29.10.2020 | Svátek má Silvie


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Internet do škol 2.0

Ministr školství Marcel Chládek v dubnu představil svou vizi modernizace na základních školách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Plíva 14.5.2015 11:17

Děti se učí samy.

Kdo umí pozorovat děti, vidí že se stále něco učí. Jsou k tomu přírodou (či Pánem Bohem)naprogramované. Když se chtějí něco víc naučit, hledají si samy učitele. Dnešní veřejnost včetně rodičů se mýlí, když si myslí, že děti nejsou motivované a že je třeba buďto nutit nebo motivovat. Je to vidět třeba, když si děti hledají dospělejší kamarády - chtějí se od nich něco naučit. Ale dnešní škola je roztřídí podle věku a nacpe do tříd, kde se nějaký učitel snaží do nich vtlouct, na co ty děti zrovna nemají chuť. Týká se to zejména základních škol. Děti jsou schopny samy se naučit jazyky i matematiku... všechno. Jen je třeba jim nechat trochu svobody. Dnešní základní školy ve velké míře pokřivují charakter dětí, učí je předstírat to, co se po nich požaduje, učí je šikaně atd.

J. Šimek 14.5.2015 11:36

Re: Děti se učí samy.

Hodně svobody ve výuce předvádějí, dle vašich kritérií, romské děti a nějak nevidím, že by z nich vyrůstali intelektuální giganti.

A. Sedláčková 14.5.2015 11:46

Re: Děti se učí samy.

Promiňte, to je ještě větší blábol než článek p. Smetky. Zvláště poslední věta mne odrovnala.

R. Langer 14.5.2015 12:23

Re: Děti se učí samy.

Jo jo, třeba chlastat a kouřit se dnes naučí kde kdo raz dva... :-D

K. Janyška 14.5.2015 10:57

Všechny školské systémy světa jsou v rukách socialistů.

Ať už těch rudých nebo černých nebo mi jiných barev. Všichni, kdo se ženou za fatou morgánou tzv. sociální spravedlnosti, ve skutečnosti neuvěřitelné a institutucionalizované nespravedlnosti, ničí lidský svět a naděje lidí. O spontánním řádu lidské interakce, který je podstatou lidského bytí, není ve školách ani vidu, ani slechu. Ani na těch nejprestižnějších univerzitách světa. A přitom právě toto vědění je základem úplně všeho relevantního uvažování o lidské situaci. Samozřejmě, že tu teď nevedu řeč o technických oborech. Ale lezou-li ze škol sice odborně dobře vybavení a vyučení specialisté, ovšem s úplně scestnou představou lidských  možnopsti ve smyslu organizovat nezorganizovatelné, tedy lidský svět, je to tragedie. Tato trapná, lidé nehodná,  nevzdělanost, lépe řečeni vzdělanost irelevantní,  se týká prakticky všech učitelů na všech stupních druhů  a všech škol a na celém světě. Lezou z nich celé generace potencionálních socialistických  zločinců... Dzp.

Š. Hašek 14.5.2015 9:58

Zrušme psaní, čtení, počítání .....

..nahraďme ho klikáním prstem na obrazovku (tedy na prvním stupni) a zakrátko zde bude generace se zjednodušeným mozkem. Možná i mluvit bude zbytečné, "něco se vodklikne".

Třeba je to účelem, bolševici také chtěli přibližovat "vědu" národu tím, že ji budou zjednodušovat "aby to pochopil každý", rozuměj pracující třída. No, těžko chtít něco kloudného od socialisty typu Chládka.

Mozek jest třeba "týrat", zvláště v dětství.

J. Šimek 14.5.2015 11:01

Re: Zrušme psaní, čtení, počítání .....

Už jste někdy viděl práci s interaktivní tabulí? Asi ne, že? Tablet, mimo jiné, bude taková interaktivní tabule, na které si bude moci úlohy zkusit řešit každý, ne jen jeden vyvolaný žák.

Čili, to není o degradaci učení, ale naopak o významném zatažení žáků do výuky.

Š. Hašek 14.5.2015 13:00

Re: Zrušme psaní, čtení, počítání .....

Přeji Vám příjemné sny o tom, jak čtyřkař z poslední lavice jest "zatažen interaktivně do hry". Tedy do klikání a ťukání na obrazovku.

Socialisté nikdy nepochopí, že  i kdyby se rozkrájeli, neudělají národ vzdělaných překrucováním Gaussovy křivky četnosti, tedy snižováním úrovně prvňáků na úroveň posledního klikače do obrazovky, který neumí ani řádně vyslovovovat a třeba též namalovat sám pampelišku. Máte kantora v rodině, tedy kantora dle Komenského???????

Premianty jest třeba zatlačit do úrovně lidu. Metař jako chirurg. Vám to ale nedochází.

J. Šimek 14.5.2015 13:04

Re: Zrušme psaní, čtení, počítání .....

Nejprve napíšete zobecňující odsudek a pak si vezmete na pomoc příklad se čtyřkařem z poslední lavice. Tak tudy tedy debatu nepovedu, protože takovou nekozistenci z vaší strany nelze nijak oponovat.

F. Kusák 14.5.2015 9:46

Na takový blábol

nemá cenu vůbec reagovat. Ten člověk zřejmě nerozumí vůbec ničemu. Bohužel, je to obecná vlastnost politiků. A když jsme u toho, prodávat něco, po čem je poptávka, umí každý trouba, ale prodat něco, po čem poptávka není, resp. vyvolat tuto poptávku, tak to umí málokdo. Tomu se říká marketing.

K. Luboš 14.5.2015 9:44

Téměř to vypadá, že p. autor...

...nebyl ve škole takových 50 let. Pořád ty samé furt dokola omílané stereotypy... Ale psát o něčem, co neznám, to je snad úděl všech politiků.

J. Heincl 14.5.2015 9:25

Chybné úvahy

Autor píše : "Základní látky by mělo být minimum a mnohem více bychom se měli zaměřit na obecné principy, kritické myšlení..." Tak toto tvrzení určitě není vhodné např. pro výuku cizích jazyků. Dokud si člověk nezapamatuje tisíce informací, tak sice může znát obecné principy a bude možná umět o příslušném jazyku kriticky přemýšlet, ale nedomluví se v něm. Další sporné tvrzení: "Tak jako obchodník

nebude úspěšný, pokud nebude prodávat to, co zákazníci poptávají, ani

studenti nebudou nadšeni ze studia toho, co je nezajímá a pro co

objektivně nemají vlohy." Kdyby školy postupovaly podle tohoto principu, tak by se stali učitelé matematiky zřejmě zbyteční. Navíc toto ve skutečnosti už funguje na mnoha oborech studia společenských věd.  Studenti se sice věnují tomu, co je baví, ale po ukončení studia jsou jejich nabyté znalosti pro praktický život zhusta nepoužitelné.

Podle mého názoru musí být náplň výuky určitým kompromisem mezi představami žáků (či spíše jejich rodičů) a studentů a aktuálními požadavky praktického života. Bezbřehý liberalismus ve vzdělávání podle představ pana Smetky by v tomto případě způsobil víc škody než užitku.

M. Polák 14.5.2015 9:54

Re: Chybné úvahy

Souhlasím s Vámi. Také já jsem si v životě mnohokrát ověřil, že člověk, který se nenabifluje určité množství informací z oboru, který ho zajímá, není vůbec schopen udělat si na nic vlastní rozumný názor.

Pokud se spoléháme na to, že si informaci vyhledáme, když jí budeme potřebovat a ve své hlavě žádné neuskladníme, tak se ani nikdy nedopracujeme k poznání, že ji máme hledat.

Moderní technika tak má zatím vždy jen podpůrnou roli. Především nám pomáhá odtraňovat nejistoty paměti a zrychlovat postupy. Ale přemýšlet musí každý sám za sebe.

