Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Re: někteří jsou asi hluší
Viz poslední odstavec z tiskové zprávy na stránkách SZ:
V krátké době by měla být ve stále větší míře k dispozici na trhu biopaliva II. generace. Ta se budou vyrábět z "nepotravinářské" lignocelulosové biomasy (dřevo, těžební zbytky, seno, sláma, rostlinné odpady, rychle rostoucí dřeviny...). Právě s jejich pomocí bude možné dosáhnout podílu 10 % biopaliv na palivovém mixu české dopravy (jak navrhuje Evropská komise v energeticko-klimatické balíčku z 23.1.2008) a přitom se vyhnout dovozu surovin pro výrobu biopaliv ze zámoří. Takový dovoz by totiž svými negativními dopady na životní prostředí
mohl fakticky rušit pozitivní efekt biopaliv.
Re: Re: někteří jsou asi hluší
Ano, a proto, aby ta krátká doba bylo co nejdelší, se s podporou SZ vyhazují peníze na dotace biopaliv první generace, místo aby šly do výzkumu biopaliv generace druhé.
Re: Re: někteří jsou asi hluší
Zaroven ale plati, ze SZ je zasadne PROTI vyrobe biopaliv II. generace na uzemi EU protoze tato vyroba je zalozena na geneticky modifikovanych organismech (jak bakteriich tak rostlinach).
Pouziti GMO v nepotravinarske sfere je zcela neprijatelne nebot na zaklade principu predbezne opatrnosti nelze vyloucit unik genu do vyroby potravin!
Re: Re: Re: někteří jsou asi hluší
My musíme na té ladem ležící zemědělské půdě (odhadem cca 10% půdy u nás) pěstovat GMO topoly?
Re: Re: Re: Re: někteří jsou asi hluší
Pokud hodláte 10 % orné půdy, která dnes leží ladem (mimochodem, mnoho jí je právě v NATURÁch a podobných chráněných místech, nechat zarůst roštím, třebas rostoucím rychle, tak to, prosím těm lidem, kolem jejichž baráku to chcete dělat, řekněte včas. Poletíte, jak s modlitebními mlýmy.
Ještě mi prozraďte, jak zajistíte tři drobné detaily:
A) obmítání v třetím a dalším cyklu, kdy vám pařezy budou spolehlivě ničit kosy.
B) sušení syrového dřeva a jeho úpravu na topné médium
C) rekultivaci pozemku prorostlého kořenovým systémem po naposledy obmetených topolech nebo vrbách
Re: někteří jsou asi hluší
Řešením je odklon dopravy z kamionů a individuálního automobilismu k nákladům na železnici a veřejné dopravě. Vy jste prostě odborník na dopravu, to se jinak nedá nazvat.
Re: Re: někteří jsou asi hluší
A co je podle vás řešení? Výstavba dalších a dalších předražených dálnic z veřejných prostředků a ponechání hlučící, emise produkující a vozovky ničící kamionové dopravy na našich silnicích?
Re: Re: Re: někteří jsou asi hluší
Raději hlučící a smradlavé kamiony na dálnicích stavěných z veřejných prostředků, kde věřím, že zboží dovezou včas, než předraženou a hlučící železnici stavěnou z veřejných prostředků, kde čas dohodnuté dodávky je sázka do loterie. To jsou ty EKONOMICKÉ externality ...
Re: Re: Re: Re: někteří jsou asi hluší
Železnice není předražená, hluk vydává v souhrnu menší než kamion (tedy po převedení na tunu přepraveného zboží) a veřejných prostředků se na ni v současné době vydává asi 3,6x méně než na silnice 1. třídy a dálnice (železnice je více než 9.000 km, silnic 1. třídy a dálnic asi 6.000 km). A včasnost či nevčasnost dodávky není fyzikální vlastností železnice, ale důsledkem a) špatného konkurenčního prostředí b) dlouhodobého zanedbání budování kvalitní a kapacitní železniční infrastruktury
Re: Re: Re: Re: Re: někteří jsou asi hluší
No, ale já bych si nepřál přepravovat pouze tuny materiálu (tam má železnice smysl), ale třeba menší věci do více míst (což by v případě železnice znamenalo časté překládky nebo nevyužití přepravního prostoru, takže ta čísla náhle budou dramaticky jiná). S posledními body souhlasím, ale ty logistické problémy se tím příliš neodstraní. Stejným způsobem jako jste použil Vy (náročnost přepravy tuny materiálu) by se dala vyargumentovat výhodnost lodní dopravy a prosazovat dostavění jezů na Labi, ale tam je názor Zelených zase velmi "pružný".
