Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Hazard se životem?
Speciálně stran dopravních prostředků se mi shárování jeví jako nepřípustné. Od kamaráda jsme si v dětství půjčili bicykl Favorit s povolenými "motejlky"? Pěkně s kopce to v euforii rozšlapat, přední, dostatečně neupevněné kolo nás "opustí" a už letíme v plné rychlosti přes řídítka. Přežijeme? To Bílé kolo v Nizozemsku může být takto či podobně defektní kvůli: 1)únavě materiálu 2)lemplovství předchozího uživatele 3) nedej Prozřetelnosti, kvůli záměrné a zločinné schválnosti předchozího uživatele 4) z jiných příčin?. Tímhle způsobem zmínění Holanďané prosím neuvažují? Opatření jako nástroj k navození bezpečnosti při takovémto shárování mě věru nenapadá. Tvrdím, že zřejmě neexistuje.
Kola v prikopu
Aston nenapsal jak to s temi koly dopadlo. Pokud nekdo musel zaplatit za vytazeni kol z prikopu - tak system funguje. Ve Vancouveru se sharuji auta. Osobne vam nedoporucuji nechat je spadnout do nejake zmole.
ŠÁROVÁNÍ PO BOLŠEVICKU
Jistou formu "šárování" propagovali svého času i ruští bolševici. Mluvilo se tehdy o t.zv.: "volné lásce"! O děti, které by se z těchto vztahů narodily by se staral stát.
P.S.- Dočetl jsem se v jednom starém prvorepublikovém časopise.
Re: ŠÁROVÁNÍ PO BOLŠEVICKU
Nevím, jak se tomu říká dnes, ale o děti matek - samoživitelek (otců taky, jsou-li vůbec jací :-) se stát stará i nadále.
A to má být objev?
To už za bolševika se dala půjčit na vesnici cirkulárka nebo traktor s nářadím i obsluhou a podobné "maličkosti". A pokud jste byl seriozní (tedy jen nezneužíval pomoc a sám na druhé nekašlal) jste mohl sehnat i lidi co vám pomohli, ale znamenalo to že když někdo jiný pomoc potřeboval tak jste šel také.
Tolik k vámi obdivovanému čarování s šárováním dnešní doby.
A to jsem ani nezmínil jak to vypadalo s pomocí příprav třeba svatby. Tedy pokud jste si nehrál na honoraci.
A je to divné ono to bylo apolitické, jen se stačilo chovat tak jak jste čekal od druhých a vzájemně si věřit. Fungovalo to i za Rakousko Uherska, první republiky, "krapet" pokřiveně i za války. Takže spojovat to s komunismem dokáže jen opravdový tupoun/tupec.
Re: A to má být objev?
Sdílení určitých užitečných věcí je skutečně hodně staré. Já si koupím motorovou pilu, soused si koupí sekačku a podle potřeby si je navzájem půjčujeme. To fungovalo, funguje a fungovat bude (samozřejmě záleží na sousedských vztazích). Zato nesmyslné projekty, kdy magistrát města z vybraných daní nakoupí hromadu kol, která pak rozmístí po městě, to je pitomost, loupež za bílého dne a komunismus jako vyšitý, žádný sharing.
Zvláštní,
stejnou zkušenost udělal Jára Cimrman, jeho horníci sice nešérovali, ale fárali, ovšem taky se začali hromadit ne jednom místě.
Sci-fi se naplnuje a český sci-fi spisovatel si toho nevšiml
1. Sdílení soukromých automobilů. Je malá sociálně-ekonomická revoluce skutečně na obzoru? Publikováno na Neviditelném Psovi dne 28. září 2009
http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost-sdileni-soukromych-automobilu-f2i-/p_spolecnost.aspx?c=A090927_165405_p_spolecnost_wag
2. Mezitím (od roku 2009) došlo k pokroku v umělé inteligenci (tzv. deep learning, simulované neuronové sítě) a přicházejí automobily (elektromobily) s automatickým řidičem. V některých státech budou samořídící automobily pokusně vpuštěny na silnice již do konce roku 2017. Ten technologický přechod bude trvat samozřejmě několik let, ale nakonec automobily budeme sdílet už proto, že si prostě objednáme (a zaplatíme) přepravní službu. Automobil, který vám dnes odpočívá v garáži 95% času, bude takto využíván na 95%.
To ale také znamená, že vzhledem k lepšímu využití automobilů bude potřeba mnohem méně automobilů. A to také znamená, že česká ekonomika, která spočívá především na montáži automobilů, by mohla již brzy zaplakat.
Re: Sci-fi se naplnuje a český sci-fi spisovatel si toho nevšiml
Snad se takové pitomosti, jako je carsharing, nedožiju. Tedy on už existuje, ale jmenuje se to Uber. Toto sdílení vlastního vozu funguje a proto je potřeba ho zakázat. K tomu, co popisujete v bodu 2, napsal pěkný článek D-FENS. Doporučuji.
http://dfens-cz.com/autonomni-rizeni-3-carsharing/
Info pro ty, kdo se dožijí
http://europe.autonews.com/article/20160226/ANE/160229965/car-sharing-will-have-biggest-impact-in-europe-study-says
Re: Sci-fi se naplnuje...
Jen aby. Sdílené automobily se dnes jmenují autobusy a vlaky. Chcete-li jet ve špičce, abyste si jízdu objednával mnoho hodin až několik dní dopředu, nebo se smířil s tím, že budete stát. Možná je to levnější na peníze (i když těžko říct - skrze všemožné dotace je v tom takový binec, že nikdy nevíte kdo komu co platí), ale podle množství aut na silnici usuzuju, že nefinanční cena je příliš vysoká.
Jiný způsob sdílení, tzv. autostop. je úplně zadarmo, ale zase dost riskujete, že cesta bude trvat o několik hodin déle.
Zajímavý způsob sdílení je sousedská výpůjčka, ale řekněte si o peníze a máte za krkem Babiše a EET.
Pro Z. Lapila
Budoucí technologické možnosti je komplexní téma.
Pokud bude dostupnější rychlé a spolehlivé internetové spojení, mnoho činností lze provádět z vašeho domu či bytu, a klesne tak potřeba cestování - hlavně ve špičce.
Re: Pro Z. Lapila
Komplexní téma - naprostý souhlas.
Spojení nemusí být nutně internetové - debatu nad obrázkem zvládnete i telefonem za pomoci faxu, ale to se pouštím do technických detailů a to, předpokládám, ani jeden nechceme.
Jen mi v podobných rozhovorech připadají přehlédnuté dvě samozřejmosti:
A/ O věc se NĚKDO musí starat (aspoň platit toho umělého inteligenta) - viz třeba někdy dost děsné společné chodby v panelácích a referentská čili společná auta ve firmách - a zatím nejlepším pečovatelem se ukazuje vlastník; ten "to" samozřejmě může pronajímat.
B/ Když kouknu kolem sebe a vidím davy aut a náklaďáků, vychází mi, že doprava je vysloveně levná.
Respektujte pravopis
Jiz od Palackeho se pise bud "shareovat" ci "šérovat". Nechte gumarenske przneni cestiny Babisovi.
Co se týče kol, tak ta modrá kola (nemůžu jmenovat) z Londýna jsou fajn. Sice to není sharování, ale funguje to.
Proste hlupaci a komunismus
jen tak nevymrou, na to jedine, krome smrti a dani je spoleh.
Re: Proste hlupaci a komunismus
Ted koukam ze nejsem sam, kdo v tom rozpoznal komunismus, ten je v lidech zazrany do morku kosti a nikdy nepochopi, proc je spatny, takovi musi jen vymrit, aby bylo lepe.
Re: Proste hlupaci a komunismus
Na "shárování" ani na komunismu by nebylo nic špatného, kdyby se tyto myšlenky daly uskutečnit na výhradně dobrovolné bázi. Pokud by v Holandsku ta kola patřila soukromníkům, kterým nevadí že svoje kolo nebudou mít k dispozici tehdy kdy je potřebují, jejich věc. Ale ta "bílá kola" nepochybně platí magistrát. někdo se o ně - za peníze - stará, udržuje je. Za peníze lidí, co většinou na kole nejezdí. Proti dobrovolnému komunismu by taky málokdo něco namítal, ale kupodivu ani nejzapálenější komunisté jej mezi sebou a za svoje neprovozují. Komunisté se soustřeďují na snahu vnutit komunismus ostatním násilím, prostředky jsou vybírány účelově podle momentální situace, klidně může posloužit i "demokratické" hlasování. Hlavní rozdíl meziliberály a komunisty je v tom, že liberálové by neměli nic proti tomu, když si komunisté PRO SEBE zavedou komunismus, kdežto komunista, je-li u moci / máme s tím zkušenost / nedopustí aby se kdokoli z komunistické "společnosti" vymanil. To je pořád žvástů o "emancipaci", jednou žen, jindy "menšin", jen od komunismu a levičáctví je "emancipace" striktně zakázána. Už z toho je zřejmá násilná podstata jakéhokoli levičáctví a kolektivismu.
Právě z uvedených důvodů v poslední větě
je obsažena zásadní pošetilost komunismu. Co ale zastaví naše konání - pořizování si čím dál víc různých technických pomocníků v našich domácnostech vůbec netuším.
Komunismus
Zdá se, že se holanďani zasnili, a zahráli si na komunismus a nechali kola lidem zadarmo. Doufajíc, že jsou "uvědomnělí".
A tak to pak dopadá. Kola nemají cenu.