Budto se snazis vymoct vice svobody pro obcany a mene pro stat, nebo naopak. Jestli naopak, tak jsi socialista. Obama je socialista.

Ve Formanove clanku jde hodne o slovickareni a ruzna chapani vyrazu, a proto moc nema smysl neco vyvracet. Co je ale vskutu zvlastni, ze Forman ma potrebu se zastat Obamy. Skoda, ze misto toho nevyuzil sveho genialniho talentu na to, aby zfilmoval treba Soustrovi Gulag, nebo neco jako Ucho. Prelet pres kukacci hnizdo nikterak nenapovi americkemu divakovi, ze u komousu byla tezka pakarna a slo o zivot. V USA se v te dobe hulilo za mir (tedy proti US armade) a prilezitostna komunistka Jane Fondova se rozcilovala proc nekdo bojuje proti komunistum.

V americke politice funguji sily svobody - treba nove Tea party, a sily socializujici - Obama a spol. Prozil jsem mladi v gulasovem socialismu, a za me pan Forman nemluvi. Komunisti utahovali srouby a Forman byl ztelesnenim prosazovani vice svobody. Zde v USA byvala svoboda na vysoke urovni, a Obama ztelesnuje jeji rozezirani na kazdem rohu. Dekuji, nechci.

Je mi lito, pane Formane, jak nemotorne jste vkrocil do prezidentske kampane. Dekuji, pane Horsky. Dekuji tem USA ktere vydusily fasisty a komunisty. Nedekui Obamum, kteri se v USA snazi zavest rozmazlenou zapadni Evropu, a tedy, dle samotneho Formana, socialismus.

J. Boleslav 14.7.2012 12:38

Re: Vynikajici komentar, presny a vystizny (pokr.)

Je smutné, pokud M. Forman před socialismem od nás utekl a nakonec ho v Obamově podobě obhajuje. Byť to je asi trochu zkratkovité a posunuté vnímání americké reality, princip je zřejmě bohužel takový.

L. Handzel 14.7.2012 14:30

Re: Vynikajici komentar, presny a vystizny (pokr.)

Jde jen o drobné detaily. :) Forman utekl a v životě něco dokázal. Nikdo není dokonalý, může se snad (ve svém pojetí politiky v USA) mýlit. Kde jste tiše seděl Vy a co jste dokázal ?

J. Boleslav 14.7.2012 14:46

Re: Vynikajici komentar, presny a vystizny (pokr.)

Z pohledu toho, co kdo v život dokázal, je na tom M. Forman určitě podstatě líp. O tom ale daný článek není, je o jeho politických názorech, které jsou z pohledu autora i mého poněkud podivné. To samozřejmě nic nemění na tom, že jeho filmy mám velmi rád a považuji ho za jednoho z nejlepších režisérů minulého století. Což se nikterak nevylučuje s mou kritikou jeho politických názorů.

A. Kofroň 14.7.2012 17:57

Re: Vynikajici komentar, presny a vystizny (pokr.)

VY, pane Handzele, jste nedokázal ani tiše sedět.

A co se týče těch, kteří opustili svoji zemi a v cizině něco dokázali, mohl byste k nim přidat třeba i Adolfa Hitlera, která opustil svoje rodné Rakousko aby se vyznamenal jako hrdina v bavorské armádě na bojišti první světové války a nakonec změnil život všech Evropanů vyvoláním druhé světové války ve jménu jeho druhu socialismu, socialismu  nacionálnímu.  To zaplaťpánbůh Miloš Forman , ani zatím Barack Husejn Obama nedokázali.

Jak jste ale sám pravil, nikdo není dokonalý. A to platí i pro Vás. Vezměte to na vědomí a seďte tiše v koutku zatímco dospělí mluví. Možná, že až dospějete, z toho, co jste vyslechl zmoudříte.

S. Rehulka 14.7.2012 10:10

Pane Horský....

...děkuji Vám, za přesné vyjádření mého skromného názoru, tedy to, že když je někdo dobrý filmový režizer, ještě to nezaručuje, že je dobrý i jeho názor a charakter.

Nejvíce ovšem ocenuji Vaši charakteristiku současných amerických medií, nejen novin, ale i televizních stanic (mimo Fox News), jsou to všechno "Pravdy" a "Rudá Práva".

Totéž je možno říci i o australských mediích.

J. Boleslav 14.7.2012 12:39

Re: Pane Horský....

Nechápu ovšem, jak k takovému stavu v mediích došlo. U nás je to velmi podobné, ovšem proč i venku, mně docela uniká.

J. Kanioková 14.7.2012 17:00

Protože se do vrcholných funkcí redakcí dostávají všude intelektuálové - P&L

J. Kanioková 14.7.2012 17:09

Re: Protože se do vrcholných funkcí redakcí dostávají všude intelektuálové - P&L

Ideologie kultury politické korektnosti - http://jdem.cz/vshp7