Diskuse
ŠKOLSTVÍ: Strašák jménem inkluze
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Hanke
sqělé řešení je na spadnutí
Hurráááá. Nejen školy základní a střední, ale budeme mít i Vysoké školy pro retardované.
Správně inkluzivní už jsou Plzeňská právnická fakulta a UJAK. Dokonce i Fakulta sociálně-právních "věd" UK nastoupila debilizačně inkluzivní trend, stačí se podívat jaký že to materiál tam učí)
A tak je to spravne, tak to ma byt.
Debilové celé země spojte se o inkludujte, inkludujte, inkludujte.....
I kdyby to vše byla pravda a asistenti, speciální pomůcky
atd. atd. atd. by dokázaly překlenout rozdíly v inteligenci, přesto nepřeklenou. Proč? Protože nic z toho nebude - na nic z toho nejsou peníze! Nic z toho není připraveno. Nejsou vyškolení asistenti, už teď za ně zaskakují studenti pedgogických fakult - o nějakém zvláštním školení nemůže být řeči. Navíc za mizerný plat, takže se tam nikdo nehrne.
Přitom takový asistent by měl být vyškolen ve soeciální pedagogice - ale tu snad v rámci reforem někdo zrušil...
Z popisu jedné hodiny ve třídě s postiženou holčičkou, která se v lavici u okna s asistentkou učí doplňovat dny v týdnu, zatímco zbytek třídy se učí násobit víceciferná čísla, na mě působí jako že zbytek třídy má názornou pomůcku - třídní blbečku, předvádějící, že i tací se najdou. Je to nedůstojné pro ni a nepříliš přínosné po ostatní...
Re: I kdyby to vše byla pravda a asistenti, speciální...
Souhlasím s Vámi. Je to nejspíš cesta k multikulturnímu vyučování!
Tzv. inkluze je toliko přípravou na "začleňování"
masy afrických architektů a pakistánských politologů, kteří směřují ve velkém množství do naší civilisace.
Je to otázka pouhých několika roků ... jen aby to mynystrině stihla vynámětovat a pozabezpečit k realizaci.
P. Dvořák
Re: Tzv. inkluze je toliko přípravou na "začleňování"
Měl jste spíš na mysli inkluzi eritrejských kybernetiků, somálských konstruktérů, íránských atomových vědců, iráckých chemiků a pod. ne?
Učitelé se nudí ve třídách, tak INKLUZE na ně!
Jsem dvojnásobný učitel (pro 1. a 3. stupeň škol). Za komunismu jsem raději neučil. (Chodím v neděli do kostela a soudruzi by mě ze školy vyrazili). Učil jsem až od r. 1993 do roku 1999. Stačilo mně to docela.
Ale tehdy skvělý ministr školství IVAN PILIP přišel s tím, že se zvednou učitelům úvazky a budou mít více peněz. Jasná logika: učiš více hodin, máš víc peněz.
Byla to však hovadina od tohoto skvělého ekonoma. Potom se to dalo zpátky. Úvazky učitelů jsou dlouhodobě odzkoušená věc! Učitel není jako pes, který vběhne do třídy a tam jednu vyučovací hodinu snad štěká. Učitel MUSÍ BÝT na každou vyučovací hodinu připraven - do jisté míry se vždy skutečně musí aspoň podívat, co má učit a jak to bude učit atd.
A ještě: učitel pouze neučí. Má i jiné činnosti. Připravit si například dobře písemné práce a dokonale je také opravit, aby poznal, čemu žáci nerozumějí, v čem se mýlí. Učitel vede různé záznamy, spolupracuje s jinými kantory, také s předmětovou komisí, připravuje někdy i mimoškolní činnosti atd.
Vždy jsem byl již 6.30 ve škole (v kabinetu) a ze školy jsem odcházel kolem třetí hodiny odpoledne. Ať jsem měl rozvrh jakýkoli, ať jsem třeba učil až od 8 či 9 hod. apod. UČITEL MUSÍ ŽÍT SE ŠKOLOU, NIKOLI UTÍKAT ZE ŠKOLY!!!
