19.3.2024 | Svátek má Josef


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Koho vlastně zajímá ten neutěšený stav?

Psát o našem současném školství není právě jednoduché. To, že je jeho stav tristní, je veřejným tajemstvím a nic na tom nezmění ani „předvolebně-covidové hrátky“ ministerstva školství (např. můj článek „Znásilněná“ klasifikace).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Zlesa 30.9.2020 20:47

Určitě jste už četli o křivce starého Gause aplikované na inteligenci. Polovina lidí - studentů má podprůměrnou inteligenci. A ta zůstane stejná celý život. Nebo klesne, to je časté. :-) No a žádné školství ty lidi nepřesune z levé do té pravé poloviny. Takže brečet, že ze škol vycházejí nedovzdělanci je nepochopení. Není to chyba škol. Nějaká část studentů z levé poloviny zkrátka nestačí na ty z pravé poloviny. Vypadá to pak, že klesá úroveň. Učitelé by jistě chtěli mít jen chytré absolventy, tak jako dělníci v dacii by možná radši montovali mercedesy. Je to práce jako každá jiná a i ti slabší si zaslouží, aby je někdo něco naučil. Budou to potřebovat více než ti chytřejší, ti si poradí i při lajdačení ve škole. Z daní pak budou financovat i ty chytřejší, kteří si zadarmo mohou vzdělání zvyšovat dost dlouho. Problémem školství je spíše ten systém "razítek" po vzdělání, které se navenek bere jako potvrzení, že něco umíte. Maturita a tituly obecně. To ovlivňuje vše ve školství, tedy to, co rodiče po školství chtějí. (ale možná se pletu) :-)