Čtvrtek 23. 5. 2024Vladimír polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 47
  • Poslední: 22.2. 2023 10:10
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Spilka 21.2.2023 19:34

Též jsem si vymyslel vrch Borovský a ChatGPT mi vrátil text níže. Vrch Borovský neexistuje a tudíž nevím co si o tom myslet:

Vrch Borovský je kopec o nadmořské výšce 482 metrů, nacházející se v okolí města Krásná Hora nad Vltavou v jižních Čechách. Je to výrazný kopec s rozhlednou, která nabízí krásné výhledy na okolní krajinu.

Rozhledna na Borovském vrchu byla postavena v roce 2009 a má výšku 22 metrů. Z rozhledny je možné vidět řadu zajímavých míst v okolí, jako jsou řeka Vltava, zámek Orlík nad Vltavou, vrch Homole a další kopce a vrchy v okolí.

Kromě rozhledny se na Borovském vrchu nachází také několik dalších turistických zajímavostí. Nedaleko rozhledny se nachází zřícenina hradu Borovský, který byl postaven v 14. století a dnes slouží jako romantická kulisa pro výlety a prohlídky. V okolí vrchu se nachází také mnoho turistických tras a cyklostezek, které nabízejí možnost procházek a výletů do krásné přírody.

Vrch Borovský je oblíbeným místem pro turisty a výletníky, kteří sem přicházejí za krásnými výhledy a procházkou v krásné přírodě.

J. Majzlík 21.2.2023 22:35

Z ukázek o možnostech využití ChatGPT v praktickém životě vyplývá, že uživatelé ptydepe, Dadisté, pábitelé, textaři, seriáloví/vé scénáristé/ky a spisovatelé csifi mají po ptákách. Naopak osobám, vstupujícím do veřejného politicko- nepolitického života věštím zářivou budoucnost.

J. Spilka 21.2.2023 19:31

Vyzkoušel jsem ChatGPT a nefunguje to - je tam spousta nepřesností. Tohle mi to vypsalo při dotazu Jan Drda:

Jan Drda (4. února 1915 – 28. ledna 1970) byl český spisovatel a dramatik. Narodil se v Příbrami, ale vyrůstal v Dobříši, kde jeho otec působil jako učitel. Po absolvování gymnázia v Příbrami studoval filozofii a estetiku na Karlově univerzitě v Praze.

Drda se proslavil zejména svými díly, která zachycují venkovský život na přelomu 19. a 20. století. Jeho nejznámější díla jsou kniha a divadelní hra Němý Bobeš, která byla napsána v roce 1940 a popisuje život venkovského chlapce, který je kvůli své němé podobě vyloučen ze společnosti, a divadelní hra Její pastorkyňa, která se odehrává na venkově a líčí osudy dvou mladých dívek, které si navzájem konkurují o přízeň muže.

Drda se také věnoval publicistice a politické činnosti. V roce 1945 byl jmenován náměstkem ministra informací a v letech 1946 až 1948 působil jako poslanec Národního shromáždění za Československou stranu národně socialistickou.

Jan Drda zemřel v roce 1970 při tragické autonehodě nedaleko města Rožmitál pod Třemšínem. Byl pohřben v rodné Příbrami a jeho jméno nese místní divadelní scéna.

M. Pivoda 21.2.2023 19:25

Diskuze byla dnes dobrá, pro širší veřejnost. Alespoň v to doufám.

Čtenáři mohli názorně pochopit složitost, která bude třeba překonat v souvislosti se zběsilým technologickým pokrokem 21. století.

Já jsem záměrně použil v argumentaci názory významnějších světových odborníků (aniž bych je zde výslovně citoval). Můj hlavní přínos zde spočíval v tom, že jsem ta témata propojil.

J. Jurax 21.2.2023 19:10

No, kdyby nějaká UI dokázala napsat novou exnerovku nezaměnitelným stylem žel již zesnulého pana Erbena, přečetl bych si ji opravdu s chutí ... :-)

M. Pivoda 21.2.2023 14:54

Pokud bude i nadále existovat kapitalismus (ten kapitalismus, který porazil neproduktivní reálný socialismus), lidská síla bude postupně nutně nahrazována jakousi technologií (hlavně AI) - až do bodu, kdy nepokoje trvale nezaměstnatelných občanů budou již policií nezvladatelné. Tito občané pak (za cca 20 let života v mírovém stavu) si vynutí nějaký příjem, ze kterého budou moci žít. Zatím ale není vůbec vyřešeno, jak tito lidé najdou smysl svého života. A ta liknavost je typický problém politiků, kteří reagují až na vzniklou situaci a jejichž časový horizont je od voleb do voleb.

Filozofové (kteří v životě nestáli u počítače) můžou žvanit a žvanit jak chtějí, ale tyto budoucí technologicko-ekonomicko-společenské změny se nutně prosadí.

ChatGPT je jen jeden z produktů uspěchaného kapitalismu, s tlakem na rychlou ziskovost, ale jen povrchním poznáním problému. Špičkoví ekonomové (tedy ne čeští) pro takové jednání již poměrně dlouho mají výraz "trhali jste dosud jen nízko visící ovoce".

J. Anděl 21.2.2023 17:35

Jakou akci byste v otázce nalézání smyslu života pro trvale nezaměstnatelné občany od politiků očekával?

M. Pivoda 21.2.2023 18:10

Politici si jaksi neuvědomují svoji zmenšující mocenskou roli v řízení společnosti i ekonomiky. Tolik úvodem.

Ostatní: Já jsem dnes CSd., tj. celkem spokojený důchodce. Takže do těchto aktivit (jak dávat smysl života) již nemohu mluvit. Nastoupila již další generace.

V současné demokratuře jsem byl více než 30 let systematicky pronásledován za to, že jsem se pokoušel posílit na významnou technologické konkurenční výhodu pro ČR, právě v oboru AI. A byl jsem systematicky pronásledován nejen zde, ale dokonce i v USA, kde jsem nějaký čas pracoval ve funkci univerzitního profesora.

M. Pivoda 21.2.2023 18:12

A dokonce i dnes zákeřně útočí na moji manželku vědečtí parchanti z Masarykovy univerzity v Brně!

J. Jurax 21.2.2023 18:46

Ehm ... otázka zněla, cituji - jakou akci byste v otázce nalézání smyslu života pro trvale nezaměstnatelné občany od politiků očekával? - konec citátu.

Máte opravdu za to, že Vaše reakce byla adekvátní odpovědí na položenou otázku?

J. Jurax 21.2.2023 18:48

Nebo jinak - neodpovídá za Vás chatbot? UI je ještě nedokonalá!

P. Diviš 21.2.2023 20:51

Václava Erbena UI hned tak nepřekoná, Pivodu už ano. :-P

Poznámka, detektivky od Erbena jsem četl celkem rád, ale když se stal mluvkou ČSSD, moc se neosvědčil.

A v současnosti je myslím nějaký pokus ty detektivky filmovat. O výsledku mám jen ty největší pochybnosti.

J. Jurax 22.2.2023 10:10

Zfilmovat? Že by už zas? Celkem nedávno z toho byl po mém soudu hodně nepovedený seriál na Primě.

P. Pepax 21.2.2023 9:50

Pokud AI nahradí žvanily, nic se neděje a je to asi současná jediná použitelnost AI v praxi. Tvůrci tzv. obsahu mohou maximálně rozbíjet počítače :-)

J. Anděl 21.2.2023 17:36

A nebo AI pomůže šikovným žvanilům žvanit lépe a přesvědčivěji.

J. Jurax 21.2.2023 18:53

Ano.

S pomocí nejdokonalejší techniky s prvky umělé inteligence povýšíme naše žvanění na kvalitativně vyšší úroveň! Umožní nám to více a lépe žvanit za současného snížení nákladů!

