Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Politická korektnost je svinstvo i když liberál nejsem
Nesnáším extrémy a myslím že problém je v nich. I libertianismus nebo jak nazvat to, co není socialistický liberalismus = totáč, ale skutečný liberalismus má u mne něco nepřijatelného.
Přesto tady s panem Kelichbarem skoro souhlasím, svoboda slova má být pro všechny a všechno. Jako nepřítel extremismu ale tvrdím, že končit má, někde tam, kde se vyzývá k napadení souseda, cizince či pedofilního projevu na dětech. Restrikce totiž trochu funguje. Samizdat nemá tolik schopností aby se z myšlenky stala samozřejmost.
Takže jak jsem předeslal, problém vidím v extremismu, tentokrát levicovícovém. Politická korektnost je totiž daleko, daleko za hranicí určité odůvodněné cenzury.
Slova jsou vítr. Že ano? Kdokoli z nás může říct cokoli... A co znamená definice "Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého" na verbální úrovni? Pokud mne někdo nazve blbcem, nijak mne tím neomezil. Vyjádřil pouze svůj osobní názor na moji osobu a chování. (Jenže by se to dalo kvalifikovat jako nenávist, nebo ne?) V takovém případě považuji za rozumné pokrčit rameny a zamyslet se, jestli na tom něco není. Jenže se to dotýká naší pýchy. A mně se zdá, že čím jsme změkčilejší, tím jsme i pyšnější. A lidé jsou změkčilí víc a víc. Myslím, že i toto je důvod proč tolik skupin křičí po omezování svobody projevu. Neumíme se vyrovnat s kritikou na nás samotné, i kdyby byla nakrásně stokrát pravdivá. A zároveň už nemáme "koule" na to, abychom si to čestně vyřídili v osobním souboji, pokud se nám to tedy nelíbí. Chceme se schovávat za práva, zákony, stát. Píše o tom dnes Dan Drápal v jiném článku na Psu, o krizi mužství. Je to, jakoby Tom Sawyer běžel za tetou Polly, že se mu Alfred Templ vysmíval, místo aby ho přepral. Teta Polly by pak běžela za soudcem Thatcherem, aby Alfréda obvinil z podněcování k nenávisti a rasismu. :) :)
Svoboda slova je, anebo není. Neexistuje žádná
částečná svoboda slova. A bez svobody slova není svoboda žádná. Nemusí to nastat ihned (asi by vzplálo vzbouření na vsi), ale k tomuto stavu je možné se dopracovat salámovou metodou. A tady ta svoboda slova vadí nejvíce, protože se může lidem napovědět, co se skrývá za konkrétním, na pohled nevinným, krokem.
Existuje samozřejmě verbální poškození (např. pomluva), ale tomu je možné se bránit zákonnými prostředky a požadovat náhradu za újmu - ovšemže za předpokladu normálního fungování orgánů trestního řízení.
Aneb potlačování svobody slova vede k potlačení svobody jako takové. Ostatně s tím máme více jak čtyřicetiletou zkušenost.
Souhlasím vyjma zmínky o trestním řízení.
Pomluva nemá být předmětem trestního řízení, ale výhradně občanskoprávního řízení o omluvu a náhradu škody.
Ostatně teď zrovna si jedna herečka takto vydělal 4 miliony. K čemu by jí bylo, kdyby pomlouvače zavřeli?
Re: Souhlasím vyjma zmínky o trestním řízení.
Ano, máte pravdu. Omlouvám se.
V rámci subjektivního vnímání reality je možno
samotné vyšetřování pouvažovat za akt nenávisti a voila kruh se nám uzavírá!!!
Omezení svobody slova je omezením práva mluvit
Čímž omezuje základní povinnost (co povinnost, podstatu!) KAŽDÉHO sporu: budiž slyšena i druhá strana.
Všichni víme, že facka není argument. "Drž hubu" argument je?
Podle vyprávění
našich letců z Anglie tam během prvních válečných let běžně vycházely noviny, podporující Hitlera a v Hyde Park Corner byl často ke slyšení nějaký pokrokový humanista a obhájce práv utlačovaných nacistů. Policista dohlížel na to, aby mu někdo neublížil, ale to nikoho nenapadlo. Vše časem odumřelo samo. Jediné co se nesmělo kritisovat nebo pomlouvat, byla královská rodina, ale to taky nikoho nenapadlo - nejspíš by ho ostatní zlynčovali. Po letech na tu propagaci nacismu vojáci vzpomínali s úsměvem, určitě bez nějakého odsudku.
Re: Podle vyprávění
Tady ovšem nejde o práva "pokrokového humanisty" ani o překrucování historie či obyčejné lhaní ale např. o ovlivňování výsledů voleb, či rozeštvávání lidí končící třeba i teroristickým činem (původně neškodný dědeček nakonec u trati podřízne stromeček) So geht das.
Re: Podle vyprávění
Myslíte, že projev v Hyde Parku podporující Hitlera nebyl ovlivňováním voleb? Že nemohl vést, řekněme, ke špionáži ve prospěch Německa? K sabotáži válečné výroby?
Ptám se vás: kdo je vinen? Ten, kdo řekne "Běž podříznout stromeček" nebo ten, kdo stromeček podřízne? Odpovědnost za plnění pokynů (tam tomu říkali rozkazy) se řešila už v Norimberku...
On snad někdo řekl "jdi a podřízni stromeček?"
To byla osobní a navíc blbá iniciativa toho "staříka!"
Re: Podle vyprávění
Ovlivňování voleb? Jako že ti hlupáci potom nevolí toho, koho si zrovna vy představujete? Ano, tak právě o tom svoboda slova je, vy lidový demograte. :-P
Re: Podle vyprávění
Pokud se necháte u voleb ovlivnit, je to vaše chyba, my s tím nic nenaděláme. Stejně se ve větší či menší míře u voleb necháváme ovlivnit asi všichni
Re: Podle vyprávění
Kdo může za to, že původně neškodný dědeček podřízl stromeček?
Kdyby totiž ten dědeček viděl, že jeho obavy jsou veřejně otevřeně komunikovány, že je vládnoucí politici berou na vědomí a otevřeně o možném nebezpečí mluví, že se něco v této věci opravdu vážně řeší, místo aby se všichni tvářili, že se vlastně nic neděje, okřikovali, umlčovali a vytěsňovali z veřejného prostoru ty, kteří ty dědečkovy obavy sdílejí, tak by dědečka nejspíš vůbec nenapadlo, že takovou debatu musí vyvolávat až on sám tím, že podřeže stromeček.
Re: Podle vyprávění
Možná jo, možná ne. Člověk nikdy neví, kdy a proč dědečkům či jiným občas rupne v kouli. Nevyzpytatelné jsou cesty Páně a dědečků.
Re: Podle vyprávění
To je průser! V Česku dědeček podřízne stromeček u trati... Což v Dojči či jinde na "západě EU" není možné a nikdy se nestane. Tam jen pár "neškodných věřících v Alláha" vjede kamionem do lidí a nebo vystřílí Bataclan, či spáchá teroristický útok na letišti či podzemce a nebo autobuse, sem tam nějakou znásilní a nebo pobodá nožem... So geht das.
Úplně někodná dívka přejedde 8 lidí
(1973).
S tím "ovlivňováním výsledků voleb" jste si obšem neskutečně naběhl! To je totiž základním právem lidí v demokracii!!!
Ten kdo se označuje za liberála, ale nectí svobodu slova, není žádným liberálem ve smyslu tohoto slova, ale je tak zvaným neoliberálem, který se vydal na cestu k totalitě. A tu jsme si my starší užili mírou vrchovatou. Takové lidi proto musím považovat za nepřátele ohrožující nejenom mojí svobodu.
Re:
A teď otázka do pranice: myslíte si vy či kdokoliv další (kolemčtoucí, hlaste se), že je možné se před oněmi ohrožujícími nepřáteli ochránit tak, že jim dám přes pusu polopropustnou lepicí pásku?
Kurnikšopa - vždyť oni se určitě zase bojí nás, jinak by nám nezakazovali mluvit. To budeme mít přizalepené huby všichni? Není to celé magořina?
Re:
No však ať si klidně žvaní, jenom je potřeba je s těmi jejich žvásty poslat tam, kam si zaslouží, a ne podle nich měnit třeba ústavu.
Re:
To je dokonalá představa: zakázat některé názory proto, aby se jich nechytli politici :-).
Re:
No tak ono to tak s těmi "některými názory" v praxi bohužel funguje. :-(
Dokonalé, pane.
Se svobodou slova je to jako s těhotenstvím: buď je, nebo není. Žádná polosvoboda není možná.
U nás svoboda slova není a za svá slova jsou lidé zavíráni do vězení. Tak tomu bylo i za komunistů, i za nacistů; ti obojí však za slova občas jejich autory i zabíjeli. K tomu nejspíš také dojdeme (ostatně v Británii již došli, neboť co jiného je umístění antiislamisty do vězení plného islámských teroristů?).
Jedna věc mi tu nesedí.
Bojovat za absolutní svobodu slova, to ještě chápu, ale že značná část těchto bojovníků je schopna bez mrknutí oka adorovat či omlouvat nebo alespoň cudně přehlížet ruské a čínské lumpárny nebo dokonce označovat stav dnešní západní společnosti za horší režimu před rokem 89, to je fakt prapodivné.