Diskuze
ŠKOLSTVÍ: Rosenheim nešel do Vršovic
Děkujeme za pochopení.
Z. Lapil
Jak odmítnout nabídku grupáče
V ideálním vesmíru by paní učitelka použila některou z reakcí:
Soucitná: Ale mládenci, vždyť jste ještě pod zákonem.
Drsná A/: ...se koukni do zrcadla, cucáku. Drsná B/: zajíčky nezaučuju.
Elegantní: Co je v domě, není pro mě.
Vsadím se, že kteroukoliv z nich by hoši probírali ještě na setkání po padesáti letech. Nevsadím se, že bych v tu chvíli takhle dokázal reagovat já.
Re: Jak odmítnout nabídku grupáče
Učila jsem ve třiceti 15ti leté prodavače. Až na tu první by Vaše odpovědi by asi nezabrali. Jednala jsem s nimi jako jako dospělý s dospělým a fungovalo to. Došlo-li na náznak konfliktu (a nabídka sexu před kámoši také jednou přišla) prostě jsem toho "šéfa" zahnala do kouta a následně ho zesměšnila. Jestli tihle týpci něco fakt nesnesou, je to, že se jim kámoši smějí.
Ano, učit se musí umět a učitelé musejí mít autoritu, kterou
si sami musejí umět vydobýt. To odporné kamarádění učitelů s dětmi vede do pekla a musí přestat ! Nejsou pak pro ně autoritou a je zle. Navíc, učitelé jsou mnohdy až neuvěřitelně hloupí. A nevzdělaní vrcholným vzděláním z kompozitivní teorie jsou úplně všichni !!! To je pka těžké ořízení... Dzp.
Re: Ano, učit se musí umět a učitelé musejí mít autoritu, kterou
To je pak těžké pořízení... Dzp.
Velmi rozumně
napsáno, je vidět, že autor má zkušenosti a ví o čem mluví (na rozdíl od některých komentujících).
P. Maleček
USA náš školský vzor
No hezké, ale ten typ učitelů po kterých autor volá, jsou v lidské společnosti jako celku jen několika% menšinou. A mezi špatně placenými a společensky upozaděnými, ke všemu destruktivním
školským systémem týranými učiteli, jich je naprosté minimum, odhaduji jeden ze sta.
To evropská civilizace, vědoma si významu vzdělání, ještě do nedávna dobře věděla a tak pečlivě hlídala aby byl učitel, když ne nadstandardně placen, tak aspoň byl společensky váženou osobou s autoritou a řadou trestních pravomocí vycházející z jeho povolání.
Až když neruskou Evropu a USA cca po roce 1970 plíživě ovládl neomarxismus se svými prý lidskými právy a prý všeobecnou rovností došlo k destrukci z funkce vyplývající autority učitele.
V USA už v státních školách nosí učitelé do třídy když ne pepřák, tak pistoli. A rodiče se své potomky i za cenu ekonomického sebezničení snaží dostat ze státních na soukromé školy. A v Česku se tomuto vzoru, jak vidno, rychle blížíme.
Re: USA náš školský vzor
Jak chcete zařídit aby byl někdo "byl společensky váženou osobou"? A vaše věta o nošení zbraní do tříd v USA je úplný nesmysl.
Když učitel umí, zaujme, s humorem...
Tak vše musí klapat. Osnovy jsou jen berlička, skutečnost musí být MNOHEM zajímavější, s příklady použití, s humorem na dotazy rádoby znalých žáků regující, ale neurážející, se znalostmi všeobecnými v mnohem větší šíři, kdy odbočení ve výuce přivede třídu k pozornosti a znovu se navrácení k původnímu tematu pak vnímá a ne protrpí.... není to jednoduché, chce to pohotové reakce, smysl pro humor, nebýt zastižen v nedbalkách a být psychologem v dobrém slova smyslu, pozvednout sebedůvěru schopným, leč zakřiknutým a pomoci nadměrně neúměrně sebevědomým pochopit, že přemíra všeho škodí a skromnost není vadou, ale ozdobou znalých . 11 let na SŠ je mi svědkem ...
Re: Když učitel umí, zaujme, s humorem...
Jenže umíte jen to, co se po vás chce. Více nejste dětem schopni nic dát. O kompozitivní teorii, tedy vědeckém výkladu lidského světa, takto vůbec nejvyšším vědění lidstva, víte všichni howno... Dzp.
