Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

ŠUMAVA: Závažné námitky

Při pozorném čtení návrhu a pokusu aplikovat ho na Národní park Šumava lze shledat významné rozpory mezi proklamovanými cíli národních parků a NPŠ a dalšími zásadami jejich provozování a pochopitelně současnou realitou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JL

J. Lepka

28. 3. 2017 18:32
Vážený pane profesore,

diskutovat se sektáři a snažit se na ně působit rozumově vystavěnými argumenty je ekvivalent házení hrachu na zeď. Přesto Vám za Vaši snahu děkuji.

J.Lepka

0 0
možnosti
KN

K. Novák 396

28. 3. 2017 14:41
Nechme

postupnou obnovu přirozených ekosystémů na Šumavě přírodě. Nepouštějme k tomu Mrkvu.

0 0
možnosti

Z. Čábelka

28. 3. 2017 15:16
Re: Nechme

Bože, Bože, do čeho jsi duši dal? Co s tím Tvým pokušením tady si máme počít?!

0 0
možnosti
AA

A. Alda

28. 3. 2017 13:43
Institut národního parku je na Šumavě nutno ihned zrušit.

Bude-li to běžný les v péči obcí a obou krajů, bude prosperovat, Šumava bude pěkná a bude tam milo jezdit.

A Brňáci až se starají o Pálavu a Chřiby a do Šumavy ať se Plzeňákům a Budějičákům vůbec nemontují!

0 0
možnosti
PR

28. 3. 2017 15:03
Re: Institut národního parku je na Šumavě nutno ihned zrušit.

Jo pěkně jste předvedl své znárodnovací velkoprivatizační pojetí.

Dál jste ale možná pozapoměl dodat, že i v oněch obcích žijí lidé přičemž většině nepatří nic - kdežto jiní si dělají skrze uměle živený pojem absolutně nedotknutelného soukromého vlastnictví nárok na kde co.

Jsou tak mezi námi už i lidé co vlastní pozemmky na Měsíci (https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/mesic-je-na-prodej-kupte-si-svuj-dil-i-vy/r~i:article:397378/?redirected=1490706143) a tak bych se divil, pokud by si takovéto dušičky nechtěli přivlastnili i Národní park na zemi. Když toto asi neprojde - tak proč se alespon nepokusit o jeho dřevní vytunelování dřív než to zákonem někdo zakáže?

0 0
možnosti
IN

I. Novák 763

28. 3. 2017 13:41
Překvapuje mě

naivity pana profesora, kdy při svém vzdělání a jistě bohatých profesních i životních zkušenostech ještě předpokládá, že poslanci budou uvažovat nad smysluplností nejen tohoto, ale jakéhokoli zákona.

0 0
možnosti

Z. Čábelka

28. 3. 2017 15:04
Re: Překvapuje mě

??????

0 0
možnosti
VK

28. 3. 2017 9:32
naprostý souhlas

naprostý souhlas, umělé smrčiny se nepřemění na původní les. Hnutí Duha a jemu podobným nejde o přírodu, jde jim o ideologii a politiku.

0 0
možnosti
PR

28. 3. 2017 12:08
Re: naprostý souhlas???

Umělé smrčiny vysazené řed cca stoletím se už mění - a to postupně popadáváním dalších a dalších každý rok... a tam kde bude mít smrk problém se v oblasti dlouhodobě udržet monokultura - začnou přibývat jiné druhy. Vyjmy prvých zon - tedy cca 15% NPŠ nejsou ale náhradní výsadby ani podle nového návrhu problém. Tem Mrkva uměle hrotí v prvých zonách a navíc si konkrétní znění zákona nechává "od cesty" jako by právě na tom už nikomu nezáleželo - PROČ?!

Ideologie a politika teoreticky může být jak zdravá tak destruktivní. V rukou součastného chtivého člověka je je však většinou politika dokonce extrémě destruktivní. Mrkva si ale troufá tvrdit, že jemu by se to nestalo, nevymklo s podkontroly... - a Vy podobně. Kde ale minimálně celé minulé půlstoletí bloudil? Má dnes kůrovcem napadenu naprostou většinu území republiky o borovicích nemluvě. Toto podstatné zjevně nezvládá a je mu to navíc málo a troufá si mít "zásadní výhrady"?!

http://www.vulhm.cz/sites/files/soubory/24_LOS/Kurovcova_kalamita/2016_LOS_letak_BO_a_sucho.pdf

Když se nedávno dělali pokusy s měřením biodiverzity v okolí opuštěných a chátrajících továrních komplexů zjistil se tam neobyčejný nárůst biodiverzity - oproti tzv udržovanému okolí. Š. sice je něco jiného ale také analogicky obrazem národního dědictví které se zas snaží někdo ovládnout stůj co stůj jak v té vrlké privatizaci a také mu ZAS PŘÍZNAČNĚ VADÍ LEGISLATIVA!!!

0 0
možnosti
IM

I. Mertl

28. 3. 2017 8:53
A pořád

a pořád mele to své. Určitě tomu nějak rozumí, pan profesor. Jiní zase jinak. Ale pozdě, zákon schválen tak, jak schválen. Po dlouhých a relativně nepolitických diskuzích. Doufejme, že dobře. V Bavorsku to ostatně funguje podobně - a les nezná hranici.

0 0
možnosti
MP

28. 3. 2017 9:28
Re: A pořád

Ano, "mele to své" a evidentně má pravdu. Jde mu o něco jiného než zelenáčům, snažícím se vytvořit si jen pro sebe kousek "divočiny", ostatním nepřístupný.

0 0
možnosti
PM

P. Maleček

28. 3. 2017 1:08
Šumava jako úplatek ekopošukům.

Za mě souhlas. To co je však na celém tančení okolo Šumavy na první pohled nejnepochopitelnější, je to, jak dogmata ekopošuků Duhy či dojičů všemožných ekodotací a grantů převzal ti, kteří jinak na přírodu zvysoka kašlou, dělají co mohou aby minimalizovali náklady spojené s její ochranou nebo ji s maximálním ziskem a bez ohledu na budoucnost drancovali.

Tedy hlavně politická divize Agrofertu ANO a sociálně i ekologicky prolhaná ČSSD. Co že se jinak tyto v skutcích tvrdě protiekologické partaje náhle tak berou o šumavskou divočinu a tím jdou na ruku těm nejagresivnějším ekopošukům nejen z Duhy a dojičům všemožných ekograntů a dotací.

Tento rozpor tak vyvolává oprávněnou otázku zde nejsme svědky obludného úplatku v podobě vplen ekopošukům a vyžírkům věnované Šumavy, za to, že dají pokoj Babišovým přírodu i lidské zdraví plundrujícím fabrikám či ničení zemědělské půdy průmyslovou velkovýrobou energoplodin. A též socanským touhám po dojení ekopošuky neblokovaných státních investic.

V reálpolitice nic neobvyklého - mastit si přes vzletné cíle za plundrování veřejného majetku vlastní kapsu. I Machiavelli by s uznáním zatleskal.

0 0
možnosti
PR

28. 3. 2017 2:38
Re: Šumava jako úplatek ekopošukům?

Pokud jde o jakékoli "pošuky" tak souhlasím, že by se tací do nápravy toho všeho co už člověk kde na planetě rozvrátil neměli co možná pouštět. Dohled by si nad tím mohli vzít třeba sami Bohové?

Potíž je totiž už s principu v tom, že dnes prakticky žádný politický systém neumožnuje provádět u politiků alespon běžné psychotesty (obdobně jak to mají ze zákona předepsáno např. řidiči v hromadné dopravě či piloti letadel...) - natož cíleně eliminovat v politice "... pošuky".

To už je asi lepší nechat systém co možná jen svému osudu. Tím mám ale na mysli důslednost - tedy přestat intervenovat jak po zemi strojně, chemií, genetikou... a i ze vzduchu kyselými dešti a změnou klimatu. To bych ale chtěl asi moc - že?

Pan Malešek by vše snadno zvládl jen bez "ekopošuků" - tedy selekcí personálu - jak bůh.

Pan ještě Mrkva je pragmaticky skromější. Jemu personál nevadí - stačily by mu miliardy a volná ruka k jejich redistribuci. Tedy co možná za neexistence právních norem k nimž totiž má "závažné námitky".

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz