Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

SPOLEČNOST: Nečekejme na dvanáct měsíčků!

Zhruba před třemi lety jsem napsal podobný text. Připomíná pohádku o dvanácti měsíčcích. Na kouzelné pasece se však nikdo nezvedl a nepřinesl Marušce kýžené jahody.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VV

V. Váňa

8. 2. 2013 21:09
Nějak mi v tom výčtu chybí,

že děravý pytel s penězi není možno naplnit větším přisypáváním, nýbrž zašitím, (a to velice pečlivým), děr.

Kalousek to provádí naopak. Tím, čím začal, by měl spíše reformu veřejných financí zakončit, ne?

Stále čteme a slyšíme o zneužívání sociálních dávek. Průzkumy ukazují, že jde o jednotky procent. Ale objem veřejných zakázek roste a roste a roste....

0 0
možnosti
VM

V. Mlich

8. 2. 2013 15:37
Volit lidi je nesmysl

Jednotlivec je neřízená střela. Strana má program, kterého se má držet. Jiná věc je, že vedení stran nakonec koná v rozporu s programem, ale zde nastupuje volič, který by si tohle měl zapamatovat a příště takovou stranu prostě nevolit. Odvolávat někoho uprostřed volebního období je nesmysl. Volič musí u urny počítat s tím, že rozhoduje o dalších 4 letech. Taky většinový systém je nesmysl - vede jen k tomu, aby někdo snadněji (s menším počtem hlasů) získal neomezenou moc. Parlament tam není kvůli tomu, aby se mu vládlo snadno, ale aby našel kompromis. Radši žádné změny než špatné.

0 0
možnosti
VM

V. Mlich

8. 2. 2013 16:10
Volit je potřeba strany - upřesnění

Kdyby na každé z 200 křesel parlamentu kandidovalo 10 "osobností", chudák volič by musel zjišťovat údaje o 2000 lidech, aby správně vybral. Máte někdo na takovou zbytečnost čas? Kdežto prostudovat program třeba 20 stran není zas takový problém. Na kandidátkách by neměly být ŽÁDNÁ jména. Uvnitř strany nejlépe znají své členy a vyberou do funkcí ty nejvhodnější a klidně i bez ohledu na volební obvod, hlasy pro stranu by se sečetly za celé česko, ať je rozdělení přísně poměrné, žádný d''Hont ani skrutínia. Volič pak už jen sleduje, koho vybrali a jak si vedou, aby příští volby věděl, jak té straně může věřit. Volič má šanci jakž-takž znát max. 10 lidí, i to někoho v negativním smyslu, t.j. dejte tam kohokoliv, jen tohoto ne. Takže kdyby měli být na kandidátkách jména, tak i s možností škrtání. Ale jen jako nezávaznou informaci pro stranu, ať s tím naloží, jak sama chce, a posouzení nechat na voliči.

0 0
možnosti
JK

J. Kostrba

8. 2. 2013 14:05
O přímé volbě osobností nejprve musí rozhodnout straníci

Více než dva roky stará analýza předního stranického politika:

"Deficity v oblasti fungování politických stran patří k nejslabším aspektům fungování demokracie v České republice. Základní příčinou těchto jevů je nedostatečný počet členů politických stran, kdy významnou část členské základny tvoří lidé, kteří z politiky přímo žijí. V důsledku nedostatečného počtu členů rozhodující roli nesehrávají politické názory, ale vzájemné vazby a obchody. Politické strany tak nabývají charakter nikoli ideových uskupení, ale svérázných vlivových a zájmových skupin. Rozhodující roli zde hrají především místní zájmy a zájmy stranických funkcionářů na střední úrovni řízení. Tyto zájmy mají spíše partikulární a ekonomický než ideový charakter.

Cesta z tohoto marasmu bude velmi obtížná. V první řadě je třeba se neustále pokoušet o nárůst členů politických stran. Bez masivního nárůstu členů a výrazné ochoty občanů se prostřednictvím politických stran veřejně angažovat jsou šance na vnitřní demokratizaci stran velmi malé."

O přímé volbě osobností opravdu nejprve musí rozhodnout straníci. Noví ve starých stranách.

0 0
možnosti
BR

B. Rybák

9. 2. 2013 17:56
Re: O přímé volbě osobností nejprve musí rozhodnout straníci

Ano. Pokud není např. v místním sdružení strany dokonce ani ve stotisícovém městě tolik členů, aby bylo možno každého člena jejího vedení "rovnocenně" nahradit, dochází k faktické neodvolatelnosti vedení a tím i k politicko-morální degeneraci organizace. Na tom se ani v hospodách, ani v kavárnách a lóžích nic změnit nedá. Nic na tom nezmění ani žádný volební systém (a už vůbec ne takový, který by otevřel cestu "místním demagogům" na úkor politických stran).

0 0
možnosti
FP

F. Pavlis

8. 2. 2013 12:35
Analysa

vynikající. Řešení rozpačité. Osobnosti jistě v této zemi existují. Okolnosti poslední volby ale ukázaly, jaké miliony nutno opatřit, aby člověk vůbec vstoupil do povědomí voličstva. Týmy v pozadí jsou pak dalším tajemným prostorem, nedostupným čvětšině voličů. Partajní systém tu bude ještě dlouho a protože je profilován pro určité lidské "profily", tak osobnostmi asi překypovat nebude. A pokud, pak to jsou týpci , jakých už teď máme nadbytek a plné zuby....Nemáme to snadné...

0 0
možnosti
KL

K. Luboš

8. 2. 2013 10:32
Asi bych to zpřesnil:

Je pravda, že všem chudým nepomůže zničení všech bohatých, protože celkem logicky všichni nemohou být bohatí.  Ale když jsem chudý a všichni nemohou být bohatí, tak to ještě neznamená, že já nemohu být bohatý. Takže rozhodně některým chudým může pomoci zničení bohatých. A to úplně stačí... A to je princip, co hýbe dějinami.

0 0
možnosti
RL

R. Langer

8. 2. 2013 10:53
Re: Asi bych to zpřesnil:

Napsal jste to špatně - když jsem chudý a všichni nemohou být bohatí, tak to ještě neznamená, že nemohou být všichni chudí. Tohle je skutečný princip socialistické revoluce. ;-)

0 0
možnosti
KL

K. Luboš

8. 2. 2013 8:55
Chudým nepomůže zničení bohatých atd., atd.

To je sice pravda, ale nepodceňoval bych psychologii. No řekněte, kdo z nás nemá dobrý pocit, když na držku padne někdo vlivný a bohatý.

0 0
možnosti
RL

R. Langer

8. 2. 2013 9:05
Re: Chudým nepomůže zničení bohatých atd., atd.

No tak třeba já, mě to nijak zvlášť netěší, v podstatě je mi to jedno. Co je mi koneckonců po tom? Ale zcela určitě to netěší ty, kteří na něm byli finančně závislí, což u někoho vlivného a bohatého může být docela velký počet lidí. Tož asi tak.

0 0
možnosti
LK

L. Krajicek

8. 2. 2013 5:03
Tlačit na pilu

v tomto případě znamená využít nenadálé občanské iniciativy a začít čistit ty stranické chlívy, ze kterých se jak černý mor rozlézají nenažraní a "vžyavšudymoudří" politici.

Já osobně bych pomáhal tento systém zaříznout i tupou pilkou na železo. Jenže to je utopie, protože ve skutečnosti na to jdeme prej "demokraticky". To v praxi vypadá tak, tak, že politickým kaprům položíme k nohám paličku a nůž a chceme po nich aby se sami omráčili a poté i podřízli.

0 0
možnosti
VD

V. Dolnik

8. 2. 2013 4:43
Pane Pilny,

vy jste jakteziv nedrzel v ruce pilu. Jinak byste vedel, co znamena tlacit na pilu.

0 0
možnosti
LK

L. Krajicek

8. 2. 2013 5:05
Re: Pane Pilny,

Diskusní příspěvek

Tlačit na pilu:

Autor: L. Krajicek Datum: 08.02.2013 05:03

patřil původně sem.

0 0
možnosti
JK

J. Kanioková

8. 2. 2013 0:46
Ano, naše republika je naším dílem a bude taková, jakou ji sami uděláme.

Demokracii sice máme, ale ještě ty demokraty je třeba, aby se tu začli lidi navzájem respektovat a ne dehonestovat, urážet. Je třeba brát za své, že jiný názor nutně není nesprávný a že o něm máme přemýšlet a diskutovat. Že se mají respektovat i nepříjemné pravdy, pokud jsou skutečnými fakty. Že se má diskutovat o tématech, ne o jejich autorech.. Že jde o svobodu slova, ne o svobodu lži a manipulaci, která vede jedině k rozeštvávání. Cíleně, vědomě, účelově.

Že svobodu je snadné ztratit, když o ni nedostatečně pečujeme a že jedině demokracie umožňuje svobodný život jednotlivce a materiální i duchovní prosperitu.

0 0
možnosti
LK

L. Krajicek

8. 2. 2013 4:37
Re: Ano, naše republika je naším dílem a bude taková, jakou ji sami uděláme.

Ámen.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz