Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Re: pane Lenci
Ani Vy jste nic nepochopil.
Přečtěte si ještě jednou, a důkladně poslední 3 odstavce článku.
Re: opravdu
Já ano, ale Vy zřejmě ne, jelikož jste nepochopil, že pan Pavlát vysvětluje pojem vyvolenosti z biblického hlediska. Kdežto Vy tomu pojmu rozumíte tak, že se Židé vyvyšují nad ostatní národy. Nechápu, co je na tom nepochopitelného. Leda že byste se zdráhal toto tvrzení pochopit, a pak platí to, co autor píše o "předsudečné zášti".
madam Netzer
takže jak jsem předpokládal. Já píšu o tom, že judaisté považují Židy za vyvolené. Vy to přeložíte, že Židé se považují za vyvolené. Judaismus je náboženství, madam Netzer, jestli to náhodou nevíte. Judista může být Žid, ale také třeba Japonec.
Až napíšu, že křesťanství považuje nějaký národ za vyvolený, budete také tvrdit, že se nějaký národ považuje za vyvolený?
kouzlo nechtěného
napsal jsem místo judaista judista. To je k něvíře, co dokáže udělat jedno vypadlé písmenko.
:-)
Re: Judaismus je náboženství národní, ne univerzální,
tzn. židovská víru praktikují zejména etničtí Židé, k judaismu je možné konvertovat, ke kterémukoliv proudu v judaismu, přesto konvertitů k judaismu je málo, proto většinou platí, že kdo útočí na judaismus, útočí i na etnické Židy. Ano, považuji Židy za vyvolené, za vyvolené sloužit Bohu, za národ, který nám dal patriarchy, proroky, Bibli a mesiáše Ježíše...
Re: pane Lenci
Krásná ukázka bolševické demence. Jen tak dál soudruhu. Z takových jako jste vy mi bylo vždycky na zvracení. Je to o tom, jak jsem mluvil dole. Vás by měli vyloučit z každé slušné společnosti a patrně už vyloučili, protože takoví jako jste vy mohou být jen mezi stejnými hyenami.
dementní Štroble
tak se pozvracejte. A pak si znovu přečtěte, že kritizuji judaismus coby náboženství. Nekritizuji Židy. Když budu krotizovat křesťanskví, tak také nebudu kritizovat nějaký národ.
pamatuji si na Karola Sidona
Pamatuji si, jak o Židech mluvil pražský rabín Karol Sidon. Zcela nepokrytě označil v televizním rozhovoru Židy za vyvolený národ, který byl předurčen vést národy ostatní. Od té doby judaismus nesnáším a Sidona také, a to i přesto, že mám židovské kořeny. Mezi stoupenci judaismu je pocit nadřazenosti Židů nad jinými národy velmi silný. Popisovat jejich pocit nadřazenosti jako pocit oddělenosti je jen okecávání. Asi jako kdyby Němci tvrdili, že Árijci nejsou nadřazení, ale oddělení.
Re: pamatuji si na Karola Sidona
No, a nebo jste to jenom špatně pochopil... :-P
Re: pamatuji si na Karola Sidona
"Mezi stoupenci judaismu je pocit nadřazenosti Židů nad jinými národy velmi silný".
Máte pro toto tvrzení nějaký kvantifikovatelný důkaz? Nějakou vědeckou studii? Kolik "stoupenců Judaismu" (ať už tím výrazem myslíte kohokoliv) vlastně znáte, že si dovolíte vynášet takové generalizace? Nevím sice, co ve skutečnosti rabín Sidon řekl, zato vím, že pokud někdo odsoudí Judaismus - tisíceleté náboženské učení - jen na základě výroku jednoho rabína, kterým navíc zcela určitě "porozuměl" právě jen tak, jak potřeboval, je buď trestuhodný ignorant, nebo nenávistný ubožák, který tím pouze dodatečně kamufluje iracionální nenávist vůči Židům. Vybetre si sám, kam patříte. Ještě malá poznámka: Odvolávat se na vlastní "židovské kořeny", a vzbuzovat tak dojem jakési nestranosti, je v diskuzích tak častý fenomén, že by si zasloužil vlastní pojmenování.
Pane Tejkle
vždyť o té vyvolenosti Židů píše sám autor článku. Nazývá to sice oddělenost, ale je to jen jakási výmluva. Jaký tedy chcete ještě další důkaz? Víra v nadřazenost je ale jen jen vlastnost judaismu coby náboženství. Není vlastnost Židů coby národa. V mém židovském příbuzenstvu žádný pocit nadřazenosti nad jinými národy neexistuje. Je ale pravda, se u nás nepraktikujeme žádné náboženství, takže nadřazenost národa řešit nemusíme.
Re: Pane Tejkle
co to blábolíte? četl jste vůbec článek? Autor článku píše především o tom, že ona údajná vyvolenost je nesmysl, který vznikl špatnou interpretací a přenesením určitého duchovního konceptu ze sféry náboženské, do sféry společenské či politické. Tento koncept vznikl v biblické době, kdy okolní národy vyznávali polyteismus a Židé se jako první přihlásili k monoteismu. Autor dále uvádí překlad slova z Hebrejštiny, který znamená oddělenost, což Vy označujete za "jakousi výmluvu.", protože podle Vás ve skutečnosti jde o "víru v nadřazenost". Dobrá. Máte svá tvrzení o co opřít? Umíte hebrejsky natolik dobře, že si můžete dovolit zpochybňovat teze člověka, který se této problematice věnuje desetiletí? Očekávám co nejpodrobnější odbornou argumentaci, jinak jste pouze bohorovný žvanil, který nemá o tématu ani páru...
oddělování národů
Z teoretické úvahy pana Leo Pavláta lze vyvodit zvrácenou stránku náboženství, namísto aby lidi různých národů spojovalo, tak je odděluje.
Re: oddělování národů
To je stejná logika, jako když řeknete, že nůž je špatný, protože s ním včera zapíchl soused svoji nevěrnou manželku. A na protest proti špatným nožům budete odpříště trhat maso rukama a když takhle budete pokračovat, tak se vrátíte do jeskyně.
Re: oddělování národů
Moje logika je v pořádku a vaše námitka na místě. Jestliže má totiž náboženství potenciál lidi oddělovat (to je, jak zdůrazňuje pan Leo Pavlát, praxí diskutovaného naboženství, což osobně považuji za jeho kontroverzní stránku), záleží pouze na nich, zda tak budou opravdu činit. A jestliže tak činí, pak stačí prodloužit vaší úvahu a přirovnat takové jednání k sousedovu zapíchnutí své manželky (kterou jste znevěrnil sám?), jak jste správně připodotknul.
Re: oddělování národů
Dobrý den. Logika není v pořádku. Náboženství sjednocuje lidi vírou v jednoho Boha. Každý jiný "potenciál" vnáší mezi lidi atheismus. Rozpoznávacím znakem náboženství je SVOBODA. Věřící se oddělují od bezvěrců, což je (podle p. Klepla) "kontroverzní" stránka náboženství. Uvěřte - neoddělujte se - osvoboďte se - Bůh je Bůh živých, ne mrtvých a jeho milosrdenství je věčné. Amen. Josef
Re: oddělování národů
Jo, jenom se ti osvobození věřící zatím pořád jaksi nedokázali dohodnout na tom, který ten jeden Bůh je ten jediný správný, a z toho jaksi zatím vznikají určité třenice, co? Ale hned jak se dohodnou, tak budou určitě všichni naprosto sjednocení, o tom nepochybuji... :-D
Re: oddělování národů
Nemyslím si, že by náboženství sjednocovalo lidi vírou v jednoho Boha. Co polyteisté a lidi vnímající imanentního boha? V čem je atheismus nesvobodný? Oficiální náboženské nauky vyúsťují v manipulovatelnost.
Pane Josef,
nepleťte dohromady logiku s náboženstvím a svobodu s vírou. Všechna vaše tvrzení jsou pouze zbožným přáním.
Re: oddělování národů
Rozdílná náboženství někdy spojovala národy? No to je mi novinka. Ale jestli tím myslíte "obracení" celých národů na víru, tak to ano, s takovým spojováním s jinými národy mají zejména křesťané a muslimové obrovské zkušenosti... :-D
Antisemity sice o ničem nepřesvědčíme,
tak jako žádnému hlupákovi nevymluvíme jeho pravdu. Můžeme ale tyto darebáky vyloučit ze slušné společnosti. Oni tam také nepatří - komunisté, nacisté, islamisté. Vždyť v každém slušném státě mají nějaký ten zákon o podpoře hnutí potlačujících lidská práva. a ten by se měl do písmene dodržovat.
Re: Antisemity sice o ničem nepřesvědčíme,
Seznam nepatřících nemáte úplný. Doplňuji o idioty, cyklisty, mamlasy a štrobly. Berte jako návrh, Vaši pravdu Vám nevymlouvám je to zbytečné.
Jedna z definic inteligence
je schopnost odlišovat (oddělovat). Ponecháme-li stranou náboženský aspekt, můžeme konstatovat, že za "vyvolený" ve smyslu oddělený se považuje každý národ na tomto světě. To odlišení od všech ostatních je konstitutivní vlastnost, bez něj se národní identita rozplývá - srov. jazykové purismy národních obrození, zdaleka ne jenom toho českého.
Dialelkticky - znakem absence inteligence je rozlišování tam, kde v podstatě není na místě (Fatah - Hamás). Samotné pojmenování nějakého fenoménu ještě neznamená odlišení. Do jisté míry to platí i pro dvojici pojmenování Jordánci - Palestinci.
Je rozdíl mezi Fatahem a Hamasem?
Není příliš velký. Proč se ptám, protože EU podporuje Fatah, jenže ten se od Hamasu tolik neliší. A zmíněné levicové Literární noviny pěly chválu na Marvána Barghůtího.
Itamar Marcus z Palestinian Media Watch sleduje chování představitelů arabské samosprávy navenek i v autonomii samotné. Aby získali Arabové zahraniční finance, hovoří jazykem tolerance a umírněnosti, ale uvnitř autonomie pokračují stále v protižidovské propagandě. Své poselství nenávisti šíří v oblasti kultury, v médiích i ve školství.Ulice, školy, letní tábory nesou jména známých teroristů. Jaký je dopad takové propagandy ukazuje výzkum z roku 2010, kdy 92% dotázaných mezi 18-25lety odmítalo právo Izraele na existenci. Zástupce arabské autonomie v Indii přiznal v oficiálním deníku Al-Hajat Al Jadida ze dne 26.11.2011, že „rozlišováním mezi radikálním Hamásem a arabskou autonomiií Západ klame sám sebe.“ Pro oba subjekty prý nemá Izrael „nejmenší právo na existenci.“ Zástupci Palestinian Media Watch mají povolení informovat o výsledcích svého pozorování dánský i nizozemský parlament.
Levicový antisemitismus se zastává palestinských Arabů, nepřátelů Izraele,komunisti, nacisti a islamisti. Jsou spolu na jedné lodi. Kolektivním bludným věčným Židem se stal Stát Izrael...
Re: Je rozdíl mezi Fatahem a Hamasem?
No jooo, jenže Vy jste komunistům ukřižovali Ježíška, a máme to tady!.
Re: Je rozdíl mezi Fatahem a Hamasem?
Nějak nerozumím pojmu "antisemitismus". Pokud bych to bral doslova, znamenalo by to něco proti semitům, semitské rase, ale to jsou přece židé i arabové , ti všichni patří ke stejné rase, tak proč to má znamenat jenom odpor proti židům ?
Re: Je rozdíl mezi Fatahem a Hamasem?
To máte sice pravdu, ale slovem antisemitismus se dnes obecně vyjadřuje nenávist proti židům.
Re: Je rozdíl mezi Fatahem a Hamasem?
Obecně nikoliv, ale speciálně v užším významu tohoto slova ano. Sémantickou podstatou skutečně antisemitismus znamená protisemitský, tedy namířený z iracionálních důvodů proti těm, kteří mají za svou mateřštinu nějaký jazyk ze semitské skupiny, třeba maltštinu. Je ovšem pravda, že za tzv. antisemity (pro zdůraznění požadované "pravdivosti" svého názoru vesměs s dodatkem komunističtí) jsou často pokládáni pouzí kritici politiky izraelské administrativy.
A kromě toho patří všichni jmenovaní k rase kavkazské,
tedy stejně jako Češi, Poláci, Němci, Peršané, Gruzíni...