Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Re: vzdělání a diplom
Ještě bych měl dodat, že naprosto souhlasím s tím, že oddělujete vzdělání a diplom. I já si myslím, že přibývá lidí, kteří se nechtějí něco naučit, ale jen co nejsnadněji dostat "papír na hlavu", s nímž pak mohou na příslušných místech mávat. To se týká všech stupňů škol i všelijakého mimoškolního vzdělávání - různých kurzů, odborných školení apod. Doslova a do písmene tragické je, že se to týká i autoškol.
Přátelé,
něco málo o vzdělání v IT. Já jsem knihovnice a na fakultě knihovnictví a informatiky se dnes učí především informatika. A to tak mocně, že prý údajně může absolvent nastoupit po ukončení studia na místo systémového pracovníka. Proč ne, ale proč potom tato fakulta ?
Dříve i knihovník - středoškolák měl obstojné znalosti z dějin literatur a umění jako takového vůbec, chápu, že předměty jako knihovní fondy a zvláště bibliografie se dnes musí učit jinak. Ale co už vůbec nechápu je zoufalý stav znalosti češtiny a jen velmi špatná, povrchní znalost literatur. Snad jediný přínos je lepší výuka cizích jazyků.
Re: Přátelé,
Kombinace těchto dvou oborů mi přijde kapánek zběsilá.
Moudrost starých Egypťanů
Žák má uši v zádech. Slyší, je-li bit.
My jsme ovšem propadli do opačného extrému.
Ještě bych podtknul
že problém biflování ani není v tom, že by to učitelé požadovali. Dělají to sami žáci, protože naučit se nazpaměť to, co potřebujou k písemce, a pak to zase zapomenout je často snažší než se učit doopravdy a snažit se to pochopit.
běžte všichni do prdele
VUT v Brně . Výborná škola, výborní učitelé, moderní vybavení, chytří žáci, kteří mají zájem a výsledky. V týdnu pracují v zaměstnání, v sobotu se učí ve škole. Nekritizujte je !
Re: běžte všichni do prdele
Nekritizuji VUT ani její studenty. Je potřeba si uvědomit, že jsou školy a školy. Nastal čas do toho sáhnout a podobné útvary jako je právnická fakulta v Plzni prostě bez náhrady zrušit. Máme 94 vysokých škol naprosto různé úrovně. Stačilo by jich tak 15. Co nemá odpovídající úroveň, pryč s tím. Odstřihnout od peněz a ty přidat na kvalitní školy.
Re: běžte všichni do prdele
"Odstřihnout od peněz a ty přidat na kvalitní školy."
Uz chapu, proc je takovy tlak na zavedeni skolneho ...
"A cerveny diplom je za 20%priplatek. Ne, ke zkouskam osobne nemusite, staci poslat sek. ..."
Re: běžte všichni do prdele
Ovšem ukázalo se, že děkan Zachariáš byl také ředitelem Ústavu státu a
práva Akademie věd České republiky. Já se hned divil, že tu událost na
plzeňských právech nevyužila AV ke křiku ve stylu podívejte jak jsou
univerzity špatné a my skvělí.
Re: běžte všichni do prdele
Pane Davide, pokud jste studentem VUT Brno, pak je situace horší, než jsem si myslel. Reagujete vulgárně a povýšeně na něco, co v žádném případě není předmětem textu pod kterým reagujete a ani rekcí pod tímto textem. Vyplývá z toho, že buď nejste schopen pochopit psané, nebo ještě hůře, že jste frustrovaný a vybíjíte se kdekoli.....
Vzdělání bez ceny
se, jak vidět na příkladu právnické fakulty v Plzni , blížíme mílovými kroky. Příjmačky bez pravidel asi podle ksichtu nebo se stranickou knížkou, studium nekonečné až 13 let, student nemusí udělat ani jednu zkoušku a postupuje do dalšího ročníku. Diplomka se opíše, když se na to příjde, tak se ztratí. Vedení katedry jde studentům příkladem. Tak co ještě chceme? Bude si někdo v budoucnu takových vysokoškoláků vážit a zaměstnávat je? Nejhorší je, že se s tím svezou i všichni ostatní. Už dnešní maturity jsou nastaveny tak, aby je udělal i ten poslední blb a kantoři jsou u zkoušky spocení až na podolku, aby z něho alespoň něco vypáčili. Maturity jsou zcela zdegradované a nyní stejný proces čeká vysoké školství. Dokud někdo nahoře nepochopí, že VŠ nemůže mít každý blb, který si zamane, podobně jako maturitu v určité obtížnosti nemusí mít každý. Až se stane, že u maturity vylítne 15-20% studentů (jako třeba ve Francii, kde má maturita ještě vážnost), konečně se začne něco zlepšovat. Jestliže bude u maturity "odpad", studentík pochopí, že za podstoupenou dřinu má jeho maturitní vysvědčení cenu. Momentálně je to cár papíru.
Re: Vzdělání bez ceny
Já bych řekl, že hodně z těch dlouhodobě "studujících" jsou obyčejní OSVČ, kteří prostě jen využívali studentské daňové úlevy a úlevy na odvodech sociálce a nestudovali.
Re: Vzdělání bez ceny
Anebo géniové jako Gross, co vyštudovali majíce jako vedlejšák post premiéra a předsedy socanů
Re: Vzdělání bez ceny
Ovšem ukázalo se, že děkan Zachariáš byl také ředitelem Ústavu státu a práva Akademie věd České republiky. Já se hned divil, že tu událost na plzeňských právech nevyužila AV ke křiku ve stylu podívejte jak jsou univerzity špatné a my skvělí.
Toto je jen součást plánu na likvidaci evropské vzdělanosti.
Nejdříve se sem natahá sběř z celého světa a pak se ze škol udělají centra zábavy. No brain, no pain, jak se říká v anglofonním světě.
Maturita bude za barvu pleti a jako bonus se přidá vysokoškolský diplom za schopnost číst, ovšem bez porozumění textu. Vzdělání příšerně upadalo už celé minulé století a dnes už jsou diplomy prakticky bezcenné. O maturitě raději nemluvě.
Re: Toto je jen součást plánu na likvidaci evropské vzdělanosti.
A proto tolik našich mladých a schopných,vysokoškolsky vzdělaných lidí pracuje v zahraničních firmách v České republice i v zahraničí?Z vlastní zkušenosti vím,že to nejsou Ti,u kterých se převážně praktikovala " škola hrou ".Naopak,tvrdě na sobě pracovali.
Re: Toto je jen součást plánu na likvidaci evropské vzdělanosti.
Pardon,...ti...
Re: Toto je jen součást plánu na likvidaci evropské vzdělanosti.
Pracovat na sobě tvrdě a ještě tvrději - a ještě. To kopne. A taky je dobrý bejt k tomu fotogenickej.
"Podívejte se, pane učiteli,
a k čemu jim bude ta vaše matematika? Stejně u sebe pořád mají mobila s kalkulačkou." (Matka s ekonomickým vzděláním k učiteli svého syna.)
Vysvětlení, že matematika je spíš trénink logiky a myšlení odmítla s tím, že jí matematika nikdy nešla a taky se má dobře.
Re: "Podívejte se, pane učiteli,
No, blbí rodiče mají ještě blbější děti - něco geny, něco výchova a rodičovský příklad ...
Re: "Podívejte se, pane učiteli,
A obyčejně to sou křestani, neřku-li přímo katolíci.
Re: "Podívejte se, pane učiteli,
No, je-li to žert, tak jej nechápu a mám za blbý; myslíte-li to vážně, pak já, bezvěrec, ateista a neznaboh pravím, že jste diplomaticky řečeno alternativně inteligentní.
Uplný souhlas
Když se u pohovoru zeptáte, zda uchazeč má za sebou nějakou zahraniční stáž, tak vám bezelstně sdělí, že ne. Ne že by nebyla příležitost, naopak, měl několik nabídek ale nechtělo se mu - je rád doma. A to prosím není ojedinělý případ. Zarážející je ta bezelstnost, samozřejmost podprůměrnosti ...
A když požadujete aby si urychleně doplnil jazykové znalosti, jinak jej nebudete moci přijmout, tak raději jde žádat o práci jinam kde nemají takové požadavky - zase jedna podlezená laťka...
Re: Uplný souhlas
To je právě zase ten styl výuky, založené na biflování slovíček a pitvání jazyka, ale praktické schopnosti žádné.
Víte,
ono se za "biflování" prohlašuje i řešení rovnic, trojčlenka nebo znalost malé násobilky (mnohokrát mi to rodiče žáků vysvětlili). Za biflování považují lidé převody jednotek, mocniny desíti (takže pak novináři zaměňují miliardu a bilion), znalost rozdílu mezi voltem a wattem atd.
Biflování je gumový ternín, používaný na vše, co se lidem nehodí - zejména českými novináři na cokoli, co není plkání o módě a celebritách.
Re: Víte,
Jen jestli tu miliardu a bilion nezaměnují hlavně ti, kteří pilně biflovali angličtinu ...
Re: Víte,
No, kdo ji skutečně poctivě bifloval, tak ví, že v US angličtině je billion něco jiného než v UK angličtině. A kdo poctivě bifloval zeměpis ví, že na Zemi je asi 6 miliard (ne bilionů) obyvatel, tak takovou pitomost nenapíše. Nojo, já vím, proč by vlastně mělo vadit, že si někdo plete biliony s miliardami...hlavně že víme, kdo je Tereza Kerndlová a s kým chodí
Re: Víte,
Když pomineme rodiče a novináře, tak co to biflováni doopravdy je? Pokusím se o příklad.
Je to už hodně dávno, ale dodnes si vzpomínám, jak jsem byl jednou na základce tažen ze zeměpisu. Téma: Francie. Ukázat ji na mapě, hlavní město, rozloha, počet obyvatel atd. No, a já jsem ta dvě čísílka, rozlohu a počet obyvatel, trochu popletl. Chyba byla řádu jednotek procent, protože jsem měl jakési ponětí o tom, jak je ta země velká, ale stačilo to k tomu. abych si šel sednout s koulí. Protože požadavek byl odhrkat přesně ta čísla, která jsou napsána v učebnici.
Tak tomu já, prosím pěkně, říkám biflování. Trojčlence ne, její znalost by mnoha lidem (včetně některých "otitulovaných") velmi prospěla.
Není řeč o "hodně dávno"
článek je o současném školství. Až bude článek o Fabiích, taky jistě nebudete argumentovat tím, že 120-ka hodně čoudila...
1) Nevěřím tomu, že by normální učitel dnes poslal dítě sednout za Vámi popsanou chybu - a už vůbec ne s koulí.
2) Kdyby to už udělal, okamžitě přiletí do školy rodiče a budou si stěžovat u ředitele.
3) A mimochodem - to od něj opravdu byla pitomost. Dnešní zeměpisář by byl šťasten, že vůbec víte, co je to Seina.