Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
"Nevzpomínám si, že bych se jako cyklista na silnici někdy cítil přímo ohrožen" To asi na kole moc nejezdíte.
Na celé věci je nejšílenější, že se tím někdo vůbec zabývá. Rozlehlá pravidla silničního provozu jasně říkají, že účastním se má chovat tak, aby ostatní neohrozil a neomezil.
Myslím, že hlavní problém pandemie, kromě úmrtí, tedy těch zemřelých jedině na covid, je trvající bezradnost a směsice mnohdy protichůdných opatření diktovaných mocnáři, které dost často odporují zdravému rozumu a klidnému uvažování. 2020, ku př. vzdálenost 2 metry je nesmysl a dokonalý nesmysl je rozhodnutí, že v restauracích host u stolu masku mít nemusí, ale sotva povstane, tak musí, a přitom se jedná o tutéž atmosféru lokálu. Vyžadováno je jméno a tel.číslo hosta, zapisují se do sešitu a pokud jsem shledal, dosud nikomu telefonováno nebylo, že v restauraci byl čolvěk s covidem. Snad největší trapností je sdělení, že vakcina vlastně proti viru nechrání a i po očkování třeba se chovat jako v dubnu. A řada očkovaných shledána i po očkování poztivními! A odhad následků těch stále trvajících a obnovujících se regulací a lockdownů, nebyl ještě učenci vypracován,
Všechno to jsou nesmysly. Navíc se testováním nijak nepotvrdilo, že semeništěm chorob jsou škola nebo zaměstnání. Nepotvrdilo se vlastně ani to, že nějaké takové semeniště vůbec existuje. Tož tak...
Uz jsem slysel recesisty, ze koupi skladaci metr, z praveho okenka vystrci ten metr padesat a bude merit a meri a merit za jizdy. Nejlepe v patek po obede. Behem par minut zkolabuje doprava na jakekoli vypadovce.
Osobne bych to podporil jen v Praze. Ti prazaci poslali Dolinka po tom, co pachal po Praze pachat podobne koniny v celem Cesku.
1,5 m bude platit pro cyklisty? Jak se mi pumpičkář přiblíží na červené na 1,5 m od vozidla, bude inzultován ve smyslu zákona.
No, vypadá to jako vtip, že? Ale nejsem si jist, kdo se bude nakonec smát...
Když já 1,5 metru, proč ne pumpičkář? Realná proporcialita. Oba dva se pohybujeme na samohybu, 1,5 m odstup je tedy zákonným. Na Závodu Míru se při nedostatečném odstupu závodníci tříslali pumpičkami, proč neužít parforsní metody ze strany automobilistů na pumpičkáře? Bicyklista,užívající přechod pro chodce jízdou, toť pro automobilistu opravdu adrenalinová lahůdka. Vidíš kolaře? Nevidíš. A vidíš, najednou je tu, a našinec má plné nohy pazoury, aby ubrzdil. A pak ty baby na velocipedech, ověšeny mošnami s komoditami z Hypermarketů, postrádaje povědomí pravidel silničního provozu. Na stará kolena jezdím s balíkovou poštou, vím o čem mluvím. Kolaři jsou nevycválaný mor, navíc agresivní.
A měli i lepidlo na galusky. Asi jste jurodivý mladík paměti mdlé (ještě jste byl asi na houbách), takové bývávaly doby. I šaltovalo se s meziplynem, galusky se lepily a pumpovaly. Doby heroické a manuálně řemeslné.
Jurodivý mladík se znalostmi mdlými jste spíš vy pane Davide.
Veškeré příslušenství, které popisujete se skutečně vyplatilo vozit sebou při rekreační jízdě. Rekreační jezdci ale zase zpravidla nejezdili na "galuskáčích" a nezávodili.
Závodníci při "závodu míru" šetřili každým gramem váhy. Pokud píchli, byl k dispozici servisní vůz. Vím co říkám. Jako mladík tyto závody pamatuji. Fandil jsem v padesátých letech minulého století závodníkům a rekreačně jsem také najezdil dost kilometrů.
Sám doufám nevěříte tomu, že by závodník, honící desetiny vteřin po píchnutí demontoval z vidlice kolo, (byť s rychlovyhazovačem), rozpáral sešití galusky, opravil píchnutí, zašil galusku, přilepil, počkal až lepidlo uschne a pak závod jako poslední dokončil
P.S. - Můžete mi to věřit. Najezdil jsem na galuskáči-Favoritu dost kilometrů a galusky jsem si sám opravoval.
Kolaři jsou nevycválaný mor, navíc agresivní, úplně stejně jako automobilsté, a jako jakýkoliv jiný člověk na této planetě. Pokud to ovšem nechápete, máte problém. Radím vám, řešte to včas, než se stane neštěstí.
Nebudou. Vliv to pochopitelně nebude mít vůbec na nic. Stejně jako stupidní příkaz nošení roušek na liduprazdných ulicích.
Jak se to bude měřit? Nějak mi to uniklo. Kvalifikovaným odhadem MP/PČR, systémem oka z Kašparovy krávy? Pardon, orgán Kašpar bude mít vždy pravdu.
Pořídím 1,5 m jasanovou tyč, a budu ze zákona šťouchat cyklisty v dosahu jasanové tyče. Jsem v právu ve smyslu odstupu 1,5 m.
To jste ovsem špatně pochopil, vy je máte míjet tak daleko, abyste na ně tou tyčí nedosáhl. O tom, jak mají míjet oni vás se tam ovšem nepíše. Bacha na to!
Nu tak na vzdálenost 1,5 m ho tyčí křápnu přes cemr. Porušil vzdálenost, když jsem na něho normalizovanou tyčí disáhl (pozor, délku jasanové tyče budu muset mít s atestem a certifikací dle ISO). Bude ještě veselo.
Zajímalo by mě, jestli toto pravidlo bude platit i obráceně - pro cyklisty, kteří se proplétají mezi auty v pomalu jedoucí koloně ve městě. mezi obrubníkem a autem může být tak 0,5 m, mezi dvěma auty v souběžných pruzích tak 1 - 1,5 m a mezitím spěchající cyklista....
Těším se na zprávu na Nově o tom, jak řidič při předjíždění cyklisty dodržel odstup 1,5m, ale bohužel srazil cyklistu v protisměru.
Bohuzel/bohudik tohle uz Dolinek nedomyslel. O protismeru uz tam nic neni. Tam plati, ze protijedouciho nesmite omezit. A kdyz pojedete 30 cm od protijedouciho cyklisty, tak jej neomezite ?
Řidič bude tvrdit, že cyklistu neomezil a cyklista, že byl ohrožen. Proto je to celé špatně. V praxi to dodržet, změřit a prokázat nelze. Třeba ženy nemají potuchy kolik je 1,5 m, netuší ani kolik je 20cm, naštěstí. Celé je to o slušném chování a toleranci, ale ta se vynutit nedá. Řídím auto, motorku i kolo, takže znám negativa všech zúčastněných. Vztah auto vs.motorka se hodně zlepšil, vztah auto vs. cyklista se dramaticky zhoršuje, asi kvůli množství cyklistů. Tento zákon to akorát vyhrotí.