27.5.2024 | Svátek má Valdemar


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brecík 25.4.2024 20:36

........ na Floridě ?? Vážená / vážení. Měnit identitu á půlrok od svých 14 let je dovoleno už i v Německu. a naše Karlova - Filozofická už pracuje na manuálu + propagaci. Ostatně - absolventi genderových studií musí také být zaměstnáni !!

P. Brich 25.4.2024 11:50

Ministr školství Zdeněk Nejedlý chtěl po kardinálu Beranovi, aby mu vysvětlil rozdíl, mezi zjevením a zázrakem.

"Pane ministře", povídá Beran, "kdybyste při procházce po Karlově mostě potkal J.A. Komenského, to by bylo zjevení. A za to, jak jste zmršil naše školství, kdy Vám nenakopal prdel, to by byl zázrak!"

A od té doby, co nový ministr, to nová reforma .... Komenský by už měl nohu ukopanou až ke kyčli.

J. Vavrochová 25.4.2024 10:00

R^R^R^

P. Princ 25.4.2024 9:48

https://peskymestem.cz/projekt/skolni-ulice/

D. Polanský 25.4.2024 8:54

Jinak i já mám na svém webu takové malé povídání o škole: http://dusanpolansky.cz/zaslepeni/skolstvi.html

P. Hatina 25.4.2024 11:31

Díval jsem se do něj. Tam je hned na začátku jedna věta, u které je nutné chápat význam, protože vysvětluje mnohé až do dneška.

totiž ".. Docházka umožnila bohatým rodičům, aby si vydržovali vlastního domácího učitele, "..

Tedy umožnila právě to , že nemuseli posílat ty své děti do jedné společné obecní školy s ostatními, ale mohl je učit ten najatý učitel doma, třeba i jiné vyšší, nebo požadované kvalitě a obsahu.

Protože jinak si mohli toho učitele najímat pro výuku dětí už dávno, staletí, před Marií Terezií - už třeba za Komenského. A zhusta to činili..

A tohle byl až donedávna ten rozdíl v kvalitě vyššího vzdělání. Že a zejména ta vyšší výuka byla přístupná mnohem menšímu okruhu studentů. Sice se dá přiznat, že některým to rodiče zaplatili, (ale ti obvykle daleko nedošli), ale většina té "menšiny" právě proto, že na to mněli, díky svým studijním předpokladům, schopnsti se učit , koncentrovat přemýšlet, analyzovat a pod. Nakonec, že o tom mluvíme ješťe na počátku 20.století se na sš učili až4 jazyky, krom angličtiny a němčiny ještě řečtinu a latinu...a museli to zvládat.

Ś. Svobodová 25.4.2024 8:50

Fakt je ten, že poslední 4 roky jsou dost náročné i pro dospělé. Hysterii z covidu vystřídala hysterie z jaderné války a to celé podkresluje hysterie z konce světa, pakliže se člověk uprdne. A děti to mají z první ruky. Poslouchají to doma, vidí to všude na netu a ve škole, škoda mluvit.

R. Veselá 25.4.2024 9:14

Hysterie vzniká jen v hysterickém člověku!

Ś. Svobodová 25.4.2024 11:11

Dobře jste to odmávla. Kvůli pár hysterikům se přece nebudou zavádět nějaké novinky. O.K., nazvu to tedy strašením.

M. Kocián 25.4.2024 13:19

Lidé si rádi životy plánují. Nejistá budoucnost obvykle vyvolává nervozitu. A pokud není možné tu budoucnost aktivně ovlivnit, začnou se chovat iracionálně, stresují se a propadají panice.

Co děti a jejich rodiče potřebují, je nějaký výhled do budoucna. Nemusí být nutně zářný, i připravovat se na hrozbu je lepší, než nejistota. Možná i proto se mladí chytají imaginárních šancí "zachraňovat svět".

D. Polanský 25.4.2024 8:49

Pokora, svědomitost, slušnost a skromnost, což začít u politiků, pak státních úředníků a nakonec u učitelů?! A možná, že i děti něco z toho okoukají.

P. Brich 25.4.2024 11:38

Základ je v rodině. Do školy by mělo jít dítě se zažitými návyky, má mít zažité, co je dobré a co je špatné, co je slušné a co neslušné, apod. A také určitou samostatnost v rozhodování s tím, že překážkyje nutné překonávat. Pak se nebudou psychicky hroutit před každým závanem větru. Proto jsou veškeré činy pokrokářů vedeny proti přirozené rodině, tj. přirozeným kořenům.

Politici jsou pak jen obrazem naším, projekcí našich přání a úmyslů a odhadem, jsou-li schopni a ochotni je plnit.

V. Mokrý 25.4.2024 12:02

ONO TO

patří i na média !

F. Navrátil 25.4.2024 8:13

Problémem je, že zatímco dříve zpracovávali metodiku a učebnice zkušení učitelé s dlouholetou pedagogickou praxí, nyní mají hlavní slovo teoretici z ústavů a ministerstev, kteří nemají kontakt se školou. A to nemluvím o indoktrinaci myšlení školáků v intencích bruselských nesmyslů.

V. Mokrý 25.4.2024 8:30

R^!

D. Polanský 25.4.2024 8:50

Nojo, ale když jsou jich málem tisíce, tak musí ukázat, že k něčemu jsou, když už ty slušné love berou.

J. Pokoutný 25.4.2024 9:24

R^

L. Šimon 25.4.2024 10:08

👍

P. Hák 25.4.2024 6:56

1) Ne, nebylo to vždycky, to se Vaše kolegyně mýlí. To, co se děje teď, je odlišné kvalitativně, posledních několik let se jedná o nepokrytou snahu školství zničit. Možná chtějí na troskách postavit jiné školství, ale bourat chtějí určitě. Ta snaha zničit předtím nebyla, i když třeba byly blbé zásahy.

2) Oni tvrdí, že chtějí vytvořit děti odolné proti stresu? Já tedy zaznamenal je to, že chtějí jakýkoli stres odstranit (resp. to říkají). To samozřejmě znamená, že děti na stres naopak nebudou odolné vůbec. Bez tréninku odolnost není.

3) Ta encyklopedičnost by si zasloužila vlastní článek. Samozřejmě máte pravdu, ale v závěru článku o něčem jiném to zaniká. Že se to píše, je pravda, ovšem taky oba víme, že novináři vědí kulové a jen to opisují z materiálů politických nezskovek a od sebe navzájem. Když jsem se pokoušel diskutovat s některými redaktory, zjistil jsem, že o obsahu hodin a reálně používaných formách a tempu výuky nevědí prakticky nic. Pro ilustraci R. Kvačková založila kdysi svůj odsudek výuky chemie na tom, že když se z jedné vody dočetla na stránku asi 17, už byla informačně přesycená. Že se ve frausácké učebnici dostanou děti na stranu 17 až někdy začátkem října, ji vůbec nenapadlo. Neopomněla ovšem napsat výkřik "Chudáci děti!"...

P. Hák 25.4.2024 7:00

Tak pardon. Šlo o stranu 26. Celá učebnice má asi 140 stran.

R. Veselá 25.4.2024 9:04

Pane Háku se vším souhlas! Děkuji, že tu jste! Popularizace školství prostě neexistuje...nejsou lidi. Tedy ti co tomu rozumí to nechtějí hlásit do světa. Jsou to prostě stydlivý holky.....

S tou likvidací vzdělanosti též souhlas...ale co s tím?! Je to zadání vyšší moc a normální člověk si udělá závěr, proč si s tím kazit život.

Se zvoláním mladých(teď je to od 40 let - to římané v podstatě umírali) buďme pozitivní, Vás zdravím:-)

P. Hák 25.4.2024 9:45

"Allways be positive!" (Freddie Mercury)

Také Vás zdravím. Jsem rád, že sem píšete... Co s tím? Lokálně se to dá trochu brzdit a dělat svou práci co nejlépe. Celkově s tím neuděláme nic, je to, jak píšete, politické zadání. Myslím, že to ani nerozhodla naše vláda, že to šlo shora. Systematická destrukce jela už za Plagy... zřejmě proto si ho taky Gazdík chtěl nechat na ministerstvu po volbách.

S. Dedic 25.4.2024 10:43

Zadne "shora" ... zadne konspirace ani svetovlady nejsou treba. Uvazte, jakou "paseku" dokaze zpusobit neprokazatelna teorie - napriklad o ucebnich metodach, o zpusobech socializace a vychovy ...

Vsechny ty vznosne teorie o projektove vyuce napriklad funguji JEN v takovych kolektivech, kde jsou deti ochotne pracovat; v opacnem pripade se v kazdem "projektu" najde tahoun ... a ostatni se pohodlne vezou. Vysledek je prumerny. Psychologicky efekt a ucinek na onoho zaka (s mirnou nadsazkou) ? "Snazim se, a stejne dostanu 3. Proc bych to delal ?"

Analogicky teorie "nebiflovani, diskutovani". K jakekoliv diskusi potrebuji fakticky znalostni zaklad ... a s nim pak mohu pracovat a diskutovat o aplikacich. A mozek tu "pasivni" zasobu znalosti take zpracovava - nevedome. Je to naprosty rozdil oproti stavu kdy "nic nema" a vse se hleda v okamziku potreby "na google".

Pro vysvetleni 'devastace skolstvi' naprosto postaci to, ze mnohe teorie (!) z uvah sociologu, psychologu a cinovniku NPI nejsou zadnym zpusobem prukazne overene, dokazane, "otestovane" ... jednoduse trpi beznou "nekvalitou" modernich humanintnich studii.

K devastaci skolstvi naprosto staci, ze ministr poprava sluchu "odbornikum" a jejich uplne ulitlym koncepcim. Zkratka kdyz produkujeme lidi se spatnym vzdelanim, dostavame spatne vysledky... garbage in, garbage out.

P. Hák 25.4.2024 14:55

"Konspirační teorie" je hanlivá nálepka. Co třeba docela dobře možná varianta, že jde o kšeft, kdy rodiče budou muset za cokoli lepšího než úplný šunt vlastníkům soukromých škol?

Znalost nebo neznalo - souhlas, před chvílí jsem totéž psal v odpovědi na jiný dotaz.

Projekty - ano, jakmile je jich víc než dva, tak se jeden téměř jistě veze.

Závěr: Nemyslím si, že současný ministr je až tak totální idajot, aby si myslel, že vyhození Newtonových zákonů z výuky POMŮŽE. Že to uškodí, chápe snad i Pepek Vyskoč (nemyslím předsedu Senátu ČR, ale toho ze Švejka). Od ministra tohle už musí být záměr. Vždyť to bije do očí. Laici ani nevěří, že to fakt vyhodili. tto. Ohmův zákon, který nechal vyhodit O. Šteffl.

S. Dedic 25.4.2024 15:59

Nalepky nerad. Jen tvrdim, ze vse co pozorujeme nemusi NUTNE znamenat zadneho vedomeho nebo organizovaneho 'hybatele'.

Je to beze zbytku vysvetlitelne zhloupnutim dnesnich tak zvanych "humanitnich ved", ktere s filosofii prvni pule zacatku 20. stoleti nemaji spolecneho prakticky nic, zejmena ne vedecke postupy... a jejich nekritickou aplikaci do spolecnosti.

Kdyz nechate 20-30 let vyrustat teoreticka pretrhdila, ktere nerozeznaji teorii od faktu, korelaci od kauzality a prani od dusledku ... a nechate je formovat vzdelavaci system - uplne to staci.

P. Hák 26.4.2024 15:10

Souhlasím, nemusí. Já se tomu podezření dlouho bránil a považoval to za pouhou hloupost, podbízení se a intelektuální lenost, názor jsem změnil až za ministra Plagy.

Nyní mi to přijde až tak očividné, že věřím spíše v záměr. Hloupost by znamenala náhodné chyby a občas i náhodný správný čin. Tohle je systematické. Ale je to názor, neberu Vám jiný.

P. Hák 25.4.2024 14:57

Omluva za překlepy, potřebuju novou klábosnici.

M. Kocián 25.4.2024 10:01

Naprostý souhlas.

P. Hatina 25.4.2024 11:12

Jestli bych si dovolil doplnit, zrovna ta encyklopedičnost je velice dobrá výuková metoda. Protože, z dnešních encyklopedií s bohatým i multimediálním obsahem se dá učit mnohem lépe než ze špatně napsaných výkladových učebnic (nebo podobného výkladu. Ostatně - když už jsme u toho, snad nejhůř se učí z promítaných prezentací - a ty se naopak doporučují.

Jinak, samozřejmě ten zásadní omyl je v tom, že fakta se v předmětech učit musí. Bez nich i a jen "přemýšlováním" o bludech se ani ty správné vztahy zjistit nedají.

Může být samozřejmě diskuze o tom do jaké úrovně podrobností se ta fakta učit mají - v návaznosti na ten opředmět..Dejme tomu - ve kterých letech (a př.n.l.) žil přesně jistý Pythagoras se v dějepise žáci učit nemusí, ale bez znalosti Pytharovy věty se v matematice daleko nedostanou ..

P. Hák 25.4.2024 14:46

Ano, když chci přemýšlet a diskutovat, musím mít o čem - musím něco vědět.

Já toho Pythagora zmiňuji v matematice. Podle mne je dobré (i když ne nutné), když si lidé dokážou notoricky známé objevy zařadit i historicky. Činí to matematiku pestřejší, líp se jim to učí.