29.11.2021 | Svátek má Zina


Diskuse k článku

HISTORIE: 70 let Vlaku svobody

Dne 11. září 1951 projel přes česko-německou hranici vlak č. 365, který vyvezl ze střežené republiky 111 pasažérů, z nichž 35 již zůstalo v Německu. Komunistická moc obehnala zemi ostnatým drátem, a proto musel být každý pokus originální a pro vládnoucí moc nečekaný

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Walletzký 17.9.2021 17:15

Technicky to proběhlo asi takto. Při odvěšování vozů z rychlíku bylo vypuštěno hlavní brzdové potrubí - ne kapalina, ale stlačený vzduch, provozní tlak 5barů. Vlaková brzda je na principu snižování tlaku v tomto hlavním potrubí, každý vůz potom brzdí sám ze svých zásobníků - vzduchojemů. Vypuštěním došlo tedy k úplnému zabrzdění zbývajících 3 vozů. Tyto vyřadil někdo záměrně tak, že odvětral - vypustil vzduch ruční záklopkou u každého vozu zvlášť. Takto připravený vlak už lze zastavit pouze samotnou lokomotivou. Ruční brzda v tomto případě vlak nezastaví, pouze zablokuje příslušnou nápravu a ta dále jede smykem.

J. Novák 17.9.2021 21:06

Postačí uzavřít brzdový ventil mezi lokomotivou a přivěšenými vozy., nejlépe na voze i lokomotivě.

A. Walletzký 18.9.2021 10:03

Souhlasím, nechtěl jsem to příliš komplikovat pro neznalé. Nicméně ty

přivěšené vozy se musí každopádně "vycucat" a hlavní potrubí zcela

vyprázdnit. Lokomotiva má tímto k dispozici brzdu vlakovou -

samočinnou a též brzdu lokomotivní - přímočinnou.