Takže bych panu autorovi přiblížil
rozvrh prvního ročníku střední praktické školy. Matematika a český jazyk jsou tam po 2 hodinách týdně, přičemž ta matematika třeba v reálu znamená umět počítat do deseti a některé děti neumí číst a psát, dokáží se akorát podepsat tiskacím písmem. Zato jsou jedno nebo dvě dopoledne věnovány vaření od nákupu surovin po uvaření a nakonec mytí nádobí. To vaření děti platí a ten den k obědu snědí to, co si nakoupily a uvařily. Další 4 hodiny týdně jsou věnovány předmětu, který se jmenuje Drobná údržba a jedno dopoledne je praxe. Důraz je kladen na sebeobsluhu a maximální soběstačnost.
Rád bych věděl, jak by chtěl pan autor zaintegrovat tuto výuku do normální střední školy!
Re: Takže bych panu autorovi přiblížil
Jak? No zcela jednoduše. Rozvrh praktické školy převezmou povinně všechny střední školy, včetně víceletých gymnazií. Přece nechceme, aby nám to vyrostly chytrolíni, kteří by mohli prohlédnout politiku EU.
Není to zdvořilé
poukazovat na osobnost autora. Ale můžete mi někdo vysvětlit , k čemu je užitečný takový politolog ??
Ať žije inkluze
Inkluze je, vážení, ten nejdokonalejší výmysl na zastavení rozvoje talentů. Očekávám, že už v rámci pilotních programů bude nutné zrušit všechny školy, které poskytují výuku zaměřenou na rozvoj nějakého talentu. V Česku se pochopitelně jedná o sportovní třídy od základních po střední školy. A tak u nás (jako jediného státu na světě) vyrostou noví olympionici v běžných třídách se dvěma až třemi hodinami "tělesné výchovy" týdně. Už se těším na sklizně medailí, křišťálových glóbů, zlatých míčů...
Re: Ať žije inkluze
Ty olympioniky bych vydýchal, ale jak chceme vychovat generaci budoucích inženýrů a IT specialistů se dvěma hodinama matematiky týdně?
No a myslím, že inkluze se nezastaví na základních a středních školách. Bude pokračovat i na školy vysoké, hlavně technické, nebo medicínu, kde je dnes silně znevýhodněn každý mentálně hendikepovaný student. To musí skončit soudruzi!!
Ouřada
To je tak když nějaký/á ouřada/nice, který/á nemá co dělat a musí vykazovat nějakou činnost. Vždy to dopadne tak, že vymyslí hovadinu větší než jeho předchůdce/kyně.
Re: Ouřada
Autor je liberální zastánce multikulturní vize. Teď je aktivním prosazovatelem té tzv. inkluze. Před 10. lety horlil pro přijetí zákona o registraci homosexuálů, podporuje feminismus a další podobně potrhlé cíle.
KDE SE V NĚKTERÝCH LIDECH BERE TA DRZOST.....
....."opravovat" léty prověřené a dobře fungující systemy??? Neskloňujme ve všech pádech cizí slovo "inkluze", ale pojďme se raději bavit o tom, že žák, který z jakéhokoliv důvodu nezvládá výuku v běžné škole, má možnost přestoupit do "zvláštní" školy, kde se mu dostane větší a individuální péče.
Neoddiskutovatelným faktem také je, že žáci-cigáni nemají nižší inteligenci, nežli ostatní žáci. Nemají-li ale někteří z nich základní hygienické návyky, neovládají češtinu, jsou agresivní, odmítají se učit.... co jiného potom zbývá nebohým pedagogům, kteří na ně nemají žádné "páky", než aby je přeřadili do škol, kde mají větší šanci získat aspoň základní vzdělání. Čest těm jakýkkoli znevýhodněným žákům, kteří mají snahu se vzdělávat a bez větších problémů zvládnou běžnou výuku. K tomu se ale nemusí draze vymýšlet jakási "inkluze". Dobře fungující system tu přece už desetiletí existuje.
Re: KDE SE V NĚKTERÝCH LIDECH BERE TA DRZOST.....
Mají nižší inteligenci, o tom žádná. Do prostředí, do kterého se narodili, vyšší nezavítala... Dzp.
Vy jste člověk a těch skoro 100 % učitelů jsou idioti ?
A, kuuurwa. A který idiot je vyučil ? Dzp.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz