Středa 29. 5. 2024Maxmilián, Maxim polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 194
  • Poslední: 30.4. 2016 0:21
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
L. Florner 29.4.2016 10:52

Re: Tomáš Halík

Masakr (pana Vodvářky). A děkuji, to jsem o Freudovi nevěděl.

Ano, vím, že mám problém s překlepy a i když si to po sobě čtu, někdy je prostě nevidím.

T. Vodvářka 29.4.2016 11:07

Re: Tomáš Halík

Pokud pročtu všechny Vaše dnešní příspěvky pane Flornele, souhlasím s tím, že občas nevidíte nejen své vlastní překlepy, ale občas i obsah napsaných slov. Vaše překlepy jsou v tom případě menším problémem.

P. Švejnoch 29.4.2016 11:18

Re: Tomáš Halík

... a pojednávaje cizí překlepy, oslovuje pana Flornera "pane Flornele"...

Ano, mám za to, že s Vaší "výší" si skutečně nemusím dělat starosti.... :-)

T. Vodvářka 29.4.2016 11:22

Re: Tomáš Halík

Prosím, mohl byste upřesnit můj omyl, když jsme v tom purismu.

Jméno Flornel - nominativ

pane Flornele - vokativ /5. pád/.

V čem se mýlím?

P. Švejnoch 29.4.2016 11:39

Re: Tomáš Halík

Velmi rád, pane Vodvářko. Jen si předtím dovolím malý (možná freudovský) exkurs. :-)

Co by asi řekl Sigmund Freud o člověku, který se v jednom z nedávných postů prsí, že si své příspěvky před odkliknutím kontroluje, aby neodeslal překlep, který mentoruje spoludiskutujícího o úctě k osobám, které dotyčný jmenuje, a který nejen v této diskuzi anoncuje, byť implicitně, svou (hypotetickou) morální a intelektuální "výši" - aby si pak, přes upozornění, že je něco špatně, nebyl schopen hláskovat či přeslabikovat jméno svého oponenta?

Co by na takového člověka asi řekl Váš drahý Sigismus?

Nechcete si, pane Vodvářko, ještě jednou přečíst jméno pana FlorneRa, než mě začnete poučovat o tom, co je nominativ a vokativ?

T. Vodvářka 29.4.2016 11:48

Re: Tomáš Halík

Děkuji.

Omluva panu Flornerovi.

L. Florner 29.4.2016 12:13

Re: Tomáš Halík

Pan Florner děkuje, ale z další diskuze se omlouvá. Jde vydělávat peníze, aby mohl zaplatit daně, sociální a zdravotní a taky hypotéku a příspěvek na UNICEF.

T. Vodvářka 29.4.2016 10:58

Re: Tomáš Halík

Můj milý kritiku pane Švejnochu. Nic mi neušlo, nebojte se.

Takže: rodné jméno bylo Sigismund Šlomo Freud, nicméně literárně a vědecky používal jméno Sigmund Freud, to co jsem uvedl úplně a Vy jen částečně se prostě nepoužívá.

O mou výši nemějte péči,jistě nedosahuje té Vaší, takže můžete být zcela klidný. A těším se na Vaše další příspěvky. Bez ironie.

P. Kmoníček 29.4.2016 8:44

Re: Tomáš Halík

Potíž je v tom,že čeledínům se člověk vulgární,opilý,plný zášti vůči svému okolí líbí.

L. Florner 29.4.2016 8:54

Re: Tomáš Halík

Čeledínům? Pak je divné, že nevyhrál Karel.

M. Vondráček 29.4.2016 9:45

Re: Tomáš Halík

Vy se asi za čeledína nepovažujete , že ano.

L. Florner 29.4.2016 7:35

Pane Halíku

a já si Vás kdysi skutečně vážil... Kdeže ty loňské sněhy jsou. Vystřelit na tábor opozice něco tak nízkého, jako je manipulace, je rána pod (vlastní) pás. Ničím jiným, než manipulací, totiž Váš popis voliče Zemana (důchodce mentálně zaseklý v Normalizaci) a nevoliče Zemana (inteligentní mladý a ve všech směrech perspektivní tvůrce budoucnosti) není. A pokud ne manipulace, pak urážka a k urážkám soupeře sahá většinou člověk myšlenkově vyprázdněný, kterému již došly argumenty pro diskuzi, prožívá silný a nejspíše i paraniodní pocit bezprostředního ohrožení, nebo je to prostě hulvát... Asi bych se na Vašem místě zastyděl. Ale nebudu se ptát, jestli nad tím zapřemýšlíte (nejsem blázen, abych trpěl iluzí, že byste mi odpověděl).

S těmi západními elitami je to potíž. Ony totiž už nic nenabízejí, mimo sypání popele na hlavu. Jenže ani neříkají, proč bychom si ho tam měli sypat taky a evidentně sice kážou sypání na hlavy jiných, zatímco oni si nic moc na hlavy nesypou. Kupříkladu Schenghen přestal první fungovat mezi Itálií a Francií, ale éterem stále zněla mantra o příjmu migrantů, kvótách a povinnosti pomáhat. Další a další slova a proti nim jdoucí kroky ukazují, že to představitelé Západu s upřímností a pravdou nepřehánějí. To není odkaz Václava Havla. To je odkaz marxismu, odkaz totalit, odkaz potírání svobody slova, odkaz George Orwella... Divíte se pak, že velká část společnosti hledá jiná řešení? A že je hledá i u člověka, který je hulvátem bez valné schopnosti sebereflexe a, Bože chraň, omluvy? Já ne. On je sice všelijaký, ale i ve svém hulvátství konzistentní. Říká, co si myslí a dělá to, co říká. V porovnání s nekonzistentností a nespolehlivostí elit Západu (i těch našich "prozápadních") pak Zeman představuje schůdnou alternativu. A paradoxní na tom je, že kampaň mu děláte vy, jeho odpůrci, svou přezíravostí a okázalou intelektuální nadřazeností, která ve skutečnosti, už kvůli důvodu z 1. odstavce téhle reakce, neexistuje. Jde jen o pozlátko a vy jste pozlátkáři.

R. Brzák 29.4.2016 8:49

Re: Pane Halíku

Souhlas. Přesto jsem Zemana nevolil a volit opět nebudu. I když asi prohraju...

J. Želivec 29.4.2016 10:22

Re: Pane Flornere

Bravo pane Flornere. Lépe napsat už to ani nejde. Pochybuji, že se pan Halík zastydí.

A. Špronglová 29.4.2016 7:25

Názor

Pan Zeman nedlouho tomu prohlásil, že neoblíbených politiků se lze zbavit v podstatě dvěma způsoby : volbami a kalašnikovem. Jsem přesvědčena, že ani jedno ani druhé pro něho samotného v Čechii v součastnosti neplatí. Proč? Na to se zeptej každý sám sebe!

V. Klepetko 29.4.2016 7:18

Týmy již pracují...

Pane Halíku, vážím si Vás jako člověka. Ale našim nejcennějším výdobytkem, který nás řadí na Západ, je liberální demokracie.

A ta je u nás založena, cituji Ústavu, na svobodném a dobrovolném vzniku a volné soutěži politických stran, respektujících základní demokratické principy.

Relevantní prezidentský kandidát by proto, tak jako je tomu zvykem i jinde na Západě, měl být generován především některou ze zavedených politických stran!

Jakési anonymní mocné nadstranické týmy, které již pracují v zákulisí – to zní jako hlas z nějaké východní despocie...

Omlouvám se, ale toto nás oddaluje od Západu více, než deset Zemanů, nebo se snad mýlím?

J. Novotny 29.4.2016 13:32

Re: Týmy již pracují...

Při kvalitě českých politiků mi persona odjinud vadit nebude. Třeba ex-soudce Ústavního soudu by nemusel být špatný.

V. Klepetko 29.4.2016 14:33

Re: Týmy již pracují...

Vůbec mi nevadí nějaký ne-politik jako prezidentský kandidát, právě naopak, a i ten nápad s ex-soudcem US zní dobře. Ale bylo by dobré, aby byl kandidován některou ze sdandardních politických stran. Jako v Rakousku: nezávislí kandidáti jsou zajímavým zpestřením, ale hlavní nominanti musí být vygenerováni v rámci regulérní politické soutěže! Miloš Zeman je našim prezidentem nikoliv proto, že by byl národ nevzdělaný, hloupý, nebo plebejský, ale protože

nefungoval, a jak vidím ani dnes nefunguje klasický generátor vhodných kandidátů: místo toho pracují jakési byzantské mocné týmy v zákulisí, nějaký obludný kolektivní Lenin se nám chystá navrhnout vhodného kandidáta, kterého pak podpoří vědci, umělci a ČT.

Protože však tento mocný Iljič žije mimo kontakt s obyvateli a dívá se na ně se strachem a despektem, tak zajisté opět neodhadne situaci dobře a naservíruje nám nějakého "Schwarzenberga", slušného, schopného, ale s nulovou šancí na zvolení. Je to systémová chyba: despekt k "voličům" vede k masivnímu nasazení metod liberální autokracie, což vyvolává zuřivou - a vlastně oprávněnou - protireakci a ve výsledku tu máme Zemana. A můžeme mít, pokud se nevzpamatujeme, nakonec třeba i Trumpa v Americe...

Netrápí pana Halíka citová deprivace? On nemá k žádnému z voličů Zemana citový vztah, nezná je, nestýká se s nimi. Xenofobie - to není stigmatizující nálepka ale nemoc. Je to chřipka, není to rakovina, jak píše pan Halík. Ty věci je třeba léčit, nikoliv zatracovat. Duchovní by to měl chápat. Ne se jen stále vymezovat proti... Distancovat se od...Vyříznout rakovinu... Nepotřebujeme tu chirurgy, ale léčitele! Ale pan Halík se zdá být spíše tím chirurgem ((((

P. Pětník 29.4.2016 7:06

Vítejte na Psu

Pane Halíku je dobře, že jste dal svolení, aby vaše glosy byly zveřejňovány i na NP. Jen pozor, neb tady jste se ocitl v hnědé jámě lvové, kde vám pšenka moc nepokvete. Ale vydržte.

E. Vašátko 29.4.2016 6:12

Nadávat na pátera Halíka tady umí všichni

ale ta myšlenka, kterou napsal je důležitá a neměla by zapadnout. Jistě že není jedno, kdo bude kandidovat proti Ovarovi, ale důležité je, aby se všichni, kdo Ovara dál nechtějí alespoň v druhém kole domluvili a volili proti němu, protože nikdo horší než Ovar být zvolen nemůže. A je úplně jedno jestli to bude Halík nebo kdokoliv jiný.

P. Boublíková 29.4.2016 6:20

Re: Nadávat na pátera Halíka tady umí všichni

Nějakou pěknou přezdívku pro Halíka už taky máte?

Mmch deset let jsem četla o tom, že nemůže být zvolen nikdo horší než Klaus.

E. Vašátko 29.4.2016 6:24

Re: Nadávat na pátera Halíka tady umí všichni

Asi máte pravdu, ale teď mě právě nikdo horší nenapadá.

P. Švejnoch 29.4.2016 6:57

Tak, tak...

Proletáři všech zemí, spojte se!

A. Špronglová 29.4.2016 7:29

Re: Nadávat na pátera Halíka tady umí všichni

Pane rado, bez výhrady s Vaším příspěvkem souhlasím.

P. Švejnoch 29.4.2016 7:34

Re: Nadávat na pátera Halíka tady umí všichni

... jen tak na okraj, milá paní Špronglová, pan rada se jmenoval Vacátko... ;-)

L. Florner 29.4.2016 7:45

Re: Nadávat na pátera Halíka tady umí všichni

Vážený pane Vašátko, přesně to se stalo v minulé volbě. Proti Zemanovi se spojil kde kdo s kde kým a všemi silami se snažili podpořit protikandidáta. Dokonce to bylo tak husté, že pokud nějaký neúspěšný kandidát prohlásil, že podporuje Zemana, dostal kartáč od vlastního volebního týmu (co na tom, že to byl jeho názor a on měl právo ho svobodně projevit) a všichni se od něj okázale odvraceli a myli si nad ním ruce a najednou vytahovali i jeho předlistopadovou minulost, které do té doby nějak záhadně nevadila. Sociální sítě byly zaplaveny antikampaní a podporou protikandidáta, tiskly se odznáčky s čírem a kdo ho neměl, nebo dokonce odmítl nabídku ho mít, byl stará struktura, zapšklý komunista a estébák. Tahle mocná vlna protizemanovského odporu udělala přesně to, co udělat měla - vynesla Zemana do prezidentského úřadu (ano, měla udělat, protože to měla být lekce demokracie a politické soutěže pro celý protizemanovský tábor). Jestli protizemanosvský tábor ještě stále nerozumí tomu, proč a jak se to stalo (a dle slov pana Halíka to minimálně pan Halík stále ještě nepochopil), pak má Zeman 95% šanci vyhrát i příští volby. Aniž by musel hnout brvou.

E. Vašátko 29.4.2016 7:56

Re: Nadávat na pátera Halíka tady umí všichni

Asi máte pravdu, ale co byste navrhoval ? Já Zemana prostě nechci, komunismu jsem už zažil dost a nic podobného v ruské ani české verzi už prostě nemusím. Tak poraďte.

L. Florner 29.4.2016 8:19

Re: Nadávat na pátera Halíka tady umí všichni

Navrhoval bych budoucímu kandidátovi a jeho volebnímu týmu se velmi hluboce zamyslet, odhodit pocity vlastní nadřazenosti a přesvědčení, že jedině to, co říkáme my, je správné a hodné následování, zanechat nálepkování, manipulace a urážek, nesnižovat se ke lži...tudíž aby se přestali chovat jako Zeman, ale naopak se Zemanem inspirovali v jeho konzistentnosti a sklonu říkat to, co si opravdu myslí. V minulé kampani se proti zemanovcům postavili zemanovci, přičemž ti první byli originál a ti druzí se snažili originál nikoliv formou, ale obsahem napodobit. Vcelku logicky vyhrál originál, což se stane vždycky, když je za stejnou cenu na výběr předloha a její náhražka.

Pan Halík ukázal, že takovým kandidátem by nebyl. Kampaň ještě ani nezačala a on už manipuluje a uráží. Pro mne osobně tedy kandidát s nulovou hodnotou. A pozor si dám i na jím podprovaného kandidáta, jestli náhodou neplatí přísloví, že vrána k vráně sedá.

E. Vašátko 29.4.2016 8:29

Re: Nadávat na pátera Halíka tady umí všichni

Takový byl naposled snad Pán Ježíš. teď se spíš nosí hulvátství, buranství a prolhanost, takže asi znovu zvítězí Zeman. A protože potřetí už zvolen být nemůže, máme se na co těšit, protože teď se teprve utrhne ze řetězu.

L. Florner 29.4.2016 8:59

Re: Nadávat na pátera Halíka tady umí všichni

Pokud byl takový naposledy Pán Ježíš, pak je to jen ukázka toho, že civilizace může fungovat, i když lidé v ní už téměř 2000 nejsou schopni logicky myslet a používat ve vztahu ke svému okolí i sobě samým morálku a upřímnost.

L. Popovský 29.4.2016 9:27

Re: Nadávat na pátera Halíka tady umí všichni

Pane Vašátko. Máte pravdu, že myšlenka, že by měl být hledán alternativní schopný a konkurenceschopný kandidát, by neměla zapadnout.

Nesouhlasím však s Vaším pojmenováním našeho prezidenta. Taky mi jeho eskapády nejsou lhostejné a nejsem z nic nadšený, stejně jako nejsem nadšený z eskapád našeho premiéra, jehož příjmení také odmítám křivit. Prosím Vás tedy o dodržování zásad slušného chování. My si na to zde na NP až na výjimky potrpíme. Zařaďte se prosím Vás k těm slušnějším. Děkuji.