Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Jakyma ocima se divate na ostudu Uzunoglu pane ?
Přesně 100 let po zatčení A. Dreyfuse, v roce 1994, byl v Praze zatčen MUDr. Yekta Uzunoglu, Kurd, který vystudoval v Praze lékařství a usadil se v Evropě, v Československu a Německu. Byl aktivním účastníkem organizace Lékaři bez hranic, v jejichž řadách poskytoval pomoc válkou a vyhlazováním sužovanému kurdskému lidu. Podílel se na vydání kurdské gramatiky. Přeložil do kurdštiny nejen části Bible, ale i několik děl Karla Čapka. Do češtiny přeložil a vydal přísloví kurdského lidu. Spolupracoval s Kurdským institutem ve Francii a byl jedním ze zakladatelů Kurdského institutu v NSR. V roce 1979 byl pro své demokratické myšlení vypovězen z Československa, kam se vrátil až v roce 1990.Byl a je i úspěšným podnikatelem. Připravil a vydal knihu „Ekonomické perspektivy ČR“ (1994).
K tomu Rakousku
Nebyly tady jen vnitřní faktory, ale i faktory vnější a ten nejdůležitější tkvěl v tom, že Rakousko i Vídeň byly rozděleny na okupační zóny stejně jako Německo.
A pak, armádu z Rakouska nestáhl Stalin, ale až Chruščov, v rámci jistého uvolnění se Západem.
Jirko.s
Důležité ovšem je, na kterou z těchto otázek si společnost odpoví dříve, respektive kterou z nich začne dříve řešit
To je pravda, nicmene v tomhle pripade me slo o skupinove (narodni) pathologie, kdy bez otevreneho dialogu se pro problemy, kterymi spolecnost prochazi, najde vinik zvenku. Co nasleduje je skupinova paranoia (americti cernosi prijali status obeti) a narodni (za problemy v islamskych zemich muze Israel, Amerika).
Jestlize napriklad je americkym cernochum do dneska predkladano, ze jakekoli tezkosti a problemy cerneho muze jsou vinou rasismu muze bileho, pak cerny muz nema duvod hledat a zkoumat svoje vlastni pathalogie.
Zdrava spolecnost bere odpovednost za svoje vlastni pady, nemocna vytvari kolektivni paranoii skudce zvenci a tim se vyhyba odpovednosti.
Proč to rešit politicky
Pokud se chci praštit do palce, abych byl celý rok zdravý, je to mé rozhodnutí a kdo by mi v tom bránil je lump a ničema.
Pokud chci praštit do palce nekoho jineho, abych byl zdravý já, jsem lump a ničema já a budiž mi v tom bráněno.
Praštit do palce někoho jiného, aby byl zdravý on, smím jen s jeho souhlasem jinak jsem lump a ničema a budiž mi v tom bráněno.
Pokud se chci praštit, aby letos nepadal snih a provozovatel sjezdovky mi v tom bude bránit chrání svůj zájem, který já ohrožuji. Pokud ho však nemám považovat za lumpa (Tady mohu se svým názorem zůstat v menšině.), měl by mě nechat a sám se praštit aby sněžilo.
Ten, kdo brání druhému žít podle svého, pokud ten tím neškodí jiným si mé sympatie rozhodně nezíská.
Pametniku
Pojem "lidských práv" je vynálezem euroatlantické civilizace 18 století.
Myslite, ze je pojem lidskych prav opravdu vynalezem (necim, co predtim neexistovalo)? Neni spis objevem? Vetsina civilizaci taky nevedela, ze Zeme je kulata.
Ano, pojem lidských práv byl opradu vynálezem, něčím, co předtím
neexistovalo. VŠECHNY dřívější demokracie byly demokracíïí striktně pro občany, existovali např. otroci, kteří žádná práva neměli.
I dnešní demokracie je jen "pro občany," ale některá práva přiznává lidem obecně. Není ale schopna je prosadit celosvětově. "Nikoho totiž nelze vystrkat na žebřík, neleze li alespoň trochu sám." (C) Carnegie.
Toto je především problém subsaharské Afriky, na jejíž tém (Darfůr) jsme tady také diskutovali.
Autore dodal bych maličkost,
kterou jste Ty i ti "aktivisté za práva Indiánů" (patrně zpravidla bílé barvy pleti a marxleninského vyznání, jak je zvykem:)) přehlédli: "Svobodni" v provádění krvavých obětních rituálů se cítili ti, kteří obětovali, nikoli ti, kteří byli obětováni, jejich rodiny a jejich kmeny. Tažení Španělů v Americe to jen potvrdilo: na pochodu k Tenochtitlánu doprovázelo hlouček Cortézových bojovníků 50 000 indiánských protiaztéckých vzbouřenců, bez jejichž pomoci by si Španělé ani neškrtli, na ostatních taženích to bylo to samé, Indiáni čekali na Španěly jak na smilování, čekali na někoho, kdo jim pomůže proti nenáviděné vládě. Španělům stačilo, když řekli, že jejich Bůh žádné krvavé oběti nechce a že je zakazuje a došlo k jedné z nemasovějších dobrovolných spontánních konversí v lidských dějinách. To, že šlo o křesťanství, samozřejmě vyvolává dodnes u atheistů záchvaty vzteku a atheisté neváhají ani zamlčovat, čím byly předkolumbovské kulty zajímavé, anebo to svinstvo přímo obhajovat, o lhaní o údajném "vyvražďování" Indiánů ani nemluvě. Zda si uvědomují, že kdyby tehdy u břehů Ameriky přistál ozbrojený židovský, buddhistický nebo i muslimský oddíl, v síle pochodového praporu, co se právě vrátil od Stalingradu, došlo by přesně k témuž samému , akorát by Amerka měla jiné náboženství, než má dnes, nevím. Víš, autore, u lidských obětí bohům jde o umění podívat se na věc i z druhé strany, lidská oběť vyvolávala hrůzu, strach, děs a pocit bezmoci a ochromení ovládaných, ale nadšení pro věc zemřelo, když se objevil nějaký reformátor, co řekl, že to není správné:) za určitých okolností mohl vyvolat i obrovskou protivládní vzpouru a s vojensky bezvýznamnou a zcela nedostatečnou hrstkou pošuků úspěšně dobýt obrovská území, jak se stalo u Aztéků, Mayů, Inků. Pokud by obyvatelstvo uvedených států bylo v souznění s vládnoucí elitou pěstovaným kultem lidských obětí, ta hrstka španělských conquistadorů by skončila na nejbližším obětním oltáři a Španělská Amerika by nikdy nevznikla.
Richarde souhlas, lépe bych to nenapsal
Ale, Španělé museli také prokázat, že jsou schopni odolávat vojskům Montezumy, ze kterého měly porobené kmeny právem strach. To byla klíčová otázka, dokážete nás ochránit? Toto platí pro Mexiko.
U říše Inků to bylo jiné, Španělé přišli do země zmítané krvavou občanskou válkou a měli podporu prohrávající strany.
Jinak, to co tady uvádíte platí obecně. Nemyslím, že by kamenovaná žena měla nějaké pochopení pro "kulturní zvláštnosti," zejména, pokud se stala obětí znásilnění a nemohla toto prokázat čtyřmi mužskými svědky."
Jsem rovněž zděšen možností sjednocení pravoslaví s papeženci
Miliony, desítky milionů pravoslavných takovou unii odmítnou jako to udělali v minulosti vícekrát. Papež se může s konstantinopolským patriarchou navzájem plácat po zádech, ale Bartoloměj není nějaký pravoslavný papež a ruský patriarcha mluví za největší pravoslavnou komunitu na světě - už jen proto je nejvhodnějším (byť ne jediným) kandidátem k takovému dialogu on. Tato unie je jen další finta v plánu NWO a pokud k ní dojde způsobí další schisma v pravoslavném (a patrně i římskokatolickém) světě.
Jediná možná - a prakticky zřejmě neproveditelná - unie by byla, kdyby římský papež odvolal všechny západní bludy a vrátil se se svým stádem do Jediné svaté katolické a apoštolské církve Kristovy, kterou v r.1054 opustil.
Vodniku:
Moc pozdravu, i kdyz vy jeste vanoce nemate.
Drobna poznamka. Nevidite rozpor mezi Vasimi dvema prispevky.
1. Koncentrát bělošské vzpupnosti a imperiální nadýmavosti. "Jsme lepší", "máme povinnost šířit" atd.
2. kdyby římský papež odvolal všechny západní bludy a vrátil se se svým stádem do Jediné svaté katolické a apoštolské církve Kristovy
Re: Vodniku:
Ne. My se nešíříme a my nejsme lepší. Pravoslaví se nikdy nešířilo tak, jako západní křesťanství nebo civilisace vůbec. My, sinners as we are, máme povinnost vydávat svědectví o víře pravé a tomu se nezpronevěříme nějakým politicky oportunním kompromisem s vírou pokaženou.
Rovněž zdravím, přeju pěkné Vánoce a vše nej- do r.2007!
Re: Re: Vodniku:
No ale co když křesťanství bylo vymyšleno Vyvolenými na ovládnutí a zničení Římského Impéria?To je překvápko,co?Baf.
Re: Re: Vodniku:
No ja nevim, Vodniku. Mne Nikonovske reformy a upaleni protopopa Avakuma pripadaji jako pribeh dost podobny tomu, co delal Tomas de Torquemada nebo kalviniste v Zeneve.
Re: Re: Re: Vodniku:
Kolik bylo Avvakumů? (mimochodem, upálení byl tehdy prostě standardní trest pro určité přestupky) A kolik bylo obětí Torquemady, kalvinistů a honů na čarodějnice? Avvakum nebyl sám žádný andílek a schizma prosazoval rukou více než tvrdou. Kdyby na západě zatočili jen s takovými (ze své optiky), bylo by těch obětí mnohem míň.
Re: Jsem rovněž zděšen možností sjednocení pravoslaví s papeženci
Hlavně však nezapomenout, že mimo patriarchy je hlavou místní církve jistý Putin.
Re: Re: Jsem rovněž zděšen možností sjednocení pravoslaví s papeženci
Možná byla doba, kdy náboženství nesloužilo mocenským účelům. Ale nějak mne nenapadá která. Jeden z nejlepších prostředků blbnutí lidí, spolu s nacionalismem.
Re: Jsem rovněž zděšen možností sjednocení pravoslaví s papeženci
Ale jen ať se hádaj, stejně už to nikoho nezajímá.
Nikoho nezajímá???
Možná české neznabohy a moderní neopohany. Jsem si jist, že nejen miliony pravoslavných, ale i římských katolíků sledují tento vývoj velmi pozorně.
Nikoho nezajímá???
ale i římských katolíků sledují tento vývoj velmi pozorně
Nejen pozorne, ale s nadeji. Ut unum sint (that they may be one).
Papez se setkal s arcibiskupem s Canterbury, Konstantinopolskym patriarchou, athenskym arcibiskupem a papezovo setkani s moskevskym patriarchou je jen otazkou casu.
Prestoze Vodniku vychodni ortodoxni krestanstvi proslo odlisnou historickou zkusenosti, ktera nutne prinesla odlisne otazky (a odpovedi) nez si pokladala cirkev zapadni, presto jsou obe cirkve zakoreneny ve vire apostolu a cirkevnich otcu. Proto by krestane jako celek meli vitat vzajemne sblizovani cirkvi a ne naopak.
souhlas s autorkou příspěvku
jsem pravoslavný a sbližování církví sleduji se zájmem i porozuměním. ČT 2 měla přímý přenos z Konstantinupole u příležitosti návštěvy pontifika v Turecku a byl jsem velmi dojatý. Křesťané určitě toto sblížení vítají.
takže pane gerontusinzi
http://glosy.info/texty/lidska-obet-a-sebeobet-v-mezoamerice/