Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

PRÁVO: Toto český sir Humphrey poněkud přehnal

Ředitel odboru všeobecné správy Ministerstva vnitra JUDr. Václav Henych je člověk, díky kterému tento stát, navzdory permanentním sabotážím ze strany politiků, soudců, novinářů, umělců, pseudoumělců i občanů, stále ještě funguje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OM

O. Mayer

28. 11. 2012 8:59
"Nicméně snad každý, kdo si to přečte...

... , spočítá a následně od celku odečte průměr. Ne součet. Sčítat prostě nikoho vůbec nenapadne. "     .... nicméně to je taky blbost. Musí se sečíst chybné hlasy a až pak určit kolik je to procent celého množství.   Konečně se prokazuje jak fatální mezery máme v pochopení te´xtu /který mi přijde dosti jednoznačný a pak v elementární matematice.

0 0
možnosti
JK

J. Kočí

28. 11. 2012 8:40
Maturita z matematiky musí být povinná

Zde máme exemplární případ, že lidé vysokoškolsky vzdělaní, tvořící zákony a ovlivňující naše životy, nechápou elementární matematické zákony. Pro mě je to nejlepší důkaz,  že maturita z matematiky musí být povinná, protože to je ochrana nás všech. Jinak nám budou navždy vládnout právně vzdělaní diletanti popírající matematické zákony. 

0 0
možnosti
MH

M. Hatlák

28. 11. 2012 8:04
Maturita

Děkuji za obsáhlé vysvětlení ale "Ten lapsus je omluvitelný, při tom stresu." - s tímto závěrem naprosto nesouhlasím. Je to tak triviální matematická a logická záležitost, že zůčastnění z MV by měli vrátit maturitní vysvědčení. Kdyby takto řešil podobnou úlohu maturant při maturitě, tak by pravděpodobně vyletěl od zkoušky tak rychle, že by ani nestihl zavřít dveře.

0 0
možnosti
LM

L. Matura

28. 11. 2012 7:54
Ještě poznámky

Každá rovnice (zde vzorec) vedoucí zdánlivě k nesmyslným řešením má dvě vysvětlení:

1/ je špatná (to je "pravděpodobně" případ použitého vzorce MV)

2/ rovnice mění zákony - viz předpověď antihmoty z rovnic, jejichž řešením byla objekty se zápornou energii ( tedy objev hmoty s opačným nábojem).Ale to asi nebude případ s prezidentskými podpisy.! 

0 0
možnosti
LM

L. Matura

28. 11. 2012 7:34
Do diskuze

Máte jistě pravdu, správně uvádíte i citace na rozdíl od mnohých tištěných médií. ALE:

1/ Chytrý (nemusí to znamenat vzdělaný) člověk přijme vaši argumentaci, hloupého nepřesvědčíte.  2/ Cituji Vás a uvědomte si i úskalí formulací:

 0. Vezmi 8.500 náhodně vybraných podpisů a zkontroluj je.

1. Je-li těchto podpisů vadných méně než 3 %, odečti je od celkového počtu podpisů.

Které podpisy odečíst? 8500 náhodně vybraných nebo podpisy vadné. Mělo být jasně napsáno "...odečti vadné podpisy od ...." , nebo alespoň ".... odečti tyto..." , nikoliv ... odečti JE..." .  Logika zde také úmožní říci:  něco vezmu, zkontroluji a při výskytu chyb vyhodím. Pan Ryba (jeden z diskutujících na NP) by řekl: je to trest za výskyt chyb.  Na druhý pohled je ale zřejmé že je tento výklad chybný. I nulový počet chyb je totiž menší chybovost než tři procenta. Takže každý vzorek by byl odečten. A protože s hodnocením bezchybných vzorků zákon nepočítá, je zřejmé že toto (tedy postih dle p.Ryby) neměl zákonodárce v úmyslu. A podobně je to i s těmi procenty a s možností odečtu více jak 100% hlasů při  průměrné chybovosti obou vzorků přes 50%. Chytrý úředník by se opravil, hloupý to žene k soudu. 

0 0
možnosti
FE

F. Eliáš

28. 11. 2012 7:17
Po bitvě je každý generál

Mě rmoutí, že naši zákonodárci si nepřiznají, že na svou práci nemají. Přece nemohou nejen schválit, ale ani se vyjádřit k zákonu, kterému nerozumí. Jejich duševní ochablost se projevuje v přijímání nesmyslných zákonů. Do parlamentu by neměli být přijímáni tvorové, jejichž IQ je nižší než 130 a kteří nepřečtou nahlas 200 slov bez chyby. Strany by měly dbát na to, aby neposílaly do parlamentu duševní naháče.

0 0
možnosti
MK

M. Kosejk

28. 11. 2012 7:02
---

Máte pravdu v tom, že normální lidi, co matematiku používají k praktickým účelům, by spíš napadlo ta čísla zprůměrovat.

Ale byrokraty, kteří jsou zvyklí slepě naplňovat zákony a vyhlášky, ten zákon navádí k tom, aby ta procenata sečetli. Např. v zákoně (ani v jeho výkadu) není ani zmínka o "průměru" - a přitom je to sakra podstatná operace pro výsledek. A naproti tomu se tam mluví o slovu "celkem". Nejsem žádný velký matematik, ale "CELKEM"  = "součet". 

0 0
možnosti

Z. Žíkovecký

28. 11. 2012 8:41
Jde to i bez průměrování

Pokud chce úředník za každou cenu sčítat, i to je možné: sečte počet chyb v obou vzorcích, podělí součtem obou vzorků a vyjde mu stejné procento, které mohl jednodušeji získat zprůměrováním, pokud by tak náročné matematické operace byl schopen.

V zákoně ani jeho výkladu není napsáno, jak se sčítá, násobí a dělí, a co je to procento. Je tedy třeba rozšířit ústavu o tabulku malé násobilky a zákon komutativní a asociativní, nebo vyházet neschopné úředníky.  

BTW: maximální trest za maření voleb zákon stanoví na tři léta. Znamená to, že vždy od podzimu do jara je takový odsouzený dočasně propuštěn?

0 0
možnosti
PB

P. Boublíková

28. 11. 2012 5:25
Cituji

"Nevidím nikde ani slůvko "součet", ani slůvko "průměr" či jejich odvozeniny."

Slovo "průměr" opravdu nevidím, ale slovo "součet" vidím - je to ono tučně vytištěné CELKEM (10 % - v daném příkladě; tedy ono celkem 10 % se dá vyložit např. jako 4 % z prvního vzorku plus 6 % z druhého vzorku).

Samozřejmě každého v první fázi napadne průměrovat, také jsem se původně divila způsobu výpočtu hlasů, který zvolilo MV. Ovšem myslím si, že tento způsob prováděcí předpis nejenže umožňuje, ale přímo nařizuje.

Zda je tento předpis blbý (v rozporu s ústavou atd. atd.) nebo ne je další věc, souhlasím s tím, že je blbý. Ale podle blbého předpisu se IMHO správně počítalo.

0 0
možnosti
JD

J. Dobrý

28. 11. 2012 9:38
Re: Cituji

Zadne prumerovani.

Secist absolutni pocet chyb v obou vzorcich a vydelit celkovou velikosti vzorku.

Presne podle dikce zakona. A ano vysledek je tentyz jako prumerovani, ale postupem dle zakona.

0 0
možnosti
JV

J. Vintr

28. 11. 2012 0:44
Vzhledem k tomu

že čerta starého záleží na tom, který hašašíra bude sedět na hradě, je tento sáhodlouhý rozbor i celý spor o podpisy asi celkem zbytečný. Ale ukazuje to na dvě věci - buď že stát zaměstnává na vysokých místech lidi s velkým deficitem v logickém myšlení, nebo že se tady hraje dost unfair hra. A mimochodem poměr 20 hlasů poslanců nebo 10 hlasů senátorů proti 50 000 hlasů "obyčejných" občanů mi připadá poněkud orwelovský. Všichni jsme si rovni, ale někteří z nás jsou si mnohem rovnější ...

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz