Neděle 12. 5. 2024Pankrác polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 62
  • Poslední: 8.10. 2019 20:55
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Kraus 8.10.2019 19:04

Ona ta Pravda a Láska snad za to nemůže. Původně to ti lidé jistě mysleli dobře, ale jak je špatnost ostatních iritovala, dostali se na cestu negace. A jako náklonnost přitahuje náklonnost, tak negace přitahuje negaci. Ke všemu ještě setrváváním v nějakém stavu, třeba v negaci, se ten stav v člověku upevňuje. To je jedna cesta. Cestou jinou, děsivější, vidíme jít třeba jistého křesťanského kněze, jenž se na ní zřejmě dostal, asi omylem, za svých východních studií. Vynechejme oportunisty a lidi zlé, zlomyslné a zákeřné, kteří se k uvedeným, často hloupým a naivním, připojují a mohou je ovládnout. Též lidi příliš inteligentní, nucené manifestovat negaci svého zduřelého ega i při úmrtí člověka. Vše je pochopitelně poněkud složitější, člověkem neobsáhnutelné a uvedené budiž považováno za kamínek do mosaiky.

Vysíláme-li negaci k někomu žijícímu, odbyde se to, řekněme, na pozemské úrovni a negace se k nám časem z jiné strany vrátí. U negace vysílané do záhrobí nevíme, kam dojde, kde se zachytí, jakou negací se živící bytost k sobě přitáhneme. Staří mudrcové praví, že člověk by měl občas mentálně vysílat náklonnost a přízeň svým zesnulým, a nejen jim. Pomůže tím jim i sobě.

J. Jurax 8.10.2019 15:06

To máte těžký.

Někteří lidé jsou blbé a nevychované.

Blbé, protože jim nebylo shůry dáno nebo se cíleně zblbli vhodnou ideologií.

Nevychované proto, že jejich výchova byla kdysi tatínkem a maminkou zanedbána nebo proto, že slušné vychování vědomě odvrhli jako nedostatečně progresivní, ba až neetické.

No a pak jsou ještě závistivci, co si musí plivnout. Pochopitelně v zájmu žádoucí objektivity, že ano, jak jinak.

J. Kanioková 8.10.2019 20:50

Já se obávám, že jsme čím dál víc závistivější národ..

E. Hůlová 8.10.2019 12:51

Pane Nachere, já bych to s dovolením trochu odlehčila - víte, jak se bude po letech mluvit o Andreji Babišovi? Že to byl jeden z bezvýznamných politiků v éře Karla Gotta.... Není nad to přihřát se trochu na výsluní někoho slavného.

R. Tesařík 8.10.2019 13:51

To už se říkalo o Husákovi.

J. Hajský 8.10.2019 15:03

O Husákovi se to říkalo trochu jinak. V budoucích encyklopediích bude: Husák - bezvýznamný politik, žijící v době Karla Gotta na územní JZD Slušovice.

A. Novák 8.10.2019 15:53

o Husákovi se říkalo "bezvýznamný politik v éře Ivana Mládka..."

M. Krčmář 8.10.2019 15:40

Asi tak.

L. Harvánek 8.10.2019 11:01

Od okamžiku, kdy Karel Gott zemřel, snažím se nereagovat na nejrůznější připomínky týkajících se na život a veřejné projevy tohoto velikého zpěváka. Obávám se totiž, že bych se neudržel a svou reakcí bych ještě víc vyprovokoval ty, kteří na životě Karla Gotta hledají všelijaké nedostatky a pochybení. To, že je i po svém skonu zneužíván politicky mi na tom vadí snad nejvíce. Jeho skon mě také rozesmutnila, na druhou stranu si ale uvědomuji, že se stejně dožil požehnaného věku a za svůj život dokázal mnohem víc, než dokázali mnozí z nás, mne nevyjímaje. Každý z nás Karla Gotta vnímal trochu jinak než druzí a tak je i pochopitelná různorodá reakce na jeho odchod. Někdo musí své pocity ventilovat, jiný svůj smutek drží v sobě.

A. Alda 8.10.2019 11:10

Dokázal úžasné věci.

A zatím se nenašel nikdo, kdo by řekl, že mu právě pan Gott v životě ublížil.

Kdo z nás o sobě může říci, že nikomu vědomě neublížil?

P. Bouda 8.10.2019 16:00

Já bych to při tom počtu zplozených děcek a následně odvržených matek nepřeháněl s tím "nikomu vědomě neublížil". Ostatně na některé děti začal platit alimenty až poté, co se o jejich existenci dozvěděla bulvární média.

V. Církva 8.10.2019 20:31

Tak jasně o děti bychom se měli starat. Jenže ony si je fanynky uhnaly. a jindy nešlo ani tak o bulvár jako, že šlo o krátkou známost a Karel Gott nevěřil, že je dcera opravdu jeho. Dobrá, ale děti byly asi největší škraloupek na životě Karla Gotta. Ale v jeho situaci bychom těžko bychom byli lepší.

P. Lenc 8.10.2019 10:55

Je to pořád stejné.Před válkou, za Protektorátu, po únoru 1948 po roce 1968 i 89.Vždy se najde parta "morálních" kazatelů kteří nic neumí, nic nevytvořili ale jsou "oprávněni" házet špínu na ty, co jsou jejich protipólem v zájmu "morálky" kterou si vyrábějí z materiálu zvaného závist a zloba.

Š. Hašek 8.10.2019 11:56

Přesné.

A. Pakosta 8.10.2019 18:11

Já se domnívám, že konstatovat pravdivá fakta, byť pro dotyčného nelichotivá, není možno nazvat házením špíny. Neplatit výživné matce svého dítěte je neomluvitelné i u chudého muže. Natož u hvězdy pop music.

J. Kanioková 8.10.2019 20:55

Jo, morální giganti, to je sekta ! Závist, závist, závist !

A. Alda 8.10.2019 10:55

Ano, pane. Naprosto souhlasím.

K. Salajka 8.10.2019 8:20

Jako kluka mě táta vzal na pohřeb tetičky, kterou jsem nikdy v životě neviděl. Hudba ve smutečním průvodu mě tak dojala, že jsem se rozplakal. Chápu, že jsou lidé, kteří se rozpláčou i na pohřbu člověka, který není členem rodiny, ale krásně zpíval vystupoval jako gentleman a mnoha lidem /hlavně ze své branže/ pomohl. Uctít ho můžou jeho fanoušci zpěvem a poslechem jeho písní, ale hysterie, která řeší smrt zpěváka jako politikum, je prostě hloupá. Je skvělé, že moderní média nám umožňují jeho písničky poslouchat v dobré kvalitě. V jeho věku smrt není šokem, je pouze završením dlouhého a plodného života.

A. Hrbek 8.10.2019 7:55

Miluji kecálky, kteří "zasvěceně" popisují něco, co sami neprožili.

Pane Nachere, v roce 1989 Vám bylo 15 let. Takže o tom, co se dělo před rokem 1989 nemáte osobně ani šajn.

Pan Karel Gott byl prvotřídní profesionální zpěvák v populární hudbě středoevropské a východoevropské oblasti. Zaslouží si za to naši úctu. Ale nic více, ani nic méně.

Bohužel jeho smrt se stala příležitosti pro ty, kteří si chtějí na jeho popularitě přihřát svou polívčičku, a to jak jeho nezměrnou chválou, tak, tak i jeho nezměrnou hanou. A Vy jste se k tomu, jako zkrachovalý politik, horlivě, ale skutečných věcí neznale, připojil.

Pan Karel Gott byl člověk jako každý jiný a žil, jako stále mnoho nás, ve složité době. Zachovejme mu i v budoucnu zaslouženou památku.

F. Grossmann 8.10.2019 7:08

Kdo chce dělat kariéru v totalitním režimu, musí kolaborovat. Prožil jsem socialismus v celé jeho době. Kolaboroval jsem stejně jako ostatní, ale jen do výše svého platu. Tak jak ostatní.

Š. Hašek 8.10.2019 8:59

Myslím, že slovo kolaborace jste použil poněkud nepřesně. Ale chápu ....... neboť moji rodiče, skoro celá republika, ...... žila a pracovala za Protektorátu. Já a miliony dalších jsme žili a pracovali za Novotného, Svobody, Husáka.

Za Novotného kolaborovala i paní Chytilová, za Husáka Halík. Ten dokonce se nám snaží namluvit, že byl tehdy kádrovák-disident.

Nějaká paní Pajerová taky byla v SSM, Paní Chramostová velice akčně v KSČ ....... tak jak je to, sakra, s tou kolaborací Karla Gotta???

V. Mokrý 8.10.2019 9:05

1 * R^

A. Alda 8.10.2019 10:57

Na rozdíl od paní Chramostové nebyl pan Karel Gott ani členem KSČ, natož konfidentem StB.

Š. Hašek 8.10.2019 11:57

No, právě!

M. Prokop 8.10.2019 9:22

Proto můj plat v té době nebyl nijak závratný. Ale v té míře kolaborace byly dost rozdíly. Někdo se podrobil jen zcela nezbytnému, jiný byl docela ochotný, někteří až horlivý. Vzpomínám na jednu spolupracovnici v továrně (THP), která sice nebyla v KSČ, ale v SČSP ano. Prý kvůli dětem ... Jinak docela slušná ženská, kdo ví, kdo ji tak vystrašil.

D. Stirsky 8.10.2019 6:37

Nečetl jsem článek, který by vysloveně tupil Gotta. Skoro každý uznával, že byl Profesionál každým coulem a hodný člověk. To, že se občas někdo zabýval jeho reálně socialistickou minulostí, je logické - jde o slavného člověka a počítat se s tím musí. To, co však mnohým vadilo a vadí, je to, že lidé jako Babiš, Zeman a Duka se přiživují na Gottově slávě a využívají jej ku prospěchu svému. To autor článku nepochopil.

A. Novák 8.10.2019 7:08

kdyby byl předsedou vlády kdokoli jiný, udělal by pro Gotta pravděpodobně totéž. Nejde o přiživování na slávě, jde o úctu.

J. Vavrochová 8.10.2019 8:12

Jsem téhož názoru.

V. Mokrý 8.10.2019 8:18

Tak jest.

P. Kmoníček 8.10.2019 8:00

A to je to podstatné, pane Nachere.