Čtvrtek 16. 5. 2024Přemysl polojasno10 °C

Diskuse k článku

GLOSA: Pane řidiči?!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 81
  • Poslední: 23.5. 2009 0:07
  • Řadit dle: času vložení
  • vláken
kacir 22.5.2009 22:31

Tak vidím, že už si ho koupil i jeden Čech...

Miloši, tos musel bejt na  dálnici nápadnej v takový káře, a jestli jsi jel 400, tak se divím, že tě zastavili ...;-) ale spotřeba 40 l/100 km ve městě je taky  pěkná

http://cs.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron

 

KK 22.5.2009 19:01

Děkuji za příjemný a vtipný text.

Konečně něco, co není výplodem nenasyceného grafomana.

KK 22.5.2009 19:00

Děkuji za příjemný a vtipný text.

apl 22.5.2009 18:05

drobnost

Molsheim není v Německu, ale v Alsasku ve Francii

KK 22.5.2009 18:47

Re: drobnost

Jistě pane moudrý, ale o tom tento text není.

apl 22.5.2009 20:02

Re: drobnost

nepochybuji o tom

Petr 22.5.2009 15:47

Zlaté časy se už nevrátí

Je mi smutno z toho, jak se postupně daří státu terorizovat vice a více občany a řidiče zvlášť. Díky svému věku již hodně pamatuji a když vyprávím vnoučatům, že jsem jezdil na motorce a nemusel vědět co je helma, bral stopařky bez problémů. Neznal jsem co to je omezená rychlost  (asi to bylo tím, že řidiči byli ještě svéprávní a tačilo jen pravidlo o přizpůsobení stavu vozovky a situace), že jsme jejich rodiče jako děti naložili do Stejšna dozádu, dali jim tam deky a hračky a tak jsme projeli celou republiku a ne jak dnes, kdy jsou svázání v plastikových kokonech bez možnosti pohybu, neznali jsme ani pásy  a ani policisty v maskáčích s radarem v křoví a v podstatě ta rychlost byla stejná jako dnes, do těch 90 km/hod. Navíc jezdily i końské povozy, hodně traktorů a silnice nebyly zdaleka v tak dobrém stavu.  Vnoučata jen koukají a nevěří ani slovo. A to si ani netroufám jim vykládat, že když byla nehoda a řidič byl pod vlivem alkoholu, byla to polehčující okolnost. Byly i nehody i tragické, ale nedělala s z každé nehody celostátní tragédie, nestavěla se tam okamžite omezená rychlost, kamery atd. Tak mne napadá, proč to fungovalo tenkrát a kam se to zvrtlo v současnoti a kam to půjde dál. Vůbec vám mladým nezávidím a je mi Vás líto. Takový svět plný svobody,  už nepoznáte nikdy a je to velká škoda. I když mladí to asi tak nepocítí. Co si asi myslí papoušek narozený a vychovaný v kleci, když mu ukazujete fotky džungle? 

Princ Jasoň 22.5.2009 16:14

Re: Zlaté časy se už nevrátí

To pamatujete ještě doby, kdy před vámi běžel muž s praporkem, že?

Ludva 22.5.2009 17:28

Re: Zlaté časy se už nevrátí

To jste připoměl hezky. Mě zase nikdo nevysvětlí, proč se v době regulací všeho povoluje vyrábět nezávodní auta s rychlostí 200 - 3OO km/h ? Kdyby byla maximální rychlost tak 120, byl by se závoděním na silnicích konec. Vzpomínám si, jak se trabant při devadesátce začal třepat, takže 80 stačilo. A takové jednoduché opatření proti mrtvým na silnicích se nezavede ani náhodou. Hlavně, aby byly náhradní žárovky a kompletní lékárníčka.

gnomon 22.5.2009 18:55

Re: rychlost trabanta, prosím upřesněte

I  když jsem nikdy Trabant neřídil, na dálnici v bývalé NDR mě Trabant s vlekem lehce předjel a to jsem se svou škodovkou jel dobrých 100 

Veteran 22.5.2009 17:36

Re: Zlaté časy se už nevrátí

To byly doby, když ale nejezdili takoví magoři jak jezdí dnes. Ti co měli auto si toho vážili a zacgházeli s ním jako s členem rodiny, protože stálo majlant. A žádný bodový systém, ani sebedokonalejší předpis to nezařídí. To musí skutečně šikanovat hloupí řidiče policie.:-(;-€(Y)

KK 22.5.2009 18:54

Re: Zlaté časy se už nevrátí

jezdilo se úplně stejně. Všimli jste si, že všichni jezdí, v podstarě, stejně a všichni remcají jací ti ostatní jsou lumpové? 

těchňik 22.5.2009 21:19

Re: Zlaté časy se už nevrátí

Body nebyly, ale štípaly se kupóny.

KK 22.5.2009 18:51

Re: Zlaté časy se už nevrátí

Ono totiž nebylo tolik mesášů a hlupáků. A většina lidí nepotřebovala vodit za ručičku.

cca1 22.5.2009 20:16

Re: Zlaté časy se už nevrátí

to byla ta doba když jste nased na motorku a vzal to šupem do Portugalska a nazpět domů přes Benelux ? ;-D;-D;-D a bez kontrol na hranicích, žádný devizový příslib...

těchňik 22.5.2009 21:17

Re: Zlaté časy se už nevrátí

Před více jak čtyřmi desetiletími parkovala na ulici, kde jsem tehdy bydlel celkem 3 auta. Dnes jich tam parkuje minimálně 50! Už jen z tohoto důvodu to nemůže být jako dřív. Moc aut.

A s tím chlastem coby polehčující okolnost, to byla tedy rána. Vozila se pro ten případ flaška. Po nehodě se rychle nacucat a je to v kapse. Střízlivý řidič měl holt smůlu.

el-lobo 22.5.2009 13:08

Nejpitomější otázka

na D1 zní: "Kde máte dálniční nálepku, pane řidiči?" Za to, že se musí jezdit po té valše, by měl někdo viset, a ne za to vymáhat peníze.

Ladislav N :-))) 22.5.2009 13:14

Re: Nejpitomější otázka

 ;-PR^

Joob 22.5.2009 14:55

Re: Nejpitomější otázka

paradox D1 je, že ti s mírou pravicovosti řidiče úměrně stoupá počet ujetých km výhradně v levém pruhu.

Ladislav N :-))) 23.5.2009 0:07

Re: Joob IP: 195.39.65.xxx

Tak tenhle blábol levičáka lze zodpovědně prohlásit za ;-O blbost dne! Gratuluji!!;-D

R. 22.5.2009 11:40

Otazka neni zbytecna

Taky vas muzou stavet za nedodrzeni bezpecneho odstupu, nebo neco jineho. A ani se mi nezda, ze "tak rychle jedou vsichni." Spousta ridicu si to sine pohodovych 120, okolo dvaceti(?) procent ridicu pohodovych 135+-5 a potom par kok.... no tamtech 160+ .

Technik 22.5.2009 11:21

Ten Veyron nemá skartovačku na řidičák?

Takové luxusní auto a nemá skartovačku v základní výbavě? Aspoň podle údajů v článku by se dalo usuzovat, že si v něm musí řidič po určitém počtu dopravních přestupků roztrhat řidičák vlastnoručně, když ho někdo pořád sleduje. Ale třeba je možné získat k Bugatti Veyron tu skartovačku jako mimořádnou výbavu a k tomu i tiskárnu na nové řidičáky? ;-)

pepa 22.5.2009 10:54

policie se ptá jinak :

tak pane řidiči, jak to vyřešíme ? S bločkem za 5 tisíc a tři bodíky k tomu nebo bez bločku za tisícovku a bodíky vám zůstanou ? Jak se to ke spokojenosti obou stran vyřeší, je myslím jasné.

JS 22.5.2009 10:53

Takovy system ma segra v Buickovi za $25000

Jura Jurax 22.5.2009 10:30

No,

ono je to těžké. Zvolili jsme si zastupiče, neboť naše demokracie neboli vláda lidu je zastupitelská, tito zastupiči nám napráskali zákony, s nimiž občas nesouhlasíme vůbec nebo aspoň ve vztahu k sobě samým (ne že by mezi zákony nebyly zmetky). Nicméně zákony se mají dodržovat, a to všechny a bez výjimky - tenhle princip je jeden z nejdůležitějších sloupů civilizace, bez něj bychom se propadli do anarchie a barbarství.

Samozřejmě se zákony nedodržují - zde ovšem by přestupníky měl nevyhnutelně potkat trest uměrný míře porušení zákona a důležitosti porušeného pravidla. Dokonce v reálu semtam i potká - najmě u vcelku prkotin a hlavně ty tzv. slušné, co v tom neumí chodit, nemají tu drzost, známosti, peníze na úplatky a za sebou armádu právníků.

No a na silnici - pravidlo o jízdě vpravo všichni kupodivu berou, pravidlo pravé ruky na neoznačených křižovatkách převážně taky (pokud ho nezapomněli či vůbec kdy znali), nicméně pravidla o parkování už míň stejně jako zásady upravující předjíždění těch, kdož pomalou jízdou krále silnic omezují - a pravidlo o omezené rychlosti ovšem popouzí občas kde koho - já samozřejmě nejlíp vím, kdy jedu bezpečně, a samozřejmě spěchám, protože čas jsou peníze.

Takže proč se rozčilovat nad tím, že k policajtům a lidským donašečům přibudou ještě automatické (a doufám neúplatné) systémy detekující pachatele aspoň na důležitých silnicích. Aspoň nepřijde jednomu líto, že ho chytili, an jede 155, ale toho, co právě předjížděl rozdílem minimálně třicet si už chytit netroufli ... ;-)

pivak 22.5.2009 10:49

Re: No,

A to je prave ono, pravidlo o jizde vpravo a prave ruky lidi dodrzuji, protoze chapou jeho prinos pro bezpecnost provozu. O tech dalsich se toto bohuzel rict neda.

Jura Jurax 22.5.2009 11:18

Re: No,

A což nepředjíždět před vrcholem stoupání nebo v nepřehledné zatáčce přes plnou čáru - třeba tohle pravidlo, byť jeho přínost je pro bezpečnost jistě nesporný, totálně nechápe minimálně 10% řidičů - denně se o tom přesvědčuji na I/43.

O tech dalsich se toto bohuzel rict neda. Mám tomu rozumět tak, že některá pravidla nejsou přínosem pro bezpečnost provozu nebo obecně pro bezpečnost vůbec? Jestli ano, sdělte, která to podle Vašeho názoru jsou.

Nikoloki 22.5.2009 12:27

Re: No,

Ale už je trochu problém třeba nepřejíždět plnou čáru, když se už druhý kilometr táhnete za traktorem, silnice je rovná, vidíte kilometr a půl před sebe a dlouhé desítky let tam žádná čára nebývala ;-€ a vyrašila tam jenom proto, že ožralý magor při předjíždění v noční mlze zabil pár policajtů v autě v protisměru ... A při snižování rychlosti v obci slibované odstranění omezení na 40 se možná i leckde krátkodobě konalo, ale dneska si každej vesnickej Venca prosadí omezení na 30, protože mu tam jinak náklaďáky plaší slepice. A pak se samozřejmě všude prskne rychlostní omezení pro všechna vozidla, i když by úplně stačilo pro náklaďáky. Nebo na volné přehledné silnici, kde jsem mohl jet se Škodou 100 v pohodě 110 až 120 a po zavedení rychlostních limitů se bezpečně jezdilo 90, se najednou objeví řada omezí na 70. To jako že s dnešním autem je nutno jet max. 70 tam, kde pro embéčka neplatilo omezení žádné? Nemluvě o tom, že jedna značka následuje druhou - zakazuje se, přikazuje se, nesmíš, musíš, řidiči jsi debil neschopný samostatného rozhodování a hodnocení dopravní situace ... - a přitom jsou ty značky bezpečně ukryty mezi řadami reklam a infocedulí všelijakých firem a firmiček a vy stejně musíte koukat upřeně na vozovku a kličkovat, abyste si v dírách a hrbolech neurazili kolo ...

lui 22.5.2009 13:08

Re: No,

Naprostý souhlas.Nejhorší je omezení rychlosti a to na klasických 30 Km na přehledném úseku.Sami naši slavní zákonodárci co to vymysleli samozřejmě tuto rychlost nedodržují a když něco tak se ohánějí svou imunitou.Ještě jsem nezaznamenal, že by byl nějakej poslanec za rychlou jízdu,nebo za nedodržení předepsané rychlosti nějak postižen.

Alík 22.5.2009 16:51

Re: No,

Dobrý den,

např. pravidlo, že při kolmém stání musím stát čumákem k chodníku. Často s pomocí spolupracovníků skládáme na rušné ulici věci z kufru auta. Takže musím všechny spolupracovníky nabídnout silnici, místo toho, abychom mohli v klidu skládat na chodník, kdybych mohl zacouvat kufrem k chodníku. A jenom proto, že to prosadil nějaký "ekolog". Chápu, že smrdět chodcům z výfuku není nic moc, ale aspoň v těchto případech by to mělo být povoleno. Žádný předpis by neměl zvyšovat nebezpečnost silničního provozu.