Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Přiznávám jse,
že jsem před 53 lety v diplomové práci použil Maxwellovy rovnice a rovněž Ohmův zákon a přitom jsem obojí neuvedl jako zdroje. Diplomová práce byla přesto komisí přijata, stroj byl zkonstruovaný a dodnes funguje. Ale stejně se hluboce stydím. Červený diplom bych rád vrátil, ale nevím jak...
Zavedené etické standardy se obtížně mění
V žádném případě nechci omlouvat české politiky, kteří museli kvůli své minulosti resignovat a nechci zde určovat úroveň bakalářských či magisterských prací.
Ale platí toto: Za vedení studentské práce dostane kantor tak málo peněz, že se to vedení studenta prostě nevyplatí dělat seriózně.
Netvrdím také, že pokud peníze kantorům v budoucnosti zvednete, kvalita vedení studentských prací se pak automaticky zvedne. Takový model změny chování neexistuje. Neviditelná ruka trhu nefunguje v součinnosti s etickou vílou. Zavedené etické standardy se obtížně mění
Když už tady autor zmiňuje mravnost
Nemravné je třeba hrát si na vědce nebo pedagoga, nic užitečného nevyprodukovat a nechat se živit lidmi, kteří opravdu pracují a vytvářejí hodnoty
Pitomost - na opisování není nic špatného
Jak snadné, smířit se s opisováním, co? Opisovat je dobré, když škola vlastně nic nepřináší? U pravidelné středeční písemky z češtiny snad, tam je to fuk, nejde-li o zažitou praxi. Ale u podepsané veřejné práce, která je de facto součástí dokladu o pisatelově kvalifikaci? I u takového Robejška jiným (špatně) napsaný článek pro časopis ukončil německou kariéru. Není to náhodou podvod, snad doklad o kvalifikaci na funkci v podsvětí, ale na funkci veřejnou? Leda pro vládu Andreje Babiše.
Re: Pitomost - na opisování není nic špatného
Jsou to všechno jen formality, které nemají nic společného s reálným životem. Na to, že jde o vážné a důležité věci, si můžou hrát jen lidé, kteří s reálným životem nepřijdou do styku. Jako třeba autor článku.
Zejména na právech je jakékoli opisování nesmyslem.
Každý rok vychází tolik nových zákonů a stávající zákony se tolikrát mění, že není žádný problém vybrat si dosud nezpracované téma (nový zákon nebo rozsáhlejší novela nějakého zákona) a řádně juristicky ho zpracovat.
Takzvané "opisování" se samozřejmě používá jako
kyj na nepohodlné politiky, a mávají jím zpravidla ti, kteří nikdy žádnou diplomku nenapsali nebo se záhadně ztratila. O věc samotnou tam nejde. Celé to přišlo z Německa. Jakmile vznikne tlak na to, že každý metař musí vystudovat universitu, vznikají takovéto práce.
Re: Takzvané "opisování" se samozřejmě používá jako
Máte pravdu, nakonec že nesmyslná honba za "titulem" je příčinou tohoto stavu jsem psal mám dojem před týdnem.Totéž jsou "maturity" u výučních oborů a inflace především sociálně humanistických fakult.Díky tomu jde skutečné vzdělání do kytek.
Autor je ze stejne skoly jako ja
bohuzel nepochopil ze za penize je mozne vse,
pokud za Kenedyho sto pitomych vedcu nevyresilo problem tak se holt najalo tisic jinych - pokud tomu nekdo neveri tak na mesic americine doleteli.
Pitomosti, na opisování není nic špatného
Celý život od někoho nebo z něčeho opisujeme. Co je špatné, je přikládat tak velký význam absolvování nějaké školy a získání nějakého diplomu. Žádná škola z hlupáka inteligenta neudělá a kolem sebe máme plno příkladů, že jakoukoliv školu může absolvovat i člověk, který moc rozumu nepobral. Nemluvě o tom, že většina škol neposkytuje absolventům žádnou kvalifikaci, ani kdyby se při "studiu" samou pílí přetrhli. Každý by měl být posuzován podle toho, co umí a ne podle nějakého glejtu ze školy.
Re: Pitomosti, na opisování není nic špatného
Myslím, že problém se hned tak nevyřeší. Tkví v tom, že studenti dnes "studují" převážně na internetu a bádání v tištěných historických a hlavně podrobně analytických materiálech je "out". Internetové informace klouzají po povrchu, jsou někdy zčásti i chybné nebo primitivně formulované a bohužel už dospěla generace učitelů, kteří neumějí žákům zprostředkovat, jaká krása a dobrodružství je práce se skutečnými "prameny". Ráda vzpomínám na dnes nedoceněného profesora Mirko Očadlíka, který motivoval své žáky k co nejvýše individuální práci a za výstižnou samostatnou odpověď na první otázku při státnici dovedl pronést: "Máte to za jedna, stačí!" - A k předešlému příspěvku: Na opisování bez udání autora je špatné všechno! Je to stejné jako ukrást hodinky nebo kolo.
Re: Pitomosti, na opisování není nic špatného
Když ukradete hodinky nebo kolo, tak to někomu bude chybět. Když opíšete něco, co napsal někdo jiný, tak mu nic chybět nebude. Pokud to třeba není u příjmaček a vezmou vás ne toho, od koho jste to opsal. Tohle ovšem není případ školních prací, které jsou jen formalitou a je úplně jedno, jak je stvoříte. Rozhodně to ani v nejmenším neovlivní to, co si ze školy odnesete (zpravidla téměř nic).