R. Langer 14.5.2015 10:02

Re: Chybné úvahy

Máte naprostou pravdu. A obzvláště s tím studiem toho, co nikoho nezajímá.

J. Šimek 14.5.2015 10:59

Re: Chybné úvahy

To Langer: Klasika, zase napadáte něco, o čem nikdo nepsal :o)

R. Langer 14.5.2015 12:26

Re: Chybné úvahy

Klasika, že neumíte chápat psaný text, to už tady všichni víme, pane Šimku. :-P

J. Šimek 14.5.2015 13:01

Re: Chybné úvahy

Zkuste něco o tématu a ne o mě, chytrolíne.

R. Langer 14.5.2015 14:38

Re: Chybné úvahy

No to jsem napsal, ale že vy to nechápete, za to už nemohu.

K. Janyška 14.5.2015 9:21

IT technologie jsou prostředky komunikace a jejich využití

kdekoliv, tedy i ve školství, bude maximální a nikdo tomu nezabrání. Ať se to koumu líbí nebo ne. A to Chládka považuji za nevhodého ministra školství, ostatně jako kteréhokoliv socialistu na jakémkoliv politickém postu. Slouží zločinu. Slouží k napadení lidského světa v jeho podstatě, tedy spontánním řádu lidské interakce. Když to dělá ministr školství, je to absurdním zločinem násobně větším... Dzp.

J. Hejna 14.5.2015 8:17

Hlavně, že budeme moderní

"Základní látky by mělo být minimum a mnohem více bychom se měli zaměřit na obecné principy, kritické myšlení a volitelné předměty v tom, co komu skutečně jde a v čem je opravdu dobrý."

"To, co české školství skutečně potřebuje, je, aby se přestaly věci dělat tak, jak se dělají, jen proto, že se tak dělají odjakživa."

To jsou ale pěkné blbosti, že.

V. Vaclavik 14.5.2015 6:50

Kdyby to zavedeni tabletu nemelo zadny vliv

bylo by to jeste to nejlepsi, co by mohlo skolstvi potkat.

V. Vaclavik 14.5.2015 7:04

Re: Kdyby to zavedeni tabletu nemelo zadny vliv

Autor se kupodivu hlasi k politicke strane 'Svobodnych', ale proti statnimu socialistickemu skolstvi a pro skolstvi ciste soukrome, ani muk. Asi Svobodnym ta svoboda je jen frazi, politickou vejickou, na kterou lakat naivni hlupaky.

Prakticky vse, pro co se autor vyslovuje, by nam automaticky daly soukrome skoly, tedy kdyby neslo jen o trpeni soukromych skol vedle tech statnich, kdyby stat tem soukromym skolam do toho nekecal tak, ze vlastne ani soukrome nejsou, nebo jen castecne, kdyby soukrome skolstvi nemuselo fungovat v te dnesni polosocializovane ekonomice, kdyby proste prasata letala...

V. Vaclavik 14.5.2015 7:08

Re: Kdyby to zavedeni tabletu nemelo zadny vliv

Autor je zrejme moc mlady, kdyby dnes jeste byl komunisticky rezim, zajiste by take psal burcujici clanky kriticke k tehdejsimu skolstvi, ale podstatu veci by nezkoumal, proste by plaval v jakemkoli systemu, ktereho by byl obcanem.

J. Šimek 14.5.2015 4:17

Pindy.

Např.: Dnes se školství omezuje především na negativní motivaci: „když to

nebudeš umět, ztrapním tě před třídou a dám ti blbou známku, za kterou

doma dostaneš nařezáno.“

To je nejspíš autorova frustrace z mládí, ale rozhodně ne denní realita ve škole.

J. Šimek 14.5.2015 10:55

Re: Chybné úvahy

To Lanfer: Klasika, zase napadáte něco, o čem nikdo nepsal :o)