Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Autor je magor!
Je to jako v knize Obchodníci s vesmírem, Společnost není schopna a často ani OCHOTNA poskytnout lidem základní životní potřeby, na kterých SKUTEČNĚ ZÁLEŽÍ, např. byty a maso. Namísto toho jsou nám vnucovány "hodnoty," které nemají ani cenu nejen popsaného papíru, ale ani jedniček a nul na internetu!
Proč by měla společnost poskytovat něco, co si mají obstarat lidé a společnost jim v tom nepřekážet?
Ač s mnohými názory autora mám problém, přečetl jsem celý článek c velkou pozorností. Každopádně nutí myslícího čtenáře k zamyšlení! A to znamená, že článek je dobrý
Pěkný blábol. Je zajímavé, že Robejšek, který sám sebe řadí k pravici, se v tomto blábolu sešel s melounovitou levicí. Ta v podstatě tvrdí totéž, zastavme rozvoj, globalizaci, technický pokrok, průmyslovou výrobu, omezme všechno, abychom nerozdráždili boha globální klimatické změny a on nás nezničil.
Až na ty globální klimatické změny, (pokud nejsou v těch koncových pasážích, které už jsm nezvládl přečíst), tam má Robejšek všechno.
Po dlouhé době, zas pan Robejšek. Moc hezké a moudré počteni.
Bohužel, k tomuto poznání se člověk dopracuje až lety zkušeností. A to už je škoda napáchana. A mezitím výroste nová generace a zas... Atd. Dříve to nebylo tak hrozné, svet nebyl tak propojen. Dnes je to sebezničující.
SVOBODA je možnost, případně také schopnost volit, rozhodovat a jednat „podle své vůle, “ ať je jakákoli a nést za to přiměřenou odpovědnost. Podle W. Weischedela znamená „volný prostor možností volby, v jehož rámci může člověk rozhodovat sám o sobě za sebe sama.“...
KONZUMERISMUS je tendence, chování nadměrně nakupovat a hromadit předměty a požitky za účelem zvyšování osobního štěstí. Často je předmětem kritiky, a to už od doby Karla Marxe[zdroj?] a Thorsteina Veblena. ...
MOUDROSTÍ se obvykle rozumí shrnující a praktické rozumění světu i člověku, zároveň svrchované i taktně skromné, jež dává jistotu v rozhodování a jednání. K moudrosti nutně patří ROZVAHA, ZKUŠENOST A ODSTUP OD BEZPROSTŘEDNÍCH PODNĚTŮ A OKOLNOSTÍ. Lidské společnosti moudrost vysoce cenily, ukládaly ji do přísloví, vyprávění i náboženských spisů a v mnoha kulturách se pokládá za ctnost.[1] ...
WIKIPEDIE
Ano, tento článek jednou vejde do dějin jako velká učebnice robejško-leninismu!
Článek si zasloužil být rozdělen aspoň do tří pokračování. Jinak ano, staří bílí muži s obrazem starých paradigmat před očima by si jistě dokázali poradit. Ale pro mladší generace je už laťka "normálu" jinde a vracet k minulosti se nebudou, leda by je tam uvrhla nějaká apokalypsa. To je docela pravděpodobné, protože existuje něco jako lidská přirozenost a čím víc se jí vzdalujeme nebo ji dokonce odmítáme, tím hlubší bude pád. Ale jistě bude postaráno, aby přežili pro další vývoj lidstva, hlavně vývoj duchovní, jen lidé perspektivní.
K autorovým čtyřem pravidlům osvobození bych si dovolil doplnit: dělejme si zásoby konserv.
No jo, ty zasoby... Ny starší pořád pocitame s tim, ze neco nebude nebo ze bude valka ci co... A tak furt delame zasoby a ty prošlé konzervy konzumujeme... Tedy v tom lepsim případě, že... Ja tedy taky, sakra. Nejhorší je to, ze to o sobe vim...
Každý tlak novinek na životní normál , vytváří protitlak , který se "vyboulí", ve společnosti někde, kde jsme to nečekali! To jest umělé snahy se s přirozeností nespojí!
Konec růstu, to už tu jednou bylo. Tenkrát autoři (Club of Rome) teze udělali chybu a konkrétně předpověděli, jak špatně v roce 2000 dopadnem. Nevyšlo to.
Pan Robejšek a jemu podobní, si dávají poror, aby nebyli konkrétní.
Nejdřív jsem se domníval, že si dělá srandu, ale zdá se, že to myslí vážně. Příšerná slátanina, navíc vycházející z mylných předpokladů o idylické minulosti, kdy stačil dostatek. Taková nikdy nebyla.
Když někdo v Německu souhlasí, tak se říká "Ihr Wort in Gottes Ohr" - vaše slovo Bohovi do ucha. Je to slátanina.
Teď se teprve ukazuje, že pan Robejšek příliš dlouho pobýval v Německu.
Polemika:
A je zde ještě jeden problém. Z Číny se stává nebezpečný soupeř. Pokud zbrzdíme náš technologický pokrok, budeme mu schopni čelit?
Nevím.
Jako povinné četby jsem se ho s úspěchem ochránil. Teď mu dávám za pravdu. Neruda: "Kdo chvíli stál, již stojí opodál."
Polemika: Nemyslím si, že smyslem úsilí slušného člověka by mělo být úmyslné "zpomalování" a "vnášení zrnek písku do soukolí technologického rozvoje a ekonomického růstu".
Myslím si, že smyslem by mělo být, dělat svoji práci poctivě, říkat odvážně a ohleduplně své názory a být si stále vědom toho, že smyslem života není honba za úspěchem ale snad prožití sounáležitosti.
A pokud to člověk opravdu začne dělat, najednou zjistí, že je mu vytýkáno, že je pomalý, neefektivní a že sype písek do soukolí pokroku. A pak by se z toho neměl podělat, ale měl by si uvědomit , že naše lidství je cennější než zbožštěná rychlost, efektivita a vykázané množství.
"Myslím si, že smyslem by mělo být, dělat svoji práci poctivě, říkat odvážně a ohleduplně své názory" - až potud jo.
"A být si stále vědom toho, že smyslem života není honba za úspěchem ale snad prožití sounáležitosti." - to už ne. Smyslů života je víc a "honba" za úspěchem je jen jeden z nich. Je celkem přirozené, že má člověk radost z úspěchu, klidně ji může prožívat i vv sounáležitosti.
Rychlost, efektivita a vykázané množství může někdy mít svůj význam, třeba teď při produkci vakcin. Problémem je zbožštění (čehokoliv).
Souhlasím.
Jen drobná poznámka. Smysl života není totéž co životní cíl. Úspěch (aspoň podle mého názoru) opravdu není smyslem života, ale je to běžný a do značné míry legitimní životní cíl.
Ale i já jsem se dopustil přešlapu, když jsem formuloval, co je smyslem života. Je to mnohem hlubší a nedá se to říci jednou větou.
Tak začněme: na odpad pozvěme Turky, do fabrik Mongolce a na prodávání už máme Vietnamce.
Naše lidství zachráníme, i kdyby nezůstal kámen na kameni.
To je jak v současné Praze, kavárna intelektualů potřebuje jakési pomalejší kultůrní závětří . A nadává na Babišovu rychlost ! A nijak jim nevadí že mimo prahu se buduje a staví s pomocí statisíců námezdních sil ze zahraničí ? Babiš netuší, že buduje zemi pro líné Staro a Mlado čechy taxíkářského naturelu , kteří se nepřekročí?!
V lecčem dávám autorovi za pravdu, ale že by se to změnilo kázáním, tomu nevěřím.
Sociálním smírem, který fungoval nejen v Německu, před jeho sloučením, méně globalismu, jinou EU/její papaláše a samozřejmě poctivou prací.
Co to všichni máte pořád s tou poctivou prací? To je přece věc zaměstnavatele.
Nepracuješ pořádně, vyletíš.
Mnoho podnětnych myslenek, ale i chyb a nepochopení. Ekonomicky růst nekončí, jen bude jiný. Nezávisí na rychlosti ani globalizaci a jeho dalším zdrojem muze byt deregulace, svoboda a nove potřeby, ba i lokalizace a kvaplita života.