Re: Re: Re: Re: Re: někteří jsou asi hluší
kotec, ty jsi expert (čti blb). Nemáš tušení, jak dráha funguje, ale keců máš milion. Zjisti si, kudy a jak dlouho jede 1 vagon např. botami z Písku do České Lípy. Nad výsledky tvého bádání (můžeš použít i dost odborné termíny, několik spádovišť jsem oživoval) si můžeme pokecat.
Re: Re: Re: někteří jsou asi hluší
všiml jste si, že železnice u nás vede téměř do každých Kotěhůlek, zatímco dálniční síť ještě zdaleka není dobudovaná? Možná byste mohl začít uvažovat o privatizaci českých drah. A hlavně oprostit svoji mysl od brčálových schémat.
Re: Re: Re: Re: někteří jsou asi hluší
Takže vy srovnáváte regionální železnici, do níž 60 let nebylo investováno a jejíž traťová rychlost je řekněme 40-50 km/h, s dálnicí?? Srovnávejte s dálnicí jen koridory (a to ještě ty jejich úseky, které mají konstrukční rychlost nad 130 km/h). Mimochodem 1 km dálnice stojí téměř tři čtvrtě miliardy. 1 km železničního koridoru na 160 km/h stojí necelých 300 milionů. (V obou případech nepočítám tunely, mosty apod.) Nehledě na zábor prostranství (dálnice 30 - 40 m, železnice 10 m), ekologickou hodnotu (dálnice = výsek krajiny zcela bez života, nepropustný pro vodu, železnice = normálně propustná, na náspu běžně žijí rostliny a živočichové), fragmentaci krajiny (dálnice = obrovská nepřekonatelná bariéra) apod.
Re: Re: Re: Re: Re: někteří jsou asi hluší
nesrovnávám. píšu, že je u nás nezbytně nutné dobudovat dálniční tahy tak, jak je tomu v ostatních civilizovaných zemích. smiřte se s tím, že divočina tu už staletí není a pokud jednou zase bude, tak si s dálnicemi hravě poradí
Re: někteří jsou asi hluší
A) Proč má SZ v programu budování kapesních elektráren na biomasu na každé vesnici? Proč bojuje proti ČEZu, který je skutečně plonkovní biomasu schopen pálit za mnohem nižších nákladů, než ony kapesní elektrárny, které by navíc plundrovaly pole i les daleko důkladněji, než socialistický zemědělec? Odklon od individuální dopravy a přechod k železnici - obecně fajn nápad, já mu děsně fandím - tam kde má smysl a tehdy, až železnice začne poctivě hledat svoje místo v dopravním systému. Ideologické výkřiky tomu pouze ubližují! Co se týče dopravní obslužnosti, často by vyšlo levněji, kdyby pro babku do městečka na zavolání přijel mercedes s uniformovaným šoférem, místo každý den pravidelně zajíždějící bedny.
B) I na Bursíkův řepkový metylester se nejspíš při pěstování řepky spálí více energie, než nakonec řepka nahradí. Pěstování biomasy má smysl jen tehdy, pokud je to vedlejším produktem udržování umělého životního prostředí - kulturní stepi a její použítí má být co nejjednodušší, tedy nejlevnější - a pokud možno v místě. Takže spíše, než výrobu metylesteru a metylakoholu pro substituci uhlovodíků navrhuji substituovat uhlovodíky v topení, například pálením obilí, buď v místě pěstování nebo dotací topné směsi v elektrárně (tam ovšem nahrazuje uhlí).
C) S tím lze rovněž souhlasit, ovšem nejdříve je nutno vydiskutovat, co je externalita. V podání zelených je externalita hypotetický dopad oceněný výší potřebnou k oddůvodění vlastního ideologického požadavku.
Re: Re: někteří jsou asi hluší
No, on velký Mao druhdy prosazoval zase kapesní železárny do každé dědiny - ale ukázalo se to jako blbost. Veliká, byť jakési železo odtavili v každé dědině, když to ideologie žádala. No a teď kapesní elektrárny do každé dědiny ... Zelení jsou průkopníky slepých - ovšem zelených - uliček.
Re: někteří jsou asi hluší
Ad C) Co je neekonomické, to je také většinou neekologické. To není vtip. Pokud bychom na výrobu 1 litru biopaliva spotřebovali 1,5 litru nafty z ropy, tak je to nejen neekonomické, ale i neekologické.
Re: Re: někteří jsou asi hluší
Což je smutná pravda. Ve jménu Svaté války proti změnám klimatu a svělých kšeftů z toho plynoucích.
Re: někteří jsou asi hluší
Mám dvě připomínky,SZ zapříčinila,že se už teď do vší nafty,v ČR spálené,musejí přidávat 4% MEŘO,nikdo neví,co to udělá s ovzduším,motory rozhodně trpí,mají menší výkon a vyšší spotřebu....
Když má mít ekologie smysl,musí být pro všechny,a tudíž levná,ne jako dnes,kdy je to kratochvíle pro bohaté a nástroj pro zviditelnění některých.S tím souvisí i Vámi zmiňovaný odklon automobilové dopravy k železnici.Tak za prvé koleje nevedou všude,a i tam kde vedou,jezdějí rychljší a levnější autobusy.Při současných cenách vlaků se už při dvou lidech vyplatí použít automobil.Příkladem může být i "preference" MHD v praze jejím zdražením.Po zvýšení ceny na 26Kč(i se souhlasem SZ na magistrátě),jezdím do práce autem,ušetřím nejméně 15 Kč denně a cestuji pohodlně a rychle,ne jako dobytek ve špinavých ,vymrzlých a pomalých autobusech a tramvajích.
Zajímala by mě odpověď na otázku,kdy ekolháři začnou opravdu dělat něco pro obyčejné lidi.Zkuste se podívat,čím topí obyčejní lidé po zdražení elektřiny,plynu a uhlí i dříví.Má SZ nějakou alternativu?Co udělá proti zdražování energií.Asi nic,když SZ tvrdí ,že i elektřina je neekologická!
Bursik je obyceny karierista
ktery umi hrat hodneho. Ve skutecnosti (viz jeho mail) se stava pomalu ve strane diktatorem. O stranicky program mu nejde, kdyz nejaky namestek dela politiku podle vladniho prohlaseni, chce se ho Bursik zbavit. On chce totiz prospech pro sebe, at jde priroda klidne do kytek. Koneckoncu, u Lidovcu se toho naucil dost...
Re: Bursik je obyceny karierista
Postoj Bursíka k Petrovi Šlégrovi mne také mrzí. Celý problém spočívá v tom, že Bursík se nedokázal přenést přes to, že Petr Šlégr si vyjednal své náměstkovské místo na MD na základě vlastních kontaktů a nebyl tedy na místo postaven Bursíkem až v rámci koaličních vyjednávání. Nedokázal ho pak efektivně podporovat, a to i když Petr Šlégr udělal na MD hodně dobré a užitečné práce (mj. doporučuji srovnat s Jiřím Hodačem, jednatelem firmy Marius Pedersen přímo v nejdůležitější pozici na MD a zřejmě poslušným agentem stavebních firem).
Re: Re: Bursik je obyceny karierista
Bursik se bude muset smirit s tim, ze mu to ve volbach volici spocitaji...i kdyz mozna uz chce vymenit volice. Neznam NIKOHO, kdo volil zelene a ted si nerval vlasy hruzou nad svym cinem.
Jednostrunnost
Přečetl jsem tři řádky z Vašeho poselství národu a pochopil jsem, že jste hráč na strunný nástroj s jednou strunou.
Vy už nic jiného, než bít do zelených neumíte,.
Kromě toho, že je to blbé, je to i nudné.
Jako Vy.
Re: Jednostrunnost
Přečetl jsem čtyři řádky z Vašeho poselství národu a pochopil jsem, že jste hráč na strunný nástroj s jednou strunou.
Vy už nic jiného, než nekonkrétně bít do Breziny neumíte,.
Kromě toho, že je to blbé, je to i nudné.
Jako Vy.
Re: Jednostrunnost
ono bít zelené je stejně záslužné, jako bít komunisty, protože je to podobná pakáž. Otázkou je, zda to soudruhy spíš neutvrzuje ve víře.
Re: Jednostrunnost
Klidek, to je uchylny duchodce Pekarek, sprostak a na Psu znama firma.
Re: Jednostrunnost
Ještě váš první argument a budu s vámi polemizovat. Momentálně působíte trapně.
biobyznys biomafiánů
Mocná sójová lobby se delší dobu pokouší převést slabší povahy od konzumace masa a mlíka na hnusné produkty ze sóji. Mnozí zblblí biožravci z toho maj plynatost (což se kupodivu neodebírá v jejich domácnostech na další zpracování, hanba!). Pak se ukázalo, že lidi těch biosajrajtů nesnědí nikdy tolik, kolik jsou schopni projezdit v bioautech a začala propaganda jiného typu, už ne "zachraň svoje zdraví, ale zachraň svoji planetu". Zní to hezky. Na to naskočí každý blb a Bursa s Kaťušema na tom při bifteku ještě udělají kariéru. A to je celý, biopřátelé, a vylezte z tý vany s vlnobitím na jadernej pohon ČEZ......
dotaz
Ale Bursík používá řepkový olej,což není klasické biopalivo,ne?Asi se kvůli němu nekácí pralesy,ne? A spočítal někdo jak je energeticky náročná úprava ropy (doprava,rektifikace a pod)?
Re: dotaz
pro základní představu doporučuju se podívat do novin anebo na tabuli u nejbližší benzinky. Pro hlubší rozbor doporučuju knihu V Cílka a M Kašíka Nejistý Plamen