J. Anděl 21.2.2023 22:30

Přesně :)

J. Anděl 21.2.2023 9:45

Člověk si nedokáže vzít možnost si hrát, tvořit, mít kontrolu nad světem kolem sebe. Považuji to za smysl života, nejen lidského. AI mu v tom může pomáhat. Představy outistů, již dnes obdařených jen umělou inteligencí adekvátní kvality, spočívající v tom, že lidé nebudou pracovat, budou brát dávky a hromadně koukat doma na Netflix či se věnovat jinému zabíjení volného času, jsou doufám nereálné.

Této tuposti se samozřejmě část populace oddá ráda. Nicméně pokud se pletu a bude to většina, vnímal bych to jako konec lidstva.

M. Pivoda 21.2.2023 10:28

Tuposti se zde vytrvale oddává i Anděl, který si nechce a nechce připustit, že na planetě Zemi žijí i jiné, jinak inteligentní živočichové, než člověk.

A že tedy i umělá inteligence, AI, stvořená technologickým postupem, je inteligentní ve svém vidění a vnímání okolního světa.

J. Anděl 21.2.2023 10:32

AI má vidění světa asi jako lopata nebo Pivoda.

M. Pivoda 21.2.2023 12:07

Prostě odlišný (statistický) způsob vidění a vnímání okolního světa. A přesto ta AI dokáže být pro člověka občas užitečná. I ta lopata může být v jistých situacích (občas) pro člověka užitečná.

J. Anděl 21.2.2023 12:12

Ale užitečnost ve svém příspěvku nijak nepopírám, ba dokonce přímo naopak, vysloveně ji uvádím.

Pouze neexistuje důkaz (a podle mě pravděpodobnost) vědomí a vnímání.

Vědomí a vnímání neupírám jiným formám života, ale AI ano. Považuji to za spojitou vlastnost života.

M. Pivoda 21.2.2023 14:32

Užitečnost (například v případu samo-řídících automobilů) se může projevit i bez prokázaného vědomí a vnímání.

J. Anděl 21.2.2023 17:26

Ano. Na tom už jsme se shodli, že i lopata je užitečná, i když nemá žádné vnímání.

M. Pivoda 21.2.2023 17:52

V době průmyslové revoluce byly nahrazovány lidské svaly, v současné AI revoluci 21. století jsou již postupně nahrazovány funkce lidského mozku. Navzdory intenzivně tlachajícím filozofům.

Wikipedie sděluje:

Průmyslová revoluce byla postupná změna v období od 18. do 19. století, kdy se zásadně proměnilo zemědělství, výroba, těžba, doprava a další hospodářské sektory. Do té doby hospodářství dominovalo zemědělství. .... Hrubý domácí produkt na obyvatele byl před průmyslovou revolucí zhruba stabilní, průmyslová revoluce zahájila éru globálního ekonomického růstu (0,3 procenta ročně v 18. století, 1 procento v 19. století, 2,4 procenta v prvních 60 letech 20. století). Na konci tohoto období došlo k zlepšení životní úrovně ve státech, kde industrializace proběhla.

Po roce 1870 došlo k vlně inovací, které se někdy říká druhá průmyslová revoluce (elektrifikace, montážní linka, nové komunikační prostředky). S nástupem počítačů, počítačových sítí a digitalizace došlo podle některých ke třetí průmyslové revoluci. Eventuální čtvrtá bývá spojována s robotizací a plnou automatizací práce (viz též průmysl 4.0). ...

J. Anděl 21.2.2023 17:54

Dobře.

Nejsem si jistý, jestli se snažíte vyvrátit nějaké moje tvrzení, vyjádřit souhlas, a nebo jen náhodně generujete texty na základě nějaké statistické pravděpodobnosti.

M. Pivoda 21.2.2023 18:14

Aby Anděl pochopil smysl, bude se asi muset nejdříve pomodlit!

J. Anděl 21.2.2023 18:35

Mezi lidmi lze vyjádřit neporozumění a dostat odpověď. Vy umělé inteligence to máte jinak, chápu.

J. Jurax 21.2.2023 18:56

No, nemáte dojem, že jste diskutoval s chatbotem? UI je ještě nedokonalá ...

J. Anděl 21.2.2023 22:35

Ano, cítím místy podobnou bezradnost jako nad automaticky přeloženým návodem k použití v devadesátých letech.