Středa 15. 5. 2024Žofie polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 167
  • Poslední: 14.10. 2009 23:04
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
Gandalf 12.10.2009 12:57

Re: Desatero

"Navíc jde jen těžko vysvětlit, proč je třeba dodržovat několik málo příkazů shrnutých do Desatera". No, však jich taky původně bylo mnohem víc. Je přece známo, že když Mojžíš sestoupil z hory Sinaj, svolal svůj lid a řekl mu: Mám pro vás dvě zprávy, jedny dobrou a jednu špatnou. Ta dobrá je, že jsem Hospodina ukecal, takže už netrvá na 157 přikázáních. Stačí prý mu jich deset. A teď ta špatná: Nesemilníš tam nechal, na tom trvá.

Nemo 12.10.2009 13:03

Re: Desatero

Prý je těch Mojžíšových zákazů a příkazů 613.

Piat 12.10.2009 9:13

začátek ušel, ale zbytek je nic jiného jako Katolické Kádrování pisálků a novinářů

Tak tuhé kádrování jsem dlouho nečetl Rv

Mimochbodem k tomu srovnání fotbalových rowdies a pokojná´ých katolických pochodujících :

vsadím se že cca 90% těch Poláků co dělalo u nás v sobotu na fotbale bordel, v neděli spořádaně napochodovalo do jejich katolického kostela v domovském Polsku ;-P

Yari 12.10.2009 8:56

Vatikán

Jsem z toho na rozpacích. Je Vatikán vůbec stát. Vždyť nejen podle černoprdelníků je základem státu rodina. A tu nikde ve Vatikánu nevidím. Jen samé trubce.

Horal 12.10.2009 9:34

Re: Vatikán

Yari nejste z toho jen na rozpacích, ale i rozumu mdlého !!

Gandalf 12.10.2009 13:01

Re: Vatikán

Proč je rozumu mdlého? Prosím argumenty - v čem nemá pravdu?

cicero .jan 12.10.2009 8:45

Češi zavrhli Boha

a plně se věnují zlatému  teleti. Čeká je bloudění na poušti a na jak dlouho, to si určí sami. Je to krásné, když občané věří jen sami sobě a vždy neomylně se také sai zklamou.

Bianca 12.10.2009 9:30

Re: Češi zavrhli Boha

Jo, jeste by tak mohli na sebe nadavat.

Bianca 12.10.2009 9:32

Re: Češi zavrhli Boha

Jo, mohl byste mi, pekne prosim, sdelit, ktereho boha? Ja jich znam nekolik, pro jistotu zavrhuji vsechny - abych nejakeho nenastval.

Pavel M. 12.10.2009 9:51

Re: Češi zavrhli Boha

Biblického Boha.

Bianca 12.10.2009 10:07

Re: Češi zavrhli Boha

Hmmm a to je, pekne prosim, ten pravy?

Pavel M. 12.10.2009 10:13

Re: Češi zavrhli Boha

Samozřejmě. A pokud byste se ptal, proč, tak protože je ze všech bohů je nejlepší.

Bianca 12.10.2009 10:59

Re: Češi zavrhli Boha

Hmmm a, pekne prosim, cim?

Pavel M. 12.10.2009 11:07

Re: Češi zavrhli Boha

Tak nějak vším... byla o tom napsána jedna hoodně tlustá knížka :)

Bianca 12.10.2009 11:25

Re: Češi zavrhli Boha

No o tom tech dalsich byly tez napsany tluste knihy. Na ty knihy se pak odvolavaji ti, kteri pro viru v jednoho vrazdi ty, kteri veri v toho druheho. Uz by se ti bohove meli sakra nejak domluvit.

Nemo 12.10.2009 11:31

Re: Češi zavrhli Boha

Proč je dobrý Bůh, který vybízí k zabíjení žen, dětí a zvířat?

George 12.10.2009 11:57

Re: Češi zavrhli Boha

Který Bůh vás pane Nemo výbízí k zabíjení žen,dětí a zvířat?

Nemo 12.10.2009 12:11

Re: Češi zavrhli Boha

(1S 15,2): Toto praví Hospodin zástupů: Mám v patrnosti, co učinil Amálek Izraeli; položil se mu do cesty, když vystupoval z Egypta. Nyní jdi a pobij Amáleka; jako klaté zničíte vše, co mu patří. Nebudeš ho šetřit, ale usmrtíš muže i ženu, pachole i kojence, býka i ovci, velblouda i osla!

Ex 12,12: Tu noc projdu egyptskou zemí a všecko prvorozené v egyptské zemi pobiji, od lidí až po dobytek. Všechna egyptská božstva postihnu svými soudy. Já jsem Hospodin.

(32,25): Mojžíš viděl, jak si lid bezuzdně počíná; to Áron jej nechal počínat si bezuzdně ke škodolibosti jejich protivníků. 26Tu se Mojžíš postavil do brány tábora a zvolal: "Kdo je Hospodinův, ke mně!" Seběhli se k němu všichni Léviovci. 27Řekl jim: "Toto praví Hospodin, Bůh Izraele: Všichni si připněte k boku meč, projděte táborem tam i zpět od brány k bráně a zabijte každý svého bratra, každý svého přítele, každý svého nejbližšího." 28Léviovci udělali, co jim Mojžíš rozkázal; toho dne padlo z lidu na tři tisíce mužů. 29Potom Mojžíš řekl: "Ujměte se dnes svého úřadu pro Hospodina každý, kdo povstal proti svému synovi či bratru, aby vám dnes dal požehnání."

A tak lze stále pokračovat.

Pavel M. 12.10.2009 12:23

Re: Češi zavrhli Boha

Ano, v určitých fázích Hospodin zcela jistě vybízel k vraždění určitých lidí. O tom, co je v danou chvíli správné, by se dalo hádat dlouho, ale snad vám smysl diskuze (když se už bavíme v biblických citátech) odhalí tato část: http://online.bible21.cz/bible.php?kniha=kazatel#3

Nemo 12.10.2009 14:09

Re: Češi zavrhli Boha

Když jste vytáhnul Kazatele:

9,10: Všecko, což by před se vzala ruka tvá k činění, podlé možnosti své konej; nebo není práce ani důmyslu ani umění ani moudrosti v hrobě, do něhož se béřeš.

Věří Kazatel vůbec v posmrtný život? Co myslíte?

Pavel M. 12.10.2009 15:08

Re: Češi zavrhli Boha

No, tady v podstatě jde o to, že ti i tahle veškerá tvoje moudrost k ničemu, když umřeš, na ničem, co jsi tady vytvořil, tolik nezáleží. Jediný, který tomu rozumí, je Bůh, který je alfou i omegou.

Bianca 12.10.2009 14:18

Re: Češi zavrhli Boha

No, paklize, byt   v určitých fázích, Hospodin zcela jistě vybízel k vraždění určitých lidí, pak sam vybizel k poruseni onoho "nezabijes". Tim si protirecil a zpochybnoval to, co sam hlasal. Ano, myliti se je lidske, co ale, kdyz se myli buh? A vysvetlovat to tim, ze nas buh  jen tak zkousi?

Josef 12.10.2009 8:38

Tak nevím

Opravdu mi není jasné proč taková mediální kampaň. Do republiky přijel hlasatel polopravd a i lží a ještě to je financováno z peněz daňových poplatníků. Technaři si také platí své akce ze svých kapes. Jsem věřící, ale žádného "božího" posla k tomu nepotřebuji. Už i proto, že ještě nedávno pálili ve jménu víry čarodějnice, teď chtějí léčit pomocí nevědeckých blábolů homosexualitu, a jistě vyrukují i z dalšími svatými "pravdami".Takový člověk mi přece nemůže kázat o lasce atd. Připadal bych si jak hlupák, kdybych tomu věřil.Naštěstí těmto lidem nevěřím.;-P

jarmich 12.10.2009 9:06

Re: Tak nevím

Naprosto s vámi souhlasim. Když babička mluví o víře, tak říká, že se dřív lidi alespoň něčeho báli. Ale dnes už se nebojí vůbec ničeho.

   Víra ale není o strachu, je hlavně o lásce, a to je vyloženě osobní věc. Sám za sebe říkam, že ke své víře nepotřebuji kostel, obřad ani jakékoliv představené. Moje víra je v mém čistém svědomi.

Piat 12.10.2009 9:15

Mediální kampaň je jsané - německé noviny podporovaly Němeského papeže

Pokud jste si nevšiml, tak většinu médií u nás vlastní Německé firmy.

Pavel M. 12.10.2009 9:53

Re: Tak nevím

Měl jsem k papeži podobné předsudky. Ale potom, co jsem viděl v TV bohoslužbu a neuvěřitelně klidnou a duchovní atmosféru, tak jsem si řekl: JEBAT! hlavní a základní poselství je poselství víry, klidu a míru a to návštěva splnila na 120%. kondomy ať si řeší kondomisti, mi je to fuk, víra je o spasení.

ranbow 12.10.2009 8:11

A jaký dopad bude mít návštěva na další vztahy?

Takže papež sem opět zajel, a podle titulků v západních novinách bylo skoro zázrak že ho tu ti pohani a ateisti nezamordovali jako svatého Vojtěcha (toho mimochodem zabili v Polsku). Před ním tu byla Madonna, Samantha Fox, americký prezident,dalajláma, spousta obchodníků, sportovců, vědců, umělců,turistů....Stali jsme se součástí NATO EU, dokonce už máme téměř bezvízová styk s USA..A nyní se ptáme, jaké dopady bude mít návštěva na vztahy.. S kým že?? Aha, s Vatikánem...

Pavel M. 12.10.2009 9:54

Re: A jaký dopad bude mít návštěva na další vztahy?

ehm.. whats´s the point od that?

Veselý 12.10.2009 8:07

Beru to rozvahou

národ nebyl okouzlen, spíš byl znechucen z neustálých politických šarvátek. Najednou zde bylo něco zcela odlišného. To bylo důvodem poměrně vlídného přijetí, na české poměry. Ano souhlasím, trpíme morální krizí, a není to jen nějaká právnická fakulta.

Leni 13.10.2009 10:32

Re: Beru to rozvahou

Morální krizí trpí leckde, ne jen v ČR, akorát ještě trpí pokrytectvím. Ale politicky korektním pokrytectvím.;-)

Forstmeister 12.10.2009 6:49

Tak nevím

Jsem atheista nebo agnostik? Byl jsem, coby robátko, katechumenem, biřmovanec již však nikolivěk. Ve vyšší moc věřím, nepotřebuji k víře ale "vykladače víry", tedy "církevních prelátů purpur" a jejich poučky "In nomine patris et filii et spiritus sancti", trojjedinost mne rozpolcuje. Myslel jsem si, že jsem heretik (možná exkomunikace z evidenčního lůna církve a nemožnost být pohřben v posvěcené zemi), spíše jsem však agnostik. Jak dodržují preláti Desatero, je vidět na Msgre. Graubnerovi. Vykradač vinných sklepů s mešním vínem a ochránce prznitelů seminaristů. Nebo bohoslovecká kolej v Mariazellu, diecéze v USA etc. Halt ten celibát je mrška podšitá, hromadí hormony nikolivěk v duších, ale v hříšných tělech celibátníků. Přetlak "páry" se pak musí vypustit, čím větší tlak tak pak větší hřmot. I když preláti "in natura" hřmotí, následně pak tvrdí, že je to pouze vánek, který ovívá duši... Můj názor.