Jen autorita nestačí
Učitelům postupně vzali většinu možností možností, jak se bránit - tělesné tresty jsme zrušili jako nehumání, z dvojky z chování si moc následujících škol už nic nedělá, za chování nelze ani snížit stupeň ve vyučovaném předmětu. Ani ty mobily nelze zabavit a nechat někoho po škole v podstatě taky nejde. Takže proč jsme teď překvapeni, že máme ve školách žáky, kteří neuznávají autority?
Samozřejmě teď, stejně jako autor článku, můžeme hledat chybu v učitelce, která si nedovedla sjednat respekt. A dokonce se řídíme Cimrmanem - Za chování žáků, hledáme chybu v učitelích a autor dokonce tvrdí, že nemají ve školství co dělat. Rozhodně s tím nesouhlasím - v určité době každé dítě (ale i dospělý) bude zkoušet, kam až může dojít. A pokud nenarazí, hranice si rozšíří. Pokud nějaký žák nabídne učiteli hromadný sex, pochybuji, že je to záležitost jedné hodiny, ale spíše důsledek mnoha beztrestných let. Jak může být za svou drzost potrestán, aby to poznal? Protože jen přirozená autorita nestačí - je to stejné, jako vzít policistům zbraně, pouta a možnost zatčení a nechat jen na jejich autoritě, ať se zločinci vypořádají
Z. Lapil
Re: Jen autorita nestačí
Skoro souhlas, jen tu sníženou známku z předmětu opravdu ne, ta hodnotí znalosti/schopnosti.
Obecněji: spíš bych řekl, že velká část problému je v nevyužití stávajících možností. Když student systematicky narušuje nebo "záměrně nesleduje" vyučování (čte si pod lavicí, ať už rodokapsy nebo facebook), má být oficiálně napomenut. A k tomu musí VĚDĚT, a rodiče také, že série takových napomenutí je přímá cesta k průšvihu; nevadí-li mu nakonec vyloučení ze školy, tím lépe, neutrpí trauma.
Což studenti (ani dospělí) dnes nevědí, protože všeobecná branná povinnost (=lumpy střílet, i když bychom se s vedením ČSLA neshodli na tom, kdo je lump) byla nahrazena povinností lumpy chápat a cokoliv zavání podstatnějším trestem pokud možno ignorovat. Přece: bylo-li zvažováno vyloučení ze školy, muselo jít o studenty problémové, to snad už měli iks dvojek ne-li trojek z chování, nebo se pletu? Jistě, pletu, už to slyším: Mně nezlobí. Víš, soudružko, musíš je výkladem zaujmut... Pak to někde kdosi náhodný přežene a my se divíme, jak to "někdo"mohl nechat dojít tak daleko. Jednoduše: definovaná autorita, v daném případě učitelka, škola a rodiče, se z nějakých důvodů opakovaně nerozhodli svoji autoritu uplatnit.
Poznámka: použitím zkratky pro Československou lidovou armádu a zejména oslovením "soudružko" naznačuju, že časy se mění, ale instituce "a jejich lidé" zůstávají. Někdy v 80. letech dva osmáci přivázali třetího na saně a pustili ho - nepochybuju, že z blbosti - proti zdi. Následovalo těžké zranění a několikatýdenní pobyt v nemocnici. Na klasifikační konferenci pak padaly hlášky typu "přece jim kvůli klukovině nechceš zničit život" a třídní nakonec po vzrušené debatě prosadila dvojku s chování.
Jestli by budoucí kantoři
neměli povinně absolvovat minimálně dvouletý výcvik v cirkuse na pozici krotitele šelem? Ti slabší by byli sežráni, ti, kteří by naopak obstáli, by pak měli dostatečnou kvalifikaci ke krocení drzých výrostků na školách.
Ke kauze: ředitel, který neví nebo předstírá, že neví, co se u něj ve škole (firmě) děje, není dobrý ředitel. Jaký příklad dává studentům, když odmítá vyvodit důsledky ze své nekompetence?
Jaroslav Hrubý
Petice za odvolání vedení školy
Tady můžete podepsat petici za odvolání vedení školy v Třebešíně:
Re: Petice za odvolání vedení školy
Lidé, kteří o věci nic neví, by neměli takovou petici podepisovat. Připomíná to padesátá léta s peticemi pracujících za tresty v soudních procesech. Je tu dost placených lidí, kteří s tím mají něco udělat.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz