27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Žůrek 29.3.2024 20:52

Katolické křesťanství... v čele je papež František. A teď... je on ... neomyslný...

Kolem toho bylo mnoho diskuzí...

Člověk ... neomylný není... Ale .....

Přečtěte si životopisy svatých. Říká se tomu ... "živé evangelium."

Všichni lidé jsou stejní... Každý děláme chyby bez rozdílu ... Takže všechno musíme brát ... s takovou rezervou...

Je třeba zajímavé a řekl bych i užitečné si přečíst ... "Myšlenky" od Blaise Pascala. On se zde přímo zamýšlí nad křesťanskou vírou... (Překvapilo mě, když jsem se dozvěděl, že TGM o tom přednášel, a vyšlo to i knižně...)

F. Žůrek 29.3.2024 20:54

Je papež neomylný - mám na mysli.

M. Pivoda 29.3.2024 21:05

Pokud věříte na demokracii, pak pravdu má většina (obyvatel Země).

Proč? Protože si to demokraticky prohlasuje.

O. Buda 29.3.2024 22:26

Je nutná ta mektavá interpunkce? Bizarní vzhled textu je odpuzující a pokud jste schopen druhou část napsat normálně, těžko pochopit smysl vaší grafické extravagance. No, číst to nemusím a ani nečtu, jen mi to tak padlo do oka už před pár dny. Vlastně klidně tak dál zdobte místní tdžiště senzací, vždyť to nikomu neškodí.

O. Buda 29.3.2024 22:27

Je nutná ta mektavá interpunkce? Bizarní vzhled textu je odpuzující a pokud jste schopen druhou část napsat normálně, těžko pochopit smysl vaší grafické extravagance. No, číst to nemusím a ani nečtu, jen mi to tak padlo do oka už před pár dny. Vlastně klidně tak dál zdobte místní tdžiště senzací, vždyť to nikomu neškodí.

M. Pivoda 29.3.2024 20:10

Dvě poznámky

1. V Latinské Americe jsou velmi početní lidé (početnější než v Evropě), kteří věří v Boha. Jenže! Zjednodušeně: V jejich představách Ježíš Kristus, dle Ježíšových v Bibli popsaných skutků, Ježíš svým chováním byl prvním pozemským komunistou. Pracoval jsem kdysi v Latinské Americe, znám mentalitu těch lidí, stále si hodně pamatuji. Velký problém této země, v srdci Evropy, spočívá v tom, že se zde směšuje význam "komunista" a "účelový člen Komunistické strany".

2. "Iškariotský" v diskusi na Neviditelném psovi? Zde diskutující zajímá více duševně nemocný diskutující L. Novák.

M. Pivoda 29.3.2024 20:22

Poznámka č.3.

Absolvent katolické školy, Fidel Castro, vedl kdysi diskuzi s brazilským knězem Frei Bretto. Vyšla o tom kniha (v jazyce španělském). V té knize Fidel Castro praví: "Vždyť mi můžeme přijmout téměř všechna Boží přikázání. Zejména: "Nepokradeš!"

M. Pivoda 29.3.2024 21:00

Kniha byla původně napsána v roce 1984 v jazyce španělském. Níže je zmíněno pozdější vydání v jazyce anglickém.

Fidel and Religion: Castro Talks on Revolution and Religion with Frei Betto Paperback – July 1, 1988

Publisher ‏ : ‎ Touchstone Books (July 1, 1988)

Language ‏ : ‎ English

Paperback ‏ : ‎ 320 pages

ISBN-10 ‏ : ‎ 0671662376

ISBN-13 ‏ : ‎ 978-0671662370

J. Jurax 29.3.2024 16:30

Před 2 tisíci lety se na Zemi objevil jedinec, jehož životní příběh je dokonale zmapován, psáno v článku. Myšlen je židovský kazatel, možná esejec a každopádně rebel jménem Jošua, později nazývaný Christos neboli pomazaný.

Nuže, jen si (někteří) myslíme, že je zmapován. Učenci v oboru bádající se přou dodnes.

Ono křesťanské zdroje nelze mít moc za věrohodné, koneckonců první vznikly cca čtvrstoletí po Ježíšově smrti (Pavel z Tarsu) a dochovaly se v přeloženy (psal řecky) mnohokrát přepisovaných a tendenčně redigovaných opisech. A první evangelia byla sepsána cca století po jeho smrti a samozřejmě se též dochovala v mnohokrát přepisovaných a tendenčně redigovaných opisech.

První nežidovský autor zmínivší existenci Ježíše byl Iosephus Flavius někdy koncem 1. století našeho letopočtu. O pár desetiletí později pak Plinius a Tacitus.

No a Ježíšovo zmrtvýchvstání je jistě též dokonale zmapováno a nerozporně vysvětleno, neboť na něm vlastně stojí celá ideologie křesťanství, že ... :-)

R. Dubravský 29.3.2024 19:50

Technická: Josephus Flavius, původním jménem Josef ben Matitjahu, byl Žid.

J. Jurax 30.3.2024 11:31

No vidíte ... děkuji za opravení ... :-)

L. Peleška 29.3.2024 19:53

O Ježíši se zmiňují i římské zdroje. Ale máte pravdu. Tehdy nebyly noviny, archivy a pro vás a další neexistoval! Prorok Mohamed, který se cítil být jeho převtělením a žádal to uznat i po Papežovi, když nedostal odpověď z Říma, sjednotil Araby pod boha všemohoucího a jediného! Alláh má od té doby velký klub, který dosahuje dvou miliard lidí a rychle roste! Měnte to tedy jako důkaz existence Boha, během jedné generace nebude moci pochybovat aniž by vám “sešla” hlava. Pro třetinu Světa není existence Boha všemohoucího zpochybnitelná a jejich podíl na Zemi rapidně roste!

F. Žůrek 29.3.2024 9:57

C. G. Jung si nechal napsat na svůj hrob například, že "druhý" člověk ... přišel z nebe... Ano. Univerzity on nestudoval, nic také nenapsal, ale ... jeho SLOVO mělo svůj skutek... Což ..... je podstata... Ježíše Krista...

Všechno ... ponechal na lidech... Ano. Všechno je v nás ...

J. S. 29.3.2024 9:08

"Před 2 tisíci lety se na Zemi objevil jedinec, jehož životní příběh je dokonale zmapován."

Když je tak dokonale zmapován, proč je v evangeliích tolik rozporů? Zatčení Ježíše je ve čtyřech různých verzích. Jaká byla poslední slova Ježíšova na kříži? Kolik žen šlo k hrobu? Atd., atd.

Proč sv. Pavel nezná žádný evangelijní příběh, i když měl být časově nejblíže? Ty příběhy nebyly v té době ještě vymyšlené?

J. Hruška 29.3.2024 10:33

Á jéje, J.S. je moc chytrý, ale moudrý J.S. není. Amen.

J. S. 29.3.2024 10:43

1Kor 2,19 Je psáno: ‚Zahubím moudrost moudrých a rozumnost rozumných zavrhnu.‘ Kde jsou učenci, kde znalci, kde řečníci tohoto věku? Neučinil Bůh moudrost světa bláznovstvím?

J. Hruška 29.3.2024 10:48

Už se stalo.! Hezký den J.S. přeje Jóžín.

J. Jurax 29.3.2024 16:35

A pročpak není moudrý? Že by proto, že rejpá do sporných, navzájem se lišících dogmat?

L. Kuča 29.3.2024 12:50

A to, že Pavel neznal žádný Evangelijní příběh vyvozujete jako z čeho????? To ho tam byl povinen popáté převyprávět osobně? I když byl v té době na úplně jiném místě a Kristových veřejných vystoupení se ani jednou nezúčastnil? Abyste si pro změnu zase mohl stěžovat, že NZ pomalu ani jiné téma nezná?

Pán četl Schweitzera, Ehrmana, Alissona, či jejich převyprávění z druhé ruky?

R. Kielbergerová 29.3.2024 8:49

Myslím, že jsi ukázkou toho, proč by ty náhodné otázky málokdo zodpověděl. Pominu tvé šturmování, kdy je v tvých textech (mimo údobí tvých tradičních svátečních nabádání) nějaké té tvé lásky k bližnímu asi jako života v mrtvole. Mám na mysli tvůj jazyk, kterým se věčně stylizuješ do proroka a žurnalisty času Bible. A přesně tahle přeučená a vznášející se a v jazyce patetická rétorika, necivilní až běda, je pro ix lidí odtažitá a už nic poslouchat nechtějí a nebudou. Dobrý učitel ty věci učí, dobrý duchovní si odpustí tenhle systém tíže a nevznáší se nad lidmi. Umí to moderně a fajn podat Czendlik, taky tvůj momentálně dezorientovaný Halík, co dokonce píše významy svátkú pro děti do učebnic a dělá to skvěle, a hlavně moderně. Nadto tihle hlavně chápou dobu a v souvislosti s výukou, kdy je konečně zeměpis důležitý a kdy je nad komunistickou výuku, kterou jsi prošel a je to znát...vnímají, že svèt nekončí Evropou. Že jsou věci přesahu. Tvoje hodnoty řeší v Argentině, Brazílii, v Americe a řeší je kupříkladu v Argentině, zemi papeže Františka v lecčems moderněji než v Evropě, kde je dinosaurů jak naseto. Patos a žvanění politiků a patetičtí blogeři jim v tom pomáhají. A s tou smrtí...jak někoho nezabije nikdo..když nechce??? Srovnej se. Někde máš smrt druhých jako berlu, kdy je to tragédie...a někde ji máš s jezuitskou vytáčkou nikoli v nepodobě islámským rétorům...jaksi na háku, jakože po smrti jsi kdesi v nebi obstarán. Doufám, že si tyto kecy o životé věčném v přípodobě k islámskému vysvětlování života věčného sam na sobě uvědomuješ. Ne... Smrt je hrozná. A život prostě skončil. Tak to je. A je normální se obětovávat, civilně tohle děláme denně...Ale je třeba si říct...mám rád i sebe samého. Napravovat nerovnováhu, kdy se lidem po staletí urputně nutí jen to první s těmi bližními svými. Jenže právě tuhle rovnováhu ti modernější chlapi ve věcech vyložit umějí...moderně, kdy vytahují z Bible věci tak, že to příjemně a bez špon čtenáře formuje... Jedinče náš...

F. Svoboda 29.3.2024 9:21

Rv

T. Vodvářka 29.3.2024 9:25

Jsou Velikonoce, Pesach a pro někoho jen svátky volna, jak koneckonců píšu. Na jejich konci zmrtvýchvstání a naděje.

A mou nadějí je to, že se některé věci mohou změnit. Třeba jedna z nich je ta, že přestaneš neustále psát tyhle zbytečné věci a to jen proto, že jsem prostě nějak nesplnil Tvá očekávání. To se v životě stává a netřeba z toho dělat tragédii. A normální je to prostě nadále míjet a dívat se jinam.

Proč tohle zcela výjimečně píšu.

Úplně stejný článěk (jen s minimální obměnou), jsem napsal v roce 2016. A pod ním jsi jej komentovala. A jak se možná přesvědčíš, úplně jinak, než dnes.

Zkus tedy přemýšlet, kde je zakopaný pes. U mne nebo u Tebe? Přeji Ti přes všechno, co bylo a jest, klid v duši a dobrou mysl.

https://vodvarka.blog.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A160325_500521_blogidnes

J. Hruška 29.3.2024 10:43

"Bůh je Bůh živých, ne mrtvých, velmi se mýlíte". A jeho milosrdenství je věčné. Amen.

R. Kielbergerová 29.3.2024 11:21

A kolikrát mám opakovat, že jsem stejně jako davy jiných zapomněla vnímat věci víc a visela ti na rtu? No stalo se. Ty to prostě umíš. Někdy zapřemýšlej, proč jsem na Blogosféru púl roku nereagovala v nástupu, začala si věci rovnat a váhala... a dočetla se od Tebe...proč mám bůhvíproč jistou nostalgii na iDnes setrvat a nepíšu k Tobě, mám podivnou potřebu zabývat se psaním pro iDnes;))) Kam jsi Ty ovšem zaspěchal vždycky, když šlo o Blogera roku...tolik zase k Tvým změnám v názorech. ;-DTy moje jsou vedeny tím, že jsem byla vskutku blbá, dočista hloupá v snaze kamsi patřit. S Tebou je to, chlapče, horší. Ty si doopravdy všechno ve svúj prospéch vysvétlíš. A asi sem nebudu dávat diskuze, kde si všímají i jiní. Mrkni ke mně do blogu..kde nékde najdeš vyjádření Honzy Řeháčka. Nic moc. Nejsem to fakt já, kdo by se tolik odchyloval a činil se zároveň všude lepší. Nemáš sebereflexi uz dneska v ničem. Ale tradičně tu zas světu podsouváš chyby tvých okolí. Zakopaný pes je v tom, že neumíš přijmout nic, kde tě kdokoli konfrontuje a netleská ti. Vpodstaté nevím, co zrovna na Psu s touhle náturou déláš. Píšeš jednu štvavost za druhou a posléze chodíš po Psu v rétorice jako farář a reakcim se divíš...takže Velký pátek uzij v rozjímání. Pěkný čas...

T. Vodvářka 29.3.2024 11:50

Chtěl jsem dokladovat jisté pokrytectví z Tvé strany. Máš to jednoduché, označíš se "blbou" a je vymalováno. Číst Tě nebudu nikde, opravdu se nepotřebuji zabývat nemocemi tam, kde není pomoci.

R. Kielbergerová 29.3.2024 12:31

Chceš skutečně nahlédnout na to, jak se mnozí tví kdysi podporovatelé toho" kdysi našeho " okruhu...jak se dneska, Tomáši, dívají na tvá věčná podsouvání, že je někdo duševně nemocný? Kolik lidí jsi jako doktor neurolog v neustálem vytíraní si pozadí s pravidly, co doktor etik prostě nedělá!!..kolik jsi jich v poslední době otrávil? A ponech mojí svobodě jít naproti své sebereflexi. Ano, vymalujme to bez žvanění a sebeomluv ve stylu když ale, co je vlastní Tobě. Já jsem notně byla a dost možná jsem stále blbá. Ty jsi v analytickém poctivém přehodnocení za všech okolností ten moudrý a chytrý. Vymalováno složitě a dokonale...R^:-/

L. Svoboda 29.3.2024 17:52

Někdy je výmluvnější fotografie, než názory v článku. Myslím tím fotografii autora.

R. Kielbergerová 30.3.2024 7:50

Tomu nerozumím. Jestli se má ale skutečně v církevnim výkladu dneska kdokoli brodit jazykem páprdů, kdy Machar v roce 1890 píše svižněji než pan archaický žurnalista doktor...to je přesně to, proč každý mladší uteče a zformování ( i potřebným slovem) se prostě nekoná. Jedna z příčin vracení moderní Bible do středověku, kdy jsme dnes ateisti a do kostela jen tehdy, když bouřka...Páně doktorovy články vykazují vsechno, před čím moderní novinářská škola své studenty varuje. Pan Vodvářka zkratka neumí moc psát. Lépe řeceno...mí devadesátiletí patetici mi rozumějí.:)) To, že je svobodná věc zneužívat léta svého cechu k diagnózám o duševních nezpůsobilostech všude kolem sebe v diskuzích? Lékařské chování prasete...což je názor kohosi, kdy by se pan V asi skutečně velice divil. To se prostě nedělá!

L. Svoboda 30.3.2024 10:20

Já pana Vodvářku neznám, četl jsem pouze několik jeho článků na NP. Jeho názorům moc nerozumím, nejsem věřící. Většinou se mně jeho názory nelíbí a nesouhlasím s nimi. Pan Vodvářka si vyměnil svou fotku, na které vypadá jako Žid u zdi nářků. To by mně vůbec nevadilo, jenže nemám rád ten výraz člověka, který jakoby viděl někam do budoucnosti. Bude mi sice za tři měsíce 80 let, ale zatím mně nehrozí, že bych se s ním setkal v lékařské ordinaci.

J. Jurax 29.3.2024 16:38

Přijde mi tento příspěvek poněkud zmatený ...