Pátek 24. 5. 2024Jana polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 38
  • Poslední: 29.1. 2009 19:20
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
JINC 28.1.2009 6:39

177 mrtvých

177 mrtvých na silnicích následkem nárazu do stromu. To je jistě přinejmenším zajímavé číslo. Skoro bych řekl alarmující číslo. Přiznávám ale, že jeho význam nejsem schopen určit, snad z důvodů své intelektuální nedostatečnosti.

Mne by totiž také velmi zajímalo, kolik mrtvých je za rok na silnicích v důsledku nárazu vozidla do jiných věcí. Kolik mrtvých, když už bych připustil myšlenku, že pro těch 177 je strom příčinou, mají na svědomí třeba svodidla? Kolik mostní konstrukce? Kolik domy v blízkosti silnic? Kolik ostatní "malé" stavby, třeba reklamní poutače, stožáry osvětlení a elektrického vedení? A co samotný reliéf terénu, například zpevněné i nezpevněné svahy vedle silnic?

Až mi ten dobrý člověk, který tak přesně spočítal vinu stromů, spočte podobně i jiné viny, dokážu snad posoudit, jestli stromy kácet. Můj selský rozum, jsem původním povoláním zemědělec, mi říká, že při dopravní nehodě bez ohledu na její původní příčinu, bude vyšší pravděpodonost smrti při nárazu. A narazit je možné buď do pevné překážky, třeba do stromu nebo reklamní cedule, nebo do jiného vozidla.

Co tedy, paralelně s kácením stromů, zamezit vjíždění vozidel na silnice? O kolik méně mrtvých bude pak?

Lojza Kohos 28.1.2009 10:29

Re: 177 mrtvých

Pokud nešlo o stromy spadlé vinou zanedbané údržby rovnou na vozovku, asi nebude vina na těch stromech, ale na těch 177 pitomých řidičů. Nebo jste někde zažili, že by vám strom bez výstrahy a sám náhle skočil zlovolně před auto? Autor neví, že stromy kromě stínu (až o 6°C nižší teplota oproti osluněnému prostoru) produkují kyslík, zachycují prach, zvlhčují ovzduší a stroboskopickým efektem střídání světla a stínu skutečně působí na řidiče tak, že jedou pomaleji, než na silnici bez aleje? To že on nevidí pozitiva je spíše dokladem jeho nedostatečných znalostí, než konstatováním skutečně nicotného významu či nebezpečnosti stromů!

Nemo 28.1.2009 10:52

Re: 177 mrtvých

Každé auto má páté kolo. Tím nemyslím rezervu, ale volant, kterým se auto ovládá. Ten strom ovšem před pitomým autem uskočit nemůže.

Paul Sulc 28.1.2009 4:38

Vyhubte take ptaky

kaleji na krasna auta, i na silnice takze klouzou, nekdy narazi do skla, jindy do eroplanu, vubec to jsou nebezpecni tvorove. Nejlepe prirodu vubec znicit. Je li nekde mnoho spacku, pokacime kastanovou alej.. Co z prirodou?

joch. 28.1.2009 4:25

To je nápad!

Stovky km komunikací vede lesem.Podle Vás se asi budou všude kácet podél komunikací bezp.pruhy!Vaše kvalifikace je asi jenom předseda reg.sdr.modráku.Raději už nepište!

Houmr 28.1.2009 3:22

Bezpečné řešení silnic

Jedině po vzoru závodních okruhů, s únikovými zónami, pruhy "kačírku", bariérami z pneumatik...    Jdou někam, sousede...

důchodce 28.1.2009 3:05

vykácet vše!

Vedle vykácení alejí podél okresek by bylo dobré rovněž znepřístupnit lesy, může se stát, že zakopnete o kořen a zlomíte si krk, rovněž třeba zrušit sady,  neboť hrozí pád jablka na palici a ta pak začne uvažovat o tom, zda by svět nevypadal hezčí, kdyby byl celý vyasfaltován. Rovněž třeba zrušit kandelábry veřejného osvětlení podél městských komunikací, nástupní ostrůvky, chodníky atd., aby autům a jejich školeným řidičům už nic, ale už vůbec nic nevadilo v nebezpečné jízdě...

Hubený 28.1.2009 6:24

Re: vykácet vše!

A co chodci ? Na ty jste poněkud pozapoměl . S těmi bych taky pořádně zatočil ! To by v tom byl čert,aby se nám řidičům okresních regionálních sdružení ODS nejezdilo lépe a bezpečněji....zvláště když jsme mírně pod "vlivem" po oslavách vítěztví v krajských volbách ....:-D

modřín 28.1.2009 20:45

Re: vykácet vše!

 Preferuji betón - nelepí a gumy na něm více řvou !