Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Na samé hranici geniality
Ani veřejnoprávní ČT se bez jejích názorů neobejde. Tím ČT přispívá nemalou měrou ke vzdělanosti nás koncesionářů.
Re: Na samé hranici geniality
Zvát Vladimíru Iljičovnu jako nestranného odborníka je k popukání.
Re: Na samé hranici geniality
Musím přiznat, že následkem častých vystoupení v ČT mně ta paní sejří jen co ji vidím, a co teprve, když ji poslaouchám. Tím (a nejen tím) u mne stále klesá i samotná naševaše veřejnonesvéprávná TV a to již hluboko pod čáru vkusu.
Děkuji za vysvětlení, nadále budu
té paní pozorně naslouchat, Vaším článkem si u mne získala vysoký kredit. Podobně jako Babiš.
Re: Děkuji za vysvětlení, nadále budu
Je mně vás upřímně líto. Jestli získáváte "správný" pohled na svět tak, že všechny kritizované považujete za modly, budete překvapen, bohužel až výsledky, které budou mít neblahý dopad i na vás.
Re: Děkuji za vysvětlení, nadále budu
Ta paní patří za katr - za to, co provedla s naším vysokým školstvím.
Ovšem na druhou stranu nechápu, proč to její samoděržaví a zkázu vysokých škol už někdo dávno nezarazil!
Poznámka do třetice - akreditace pseudovysokých pseudoškol by si zasloužily pozornost protikorupční policie, jestli vám to ještě nedošlo.
Re: Děkuji za vysvětlení, nadále budu
"Ovšem na druhou stranu nechápu, proč to její samoděržaví a zkázu vysokých škol už někdo dávno nezarazil!"
Otázka zní, kdo?
Re: Děkuji za vysvětlení, nadále budu
Parlament, od začátku tedy iniciativa nějakých poslanců či senátorů - jakoukoliv legislativu lze změnit, včetně zákona o vysokých školách nebo jakéhokoliv jiného zákona, kterým se řídí proces akreditací VŠ. Mimochodem vysokoškolský zákon je rekordmanem, co se týče počtu jeho novelizací.
Re: Děkuji za vysvětlení, nadále budu
Jistěže lze, ale má otázka směřovala spíše směrem, kdo má zájem tak učinit. A proč.
Re: Děkuji za vysvětlení, nadále budu
Kdo by měl v parlamentu zájem na likvidaci soukromých pseudovysokých škol? No přeci nikdo, ten poslanec, který ještě titul nemá, si ho klidně díky pseudoškole rychle a pohodlně udělá. Příkladů je dost, od Marka Bendy až po Haška z ČSSD.
Re: Děkuji za vysvětlení, nadále budu
Upřesnění, Marek Benda titul nezískal a ani ho nepoužívá.
Re: Děkuji za vysvětlení, nadále budu
Upřesnění upřesnění: Benda Marek Wikipedie ... bla bla ... v roce 2008 absolvopval magisterské studium práv na Právnické fakultě Západočeské univerzity v Plzni. Následně na téže fakultě složil rigorózní zkoušku a získal titul doktora práv (JUDr). .... konec citace. To, že ten titul nepoužívá snad není v Česku potřeba vysvětlovat. To, že byl tento podvodník v Praze vykroužkován do Parlamentu je důkazem pro výrok "V Praze se usadil odpad národa Českého".
Re: Děkuji za vysvětlení, nadále budu
Citace, byť z wiki, je nepřesná. Titul nikdy nepřevzal a tím se JUDr. de iure nestal.
Zjevně nejste z Prahy. Proto bych Vaší pozornosti rád připomněl, že v Praze žije cca 1/8 obyvatel ČR. Pokud k nim připočteme obyvatele středočeského kraje, kteří v Praze pracují, studují, nebo žijí v rodinách takovýchto osob vychází nám zhruba 1/5 - 1/4 ČR.
Jen si tak vzpomínám,
že práva v Plzni začala přeslavná komis a televizní komunistka řešit až když to rozvířili ..... novináři. :-P
Podepisuji všemi deseti
Systém akreditací je strašný, předsedkyně Akreditační komise je hrůzostrašná, výsledky práce této komise jsou děsivé - fakticky zničené vysoké školství, poněvadž akreditaci získaly desítky venkovských pseudouniverzit, jejichž úroveň neodpovídá ani obchodní akademii.
Velmi se proto divím, že akreditaci nezískalo magisterské studium oboru egyptologie, když si u nás může založit vysokou školu každý, kdo má do zadku díru.
Svatá inkvizice
Je vhodné ještě doplnit, že 21 členná Akreditační komise rozhoduje na základě návrhu svého člena, garantujícího příslušný obor a ten dává návrh na základě posudku či posudků členů tzv. pracovní skupiny. Tyto posudky jsou pro žadatele o akre či reakreditaci ANONYMNÍ a nelze si ověřit ani odbornost ani osobní vztah nevztah "oponenta". Kriteriem úspěšnosti není kvalitní výuka ani úspěšný absolvent, ale počet docentů a profesorů mladších 65 let, publikujícíh v impaktovaných a recenzovaných časopisech v posledních 5 letech ke konkrétnímu PŘEDMĚTU, který mají vyučovat.a počet podaných tzv. grantů. Odborníci z praxe nejsou pro účely akreditace uznáváni, i když úspěšně přednášejí pro odbornou veřejnost, neboť nesplňují tzv. Standardy AK, které sice nemají oporu v zákoně, ale to nikomu nevadí. Akreditační komise ani pracovní skupiny nenesou žádnou odpovědnost a ministerstvo nemá žádnou pravomoc, takže zpravidla jen opisuje, co je jí AK podsunuto. Z pohledu teorie i praxe řízení naprosto absurdní stav.
Pokud by tomu tak bylo, nebylo by to ještě tak zlé,
protože toto jsou OBJEKTIVNÍ kritéria, i když sama o sobě nestačí jako záruka kvalitní výuky. JENŽE pokud škola v tomto nevyhovuje, nemá podmínky proto, aby dokázala kvalitní výuku zajistit, protože přinejmenším v doktorandském studiu, by tak vyučující měli učit něco, co sami neumí.
JENŽE mnohé školy existují jen proto, že mají podporu regionálních POLITIKŮ a výuku formálně garantuje někdo, kdo má působiště jinde.
A totální malér představují dnes tak propagovaná VÝZKUMNÁ CENTRA, která "spolufinancuje EU." Představa, že EU zaplatí rozjezd a pak si tato "centra" na sebe vydělají je fantasmagorie, které nevěří ani ti, co to dnes hlásají.